[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 05:52

*\o/* wow wat gaaf Snuitje en Alwyn weer samen. Je ziet ze samen genieten!

bicci

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 06:44

wat een heerlijke foto's en super te lezen dat je er zo'n fijn gevoel bij hebt vhu :))
tall is ee topmeid (persoonlijk ontmoet :)) ) en ze zal met hart en ziel voor snuit zorgen :))

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 06:45

hier weer op gezelschaps-jacht.
anders om 8uur zometeen weer alleenig karren :)

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 06:52

mooie fotos tallechie!! :)

en toch een :(:) voor VHU!

Pfft.. Ik weet niet wat deze dag gaat brengen. Zo naar t werk toe rijden, maar ik kan niet eens op normale wijze opstaan van de wc of bij de wasbak m'n gezicht wassen...
Grmbl.. Of dat nou komt door het ffeit dat ik gisteren op m'n knol ben geklommen??...

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 06:59

zal wel een wisselwerking zijn met meer dingen aks,
das meestal zo...
:(:)

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 07:35

verdorie, samenvatting gemaakt, klik en foetsie,
paardjes weer samen gezien
bic op jacht naar meerijder
aks, hugs meissie

verder tja samenvatting pleitos -O-
hier gisteren opzoek gegaan naar ontspanning, ik moest eruit, dus paard opgezadeld en half in de regen gereden. Toen lekkerre warme douche gedaan. Alleen wat gebroken geslapen mede dankzij zoonlief.....Maar goed nemen we dan maar voor lief...Nu vertrek klaar maken voor het werk...
:wave:

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 07:50

Kon je er nog wel weer afkomen met je dikke buikje Biancailona? Wat mooi dat je je paardje zo vertrouwt dat je dat nu nog durft <3

Bicci maakt met kikkerkar de weg weer onveilig :+
Oja Jenkins had gisteren niet gelezen dat je eerst had getwijfeld Syl zelf weer in te spannen en wilden nog even zeggen dat ik het heel dapper van je vind dat je het toch hebt gedaan. Als ze zo draken is het daarna weer een hele overwinning als het toch weer wat gaat +:)+
Janouk met haar hindernis-sloop-actie hahaha. Bente kan heel goed springen en die springt desnoods met wagen en al over bomen, sloten en plassen dus daar spring ik dus juist onder de man of 'vrij' echt niet meer mee. Zie haar zo in een marathon over in plaats van langs de hindernissen denderen. Toen met die vaardigheid in april sprong ze ook gewoon over balk die op 50 cm stond heen, kar ook erover.... gelukkig zat het los maar je moet er toch niet aan denken dat het vast had gezeten :=

Het voelt hier wel leeg hoor.... helemaal geen pony meer -O- ik weet ook niet hoe lang ik dat ga volhouden, maar zal wel moeten ivm natuurlijk ook hier extreme portemonnee-stress..... Gelukkig zo vakantie en dan stort ik mij daarna gewoon op Rattan of wat er bij instructeur in de aanbieding is.... Ik moet natuurlijk niet zeuren want heb mijn paardje waar ik alles mee kan maar goed het voelt nu wel leeg. En ik vind met poowns mennen gewoon ongelovelijk leuk om te doen, dat getrippel en dat driftige.

Zo langs Van Rijs / Zevenhuizen om mijn zadel weg te brengen, singelstoten zitten wat gaatjes die niet helemaal goed meer zijn dus wil nieuwe stoten erop laten zetten. Even kwijlen bij mooie tuigen :P Daarna naar stal om Bente even in te spannen en wie weet Rattan ook. En dan hondjes wegbrengen naar vakantie-adres en zoonlief ophalen van logeeradresje. Dus ben vandaag wel weer ff bezig :)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 07:58

Vhu, wat een superplek heb je voor Snuit gevonden !!!
En Tallechie, heel veel plezier en geluk met snuit !! maar dat komt vast goed !
en idd je kunt altijd 2-span gaan rijden als het met Vaele helemaal tegen blijft zitten..heb je wel meteen een leuke uitdaging, gaaf hoor !
Vhu binnenkort op vakantie..alvast heeeel veeeel plezier !
Biancailona die nog op het paard rijd, petje af voor jou !!
Jenkins goed gedaan, zelf toch gemend !! je weet nu ook wat het probleem is en kunt daar nu goed op inspelen, super hoor !
Janouk...is geen hindernishaf..hahaha...daar hoor je langs te lopen maar niet eroverheen..
Bicci....balen is dat als je alleen moet mennen....was hier ook vaak zo....ik zou graag even met je mee gaan..maar is te ver weg.. ^)
Aks...gestapt en gegaloppeerd met peerd....en nu :(:) :(:) :(:) kun je wel gebruiken..
maar vind het wel knap dat je het steeds weer probeerd ! _/-\o_
Maisie goed bezig met Robin...enne...daar willen we ook wel weer eens fototjes van zien ??!!
Prinsjeh..met een zere portomonee...tja...auwch...hier ook, want mijn trainingskar haalde ook mijn spaarpotje leeg...die staat er nu erg zielig bij..hahaha.. :=

verder.....zoon heeft vandaag optocht voor de feestweek...hij is brandweer, dus hele skelter is brandweer geworden en hij doet zo'n verkleedpak aan...ben benieuwd, gelukkig is het mooi weer vandaag...
verder........geen nieuws..komen nog 2 duitse staanders bij vandaag, en dan is het hier echt wel vol..met....totaal 14 honden.. +:)+

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 09:39

Jeetje wat een hondenboel... Heb je zoveel ruimte?

Vraagje, staan alle paarden die voor de kar staan bij jullie op ijzers?

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 09:40

Mogge,

@VHU en Tallechie, super dat jullie Alwin en Snuit weer herenigd hebben +:)+
@Janouk, die Janouk wordt helemaal gebrainwashed moet nu ineens haar springcapaciteiten gaan vertonen en dat als menpony :=
@Biancacoo, wat leuk zo'n feestweek en dat zoonlief als een heuse brandweerman met auto écht de pad op mag :):) :D Heel veel plezier voor jou en je zoontje...
@Aks, :(:)
@Jenkins, altijd lastig die dilemma's... weet er alles van..een ander kan niet voor je beslissen want weet niet hoe jij het voelt... dus jouw keuze vwb Sil mennen/weer willen rijden... is altijd de beste :j
@Bicci, veel plezier met mennen.. lekker genieten samen van je stippel <3

Zo, gisteren écht heerlijk gemend met Brutus...begin nu te wennen aan mijn nieuwe wagen, gisterenavond nog 9.5 km met man-en hondlief gewandeld dus ben weer sportief bezig geweest :):) .
Ook wil ik jullie er op attent maken dat ik vanaf vandaag 1 van de bloggers ben van een nieuwe website die per vandaag online is gegaan nl. http://www.ponypraat.nl (dus wil je van mij foto's zien uit de hele oude doos, dan zeker even kijken :o :+ )

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 09:47

Wat kletsen jullie weer enorm veel!

Janouk, die toch echt niet van plan is haar edele beentjes te laten springen, maffe baas!
Snuit die een fijn huis heeft gevonden, wat een lieve foto's van die 2 zeg!
Ik lees iets van 14 honden, sodeju zeg!
Jenkins die toch Sil weer voor de wagen heeft gezet, super!!
Aks die een beetje van de wereld is, kijk je wel uit?
PSM mijn paard staat rondom op ijzers. Ze staat vrij vaak te schrapen en te stampen daar worden haar pootjes niet mooier van. Pablo staat er nu ook nog rondom op, maar van de winter gaan ze er af. Misschien dat ik het thuis ook wel durf te proberen met Det (scheelt me zo ontzettend veel geld, ik heb er straks 3 :P )
VHU die mooie tuigen heeft staan kijken bij van Rijs, zucht die tuigen zijn zo gaaf, maar ook zo prijzig :P
Ik ben mijn huis aan kant aan t maken, jawel er komen weer kijkers! (rotwerk)

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 09:48

@Ipsilonka, we gaan voor je duimen... laten de kijkers ook de kopers zijn :j

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 09:50

__PSM__ schreef:

Mijn paard staat op ijzers, maar dat heeft niks met mennen te maken, dat is vanwege de endurance.

Zit op mijn werk, was het gister rond deze tijd gekkenhuis, nu is het dood. Heel apart...
Gaat dagje wel weer lang duren, maar zal vast nog wel druk worden zo.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 10:16

__PSM__ schreef:

Janouk staat rondom op ijzers. Wij rijden veel over de weg hier in de Randstad. Helaas weinig open bos- en duingebied.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 10:24

Wij hoeven welgeteld 1 km over de weg tot aan t bos... Schrapen kent mijn paatdbniet... Overweeg nu ik toch geen wedstrijden meer rij, ze er onder vandaan te halen uit kosten overweging...

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 10:24

Pfoeh dat was weer een hele boel om bij te lezen! :Y)

Ik wil alleen even melden dat ik jaloers ben op Tallechie... Zij heeft Snuit gekregen! (niet dat ik er plaats voor had, maar zo een lekker ventje zou ik wel graag willen bij Romeo!) Wat zien Snuit en Alwyn er gelukkig uit! Vooral die eerste foto is écht schattig! <3

Hier in de buurt is er trouwens een kopie van Romeo bij gekomen. Hij lijkt echt wel hard op Romeo! Wel nog een beetje jonger en nog wat grijzig, maar ik zie er Romeo echt wel in! Helaas wou hij geen dag komen zeggen, dus heb hem van ver moeten bewonderen. <3

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 10:36

PSM...ja 14 honden en veeeel ruimte, 3 hectare grond..hondenopvang voor de hobby...maar volgend jaar willen we zelf ook wel op vakantie, dus zullen we veel mensen teleur moeten stellen, maar wil ook met de husky's verder en blijf dat niet combineren met de opvang.
SL, wat grappig dat er een kopie van Romeo bij je in de buurt staat.
PSM, mijn melody stond wel op ijzers ! maar die schraapte heeeel veel, een echte druktemaker, verder om de hoeven gewoon goed te houden, in de winter op blote voeten.
Frensie rustig op dje werk..ook wel eens lekker toch ?!
Ipsilonka aan de poets..duim voor je dat het kopers worden !!

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 10:39

Van zichzelf zijn boy zijn hoeven prima, had ze er alleen maar onder tegen het glijden op het gras...

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 10:44

Tallechie, gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! Heerlijk om die 2 weer samen te zien!!

VHU, je hebt een goeie keuze gemaakt en gelukkig heb je Bente nog. Je mag ook wel eens komen mennen met Sil hoor, maar het is zo ver weg haha.

Bicci is weer lekker aan het mennen!

Biancacoo, ah wat schattig zoontje verkleed. 14 honden zohe! Zitten die dan allemaal apart in kenels oid?

PSM, Sil staat niet op ijzers. Maar we rijden nu dan ook voornamelijk in de bak. Mocht ik actief naar buiten gaan, dan moet hij wel op ijzers. Hier hebben we ook alleen maar verharde paden helaas.

Ollie, leuk dat je blogger bent van die website! En een lekkere lange wandeling gemaakt!

Ipsilonka, succes met de kijkers! Spannend!

SL, kopietje van Romeo gevonden :D

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 10:52

@vhu, ja durf nog wel, kon een maand niet ivm gevoelig lopen zonder ijzers. Ik had gisteravond echt zo iets van nu moet ik eruit. Dus dan maar in de miezel rijden. Viel mee. Maar op terug weg wind tegen tuurlijk, toen dacht ik wel zo van snertweer. :')
Snap je leeg gevoel. Tis dat je niet om de hoek zit, anders mocht je loontje wel komen pesten.
@biancaoo, foto's van zoonlief showen. Zo 14 honden in totaal. Met floris heb ik overigens tot in de laatste week gereden.
@ollie, sportief bezig geweest.
@ipsilonka, hopen op de juiste kijkers.
@sl, grappig een kopie tegenkomen.
@psm, ik heb ze ivm kostenoverweging en niet op de weg rijden onderuit gehaald. Heeft wel even gevoelig gelopen. Berekening maken hoeveel rij je nog op hard. En als dat weinig is, en goede hoeven, dan zou je zonders ijzers kunnen. Daarvoor altijd met ijzers gereden ivm lange afstanden rijden. Nu ver in mijn zwangerschap en zijn de afstanden korter geworden.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 11:10

thanx voor de mooie samenvattingen! 8-)

ips, succes met de kijkers!

Hier zijn ijzers helaas noodzakelijk als je veel aangespannen rijdt...
Wij hebben hier echt 0 aan bospaden... -O-
Het is verharde weg of bak, en bak vind ik eigenlijk te klein om fijn in te mennen...
dus de meeste keren is het 2 tot 3x in de week over de harde weg, helaas gaat dat niet zonder ijzers...
dus ja, paard rondom op ijzers...
(en helaas nu ook speciaal beslag, dus behoorlijk kostenplaatje erbij, maar ja, anders kunnen we niet meer mennen en dat is ook zowat...)
mijn uk staat nog lekker zonder, die krijgt ze pas als hij betuigd is...

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 11:17

Ik had vanochtend gereageerd, althans dat dacht ik, maar zie dat het niet goed is gegaan.
Vanochtend even bij de caravan gekeken en uitleg gekregen. Moet lukken. Vriendlief brengt de menwagen, anders moeten we nog zo vaak rijden.

Veale staat het hele jaar rondom. Ik rijd veel over de weg en hij heeft hele gevoelige zolen. Zonder ijzers is hij direct kreupel. De pony's staan zonder ijzers, dit wil ik ook zo lang mogelijk zo houden.

ips succes met de kijkers

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 11:33

Ferro en robijn heb ik nu op ijzers. Bij robijn gaan ze er van de winter weer van onder. Ferro houd ik
op ijzers omdat ik daar het meest buiten mee rijd. Robin wil ik bloot houden zolang ik nog geen wedstrijden
met hem rijd.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 11:52

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 12:01

Moggel... :Z

VHU, dappere beslissing maar bij Tallechie komt het vast helemaal goed met Snuit. Mooi dat die 2 kleine koters weer samen staan!! Als je driftige poownies wilt rijden, kom je toch n keertje hier langs ??

Over ijzers of geen ijzers, Buck stond op ijzers reed veel met hem buiten maar heb het er nu weer onder uit, ik rijd veel minder zijn achterbeentjes gaan niet helemaal goed dus wil hem niet over gelasten.
Lizzy staat wel op ijzers, sinds 2 weken, die liep kreupel op voorvoetje... zwakke zolen dus, ze is in 3 jaar tijd ook pas 2x gekapt!

Jenkins, mooie laarzen, maar ik heb ze niet nodig!

Tallchie, gefeliciteerd met je nieuwe spruit.