[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mirror666

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 12:15

een :(:) voor jou tine..

en voor VHU ook... wat balen, je zag het aankomen maar nu is het echt voor 't echie.. :(:)

Ik ga zo naar school toe... voel me helemaal niet lekker, en denk dat dat om dat gesprek is... >;)

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 12:49

@Tine, ik weet zo goed wat je meemaakt, want Simba is hier als hengst gekomen en die sprong zelfs door alle linten en draden heen ook al stond er stroom op en dan ging hij achter Brutus aan. En ik kan je wel vertellen, dat ging niet zachtjes maar écht gerichte aanvallen.... Ik ben zo blij dat het nu heerlijk rustig is en dat ze met zijn 3-tjes bij elkaar kunnen staan. Ik had er totaal geen rust van en heb toen zelfs nog spijt gehad dat ik Simba hebt gekocht (Nu niet meer hoor ;) )

@VHU, hoe is het met de hoest van Rizanta ?

Vanochtend met allebei gereden bij de plaatstelijke pensionstalling. Brutus was toch vervelend :7 , Hij gaat nu steeds beter verzamelen en komt meer op het achterbeen, echter als hij het moeilijk gaat vinden wil hij alleen nog maar gallopperen of hij gaat zelf al meedenken :roll: . Ik ben benieuwd of ik het drafknopje nog kan vinden voor zondag :o

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 12:49

@Tine over lijntjes trekken, ik denk dus dat dat op termijn Thabor niet tegenhoudt en als er per ongeluk een lijntje een keer omver gaat eet hij alsnog de pony op, vrees ik. Denk dat het enige wat kan helpen castreren is en dan een paar maanden uit elkaar en dan opnieuw proberen, als je ze allemaal bij elkaar wilt hebben (wat ik me kan voorstellen).

@Naaltje sterkte op school, denk dat je inderdaad in de stress zit... :(:)

@Ollie zie dat we tegelijk postten }:0
Hoest Rizanta nog geen berichtje gehad vandaag, ik kom niet naar stal ze wordt voor me gelongeerd.
Vwb galopperen Brutus ... gaat vast wel goedkomen zondag :j
Dus jij hebt dat ook meegemaakt met hengst erbij. Maar nu is het dus goed, dat is fijn!
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 18-05-11 13:06, in het totaal 1 keer bewerkt

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 12:56

Bij de vereniging is een cap wel verplicht.
Waar ik momenteel les is het niet verplicht.
Op stal is het ook niet verplicht.

Onder het zadel rijd ik altijd met cap.
Met mennen is het afhankelijk waar ik ben en wat ik ga doen.
Ga ik gewoon basis trainen dan doe ik dat zonder cap.
Naar buiten doe ik wel een cap op.

Bianca vervelend van je baan. Tegenwoordig is het lastig combineren.
Ligt er ook aan wat voor werk je doet denk ik. Heel veel succes/sterkte
Melody laat haf al dichterbij komen.

Vhu je moet wel geschikt zijn voor dit werk.
Een vriendin van mij heeft nu 2 kinderen, maar die wordt gek bij de gedachte als ze allebei tegelijk gaan huilen.
je moet het wel willen.
ik werk nu 5 jaar in de administratie / bankwezen, ik begin dit saai te vinden.
Ik heb wel al 3 dagen meegelopen om te kijken als het inderdaad wat voor me is en iedereen vindt me er geschikt
voor.

Ik controleer ook regelmatig mijn knhs. Ik bewaar ook alle coupons.
Heb alles in een map zitten en houd ook een lijst bij.

Jammer dat de voorstelling tegen viel.
Met de oppas gelukkig alles goed gegaan.

Tine veel succes met je kar

Jenkins heeellll veellll succes!!!!

Bianca de eerst paar keer dat ik ging mennen in de les waar ik nu in rijd was ik ook de enige met cap op.
De eigenaren van dit terrein zijn naar me toe gekomen dat als ik liever zonder mende dat het geen probleem is.
Dus men nu zonder.

Tine je moet s nachts slapen en niet nadenken :-)
Ik denk dat het wel kan en ook wel een slimme oplossing is. Maar durft pony er wel onderdoor?
Dat zou je moeten uitproberen denk ik.

nu ik dat lees van je menongeluk ga ik denk ik toch maar een cap op doen. Gisteren ging veale er ook vandoor in de
les omdat hij schrok en maakte ook een hele korte wending. En met de les heb ik geen groom achterop.
Dan wordt ik maar raar aangekeken, veiligheid boven alles.

lanouska succes op school

Tine nog niet gemend omdat de paarden het niet met haar eens waren.
Pony gaat dus wel onder draad door. vervelend dat ze elkaar zo opjagen.
en ja ik heb de verwondingen gezien bij pony en dat is niet zacht gegaan.
Ik snap dat E het nog een keer wil proberen, maar dit schiet zo niet op.
Hopelijk krijg je de paaltjes nog vandaag.

vervelend vhu dat je het landje nu echt kwijt bent.
Vervelend dat je er nog 1 weg moet doen.

Naaltje sterkte op school

Ik heb gisteren dus weer les gehad. Wel weer een paar tips gehad om aan te werken.
Veale staat alleen in een nieuw stukje land en groeit aardig. Dus ik ga proberen om wat vaker heen te gaan.
Als mijn vriend vanavond op tijd thuis is ga ik ook even heen, even longeren of rijden afhankelijk als ik hulp heb

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 13:12

@Tallechie top samenvatting +:)+

Ik ben bij onze stal ook de enige die (vrijwel) altijd een cap opzet (bij paard altijd, bij pony's heeeeeel soms niet), bij mij hangt hij aan de wagen. Wat Tine zegt, een ongeluk zit in een klein hoekje en dat is het hem juist. Je hoeft niet enorm hard eraf te gaan om een hersenschudding of erger op te lopen. Een vriendin van mij heeft een schedelbasisfractuur opgelopen met het poetsen van haar paard. Ze was benen aan het poetsen, wilde opstaan, paard duwt hardhandig met zijn hoofd tegen haar aan (dat denkt ze, ze weet het niet meer, maar dat deed hij wel vaker), ze valt, heel ongelukkig net tegen de muur / vloer en dus op verkeerde manier met haar hoofd. Werd bewusteloos gevonden tegen de muur/ half onder het paard. Is jaar aan het revalideren geweest.

Daarom vind ik het ook wel een prettig idee dat als je bij stal bent er wel altijd iemand in de buurt is.

Ben allang 'blij' dat ik het nu hoor van de vereniging en niet bijv in november, dat je binnen een maand moet besluiten wat je doet. Ik wil Snuit momenteel eigenlijk niet verkopen (vind hem niet in goede conditie) en Alwyn wil ik eigenlijk niet kwijt (maar die is prima verkoopbaar) dus we moeten er nog maar eens een nachtje over slapen.

We hebben het hier allemaal maar druk 's nachts :O

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 13:49

ik heb vroeger altijd een cap opgehad met mennen, maar heb het nu al een tijdje niet gedaan.
de laatste paar keer stond ik even achter op en toen had ik het niet.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 17:01

Volgens mij is het echt mijn dag niet.

Net de paarden gevoerd, pony weer in sluis gezet, goed dichtgedaan. Zodat ik dan toch eindelijk die nieuwe menkar zou kunnen proberen.
In de tijd dat ze aan het eten waren, de nieuwe prikstokken (werden vanmiddag bezorgd) bij Thabor in de wei gezet (laatste stukje, waar hij nog niet staat, waren lage stokken en moest bij geitenpoort iets zetten, hij ging aan hout knagen). Loop ik terug naar pony om halster om te doen, springt hij tussen de koorden door de wei in. AAARRRGGGGG Nu ja, hij kan dus wel ontsnappen!!

Heb het nu maar opgegeven voor vandaag. Man is zo druk met werk dat hij niet meer toekomt aan Thabor, maar ik heb even geen zin om Thabor te doen. Ben veel te boos op hem. Ga maar vroeg naar bed ofzo.

Tja, castreren.... is niet mijn paard. We wilden hem eigenlijk laten goedkeuren (tenminste poging daartoe doen). Als hij afgekeurd wordt gaat het mes erin, maar anders...

Ik weet ook niet of het spel is of agressie, maar ik wil dit in ieder geval niet, wat het ook is. Nog maar eens goed over nadenken.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 17:04

is amerigo een ruin? :)
kan het niet zo zijn dat thabor vindt dat hij niet voldoet aan ''zijn'' criterium voor hengstengroep omdat hij te ''lief'' is en te laag in hormonen, dat hij hem daarom verjaagt?
ruinen zijn niet 'natuurlijk' natuurlijk
ik roep maar wat he...

balen dat het niet goed gaat

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 17:09

Amerigo en Rembrand zijn beide ruin. Rembrand pas vanaf 10 jarige leeftijd (dus nu 3 jaar) Van Amerigo weet ik niet wanneer hij geruind is (we hebben hem pas 2 jaar, hij heeft al heel veel bazen gehad).

Nou, ik ga maar eten koken (spitskool, aardappeltjes, geruld gehakt in knoflook/rodepepersaus/ketjap/cremefraiche prutje. :Y)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 17:21

ah sorry, dacht dat rembrand ook hengst was (waar heb ik dat dan verzonnen? :') )
hmm..
dan heb je misschien te maken met de magische 3..
dat er 1 niet bij past..

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 17:29

Hij is wel lang hengst geweest, misschien daarom de vergissing.
Met Quincy hadden we er ook 3, dat ging prima.

Ze blijven voorlopig toch maar zo staan (Thabor alleen, Rembrand en Amerigo samen), en dan maar eens goed gaan denken hoe en wat.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 17:52

Quincy was ouder en net zo groot als Rembrand he, en je had dan drie 'oudere' dieren, dat dwingt wederzijds respect af ~~}>
Als ruinen met elkaar spelen beschadigen ze elkaar eigenlijk niet, dat is tenminste ook weer mijn ervaring. Het gaat er wel eens hard aan toe dat je denk _-:( moet dat nou maar ze blijven eigenlijk altijd heel.
Zie hier een voorbeeld... en dit zie ik bij Freddy en Alwyn, ook bij de pony's bij Peter die bij elkaar staan, elke dag, dat springen, steigeren, rennen achter elkaar, gewoon gein trappen.
Afbeelding
Dat is spelen.
Als ze wegrennen en de ander blijft er dan achteraan jagen is geen spelen, dat is wegjagen. Want als ze in dit spel gewoon wegrennen en een van de twee staat weer stil, gaan ze weer spelen of na een bok van de een houdt de ander ook op.

Maar lastig Tine hoor, wat een gedonder >;)

Nou ik moet nog even naar school, oppas was er vandaag niet dus wordt zo afgelost door manlief.
Klets ze vanavond :+

PS toen Freddy nog hengstje was was hij ondanks zijn kleine maat ook vrijwel niet te handhaven hoor, echt een monster in pocketformaat. Na castreren was het al snel beter O:)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 17:55

hmm, ook ruinen beschadigen. Dids werd zowat verscheurd door dat welshje op mijn vorige stal, die trok er echt de repen vel af :=
maar dat was dan weer een kudde van 2 ruinen en 1 merrie.. da's sowieso al gauw foute boel :+

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 18:10

Mijn ruin (inmiddels verkocht) stond op pension ook bij hengsten maar die werd ook
helemaal in stukken gereten.

@ naaltje wij hadden ook 2 ruinen en 1 merrie ging prima.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 18:14

zeg ook niet dat het fout moet gaan. Maar het levert soms terugkerende rangorde-discussies op omdat ze ''de merrie willen''

Zo was het bij Dids ook, oke, en die andere ruin was gewoon strontvervelend :=

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 19:14

jeetje tine, dat is niet zo leuk.. hopenlijk gaat het uiteindelijk beter als je een draadje zet waar pony wel onder door kon en thabor niet.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 22:48

zo, mijn lieve boef is meegeweest onder de vrouw een rondje buiten stappen :))
Hij was blij, te blij voor mij, had gelukkig backup op de grond. Dan is 't voor mij te lang geleden en ga ik me om alles drukmaken _O-
en diddle vond alles een mooie reden om weg te springen :')
Afbeelding
vanaf stal onderweg naar het bosje

Afbeelding
halverwege op een ''akkerpad''

Afbeelding
en toen nog even knuffeltijd ingelast :+:

Afbeelding
zelfs hooi werd niet aangekeken omdat knuffelen lekkerder is :+:

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 23:39

En een goedenavond nog even :+
Lekker gewerkt, het was opeens 22.30 uur, werden door de bewaking uit school gestuurd :=
@Tallechie inderdaad, je moet wel tegen het werk kunnen. Ik vond de leidsters bij mijn zoon zijn kinderopvang altijd zo geweldig, waren echt van die mensen waar je met een gerust hart je kind achterlaat. Onderwijs is ook iets wat je echt leuk moet vinden en je moet er de humor een beetje van inzien, van die chaos :roll: :D

@Naaltje, ik denk nu toch echt dat Dids aan het afvallen is, zijn nek lijkt minder 'hard' en ook op de bovenkant van zijn rug.
Wat is het toch een heeeerlijk ding <3
En ik vind het erg knap dat je er zonder zadel en bitloos opstapt!

Dus meer voorbeelden van paarden/pony etende pony's en paarden. Wat zijn het toch af en toe monsters }:) Merries en ruinen door elkaar is volgens mij zowiezo geen succes.

Morgen nog een paard/pony-loos dagje....vind dat altijd zulke saaie dagen -O- Vrijdag kan ik weer naar ze toe *\o/*

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 23:55

ik ben ook weer thuis
vanochtend eerst me auto naar de garage gebracht heb dus vandaag heerlijk de hele dag in me moeders auto gereden.
toen naar school geweest want we hadden nederlandse les en het onderwerp was hoofdletters en leestekens als ik ergens slecht in ben is dat het wel _-:(
daarna snel langs de divoza geweest voor een nieuwe rijbroek voor mezelf en rijtuignummers voor H.S * bedenkt nu dat ik vergeten ben het bonnetje in te leveren bij H *
snel thuis (bij me moeder) gegeten en toen doorgegaan naar coevorden daar even op de bank tv zitten kijken en de paarden opgeladen en zijn we naar les gegaan okkie liep weer heerlijk maar toch besloten om arjan mee te nemen naar de club kampioenschappen mits de amazone geen wedstrijd heeft maar dat duurt nog even want we hebben pas 16 jullie CK
morgen nog een dagje werken en dan vrijdag en zaterdag op wedstrijd met me moeder naar den ham

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 06:53

hihi VHU is gewoon weggestuurd door de beveiliging omdat ze de tijd niet door had.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 07:05

@Tine: wat ontzettend rot :(:)

@Naaltje: idd super zo zadel- en bitloos +:)+

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 07:45

Goedemorgen.

Vandaag wordt vast een betere dag (veel slechter kan tenslotte niet). Heb pony al gevangen en op stal staan. Nu dus maar niet uitgemest, terwijl ze stonden te eten, dat moet dan maar later, wilde niet weer een ontsnapte pony (dat hij toch tussen die draadjes door kon wegspringen, dan eigenlijk best knap, ook al was het niet fijn.)

Stoer hoor Naaltje zo rondstappen.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 07:56

haha, Naaltje zat nog terug te denken aan 3 jaar terug, dat ze zo het bos in ging, op een stalhalstertje en dan lekker ging rijden, incl race-galop.. En dat durf ik nu niet meer hoor _O-
Mijn fotografe heeft Dids op spannende plekken op de weg gewoon even mee vast moeten houden omdat ik het zelf kei spannend vind dan..
Hij valt wel af :j maar als hij zijn hoofd draait komt er op zijn schouder nog zo'n groot vetkussen :') en bovenop zijn kont zit ook iets wat er niet hoort.
Maargoed, eigenlijk heb ik dat ook wel :')

Ik heb gigantisch lekker geslapen, maar ben echt nog heel erg moe, en druilerig.. Gisteren hele dag buikpijn gehad en amper durven eten.. >;)

Hoe is 't met je kaak tine?
En met rizanta haar hoesten VHU?

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 08:41

Zo, het heeft ff geduurd, maar dan toch eindelijk de Katootje foto's :)
onze knappe dame net een uurtje oud:
Afbeelding

En de eerste stapjes buiten:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groetjes, lacuna

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 08:46

wat een groot kind! :D