[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

annemie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 21:38

Wat een geweldige resultaten op de wedstrijden allemaal. Super gedaan *\o/*
gem druk aan het pakken voor op de boot straks, een goede voorbereiding is inderdaad het halve werk.
Janouk weer aan het werk voor de wagen, fantastisch nieuws *\o/*
Ollie "echt"aan het mennen, wat heerlijk VHU dat het zo fijn gaat en gefeliciteerd met je nieuwe functie :j
Een :(:) voor Aks en vriend. Leuk topic van Diddle!
Ben je al weer een beetje bijgekomen Tine? Fijn dat het beter gaat met je pols.
PSM; nog aan het nagenieten? Wat een mooie foto's
Voor iedereen die ik ben vergeten :wave:

Hier weer een beetje bijgekomen vandaag van een erg drukke week en weekend. Goede nieuws zoonlief mag zaterdag de 29e afzwemmen voor A. Toppertje!
Paardje gaat helaas wat minder. Voor de wagen erg gespannen. Morgenavond les van degene die haar heeft beleerd. Geeft mij veel vertrouwen dus we zullen het wel zien. Heb haar deze week ook niet meer ingespannen omdat het bij haar te veel spanning opleverde. Beter dus even wachten tot morgenavond. Wel een paar x gelongeerd, was net een bommetje. Staan nu ook op een ander stukje wei en blijkbaar zit er erg veel in het gras (we doen wel aan strookbegrazing) want alle paarden zijn ontzettend fris. Duurde dus bijna een half uur voordat ze het teveel aan energie kwijt was en aan het werk ging vandaag. Heb net gedaan of ik gek was, ze bleef maar aangalopperen en daarna wegspurten of half bokken, hinnekken etc. keek me af en toe lachend aan leek het wel. Hi hi. Uiteindelijk liep ze best redelijk en over de rug.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 21:53

Blauwe tonnen..toevallig stond er van de week hier 1 over het hek...maar ik haalde ze vroeger bij zo'n vaag legerspullenwinkeltje
Annemie-beter wachten tot morgen en samen weer opnieuw beginnen
Janouk rondje bos gedaan,ben je niet tegen gekomen vanmorgen,ik kwam vriendin tegen en samen ritje gemaakt,kleine sun voor de sulky en vriendin op heel groot paard ernaast,wat voelde ik me klein :j
Ik zag op fb dat jenkins goed haar best met syl heeft gedaan met ringsteken *\o/*
En maisie fijn gereden, ach beter fijn gereden dan slecht met mega punten, wel goed van robin
Ik ben maar eens op tara gestapt,ik krijg geen fijne teugel/leidsel-aanleuning,maar nu erop wel
Tiamo ook opgezadeld,dat mannetje lijkt wel zadelmak geboren _/-\o_ nu nog de wagen erachter

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 05:23

@ht we hadden zo, n zin om te rijden dat wij al om 9.00 u in het bos waren. Ik denk dat jij iets later was. Haha
Goedemorgen

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 05:58

Goedemorgen

Frensie

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 07:55

:wave: Goedemorgen!

Tine lekker de hoogte ingegaan met Thabor!
HT op de ponies ipv erachter.
Maisie tevreden met de wedstrijd.
Annemie vervelend dat je paard nu zoveel spanning heeft, heel goed idee om weer samen met de beleerder in te spannen! Succes!
Aks sterkte! En succes met nieuw graasmasker zoeken.

Ik vergeet er vast een hoop, excuses.

Hier beetje rare ochtenden nu. Normaal ga ik elke ochtend naar stal en dat hoeft nu niet. Dus heb de woonkamer al grondig gestofd, ga zo beginnen met de lades van het dressoir uitruimen en ben met Bubbles de blonde labrador even bij de dierenarts geweest. Die krijgt altijd heel snel ontstoken oortjes en meestal kan ik het zelf onder controle houden, maar nu niet. Oortje was echt vuurrood en ze was gister wat slomig. Dus zalfje meegekregen en extra ontstekingsremmer gespoten.
Bubbles vindt het altijd heel leuk bij de dierenarts (Zhazha ook, Beer is er nog niet vaak geweest) want mijn beste vriendinnetje werkt daar. Dus ze zijn altijd erg blij dat ze dan met haar kunnen knuffen ;)

Vandaag nog wel Bieb rijden, morgen en woensdag is het daar te warm voor...

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 08:00

ik heb echt heel beroerd geslapen. Bleef maar liggen nadenken..
Nouja.

Wilde vanmiddag gaan mennen met Dids, maar het schijnt dat rond 11u/12u hier de onweer al arriveert.. Nouja, dan heeft ie geluk en ga ik niet mennen vandaag :P

Wil bij de EJ gaan kijken voor een korf. Stiekem de hoop dat zij er hebben met wat steviger rubber korf? :P

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 10:52

Afbeelding
De korf..

Afbeelding
En het slagveld wat hij van zijn neus heeft gemaakt :=

Vanmiddag ook maar eens op zoek naar een mega-bak met uiercreme. Om daar mijn super-wondjeszalf van te maken. Teatree uiercreme :P

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 11:07

Hi there!

Tjeutje vind het heftig hoor dat Diddle gewoon zijn korf opvreet :Y) Ollie heeft ook wat schaaf/brand/schuurplekjes gehad maar toen ik bij de korf stukken eruit had geknipt waar het schuurde was dat over. Ze heeft nu alleen nog kale plekjes van het halster. Zonder korf is nog steeds geen optie, ik heb het 2x geprobeer, een uurtje of twee maar en dan is ze weer echt veel te opgezwollen en staat hele buik strak -O-

Hoe gaan jullie het woensdag doen? Ik laat Ollie heel vroeg in de wei en zet haar er dan om een uur of 12.00 maar vanaf. Het schijnt 35 graden te worden en bij ons kunnen ze niet schuilen. Het waait wel altijd lekker door maar kan me zo voorstellen dat een pony ook een zonnesteek op kan lopen (vooral omdat het nu zo opeens zo warm wordt).

@Annemie heeeel verstandig even met instructeur :j
@Aks jij ook sterkte met je school en de nadenkprocessen B-)
@Tine goed bezig +:)+
@iedereen fijne dag!

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 11:11

woensdag? Als het mega warm wordt? Ik doe eigenlijk niks :o
denk er eigenlijk ook niet bij na :o :=
Zal in elk geval die neusgaten van de huidige korf eruit snijden. Heeft ie meer lucht. Maar verder.. Zijn deken is wit.. :=

en ja, die korf opvreten, echt zo'n diddle-actie ^) Zo'n lompe boerenl*llenactie. Daar zou die stadse dame niet op komen ;)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 11:13

Hier het geluk van een bos.... schaduw genoeg. Maar Moos staat sowieso voorlopig nog op stal, weer of geen weer.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 11:49

Woensdag... ik hoop dat het meevalt, want we hebben smiddags springles. Verder zou ik de vliegendekens op kunnen doen (vooral voor Thabor omdat hij zwart is), maar ze hebben ook bomen en kunnen in de poel gaan staan.

Foute actie van Dids zeg. Pff, lastig.

Vanmorgen al met Rembrand en Amerigo gemend. Zometeen nog les met Thabor.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 14:09

Zo ben ik ook weer eens. Druk weekendje gehad met het zuidenveld.
Donderdag al tuig gepoetst en kar gewassen en alles klaar gezet. s ávonds naar de optocht wezen kijken en daarna wassen en vlechten. Laat klaar maar ach dan was tenminste alles klaar en hoefde ik vrijdag bijna niks meer te doen. Dus lekker slapen en vrijdag ochtend gezellig naar de keuring dacht ik. Dat lekkere slapen heeft niet lang geduurd want er kwam weer een veulen. De laatste voor dit jaar. Ze komen altijd als ik op wedstrijd moet lijkt het wel. Nu twee keer achter elkaar. ha ha. Geboorte ging goed alleen moeder bleef aan de nageboorte staan. Dus DA gebeld die kwam 6 uur na de geboorte om haar van der nageboorte te verlossen. Ze had ook erge pijn. Heel zielig om te zien. ze wilde zo van der veulen genieten maar had erge pijn. Wat bleek. Ze was uitgescheurd. De vorige eigenaren waren vergeten te vermelden dat ze dicht gezet was. Ach arm paard. Maar gelukkig was de nageboorte er snel af en kreeg ze een injectie tegen de pijn en kon ik met een gerust hart naar de keuringen.

Maar hier is ze dan. Irola G.W. Cabochon x San Amour.
Afbeelding

Afbeelding

der koppie
Afbeelding

Tussen door naar huis gegaan,even gegeten, die klote proppen er in gedraaid en hop weer naar Coevorden.
Nou bij mij ging het dus niet. Dalerboy heeft zijn oude probleem weer opgepakt door onkant te stappen. We zijn hard aan het brainstormen hoe het kan er waar het aan ligt. Maar het ging dus echt niet. Ja de draf prima maar de stap waardeloos. Dat resulteerde dus ook in waardeloze punten. Maar goed we gaan gewoon door.

Zaterdag ook weer de hele dag naar het zuidenveld, tuigpaarden enzo.Was erg gezellig. Ook zondag nog even geweest. Melissa deed zaterdag nog mee met zelko.Tuigpaarden onder het zadel.Was ze negende en zondag was ze weer foutloos met springen in de B. Veelzijdig paardje.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 14:11

Net menles gehad met Thabor. Ik geloof dat ik de lat gewoon te hoog heb liggen, want ik vind het dressuurmatig nog niet echt ergens op lijken Maar goed, hij was braaf en ik was niet bang. Had zelfs helemaal alleen in gespannen en was al op weg naar de bak toen juf eraan kwam.

Zo even beide bakken slepen, dan liggen die er ook weer netjes bij. Heb nog heel veel kleine rotklusjes liggen. Schuif ze al tijden voor me uit, maar moet er toch maar eens mee aan de slag. Heb vanavond geen verenigingsles (had geen oppas en omdat zoonlief de laatste 4 nachten al heel laat naar bed is gegaan vond ik het voor deze keer niet verstandig om hem mee te nemen), dus moet die tijd maar eens nuttig gaan gebruiken.

Heb net via de mail bericht dat mijn marathongroom er helemaal mee stopt. Dus ben nu wel dringend op zoek naar nieuwe groom!!

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 14:15

ja groom, blijft lastig. Ik ben blij dat ik net een nieuwe heb. succes!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 14:19

Pfff, is het bij jullie ook zo warm? Hier is het 26 graden.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 14:26

Prachtig veulen BaudyH, gefeliciteerd ermee! En slordig van de vorige eigenaar, heeft het paard onnodig pijn gehad.

Ik zoek juist een span om een keer de marathon bij te kunnen groomen voor de ervaring, maar dan niet helemaal in Noord Nederland :+ . Maar misschien binnenkort geluk... hoor ik vandaag of morgen.

Hier onweer en regen :? .

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 14:32

baudy: wat een plaatje van een veulen,arme merrie zo uitgescheurd hadden jullie dat niet gezien dan?
hier druk met de bosmaaier aan het zwaaien geweest,lekker bewolkt dus kon ff(hekel aan distels,ik had ze er vorig jaar uitgetrokken maar nu 3 dubbele terug -:(- )

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 14:36

Hier is het 21 graden en zwaar bewolkt, veel wind.
Dus goed te doen.

Net zijn de resterende 4 schapen geschoren en weer thuis gebracht. Dat geeft altijd wat onrust in de club; als de leiders even een dagje weg zijn. De rest was al geschoren van de winter voor de bevalling. Deze 4 zijn 2 rammen en 2 bejaarden: die moesten nog. Zijn ze net op tijd voor hitte van hun dikke wollen jas bevrijd.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 15:17

oei baudy! :oo zonde 't paard. Veulen naar buiten geperst met dichtgenaaide doos... :(:)
Wat een mooi dier :+:

Hier ook vies warm... Heb voor Dids een nieuwe korf gehaald. Weer maat full... :\
Gepast.
En gedreigd dat de volgende roze gaat zijn :')

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 15:21

allemaal tegelijk,

aahhwwwwwww, arm achtergelaten zielig (ownee, sielugh) paardjuhhhhh

Afbeelding

_O- _O-

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 15:26

Sorry, ff snel...

@Frensie: een heel dikke knuffel voor jou :(:) , zo vreemd ook :(:)

@Bauddyh: wat een plaatje <3 , oei, arme merrie :(:)

@Tine: lekker aan de slag met Thabor.

@Aks: Didds weer eens flink bedreigd/gedreigd :')

@Gem: dat zou stoer zijn :j

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 15:27

@VHU: als je de mogelijkheid hebt zou ik haar tussendoor ook naar binnen halen, hier kunnen ze zelf kiezen en die staan dan ook meestal binnen tijdens de middagzon, ook als het niet zo vreselijk warm is.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 15:35

hier stond een boze pony lekker in de zon buiten.. Maargoed, die spoort 'm ook niet helemaal :')
Ik denk dat ik morgenavond nog even op en neer ga om te checken, maar 't zal wel loslopen. (hier geeft ie voor morgen de temperatuurpiek)
Afbeelding
Afbeelding
zoals te zien aan zijn hoofd, het is me niet geheel in dank afgenomen :P

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 15:41

Gewoon dierenmishandeling hier, 2 maal! :D

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 18:14

Zo, ik zit zelf inmiddels aan de valeriaantabletjes... ^) schijnt te helpen tegen stress..
*zucht*

Heb eind deze week beroepsassessment en wil mijn verslag af hebben..