[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sonjim

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 14:28

babs is loswerken niks voor de pony, schriktraining balkjes lopen en dergelijke, met jou ernaast erop of erachter. Mijn merrie leeft daar echt van op.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 14:38

Zo daar ben ik weer, brrr wat is het KOUD! :\

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 14:48

Krijg net een smsje dat het meisje niet lekker is die mee zal gaan,, mennen gaat dus denk ik niet door of dat andere meisje misschien

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 14:53

@IngridM sterkte, het is toch niets ernstigs / accuut?
@Babs, voor de rest is je paardje helemaal gezond neem ik aan? Misschien net handje bix erbij en wat Sonjim zegt freestyle vinden ze meestal erg leuk.

Applausje voor Alwyn *\o/* die heeft vanochtend voor het eerst voor de sulky gestaan plus natuurlijk stukje ervoor gelopen. Tamara (had gereageerd op mijn oproep voor groom), super relaxed persoon en erg aardig ben zo blij dat ze me wil helpen (net als Ingrid trouwens) kon vandaag en we hadden dus alle tijd. Dus alles klaar gezet en met elkaar afgesproken dat we net zouden doen alsof het de normaalste zaak van de wereld was. Gepoetst, opgetuigd, hij bleef keurig netjes staan. Toen sulky eraan gehangen, ging ook zeer rustig en prima. Halstertje over hoofdstelletje, Tamara had hem aan de lijn en gewoon weggereden stukje eerst met mij ernaast, aan de lijnen natuurlijk. Toen na paar meter netjes halthouden, opgestapt en voorwaarts weg. Keurig paadje afgestapt, nog even kijken naar paar vuilniszakken :roll: maar keurig op mijn commando voorwaarts. Toen op parkeerplaats rondje rechtsom en linksom. Hij was wel weer erg aan het zwalken maar goed, dat heeft dus nog aandacht nodig :+ en toen weer teruggestapt. Tussendoor nog twee kere op-afgestapt en halthouden, alsof hij nooit anders had gedaan. Aan het eind wilde hij wel erg graag zijn hoofdstel af, was flink met hoofd aan het schudden. Dus hoofdstel af, halster om. Sulky eraf en hup emmer voer (brood plus wortel plus handjes bix) en klaar. Hij deed dus niet anders dan hoe hij aan de lange lijnen doet: wel kijken en zeer alert maar prima luisteren. Dit gaan we dus regelmatig zo doen waarbij begeleider meeloopt, plus natuurlijk daarnaast oefenen met lange lijnen dat hij niet meer zo zwalkt als hij een bochtje moet maken.
Na die tijd lekker op het weiland gezet, alles is toch bevroren. Ben super tevreden en het voelde ook heel goed aan!

PS geen foto's gemaakt, doen we wel eens als hij wat meer gewend is of er een derde persoon bij is, en hij paste prima voor de sulky.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 14:57

Goed nieuws VHU :).. erg leuk :D

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 15:01

Laura: Hoop voor jou dat het andere meisje meekan.

Susanne: Ik ben ook net terug van de pony's en ook hier was het verschrikkelijk koud. -3 graden. Al een geluk dat ik ze gisteren aan het werk heb kunnen zetten.

Sonjim: Wat bedoel je met loswerken? Balkjes lopen doen we al. Schriktraining wil ik wel eens doen, maar vraagt best wel wat voorbereiding, en denk niet dat dit echt haar conditie vooruit helpt. Als ik erop zou kunnen zitten was het allemaal gemakkelijker. Dan ging ik gewoon een uurtje het bos in rijden. Maar helaas pindakaas ze is te klein. Ik ben gedoemd om zowel aan haar conditie als aan de mijne te werken. Die van mij leeft op als ze mag springen. Als ze een hindernis in de gaten krijgt is ze niet meer te houden.

Marianne: je houdt ons wel in spanning. Komaan vertel.

Nu mijn update: Ik ga sewes kijken voor een nieuwe tweewieler. Hoop dat het wat is.
http://users.telenet.be/koetsen.kanora/images/KOETSEN/DSC05356.JPG
Wat vinden jullie ervan? Wil wel een ander kleurtje. Dit is iets te flashy blauw voor mij ;)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 15:04

sewes? was da?
Vind het wel een gaaf tweewielertje :) kleurtje vind ik ook wel hip

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 15:08

Evelli schreef:
sewes? was da?
Vind het wel een gaaf tweewielertje :) kleurtje vind ik ook wel hip

Sewes is dialect: sebiet, straks. Moet eigenlijk nu ongeveer gaan vertrekken.

VHU: *\o/* *\o/* *\o/* Werkt meestal het beste als je gewoon doet alsof er niks aan de hand is.

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 15:08

VHU: ja, mijn standaardrondje is 7 of 8km, beetje afhankelijk of ik het extra paadje meeneem of door het park terugrij.
Halverwege heb ik wel de mogelijkheid om binnendoor naar huis te steken, mocht het echt hard regenen of errug koud zijn, dan ben ik na 4,5 km terug op stal. ;)
Oh, conditie heeft sun wel hoor. als we op een normaal tempo een hele dag gaan mennen is het ook geen probleem. Dus het rondje uitbreiden kan gelukkig vrijwel zonder erbij na te denken, al had ik er wel verstandiger aan gedaan als ik iets dikkere handschoenen had aangetrokken ;(

Haha, ja lachen jullie maar om mijn stoute sun, maar ik zit er maar mooi mee! Straks moet ie toch echt weer braaf zijn, dus geloof dat ik er zo nog even naartoe ga om met hem te werken voordat hij vanavond met de beginner aan de haal gaat... :x

Wauw vhu, supertrots op Alwyn mag je wel zeggen! Volgende keer wel eerst de kar eraf voor het hoofdstel uit gaat he ;)

Groetjes, lacuna

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 15:13

Leuke 2 wieler zeg!!
Ik ga me nu maar echt aankleden en naar stal

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 15:48

Citaat:
Volgende keer wel eerst de kar eraf voor het hoofdstel uit gaat he

Halster eerst om hals gedaan, toen hoofdstel af en toen halster weer om hoofd hoor, hij is niet echt losgeweest. Maar we zullen proberen de volgorde om te gaan draaien :o

@Rivaldo, wij gaan niet een hele week weg met de pony's maar ik wil Alwyn deze zomer wel een week of twee bij mijn schoonzusje in Lunteren zetten en dan om de dag op en neer zodat we lekker in het bos kunnen mennen. Schoonzusje heeft paarden bij huis en woont midden in het bos (ik ben niet jaloers ;) ). Als je nog een plek zoekt, Laag Soeren, camping boszicht, http://www.campingboszicht.nl is zo ontzettend leuk. Kun je tentje neerzetten en je pony in het land, echt superplekje. Ook zo aan de ruiterpaden en erg aardige mensen. Paar keer gestaan met paard, echte aanrader.

Ik vind die kleur van de 2-wieler juist supergaaf 8-) Ziet er niet zo breed uit, kun je er fatsoenlijk met z'n tweeen op zitten?

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 16:27

Wat goed van Alwyn! 8-)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 17:32

Mijn knappe (kreupele) man vandaag :D

Afbeelding

KimPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 18:15

Wat een gave tweewieler zeg! Leuk kleurtje!
Jelleee, wat heeft ie dan?

lienepien610

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 18:19

Hee Jellee waarom issie kreupel dan? (Of heb ik iets gemist..?) :(:)
VHU ik vind jouw Alwyn wel een leukerd hoor.... Leuk om te horen dat het goed gaat!
Lacuna ik ben wel erg benieuwd hoe het vanavond gaat :)) }>
Marrianne.... Zeg het nou..... we zijn zooo benieuwd!!

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 18:31

Babs wat een gave kleur die tweewieler!

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 18:33

Hij loopt echt op eieren joh, wil ook niet eens meer draven (niet in t land nu als t vriest en niet op de harde weg). De hoefsmid denkt aan gevoelige zolen/hoeven. En dan gaan we waarschijnlijk kijken of sole guard wil helpen daartegen, een soort beslag is dat.
Maar ik baal als een stekker!

Evelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 18:41

Ahh wat sneu van Mickey! Hoop dat het helpt en dat hij er weer snel boven op is!

Evelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 18:49

vandaag even de pony's lekker losgegooid in de bak, ze hadden errug veel energie maar het was snel op :+

Afbeelding

Afbeelding

eens een tweespan, altijd een tweespan :+
Afbeelding

Turnertje
Afbeelding

en Tina
Afbeelding

foto's zijn met mn telefoon gemaakt dus scherp zijn ze niet ;)

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 19:10

*huil*

Het was natuurlijk te verwachten, mijn bak (waar nog water in stond) is bevroren. Grote plassen stonden erin en die zijn nu bevroren, dus heb 1 grote ijsbaan. De les van vanavond gaat dus niet door.

@babs, wat een mooie tweewieler! Welke kleur zou je hem dan graag willen? Deze kleur past overigens wel heel goed bij de bont-en-blauwe aanspanning ;)

Nou, fijne avond allemaal, in plaats van een avondje lesgeven mag ik fijn een avondje huishouding op orde brengen *zucht* Nou ja, zometeen dan ook maar meteen even de vanmorgen besproken lesstof doornemen, dan is dat ook maar weer gebeurd. Hoef ik dat niet meer uit te stellen ;)

groetjes, Lacuna

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 19:36

Ben ik weer, helemaal verkleumd. Het is hier -4 en ik heb net 2 uur achter elkaar gemend. Eerst met Rembrand, had priveles, en daarna zelf met de pony. Toen nog weer de bak gesleept, zodat hij weer lekker los is. Ik hoop namelijk dat de sneeuw nog even geduld heeft, zodat ik morgenochtend eerst nog met beide kan mennen. Ik hoop natuurlijk de dagen erna ook nog wat te kunnen doen, maar gezien de sneeuwverwachting vrees ik dat morgen de laatste keer is dat ik kan oefenen voor de wedstrijd van zaterdag.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 20:25

owww ja het is koud he brrrrrrr

wat heb je toch leuke pony's Evelinee !

Heee Maaike, wat goed ! Leuk zeg dat het zo goed ging !
balen dat ze nu weer sneeuw opgeven je wordt er toch wel moe van nu hoor pfffff kun je straks weer niets doen....

Tine10, ik ben niet jaloers op je hoor in die kou brrr

B485, gaaf karretje !

Gelukkig viel het reuze mee vanmiddag bij de paardenkliniek !

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 20:45

brr koud koud koud

Tine, je hebt echt wel karakter.

Eveline, knappe pony's.

Susanne, veel beterschap voor Mickey. Hoop dat het niets ernstig is.

Ben voor het koetsje gaan kijken. De exacte prijs en nog enkele afmetingen afwachten en dan zal er een beslissing genomen worden.
Het heeft 19inch wielen, en een spoorbreedte van 110.
Zelf denk ik aan donker blauw met licht grijze accenten.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 20:47

Hier is vandaag al een dun laagje sneeuw gevallen en ik had nog wel vanavond iets willen doen, maar grond is keihard en het is steenkoud. Vanmiddag had onze puk een vriendinnetje op visite en dan ga je ook niet even naar het paard, dus vandaag helaas alleen maar even voeren en hopen ruimen.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 20:53

hihi, grappig om te zien dat iedreen zo heerlijk nieuwsgierg is!
maarja. is neit echt een verhaal om open en bloot op bokt te zetten, is nogal een lastig dilemma dus wie benieuwt is en denk te kunnen helpen hoor ik graag

vandaag lekker de pony's allebei aan de dubbele lijnen gehad, ze deden het fijn, waarschijnlijk de laatste keer deze week aangezien het toch weer flnk aan het vriezen is.
daarna alvast staarten gewassen en ingevlochten en de manen ook al in de vlecht gelegt.
scheelt weer tijd zaterdag hoef ik het alleen maar even overnieuw te vlechten.