mwa, we hebben leidingwater hier dus hoeven er niet uit te drinken en in te wassen
is gevaarlijk bij drinken/in zwemmen etc. Maar voelde ik me toch al niet toe geroepen
Biancacoo
Geplaatst: 01-08-12 19:47
haha....is idd niet zo blauw...meer groen op je foto te zien..maar ziet er goor uit... dus.....geen blauwe sokken vandaag voor jou aks.. hier wel, maar dan die zomer sneakersokjes..wel blauw !! niveau daalt weer naar sokken...ben ook zoooo moe duszzzzzz ga hondjes uitlaten...en dan voeren,en de luiken dicht doen en slapen...
Zoon is achter op de wei om de schapen te controleren. In de wei ernaast is zijn vader met de Haflinger voor de koets dressuur aan het trainen. De zoon stapt over het hek en vraagt: "Hé Pap, breng mij even terug naar stal met de koets". Vader zegt: "Nee luilak, loop zelf maar terug, ik ben aan het trainen". Vader geeft het commando voor galop en weg is hij met de koets. De zoon rent achter de koets aan, maar op zijn klompen kan hij de koets niet bijhouden.
Maar wie niet snel is, moet belangrijke vrienden hebben!
Zoon roept hard: "Janouk, HOOOOO". En als je vriend vraagt om te wachten, tsja wat doe je dan als Haflinger. Je stopt vanuit de galop en staat stil.
Zoon rent naar de koets en springt achterop. Geeft het commando: "groom aan boord" en de Haflinger galoppeert weer weg.
Vader baalt. Zoon is erg tevreden over zichzelf. Haflinger doet net of er niets gebeurd is.
hahaha...die janouk...en die zoon..wat een stel bij elkaar, genieten toch !!!
VanHuisUit
Geplaatst: 01-08-12 21:10
haflingers zijn maflingers En Dids is een topper! @HT wat een kwijlafstamming heeft jouw paardje wat je in de verkoop hebt... het is een beetje rottijd om te verkopen (vakantie) maar daar moet je een goed plekje voor kunnen vinden, sterkte ermee
@Frensie was geen verstandige uitspraak van me maar had het even moeilijk gisteren.... Gelukkig staan er bij ons op stal genoeg en mag ik van alles, dus vandaag lekker met Rattan gemend en gewassen, hij was weer blinkend , andere pony uitgebreid gepoetst en gewassen en wat mee gewandeld (is jong driejarig ding, erg leuk typetje moet alles nog leren=leuk ). Met Bente wezen knutselen om afstelling van wagen 100% te krijgen, staat er nu mooi dicht op. Dat vond ze dus eerst weer raar .... maar na paar rondjes snapte ze dat die wagen zo dichtbij bleef en dat ze het daar maar mee moest doen , kan heerlijk kort draaien en ze nam goed druk. Ben dat echt nog niet gewend maar ben er wel erg blij mee! En die dus ook na afloop lekker onder de douche gezet en in de teatree shampoo gezet. Zijn ze weer lekker jeuk&vliegvrij.
Hondjes weggebracht naar pension. Mies weet dat zo goed, ze komt er hooguit 2x per jaar, maar al haar hele leven en ze heeft het er altijd enorm naar haar zin, dus ze ging bijna 'stralend' de kennel in. Wiske vond het reuze spannend die zal wel compleet afgedraaid zijn elke avond
Over ijzers, de pony's hebben we eigenlijk altijd zonder ijzers gehad. Terewijl die ook heel veel over de weg moesten lopen. Bente staat op ijzers voor de wedstrijden we rijden toch heel veel over de weg, laatste endurance was echt niet mogelijk zonder ijzers. Maar vorige winter vanaf november zo ongeveer eraf gehaald t/m februari en ik hoop dat het dit jaar ook weer kan. Bente kapte/schraapte ook heel veel maar we hebben matten in de stal gelegd. 't Ging goed dus hoop dat het nu weer kan.
Akshay
Geplaatst: 01-08-12 21:22
Janouk (mijn telefoon maakt er ook kanpur van) is een gaaf dier!!!
Vhu lekker met de peerdjes bezig geweest.
22 jaar, ligt op bed en kan niet meer opstaan.. Als het morgen niet beter gaat ga ik niet werken.. Autorijden is niet verantwoord zo.. Laat staan,met klanten..
happytime
Geplaatst: 01-08-12 21:30
vhu:thanks, helaas gaan de mannen toch weg,was wel ff slikken maar ik kan lichamelijk niet meer elke dag rijden(en dat moet met deze afstamming echt wel....zijn moeder liep overdag zomer/winter buiten anders echt niet te rijden zo heet) en tiamo.....boefie verdient gewoon een baasje die (net als bij simba) heerlijk aan het werk kan, hier wil hij zo graag wat doen....maar om te rijden heb ik geen ruitertje en voor mennen: sun vind hem niet leuk en te klein voor 2-span wel gaaf nu..ik kon foto's plaatsen aks heel veel sterkte
VanHuisUit
Geplaatst: 01-08-12 21:31
Misschien zowiezo even je lijf rust geven Aks. Ik weet je wil het niet horen maar dan kun je toch 3 dagen rusten en dan volgende week laatste week doen?
HT ook even gekeken naar advertenties, maar kan niet nog één hebben. Heb nu een mooie regeling met staleigenaar, daarom was dat van snuit ook mogelijk.
Zag trouwens in het paspoort staan dat het niet snuit is maar snuytje, dus hij is wel een beetje luxe. Ze stonden er vandaag heerlijk relaxed bij, staan constant bij elkaar, als ik er een upit haal, loopt de ander er achteraan.
Morgen nog een rustig dagje, studie, boodschappen, huishouden, Daan en vanaf vrijdag weer wedstrijd. Vrijdagochtend kar poetsen, tuig poetsen, paard poesten, caravan ophalen en aan het eind van de middag gaan we die kant op
Jenkins
Geplaatst: 01-08-12 22:16
Sterkte Aks!
HT, jammer dat je 2 mannen moet verkopen, heb er helaas ook geen geld voor.
Janouk, je zou eigenlijk stripjes moeten maken over janouk haha
VHU grappig dat Mies het leuk vind bij de opvang, Wis went er vast ook wel aan.
Hier fototje van vanmiddag, waarbij meisje even de leidsels vast had.
janouk
Blogger
Geplaatst: 02-08-12 06:00
@ht Jammer dat ze gaat verkopen. Ik wist helemaal niet dat je een afstammeling van Graniet W had. Graniet is een kleinkind van Irma la Douce. Dat was mijn eerste verzorgpaard. Gekke Irma heb ik heel veel van geleerd. En een zoon van Sultan, mijn andere verzorgpaard/dekhengst. Sweet memories zo vroeg in de ochtend. (of wist ik het wel, maar was ik het vergeten )
Jemig wat een onweer hier vannacht. De honden sloegen aan van de vele onweersklappen. Niets voor mij ik ben bang van onweer.
Aks hoe gaat het nu? Je doet er heel slim aan om even een paar dagen rust te nemen! Tallechie wedstrijdweekend! Succes! Die Janouk, wat een leuke pony!!! Jenkins leuk fotootje!
Hier weer een druk programma, ben benieuwd of het allemaal in de dag gaat passen... Net al in het bos geweest met Bubbles en Beer. Nu even ontbijten en dan zo naar mijn werk. Werken tot 13.00 uur. Daarna auto omruilen bij zwager (is vlakbij). Hij is nu op vakantie en onze 'grote' auto staat daar op de oprit maar die heb ik nu nodig voor de endurance-wedstrijd. Dus zet ik onze caddy waar ik nu mee rond rijd daar op de oprit en heb ik fijne auto weer terug. (Is automaat, heerlijk ). Dan naar huis en de honden uitlaten. En dan weet ik de volgorde verder nog niet, maar er moet gebeuren: Gwin rijden, stal uitmesten, auto en trailer inpakken, boodschappen halen en om 19.00 uur de voorbespreking van de wedstrijd bijwonen. Oh en misschien nog koken? (Denk dat het snackbar gaat worden). En dan hopen dat ik vannacht een beetje kan slapen want vrijdag wil ik om 07.00 uur inladen. Maar eerst... werken. Fijne dag allemaal!
Hier ook enorm noodweer gehad. Harde klappen onweer. Van half één tot half vijf wakker geweest, gelukkig daan wel doorgeslapen, maar de hond was / is helemaal van de leg. Nu bekaf.
Had vandaag veel op de planning staan, maar zal niet veel uitkomen denk ik
Als je dat wel red Aks! Doe voorzichtig hoor... Hier ook de honden van slag vannacht. Dus ben een beetje aan t spijbelen!
Nouvel
Geplaatst: 02-08-12 09:02
goeiemorgen
regen...
sterkte aks, doe voorzichtig...
Ollie1
Geplaatst: 02-08-12 09:39
Mogge,
@Aks, rustig aan meis @HT, altijd lastig die besluiten om te moeten verkopen @Janouk, zeg maar tegen Paul dat hij niet te hard moet oefenen want ik ga nog op vakantie en dan krijgt Bruutje ook vakantie en dan lopen we écht achterstand op en ik zie het ook al helemaal voor me Paul aan het rijden en je zoon die toch lekker zijn eigen zin doet en Janouk die braaf doet wat hem gevraagd wordt... wel een goede oefening galop/halthouden... halthouden/galop
Hier nog even een (het is tenslotte vakantie) en dan ga ik even lekker een rondje buiten rijden met Bruutje... vanmiddag nog even aan de schoonmaak en me langzaam bezig houden met de vakantie voorbereidingen... echter alles op het gemak want vandaag is mijn man 12,5 jaar getrouwd en ik ben 12,5 jaar gelukkig
VanHuisUit
Geplaatst: 02-08-12 10:21
En een goedemorgen Geen idee of het heeft geonweerd, het is hier wel grijs en ik zit in dezelfde als Ollie denk ik, manlief stippelt nu de vakantieroute uit en ik stel die als we rijden wel weer wat bij We gaan in ieder geval via het Porsche museum is nu net besloten en we doen een of meerdere heftige bochtenroutes
Aks....
Iedereen fijne dag verder!
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 02-08-12 10:23, in het totaal 1 keer bewerkt
janouk
Blogger
Geplaatst: 02-08-12 10:22
Olga, Halthouden en vertragen is hier geen probleem. Janouk gooit zo haar parachute uit. Het probleem zit hem in het naar voren gaan Paul wil wel trainen want Janouk heeft 3 weken stil gestaan door de blessure. Hij wil in ieder geval zijn best doen om bij de beste 2 te zijn. al was het maar om in Ermelo te laten zien dat ze toch geschikt is. haha hij is getergd.