Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
die heeft vanochtend voor het eerst voor de sulky gestaan plus natuurlijk stukje ervoor gelopen. Tamara (had gereageerd op mijn oproep voor groom), super relaxed persoon en erg aardig ben zo blij dat ze me wil helpen (net als Ingrid trouwens) kon vandaag en we hadden dus alle tijd. Dus alles klaar gezet en met elkaar afgesproken dat we net zouden doen alsof het de normaalste zaak van de wereld was. Gepoetst, opgetuigd, hij bleef keurig netjes staan. Toen sulky eraan gehangen, ging ook zeer rustig en prima. Halstertje over hoofdstelletje, Tamara had hem aan de lijn en gewoon weggereden stukje eerst met mij ernaast, aan de lijnen natuurlijk. Toen na paar meter netjes halthouden, opgestapt en voorwaarts weg. Keurig paadje afgestapt, nog even kijken naar paar vuilniszakken
maar keurig op mijn commando voorwaarts. Toen op parkeerplaats rondje rechtsom en linksom. Hij was wel weer erg aan het zwalken maar goed, dat heeft dus nog aandacht nodig
en toen weer teruggestapt. Tussendoor nog twee kere op-afgestapt en halthouden, alsof hij nooit anders had gedaan. Aan het eind wilde hij wel erg graag zijn hoofdstel af, was flink met hoofd aan het schudden. Dus hoofdstel af, halster om. Sulky eraf en hup emmer voer (brood plus wortel plus handjes bix) en klaar. Hij deed dus niet anders dan hoe hij aan de lange lijnen doet: wel kijken en zeer alert maar prima luisteren. Dit gaan we dus regelmatig zo doen waarbij begeleider meeloopt, plus natuurlijk daarnaast oefenen met lange lijnen dat hij niet meer zo zwalkt als hij een bochtje moet maken.
.. erg leuk
kleurtje vind ik ook wel hip 

Citaat:Volgende keer wel eerst de kar eraf voor het hoofdstel uit gaat he
). Als je nog een plek zoekt, Laag Soeren, camping boszicht, http://www.campingboszicht.nl is zo ontzettend leuk. Kun je tentje neerzetten en je pony in het land, echt superplekje. Ook zo aan de ruiterpaden en erg aardige mensen. Paar keer gestaan met paard, echte aanrader.
Ziet er niet zo breed uit, kun je er fatsoenlijk met z'n tweeen op zitten?