[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 20:56

marrianne schreef:
hihi, grappig om te zien dat iedreen zo heerlijk nieuwsgierg is!
maarja. is neit echt een verhaal om open en bloot op bokt te zetten, is nogal een lastig dilemma dus wie benieuwt is en denk te kunnen helpen hoor ik graag

Marianne,
We kunnen natuurlijk alleen maar weten of we kunnen helpen als we weten wat het probleem is.
Mij heb je in iedergeval heeeeeeeeeeeeeeeeeel nieuwsgierig gemaakt. Je mag het mij dus altijd vertellen. Velen vinden dat ik goed kan luisteren.

sonjim

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 20:56

Ik ben nieuwsgierig en wil je best helpen of ik kan helpen ligt natuurlijk ook aan het dilemma.

ykja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 21:00

b485 schreef:
Ben voor het koetsje gaan kijken. De exacte prijs en nog enkele afmetingen afwachten en dan zal er een beslissing genomen worden.
Het heeft 19inch wielen, en een spoorbreedte van 110.
Zelf denk ik aan donker blauw met licht grijze accenten.

Is 110 niet heel erg smal?
wel goed in de gaten houden dat de verhouding hoogte en breedte blijft kloppen anders ga je heel gemakkelijk om!

lienepien610

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 21:04

sonjim schreef:
Ik ben nieuwsgierig en wil je best helpen of ik kan helpen ligt natuurlijk ook aan het dilemma.

Zelfde geldt voor mij...

IngridM schreef:
Gelukkig viel het reuze mee vanmiddag bij de paardenkliniek !

Vertel vertel vertel!! Al net zo nieuwsgierig!!!

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 21:04

110 is toch een mooie maat voor een sulky lijkt mij, die van mij is denk ik ook 1.10 breed, en zeker niet breder

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 21:19

Ik zal morgen men huidige eens opmeten.
Maar kom wel vaker op websites 110 als spoorbreedte tegen. Iemand hier die er verstand van heeft?

Marianne, ben je nu nog niet bezig aan een PB voor ons ??? :+

ykja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 21:21

een sulky is natuurlijk niet zo hoog.. had ik even niet bij stil gestaan, sorry

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 21:26

no problemo. beter een opmerking te veel dan eentje te weinig

lienepien610

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 21:33

sjonge jonge, heb ik vanmiddag toch maar een km-teller gehaald (voor maar 3 euro, bij de action :Y) ) is dat draad (veel) te kort. En volgens mij kan dat ook nooit hoe ik die zender/ontvanger moet bevestigen. Had eerder een draadloze op mn vorige kar, maar omdat het net te ver van elkaar af stond deed ie het niet. Eens flink zoeken of ik die nog heb..
Iemand van jullie die ook zo'n ding op de wagen heeft?

Vind 110 eigenlijk nog mee vallen.. Ze zijn er ook smaller volgens mij. Je ziet ook nog wel van die marathonwagens die 110 of 115 hebben, dát vind ik eng worden. Een sulky is idd niet zo hoog als een mw, maar heb er verder ook totaal geen ervaring mee.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 21:40

Eveline wat heb je toch een knappe pony's! Die tina die mag mijn spannetje wel komen versterken haha maar dat weet je :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 22:06

Onze sulky is maar een meter breed. Is eigenlijk niet voor twee personen om op te zitten maar met een kind (niet te groot) erbij lukt het wel. Denk dat 110 net een aardige maat is, ze heeft ook kleine pony's. 19' wielen zijn best groot voor kleine pony's.

Ik MOET nu een stuk afmaken / uitwerken anders kan ik morgenochtend niet naar de pony's }>

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 22:29

Mijn marathonwagen van de pony is ook maar 1.15. Niets engs aan hoor. Hij is ook niet zo hoog. Heb 16 inch banden, geen 19, misschien scheelt dat?

Theoretisch is een foto te zien in mijn profiel, maar op de een of andere vreemde manier lukt het me niet om hem zichtbaar te krijgen.

Hierbij dus nog maar even een link
http://i991.photobucket.com/albums/af39 ... 1265747520

Wagen van Rembrand is volgens mij 1.45, maar daar zit ik in verhouding hoger dan bij de pony.
Laatst bijgewerkt door tine10 op 09-02-10 22:56, in het totaal 1 keer bewerkt

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 22:55

b485 schreef:
brr koud koud koud

Tine, je hebt echt wel karakter.

tja..... als ik op de wedstrijden een goede proef wil neerzetten, zal ik wel moeten oefenen. Dan zit er niets anders op dan het weer te trotseren. Ben er ook niet zo blij mee hoor.

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 22:59

Woohw, bikkel!! Knap hoor, ik heb maandag mijn menles afgebeld (binnen nog wel!) omdat ik et te koud vond :P

Máár, 'k ga morgen een poging doen. Als eskimo maar dat kan me niks schelen.

Leuk wagentje trouwens, wat is het er voor 1 Martine?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 23:05

Royaltjuh schreef:
Woohw, bikkel!! Knap hoor, ik heb maandag mijn menles afgebeld (binnen nog wel!) omdat ik et te koud vond :P

Máár, 'k ga morgen een poging doen. Als eskimo maar dat kan me niks schelen.

Leuk wagentje trouwens, wat is het er voor 1 Martine?

Van de pony is het een Winner Binky de luxe en van het paard een Winner Bonnie XL. Laatste met persoonlijke aanpassingen, ik wilde hem hoger en dus breder, bredere bomen en zweng omdat mijn paard steeds zijn benen tot bloedens toe kapot liep op mijn oude wagen.

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 23:07

Ja die ponywagen bedoelde ik.... Vaak vind ik de marathonwagens te grof voor een enkelspan A pony, maar deze past best. Dus vandaar ;)

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 23:19

Tine, mooie wagen.

Ik vind alleen bij die ponymarathonwagens de wielen altijd zo klein lijken. De wielen zijn precies nooit in verhouding (voor het oog dan) met de rest van de wagen. Ik zie ze liever wat groter.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 23:29

vind je dat bij mijn wagen ook Babs?

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 00:30

Ik heb ook maar kleine wieltjes op de marathonwagen, zeker als ik ze nu vergelijk met de wielen van mijn concourswagen :o

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 08:26

Tine ben ik nou scheel of zit er geen frontdeel aan je hoofdstel bij je welsh :D

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 09:09

Een hele goeie witte morgen allemaal.

bij mij is mijn sulky volgens mij nog geen meter spoorbreedte hoor. Nou ja, misschien net een meter. Nou moet ik met een enthousiast galopje tussen de bomen ook wel altijd even goed hangen, anders gaan we inderdaad om. Maar tot nog toe is het altijd prima gegaan hoor.
mijn bankje is in elk geval 96cm van leuning tot leuning, en we gaan er gerust met 2 volwassenen opzitten. Lekker knus en warm tegen elkaar aan, haha!

Zometeen maar even kijken wat ik met Sun ga doen. Maandag en dinsdag gemend, maar gisteren liep hij niet zo enthousiast en moest ik hem best even bijdrijven om hem in een beetje een fatsoenlijk tempo te rijden. Als het aan hem had gelegen hadden we een drafje van 7, 8 km/u en een staptempo van 2, 3 km/u en dan duurt die 7km wel heul erg lang!
Vandaag dus maar even niet voor de wagen. Denk dat ik de afgelopen tijd iets teveel gemend heb, en hij heeft juist veel afwisseling nodig om happy te zijn. Dus misschien maar eens een rondje wandelen, of wellicht spring ik er heel even op voor een stapritje door de buurt. Als ik dat nou lekker zonder zadel doe, blijf ik nog een beetje warm ook! ;)

Fijne dag allemaal!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 10:41

Mijn sulky heeft een spoorbreedte van 90 cm :)

Lacuna, jij hebt dus een tweewieler en geen sulky ;)

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 10:45

zo mensen goeiemorgen.
bah kijk ik uit het raam, licht er weer sneeuw. gatverdamme ben het zo zat! zou lekker autorijles hebben, maar dat feest ging alweer niet door. betekent dus ook dat ik met de pony's weer niet veel kan, en het dus nog steeds zo godsgruwelijk koud blijft, bahhhh

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 11:06

marrianne schreef:
vind je dat bij mijn wagen ook Babs?

Als je de marathonwagen uit je profiel bedoelt, vind ik dat niet.
Verkoop je hem toevallig niet? Het is net mijn kleur :D

hmmm mijn planning voor vandaag: genieten van het feit dat ik in de enigste plaats van Belgie woon waar geen sneeuw ligt, het huis een beetje opruimen (op sommige plaatsen is het echt een varkensstal), en misschien pony wel inspannen.

Groetjes

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 11:09

haha nee die gaan wij niet verkopen, daar is het een veel te fijne wagen voor,die gaat echt nooit weg! :P
wat ben jij een geluksvogel dat er bij jou geen sneeuw ligt!