[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mirror666

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 08:54

@frensie; hopelijk het verkeer wat beter vanavond. Maar de voorspellingen nu zijn niet heel hoopgevend.. Staat nog 3 dagen mist op het programma bij rtl..
@ht; een langzaamloop-leidsel gekocht :))

goeiemorgen! :)
't is hier ook nog een ramp. Ik heb de bushalte aan de overkant van de straat maar als leidraad :)) en die is nogsteeds te zien. Gistermiddag ook, gisteravond niet, laat in de avond wel, en nu nogsteeds :))

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 09:01

so, heb ik toch gisteren aardig meegepost, maar gewoon weer anderhalve pagina verder :D

nog wat gekletst over bokkussen plaatsen, ga je dat overwegen VHU ipv andere kar???
en Tallechie, heeft Daan echt lekker geslapen of was het stilte voor de storm gisterenavond???
Frensie volgt ook so you think you can dance (hier ook ;-) )
Ollie heeft verslag van P&K gedaan en heeft nu spierpijn van het anders zitten... de komkommerzit is hét nieuwe begrip hahaha...

Dikke mist in NL, blij dat ik niet weg hoef en iedereen veilig doen in het verkeer!
Ik ga zo proberen Mickey op te zadelen, heb de pot stroop en een nieuwe kwast in een jampot (dacht da's wel handig in plaats van kliederen) al klaarstaan :D

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 09:06

succes prinsje!! :)

zit net even te zoeken wanneer dids naar de hoefsmid is geweest...
ik moet me diep gaan schamen in een hoekje geloof ik := :))
da's op 6 dagen na 5 maanden terug :')

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 09:35

Hier ook nog hele kleine wereld! Schoonma was gisteren helemaal beledigd dat we niet kwamen, toen we belden was er in Drenthe nog geen mist (later wel hoor). Maar gelukkig dat het zelfs op het journaal was....voelde me al helemaal een muts dat we niet in de auto waren gestapt.

@PrinsjeH succes met de stroopactie. Bokkussen is meer optie dan andere wagen :$ <:)
@Naaltje blijkbaar was het dan niet nodig?
@Ollie door meer rechtopzitten meer last van je stuit, je zou juist zeggen dat je daar meer last van hebt als je zo onderuit zit? Of heb ik een ander gebouwd achterwerk :+

Zo naar de garage, uitlaat is zo ongeveer onder auto vandaan nu dus moet nu echt een ander op helaas :$ dan naar vergaderingen....en dan weer naar huis. Wordt vrij paardloos weekje, kan alleen woensdag naar stal -O-

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 09:38

stoute auto VHU, uitlaat opgegeten

was inderdaad niet echt nodig. Nog niet echt hoor, ja hij staat ietsje scheef.. hopelijk kan de smid daar wat mee := denk dat hij er met moeite een cm af krijgt :=

nou, ik ga een emmer thee maken, en ontbijt. En dan eventjes aan de technische school-dingen (formulieren maken)

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 09:43

haha, bij het topic van de bidsprinkhaan was ik niet eens echt verbaasd... ik zie jou daar best mee thuiskomen :P
En er is hier weer behoorlijk handel in wagens ;) Ik wil ook nog wel graag een los bokkussen voor op mijn sulky, lijkt me erg prettig mennen.
en prinsje gaat stroop op haar bit smeren, hoop dat het werkt.

Verder wil ik SL en Frensie even extra sterkte wensen
En hoop ik voor de mensen met (spier)pijn dat ze zich gauw beter voelen.

Groetjes, Lacuna

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 09:51

Goedemorgen

SL en Frensie: sterkte
Naaltje: oei, emmer thee, dan heb je een badkuip als toilet nodig. hahaha
VHU: ik zit ook graag met mijn benen naar voren op de kar, of in ieder geval 1 been, dan zit ik veel steviger voor mijn gevoel. En ik heb dan ook een vreemd gebouwd achterwerk haha. Nieuwe uitlaat, :$
Prinsje: hoop dat de stroopkwast helpt.
Naaltje: ga je schamen, 5 maanden :oo
Tallechie: goede nacht gehad???
Ollie: spierpijn van komkommerzit.
HT: heb je misschien ook nog wat Groninger Paarden gezien? Die zouden ook een stand hebben daar.

Nou, ik ga rustig aan doen vandaag (voor zover dat kan dan), heb vannacht weer heel slecht geslapen en wil wel energie genoeg hebben voor de les vanavond. Besloten Rembrand en Amerigo maar vrij te geven. Zo gelachen vanmorgen. Rembrand staat op apart stukje als ze eten krijgen (anders eet Thabor alles op). Toen ik hem vrij liet, zei ik dat hij vrije dag kreeg. Ging hij gillen, bokken en ervan door stuiven. >;) Zou hij iets willen zeggen :=

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 09:52

Ik ga mee met alle samenvattingen... Sorry ik zit op school en heb hoofdpijn :o...

Voor iedereen: :(:) :( :) :D :* :+: <3 >;) _O- :').

Ik wil ook een menwagen voor mijn mannen -O-

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 09:57

@tine; 5 maanden :))
ik zal straks before and after fotos maken, goed? :))

@tass; nee joh, mennen is toch veel te koud nu (sprak het watje :+ )
ik heb een menwagen en kan er niet mee weg omdat ie ingebouwd staat ^)
sterkte met je hoofdpijn

thee ja, dat ging ik maken.. ohja..

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 10:02

Arme jij :(:)...
Ik heb geen menwagen en al had ik die had ik nog geen paard om ervoor te zetten ^).
Das nog erger :')

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 10:08

Zo ik loop aardig achter na m'n dagje weg haha.

Frensie; zo'n baantje wil ik ook wel hahaha

Naaltje had geen Jan Smit, jammer ! Gelukkig gaat je rug iets beter. Kneuzingen kosten tijd !

Bicci heeft een topic, ga ik zo lezen

VHU heeft gele hesjes training gehad hahah

Margreet verhuisd met Mickey en heeft hoofdstel-perikelen, fijn als oude eigenaar even komt! Handig he die geniale tips hahaha

Janouk heeft prive-sauna, ik geef meer om een bubbelbad/whirlpool/ hoe je het ook noemt, als het maar flink bubbelt hahaah
Ik zie overigens de paarden al helemaal door de raampjes naar binnen gluren als jullie daarin zitten :D

Sander_Lotte, wat vreselijk sneu zeg voor je oma en opa ook !!! Sterkte :(:) Al zo oud en dan zoveel mankeren, een gebroken rug is ook niet niets zeg.........en je arme opa, zoveel van haar houden en bij haar willen zijn..... <3

Avaluna ook lekker bezig geweest met haar peerdenspul

Foto van Diddle voor de sleep ! En ook een topicje gemaakt, ga zo kijken

Wat leuk; Tine heeft vrijdag springles !

Biancacoo, dat vind ik ook een rotbericht, je spullen verkopen, dan wordt het zo definitief he............knuffel !! :(:) :(:)
Ik weet hoeveel pijn het doet nooit meer echt te kunnen rijden dus kan me voorstellen hoe dit voelt....

Nou Ollie heeft al verslagje gemaakt van Paard en Koets. Het was voor mij de 1e keer maar vond het eerlijk gezegd wel tegenvallen :o
Nou is het wel zo dat ik met shows etc vreselijk verwend ben dus dan word je niet snel meer verrast.
Ik wilde graag de Curry-race zien (ik noem het Curry race en Ollie maakte er een Scary race van :D) en ik kwam er na 4 combi's net een beetje in en toen was het alweer afgelopen :+

De mist was heel erg, zeker gisterenochtend vroeg toen ik om 7 uur hier wegreed. Kost veel energie om dan te rijden.

Maar al met al een leuk dagje, veel gelachen en Olga is in ieder geval compleet integrated nu _O-

Ow ja, Margreet, ik had wat willen kopen bij de boekenstand maar Olga heeft me ervan weerhouden omdat VHU dat boek 2e hands aan had geboden en wat ik niet had gelezen (lees je 1x een dagje niet bij hahah _O- loop je gelijk een aanbod mis)

Ben verder niet helemaal fit, wat keelpijn en hoofdpijn, maar gaat wel weer over voor ik een jongetje word.
Ga nu met doggie wandelen !

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 10:08

@PrinsjeH, ik ben helemaal vergeten te reageren op je berichtje, dat je gisteren zo'n moeite had met het bit. Heel veel succes vandaag met proberen...komt goed, misschien is hij ook wat meer uit zijn doen door een 2de verhuizing in korte tijd..

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 10:09

schenkstroop is veel handiger!
http://www.google.nl/search?tbm=isch&hl ... 01l1.7l8l0

scheelt een hoop geklieder. En check eerst of je paard het lust op een boterham of stukje appel. Want als hij het niet lust, zal hij het bit met stroop ook niet lusten :Y)
Maar je heb dan ook schenkhoning. Ook erg lekker in de thee.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 10:12

wie wil er een wolf!!???
een of andere pancake hier in de flat heeft een hond die het dagelijks een heel mooi aantal uurtjes (stuk of 8) niet eens is met wat zijn situatie is..
jánken dat beest...
prachtig.. *not*

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 10:14

Aaahhh wat zielig :(:)

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 10:18

Ik mis geloof ik iets; waarom Naaltje gaf je de link door van een bidsprinkhaan ? Gewoon omdat het bijzonder is of was het een foutje ?
Ikke blond en nie begrijp nie :-)

Edit; het was dus een foutje, heb het ff teruggelezen :-)
Laatst bijgewerkt door IngridM op 21-11-11 10:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 10:24

Frensie...condoleren voor je oma...volgens de berichten is de mist vanmiddag aardig weg en blijft die ook weg...sterkte in ieder geval.

VHU heeft een stinkerd in huis...
Tallechie's zus wil ook mennen maar Vaele is niet zo'n goed idee...Alwyn wel.
Janouk denkt schenkstroop voor paard van prinsjeh...die van ons vonden dat nog erger...dan zonder.. hebben toen het gebit na laten kijken en daar bleek echt heel wat mis te zijn, vandaar de negativiteit rond het bit...na de behandeling van gebit was het bit indoe probleem nagenoeg over gelukkig.
Ollie een leerzame dag gehad bij paard en koets, altijd leuk, en dapper dat je met die mist bent gegaan..
Wagen en tuig staan ook op marktplaats...wagen is al gereserveerd, ik was zelf bang dat ik die wagen niet eens kon verkopen, ik ben platgemailed... :o maar nu het eenmaal zover is...baal ik als een stekker....weer een paardending die ik niet meer kan doen....boek paard gaat zo langzaam dus helemaal dicht voor me....en dat is nie leuk !!!! |(
Ingrid heeft samen met ollie een fijne dag gehad bij paard en koets, jammer dat alles tegenviel..vond ik vorig jaar ook al...vond toen alleen wel de menavond leuk om te zien.
Tass hoofdpijn....hier ook al...sterkte ermee.
Lacuna wil een los bokkussen, die zijn idd ideaal !!!
VHU moet nieuwe uitlaat onder auto...balen zijn altijd zo duur...
En je hoeft je niet schuldig te voelen over niet naar drenthe rijden...het was ineens hier pot en pot dicht, binnen een half uur van zonnig lekker weer naar.....niks....enkel mist.
Naaltje..zielig dat mensen die hond zo lang alleen laten....
Ingrid...volgens mij was het een foutje van die bidsprinkhaan..hihihii
Gisteren lekker een hondendagje gehad. lekker gewandeld in het bos. zoontje kan eindelijk een beetje fietsen zonder zijwieltjes...dus hij was mee met zijn fiets...zo knap van hem !!!

Nou...ga aan het werk, en hoop dat mijn hoofdpijn wat weg wil trekken... beetje tegen griepje aan denk ik....balen. }:0

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 10:33

Biancacoo thnx, jij ook sterkte :(:)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 10:35

IngridM schreef:
Ik mis geloof ik iets; waarom Naaltje gaf je de link door van een bidsprinkhaan ? Gewoon omdat het bijzonder is of was het een foutje ?
Ikke blond en nie begrijp nie :-)

Edit; het was dus een foutje, heb het ff teruggelezen :-)

:j
had topic van dids gekopieerd, maar intussen vriendje die geinige sprinkhaan via msn gestuurd
sja :P

lacuna ziet mij er zelfs nog voor aan zo'n beest in huis te nemen (moet zeggen, mwa :P maar dan liever een hagedisje ofzo :)) )

de hond is stuk, nu is het een klopboor..
damn, zoveel buren is echt niet tof :')

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 11:47

echt, IM en Biancacoo, jullie zijn echt de kampioen-samenvatters hoor :j Ik sluit aan!!!
biancacoo :(:) beterschappies

Wat jammer dat P&K wat 'tegen' viel IM, dan ben ik toch maar blij dat ik niet gegaan ben...

Ik heb net op Mick gestapt in de bak *\o/*
Was ik ondanks de voorbereidingen nog mijn tasje stroop en hulpmiddelen vergeten :o maar hoera, hoera, op de poetsplek ging het dankzij de tip van duim in mondhoek hartstikke goed :j Hahaha, vind het weer zo geniaal dat ik er zomaar van uitga dat elk paard dat bit zo uit je handen oppakt en er nooit bij stilgestaan heb dat dat anders kan zijn... heerlijk naïef toch? :D
Hij was braaf, maar in elk hoekje wel pasje opzij, heel kijkerig, kreeg hem absoluut niet naar beneden en heb dat na paar rondjes proberen voor deze keer ook even opgegeven, misschien is het feit dat we even samen relaxed in de bak keken gewoon 'goed' voor nu. Een stalgenoot heeft hem even vastgehouden (natuurlijk 2e verhuizing, ineens in een binnenbak met heel veel echo en schuivende deurtjes en andere paardjes... kortom; neusgaten wijd open :D )

Ben blij...

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 11:56

Greetje naar beneden is niet het belangrijkste ;).
Hij kan pas naar beneden als de motor achter het goed doet en als hij ontspannen is in heel zijn lijf.

Wel fijn dat het goed ging :).

Misschien helpt het om het bit op je hand je leggen met een snoepje... Zoo kreeg ik het bij Blond voor elkaar toen ze weer een periode had dat ze het bit niet wilde aanpakkn :P.

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 11:59

dat snoepje wurmt hij er met zijn tong zo tussenuit, dat hadden we al geprobeerd :D
Maar het enige wat nodig bleek te zijn is gewoon ernaast staan, met de rechterhand om zijn hoofd heen bovenkant hoofdstel vasthouden en bit met linkerhand voorhouden en duimpie in zijn mondhoek, ging keurig vanmorgen... eigenlijk gewoon volgens het boekje hihi...

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 12:00

Dat werkt inderdaad ok :j.

maja Blond en eten he :+

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 12:01

:D de bietsboef... :j
heb je zaterdag bosritje gemaakt????

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 12:02

Prinsje: super dat hij het bit nu goed pakte. En een paard heeft echt de tijd nodig om aan nieuwe omgeving, soortgenoten en baas te wennen. Geef hem die tijd ook, ga lekker wandelen, freestylen dat soort dingen, maar nog niet te moeilijke dingen. Hij is ook nog jong toch?

Kachel heeft net onverwachts een onderhoudsbeurt gehad, is weer helemaal goed, dus kan er van de winter weer goed tegenaan.