[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 18:15

Wij zitten hier op zeeklei in de polder en s winters is het spekglad, de graslaag glijdt zo van de bovenlaag af. Zelfs de schapen glijden soms.
Dus kunnen ze echt niet op de wei. En dat weet Hare Majesteit best wel.

Ipsilonka

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 21:06

Ze wil gewoon dat haar volgende boek dikker wordt.....

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 22:10

:+ HRB rules :P

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 23:34

Even egopost.

Totaal gesloopt na een heel lange dag bij het IICG (internationaal indoor concours groningen). Om kwart voor 12 van huis, vanwege de wind maar wat eerder gegaan. We hadden een mooie parkeerplaats gekregen, direct naast de ingang voor de paarden, dus was erg fijn. Om 13.00 mochten de abc-tjes de baan verkennen. Dit ging erg goed, dus na 5 minuten alweer afgezadeld. Amerigo ging goed langs alle spannende dingen. Het was bloedheet binnen, had ik totaal niet verwacht (dan had ik Amerigo nog wel geschoren). Tja, en toen begon het wachten, want zoonlief hoefde pas rond 18.50 de baan in. Eerst nog overwogen om naar huis te gaan tussendoor, maar vanwege de wind toch maar niet gedaan. We hadden grote koelbox met eten en drinken mee, boekjes, spelletjes en dvdspeler. We hebben uiteraard ook wel een poosje op de tribune naar andere combinaties gekeken, maar om dat 5 uur lang te doen was ons wat veel van het goede.

Ik ben super, supertrots op het ventje. Hij reed de kur helemaal goed uit het hoofd, het klopte ook goed met de muziek. Enige minpuntje was dat Amerigo totaal niet aan de teugel reed (nu is het ook gewoon een moeilijke pony, maar hij liep nu soms ook met neus in de lucht) Maar hij schrok nergens van en dat was dan weer wel heel fijn, want heb heel wat ponys en paarden zien rondstuiteren vandaag. We waren ervan uit gegaan dat we laatste zouden worden, maar hij heeft zelfs nog de 3e plaats bereikt (van de 4). Met heel leuk commentaar: Wat een leuke pony heb jij. Leuk om te zien dat jullie zo genoten. Heel knap gereden. Leuke muziek.

Nu maar snel naar bed :O

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 09:01

%) ziek.. .

Fijn tine dat het zo goed ging...

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 09:18

Knappe amerigo en patrick, dat hebben ze samen toch maar geflikt. Super ervaring

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 09:58

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 10:40

@tine: wat een mooie ervaring voor zoonlief. Leuke muziek heb je uitgezocht en Amerigo is en blijft een boevewelshke.

@Biancao: heel veel beterschap :(:) . Rot zo vlak voor Kerst, hopelijk ben je snel weer fit.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 14:58

Vind het zo knap van je zoon Tine, prachtig om te zien _/-\o_ +:)+
Biancacoo wat ellendig, sterkte!
Ava wanneer ga je weer naar de orthopeed?

Nou toen ik bij stal kwam draaide Ber zich dus demonstratief om en ik kon haar hoofd niet aanraken en geen halster omdoen :roll: **adem in - adem uit** dus ben op stoeltje gaan zitten, gewacht tot ze weer contact wilde maken. Duurde even (minuutje of 10) toen kwam ze naar me toen, hoofd tegen me aan en diep zucht van haar kant, stond ze heel stil tegen me aan geleund. Was het blijkbaar weer goed. 't Blijft een apart dier. Vond het wel bijzonder hoe het ging... gepoetst en gelongeerd met lange lijnen (nog niet achter haar kont langs, maar over de schoft/het zadel) met beetje aanleuning in stap en draf. Ze liep heel braaf, was lekker in haar mond en zag er zeer tevreden uit na afloop <3 stond ook relaxed op stal.
Vind het een vreselijk knappe pony als ze zo om me heen loopt :~
Ollie aan de pessoa, wat galop geoefend en met Hero ook lange lijnen, die moet zoveel mogelijk rechtuit en gecontroleerd want hij heeft een kniebandje verrekt toen hij zo raar deed. Hij was ook erg braaf.
Dus was zeer tevreden toen ik klaar was :)
Nu nog even aan de poets in huis }:0

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 22:50

Prachtig tine.
Vhu aparte die ber zo te lezen.
Ava hopenlijk kan de orthopeed wat doen voor je.
Hier vandaag een mijlpaal Mikko rolt van rug naar buik, wel stiekum als niemand kijkt, mijn moeder is erbij gaan zitten niets hoor draait zich even om kijkt weer ligt meneer weer op zijn buik.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 10:17

Goedemorgen
Rustig hier. Ze geven voor komende nacht vorst op. Nou, dan gaan we hier wel een probleem krijgen, want nu regent het nog en alles staat vol met enorme plassen -O- -O- -O- -O- -O-
Ik heb sowieso de balen van die regen, zo kan ik natuurlijk geen stap verder werken aan de revalidatie van Rembrand. Veel te gladde bodem zo om te draven. Hier word ik toch wel flink verdrietig van

Zometeen gaan we hier de kerstboom weer aftuigen. Lika krijgt het iedere dag wel voor elkaar om de boom omver te stoten. Hoe we de toegangswegen erheen ook blokkeren {:)-:( {:)-:( {:)-:( . Nu krijgen we de voet niet meer goed, en de boom dus niet meer overeind. Dan maar aftuigen, zo heeft het ook geen zin en het is ook veel te gevaarlijk met al die glazen ballen en risico op brand als de boel valt. Wel jammer, staat zo gezellig.

Mikko rolt stiekum <3
VHU: Ber lijkt me heel gevoelig. Waarschijnlijk is ze in het verleden ook wel verkeerd begrepen waardoor ze zo reageert.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 12:40

Jammer Tine, boom is inderdaad zo leuk. Kan hij niet hoger staan?

IPS jij gaat toch altijd naar die instructie weken in Ermelo. Welke week ga jij? Welke week is het leukst. Is het echt leerzaam?

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 13:33

Visgaren aan de top van de kerstboom en vastzetten met een punaise in het plafond. Zo doen wij het hier ook.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 13:48

Is nogal een grote boom, weet niet of dat een punaise dat gaat houden. Maar de voet is kapot, dus lukt sowieso niet meer. We hebben nu de kleine (hebben hier kunstbomen) neergezet, met alleen maar plasticballen erin. Zou beter moeten gaan.....

En hoger zetten.... de draak was gisteren op de keukentafel gekomen om het achtergelaten bord van zoonlief leeg te eten. Zou wel een boek kunnen gaan schrijven over al haar fratsen....

Wat zijn mensen ineens super asociaal met kerstinkopen doen zeg. Pfff, verkeers- en fatsoensregels gelden ineens niet meer op het parkeerterrein en in de supermarkt...... grissen en graaien, karren in het midden van het pad parkeren, of daar gewoon uitgebreid staan kletsen en de file totaal negeren. Of proberen in te halen terwijl je druk bezig bent met slalommen om de stilstaande karren. Ik hoefde maar een paar gewone boodschappen. Ik haal altijd op woensdagochtend boodschappen, maar totaal vergeten dat dat de dag voor kerst was, en dus niet zo handig..... Maar goed, we hebben alles weer binnen. Net weer druk bezig geweest voor de komende wedstrijden. Nu even slapen. Hopelijk is het weer dan straks een beetje opgeknapt, zodat we alles nog even kunnen rijden.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 14:30

Ppffff weet er alles van Tine. Ik ging nog even een paar vergeten dingen halen in de supermarkt. Kon natuurlijk nooit mijn auto kwijt. Had ik eindelijk een plekje. Kom ik terug, spiegel dubbel en het glas zeg maar op de grond aan gruzelementen. Natuurlijk nergens een briefje.
Zucht...,

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 14:41

wat jammer tine dat je kerstboom eruit moet....ligt je bak erg blank? anders heb je bij vorst wel een leuke schaatsbaan,koek en zoopie-tent erbij en KASSA :)*
hier ook ff gruwelijk kerstinkopen gedaan..alleen geen parkeerplaatsgebrek...ik was levens gevaarlijk met zware boodschappentas op de mountainbike ^) altijd weer teveel meenemen he....en dan thuis komen....ligt de helft al in de koelkast...leuk 2 die boodschappen apart gaan doen....(wij verhongeren niet met kerst) {:)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 15:10

Ht: de kleine bak ligt voor zeker de helft onder water. Maar KASSA..... we wonen buitenaf, aan doodlopende weg. Denk niet dat ik veel omzet ga krijgen hahahah
Baudy: lekker dan. Jij zit weer mooi met de ellende. Grrrrrrrrr

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 19:20

Wat zonde van de boom Tine erg jammer.... Hier ook geen mooie echte boom want de katten slopen de ballen er af... En begrijp je heel goed hoor dat je baalt van het weer :(:)

Hier was het vanmiddag droog en niet te veel wind heerlijk ritje met beide dames gedaan weer ander rondje nu ook veel naast de weg (zit dan nog fietspad tussen). Ber gaf nergens om. Ze is zo lief en als ze lekker bezig is zo cool. Denk idd ook dat ze veel verkeerd is begrepen eigenlijk zo sneu... Merk wel dat ze me steeds meer vertrouwd want had nu geen last meer van het wormkuur incident:-)
Ollie is ook zo'n Super leidpony kwamen totaal opgefokt paard tegen en ze gunt hem geen blik waardig reageert er helemaal niet op waardoor Ber die al begon te dansen ook snel weer gewoon stapte. Is dan zo leuk met die twee <3

Had alles gisteren gehaald en nog klein restje mocht zoonlief vandaag nog doen :P

Iedereen heel fijne avond {:)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 19:52

VHU: lekker met de dames op stap geweest. Heerlijk zo'n koele pony <3

Hier vanmiddag met de paarden bezig geweest, niet helemaal droog gehouden, maar goed, beter dan de stortbuien van vanmorgen. Eerst zoonlief op Amerigo laten rijden en druk bezig geweest met nageeflijkheid. Amerigo is en blijft een heel moeilijke pony om te rijden. Ze kunnen het wel hoor, maar het kost zo veel moeite. Maar goed, alle volgende pony's kunnen alleen maar makkelijker worden.

Daarna met Rembrand en Sam een stapritje buiten gemaakt. Wat is het toch een heerlijk koele pony. Ik ben helemaal gevallen voor arabier/new forest <3 <3 <3 <3 . Zoonlief schrok een paar keer (langs huis waar wordt gebouwd en van vuurwerk) maar pony keek niet op of om.

Van Rembrand zijn koele karakter is weinig meer over soms...... Ben ik helemaal niet op verdacht dat hij soms zo gek kan doen. Lastig. Maar ja, kan hem nog niet echt aan het werk zetten, omdat de bodem te glad is.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 21:03

Komt wel weer goed met Rembrand hoor :j maar je wordt er dan zelf ook een beetje schrikkerig van als ze zo raar doen (dat heb ik tenminste :+ ) of dat je denkt wat moet ik hier toch mee.
Citaat:
Ik ben helemaal gevallen voor arabier/new forest

Hier nog een :) op momenten dat het er echt op aan komt, zijn ze er voor je.
Tenminste, ik ervaar dat keer op keer opnieuw.
Natuurlijk kan het een keer mis gaan, maar volgens mij doen ze dat echt niet expres. De paar keer dat ik met Ollie iets stoms had lag het echt aan mezelf of was er een hele duidelijke reden.
Die paar keer zijn trouwens nu na bijna 2 jaar op een hand te tellen :)
Geeft enorm veel vertrouwen, zulke pony's / paarden +:)+

Wat leuk van je zoon Sonjim :j hij is aardig vlot!
Voel je je al wat beter Biancacoo?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 21:51

Citaat:
Hier nog een :) op momenten dat het er echt op aan komt, zijn ze er voor je.

Zo lijkt het hier ook. Zo jammer dat ik te groot en te zwaar ben.....

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 22:02

Hier even een vlug berichtje van mij. Vandaag gewerkt van 6 tot 1930. Eten gekookt voor de kinderen en nu ff op de bank. Morgen nl weer ff werken en dan visite.
Baudyh ik ga altijd menkamp 2. De weken zijn allebei superleuk. Alleen als je eenmaal altijd gaat dan blijven de meeste in diezelfde week. Wordt mijn 8ste jaar in week 2. Leerzaam vind ik wel. Het is zo inspirerend om de hele week met paard bezig te zijn. Plus dat het altijd echt ontzettend gezellig is in de avond haha. Voor mij echt vakantie.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 08:51

Goedemorgen.
Vhu dankjewel, ik voel me een stuk beter!! Nog warrig in mijn hoofd,,maar eten blijft binnen, en weer minder rillerig, dus gaat goed, wil eigenlijk gaan trainen straks....of dat ook lukt.weet ik nog niet.

Ips..dat is een lange werkdag geweest _/-\o_ superdruk natuurlijk..
Menkamp was ik destijds met melody van plan...zo jammer dat het er nooit van gekomen is.....

Tine,wat een water he?! En nu regent het al weer...brr niets leuks aan..
Sonjim, gaaf is dat als je zoon zulke sprongetjes maakt he ?!! Leuk !!

Kadotjes gaan we zo uitpakken met ontbijt, leuk om te zien of man en zoon blij zijn met hun kadotjes.

Fijne 1e kerstdag allemaal !!

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 09:18

Fijne kerst! Ik ben stokbrood aan het bakken.... in Hoofddorp.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 09:32

Goedemorgen

Fijne 1e kerstdag allemaal

Bianca: gelukkig alweer een beetje aan het opknappen. En inderdaad veeeel water. Het regent nog steeds. BAH
Ips: dat is wel een heel lange dag zeg. Pfff

Net zoiets geks meegemaakt. Kom ik in de wei, zie ik een deken liggen, maar de ponys hebben gewoon hun jas aan. Zag wel dat bij Samoerai de borstsluiting los zat, maar verder zat deken met halsstuk nog gewoon op zijn plaats. Nou, hoe ze het gedaan heeft, werkelijk geen idee. Maar haar onderdeken was er onderuit, daarvan was de borstsluiting open, maar de buiksingels zaten nog gewoon vast. Er is niets kapot. Kan bij Sam ook verder niets vinden gelukkig, geen verwondingen of iets.
Mysterieus...

Nu maar moed verzamelen om in de blub te gaan uitmesten, vind dat zo vreselijk zwaar.