[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tass

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 12:03

Nee ik wilde nog even een weekje rust voor haar :j.

Ik ken madam beter dan dat ze zichzelf kent en ze liep alweer door de wei to showen dus effe relax :).

En van het weekend ben ik er niet dus misschien maar even van de week in de avond rond hobbelen in de bak... Kijk hoe haar been dat trekt :j.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 12:04

hahah die Greet heeft ontdekt hoe ze volgens het boekje bit in moet doen vind het wel grappig (lief bedoeld hoor !!)

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 12:11

Tine kan de kachel weer lekker opstoken :D Wel nodig met dit kille weer :j Ga zeker lekker met 'm wandelen enzo, het presteren is voor mij het minst belangrijk, al loopt hij alleen maar in de wei, dan vind ik een paard nog leuk, maar daar waar je grootste uitdagingen liggen, lopen de verhalen altijd van over he :D (in mijn geval, ik ben bang op een paard en dus heb ik het steeds over die dingetjes... ) Tuurlijk moet ie lekker wennen, dan genieten we het meest :j

Tass: aha, ik zag haar zaterdag idd voluit rennen en spelen in de wei, Marco en ik hebben er een tijdje met glimlach naar staan kijken <3

IM: hihi, ik vind het ook zo grappig en schiet er ook steeds om in de lach... _O- (enneh, weet ik hoor, lief bedoeld :* )

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 12:14

Ja ze is behoorlijk happy en actief :=...

Misschien dat ik maar een drafje probeer... Kan ze haar ei een beetje kwijt :=.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 12:43

haha PrinsjeH
Was de oplossing zoveel gemakkelijker dan je dacht. Dit paard heeft gewoon de goede boeken gelezen. _/-\o_
Heel wat anders dan die slimme pony's die altijd andere boeken lezen dan wij; zoals mijn Haflinger, die schrijft haar eigen boeken. :j :(

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 12:45

@ janouk, als je daar nou als eigenaar nog ene exemplaar van krijgt is het niet zo erg...
maar dat zit er meestal ook niet in he... :-(

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 12:53

bij dids wel, maar is in vreemde taal
die moet ik eerst leren :))

bit indoen bij dids is voor anderen ook altijd een crime.. Volgens mij doet hij het daar expres om _O-

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 13:54

Heb een paar mooie samenvattingen gelezen, daar sluit ik me helemaal bij aan.
PrinsjeH super dat je het bit makkelijk inkreeg en dat je lekker hebt gestapt! Je moet elkaar eerst de tijd gunnen om samen vertrouwd te raken. Dus zo lekker rondstappen is prima.

Biancacoo niet ziek worden!!! Beterschap.

Mijn paard heeft ook zelf een boek geschreven, maar het is nog niet af en ze past alle hoofdstukken telkens zelf aan, hahaha.

Mijn honden zijn de hele ochtend alleen thuis geweest, ben nu een kwartiertje thuis en ze liggen gewoon nog steeds te pitten!! Gister hebben ze ook de hele dag geslapen, luie varkens!

Zo maar even wandelen met ze en daarna nog even Gwin rijden. En dan hopen dat de mist weggetrokken is als we naar Rotjeknor moeten, maar zoals het er nu naar uitziet...

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 14:06

Ik ben lekker vroeger vrij van school :D.

Dus om 3 uur naar stal.
Mannen voeren, beentjes insmeren, neusjes insmeren met appelstroop. Blondje lekker een kroel geven en eten klaar zetten voor haar :D.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 14:08

@Prinsje: fijn dat het bit gewoon volgens het boekje ging en super dat je er opgezeten hebt :j

@Biancao: :(:) :(:) :(:) . Moest wel even aan mezelf denken met dat fietsen, dat leek me ook leuk, mooi paardje door het bos..., klabam, allemaal boomwortels, dochterlief vond het wat minder :o :') .

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 14:10

frensie wordt slapend rijk, klinkt ideaal, je huishouden doen en nog geld verdienen ook, maar ik denk dat ik wel mijn collega's zou missen.
Biancoo klinkt wel heel definitief zo, maar met de honden werken is ook gaaf natuurlijk.
Prinsje ik heb alleen maar paarden die het boek van Har gelezen hebben, maar mijn eerste paard was het meer met Mickey eens dus ik verbaas me over paarden die happen naar het bit. Mijn vaders pony is helemaal apart, die pakt het bit alleen als je het voor haar houdt zonder aandringen, dring je aan wordt ze boos.
Mijn honden zijn ook slaapkoppen, slapen gerust de hele dag met 3 keer per dag een speeluurtje.
Manon lekker gegriekt, waar? En jij geeft inderdaad de leidsels wel eens af, zo heb ik met jouw span voor het eerst tweespan gemend. Ik geef de leidsels ook af, maar zit er dan wel naast zodat ik kan ingrijpen, of ik loop naast de pony's. Zelfs onze uk heeft bij mij al tweespan gemend.
Ik lees over sauna's maar ben ook meer van bubbelbaden of gewoon een zwembad.
Mijn paarden houden eerder een interactief boek bij iedere dag veranderen ze weer wat, vandaag ging Wien op hol dat is me nog nooit gebeurt, was wel weer snel terug te pakken, maar heeft zeker een kilometer lopen hyperen.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 14:13

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 14:18

@Tass: heerlijk voor jullie saampies, ga je zaterdag weer???
@Janouk: hahaha, ik zit hier ook nog steeds te lachen... vind het zo enorm simpel van mezelf :o Dat paard keek me vanmorgen ook zo aan van: 'hè hè, is 't kwartje gevallen bij je' hihihi _O-
@Bicci: hm... onleesbare handleidingen allemaal bij die beestjes :? :D
@Naaltje: hm, Dids spreekt over de grens :+ hihi
@Frensie: haha, luiwammessen die hondebeesten bij jou... hier ligt zo'n katertje met de ambitie om vloerkleed te worden :D (vloerverwarming, dus de ligt zoveel mogelijk languit op de vloer :+ ) Hoop met je mee dat mist wegtrekt, maar hier is het nog niks beter...
@Tass: lekker op tijd klaar, yeaaeehhh
@Avaluna: hobbel-de-bobbel door bos gefietst???
@Sonjim: Wien op hol :oo Hoe kwam het???? Gelukkig goed afgelopen !

en ik ben weer bij ... fjoe :D

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 14:18

Weet ik nog niet :=..

Ben misschien het weekend in DH :).

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 14:25

Nou Wieneke zag een koe, echt waar een koe. kuddes blerende schapen, rennende paarden blaffende honden geen probleem maar een stilstaande koe, daar moet je voor rennen. Het was niet ver en ze kwam snel weer terug, maar in de 2 jaar dat ik met haar men heeft die nog nooit een schrikreactie gehad, ik wist tot vandaag niet dat ze kon schrikken.

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 14:26

Hoe gekke beesten toch...! Een koe }:0

... Boe ...

_O-

Gelukkig kunnen we er een grap mee maken nu het is meegevallen toch?!

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 14:26

Ow dat had ik gister ook :')...

Paarden lopen al dik een half jaar dag en nacht buiten naast de koeien.
Gister zetten ze het ineens snuivend op een lopen omdat er koeien stonden _O-..
Gelukkig hadden ze snel door dat ik er stond en hoef ik niet weer bijna 10 hectare over te lopen _O-.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 14:31

Inderdaad gelukkig is het verder goed gegaan, nu moet ik zeggen dat ik niet snel onder de indruk ben als ze voor de wqagen wegspringen, zeker niet waar dit gebeurde een stille landweg, dus al was ze langer doorgerent dan had het geen kwaad gekunt. Onze buren op mijn wie zijn ook jarenlang koeien geweest maar die waren bruin wit en deze zwart wit.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 15:00

bicci schreef:
@ janouk, als je daar nou als eigenaar nog ene exemplaar van krijgt is het niet zo erg...
maar dat zit er meestal ook niet in he... :-(

:D

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 15:01

Zwartwitte koeien zijn duidelijk anders dan bruinwitte koeien, dus die schrikreactie was natuurlijk heel normaal ;)
Ik reed vroeger een haflinger. Tijdens een wedstrijd moest ik tegelijk inrijden met een shetlander. De haflinger vond dat zo vreemd, dat we alleen nog maar in piaffe door de bak konden, haha.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 15:02

sonjim schreef:
Onze buren op mijn wie zijn ook jarenlang koeien geweest maar die waren bruin wit en deze zwart wit.

ja maar halloooooo weet je hoe anders dat is !!!! :=

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 15:03

OMG _O-

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 15:23

}:0 bruin wit....zwart wit... _/-\o_ arme wien...helemaal van de kaart.... /3

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 15:25

Tis ook moeilijk hoor als die kleuren koe :(:)...
Wij hebben weer witte en gele koeien :=.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 15:29

vroeger hadden wij bij het bos 2 weilanden. In het ene weiland stonden zwart/witte koeien en in de andere wei bruin/witte koeien.
Mijn vader heeft voor de grap mij uitgelegd toen ik 3 jaar was, dat in de zwart/witte wei melk gemaakt werd en dat de dames bruin met wit chocomelk maken.
En jemig dat heb ik toch een partij lang geloofd. :D
En ik moest er meteen aan denken, toen ik dit verhaal las. :j