[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 20:27

@Biancoo, ik kan het me goed voorstellen dat het energie kost... ik zit nl. in hetzelfde schuitje... per 1 juni gelukkig een andere baan gevonden... maar ik ga er wel behoorlijk op achteruit qua salaris en tijd :7 Maar beter iets dan niets....

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 21:11

aaahhh die hondenknuffelfoto is lief :+:

\VHU, kun je freddy en snuit niet bij elkaar in 1 stal zetten? en dan regelen dat ze meer hooi of kuil krijgen?
aangezien ze dat blijkbaar allebei wel kunnen gebruiken.

Maisie

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 21:32

ik ga zo eens kijken op mijn knhs. Had maar 1 wp in de dressuur maar toch.

Voor verenigngen met veiligheidscertificaat is mennen ook verplicht met cap.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 21:35

Ollie1 schreef:
@Biancoo, ik kan het me goed voorstellen dat het energie kost... ik zit nl. in hetzelfde schuitje... per 1 juni gelukkig een andere baan gevonden... maar ik ga er wel behoorlijk op achteruit qua salaris en tijd :7 Maar beter iets dan niets....

Ben ik weer, lekker gebadderd en wel
Je hebt helemaal gelijk hoor ollie, beter iets dan niets !!

ik houd oren en ogen open, en vind vast een nieuwe baan ! met wat aanpassingen komt dat helemaal goed.
Dat moet wel, misschien eens verdiepen of ik een opleiding ergens in kan volgen om me om te scholen ofzo ?? je weet nooit....

Melody laat haf al tot 4 meter binnen haar eigen bereik komen := en dat na 2 dagen.. +:)+

Maisie kan ik dat ergens op papier terug vinden ??

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 21:50

weet ik niet ik weet alleen dat waar ik lid ben en waar ik les een cap verplicht is.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 21:58

ik ben benieuwd hoe dat zit met verzekeringen e.d. als je als vereniging een veiligheidscertificaat bezit en er in de les iets gebeurt terwijl iemand die ment geen helm op heeft en dan de vereniging aansprakelijk stelt.
Heb een email verzonden naar veilig paardrijden.nl die die certificaten uitgeven.
ik ben benieuwd hoe zij dat wat ze omschreven hebben bedoelen, het is niet helemaal duidelijk, want in het handboek staat alleen maar rijden en dan word er uitgegaan van ruiters.

Dus ik wacht geduldig op antwoord.....
heb overigens zelf vind ik een oerlelijke helm, daar niet van, show hem niet graag, maar thuis men ik altijd met helm... :j

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 22:01

Werk aangepast aan schooltijden, meestal lukt het me dat zo te organiseren, dankzij een hele fijne oppas, maar als manlief ook nog weg is wordt het bij ons altijd wel lastig echt goed uren te draaien. Werk nu twee middagen/avonden per week 'vast' bij een opdrachtgever (van plm 16.00 - 22.00 uur) en nog zo'n 10 a 20 uur die ik dan zelf regel. Ik kan veel meer werken als ik overal 'ja' op zeg alleen ik heb echt geen idee hoe we dat zouden moeten regelen met zoonlief en met de poowns/peerd. Kan iedereen aanraden als je het maar een beetje leuk vind iets in onderwijs te gaan doen (of wat Tallechie doet, kinderopvang/educatief werk e.d.) daar is echt altijd werk in. Wil niet zeggen dat het altijd 'leuk' is, je moet een beetje met chaos overweg kunnen en je verdient ook niet maximaal (maar ja, waar wel) maar ik heb echt nooit zonder werk gezeten. Soms wel eens spannend, dat ik denk gaat het weer lukken (vaste banen zijn vrijwel uitgesloten) :=

Heb ook jaren in het bedrijfsleven gewerkt, daar had je dan wel vaste banen maar dat zei ook eigenlijk niets, kijk maar naar Ollie. Vond het bedrijfsleven wel ontzettend leuk, maar met een kind is dat geen doen (als je je kind ook vaak wilt zien := ).

Oja, helm, heb altijd helm op. Zo af en toe tegenwoordig met de pony's mennen niet, maar dat voelt erg kaal. Heb al 3x een fikse hersenschudding opgelopen door de paarden (toen ik nog reed :o ) echt stomme vallen, dus doe het niet meer zonder. En Tine, die moet gewoon zelfs een helm op bij het secretariaat :(:) Hoe is het met je kaak Tine?

Volgens mij ben je als ruiter/menner altijd zelf aansprakelijk trouwens, er is volgens mij wel jurisprudentie over.

Oja, Snuit en Freddy bij elkaar, Snuit is niet zo lief in een box met z'n tweeen. Heb gisteren Snuit en ALwyn bij elkaar laten zetten, kreeg ik 's avonds laat SMS'je, dat ze toch maar weer uit elkaar waren gehaald, want ze bleven maar vervelend tegen elkaar doen. Raar he want ze staan wel altijd bij elkaar in de wei / paddock/inloopstal, dat lukt dus wel.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 22:17

wij moeten op het terrein van de manege een cap op,anders raken ze het certivicaat kwijt,ik men altijd zonder cap,maar als ik naar de manege ga, hang ik hem aan mijn kar.(weet dat een cap veiliger is :j )

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 23:03

op de manege in bronneger moet tijdens de les ook een cap gedragen worden zels de groom (die eventueel achterop staat) moet een cap op. te paard draag ik altijd een cap kom er anders ook niet op mag niet van H. in de menles die wij op woensdag hebben. hebben wij nooit een cap op maar dit is op prive terrein.

en sinds kort hebben we met het menteam een nieuwe cap die echt super lekker zit en er ook nog leuk uitzien
http://br.nl/page/info.php?id=218039

en bij me moeder in de marathon hebben we een gewone zwarte cap met daarover heen een geel met blauw hoesje zoals je altijd in de eventing ziet

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 23:04

Wij moeten in de les (kom ik zelf niet meer, maar toch) cap op met mennen. en ohz. Ook als je voor jezelf gebruik maakt van de bak. Gebruik trouwens thuis en buiten ook altijd mijn cap. Alleen nog niet op secretariaat, dat ga ik voortaan ook maar doen. bedankt voro de tip :)*

Als iemand ondanks de regels toch zonder cap rijdt, lijkt me dat die zelf aansprakelijk is. Overal hangen toch borden met regels dat cap verplicht is?
Alle rijhallen moeten bij mijn weten een veiligheidscertificaat hebben, anders mogen er geen activiteiten (les/wedstrijd) worden georganiseerd. En dat geldt voor menners en ruiters. Waarom zou je hem af willen laten? Als je een goede helm hebt, heb je er geen last van.

Kaak doet nu best wel weer pijn. Niet zo erg als afgelopen weekend, maar ja, ondanks pijnstillers dus toch best au. Snap eigenlijk niet hoe ik afgelopen weekend de wedstrijd heb kunnen draaien met die pijn. Als ik er aan terugdenk hoeveel pijn het was, snap ik echt niet dat ik toen vond dat ik me aanstelde.

Paarden hebben ook een persoonlijke zone, zie ook maar bij de nieuwe Haf, dus ook voor Snuit en Freddy. In een wei hebben ze meer ruimte dan in een stalletje. Ik vind het uberhaupt knap dat je er 2 in 1 box kunt houden.

Biancacoo: sterkte met vinden nieuwe baan

bitten: ohz rijd ik met dubbelgebroken bitjes met Rembrand en Thabor. In de bak en buiten (maar wellicht tzt bij Thabor een ander bitje op buitenrit), pony op enkelgebroken bitje (maar goed, daar rij ik niet op ;) ), aangespannen op liverpool in de bril.

Ollie: je moet altijd regelmatig je punten controleren. Worden erg veel fouten gemaakt bij knhs. Daarom ook al je coupons waarmee je wp hebt gescoord goed bewaren, zodat je bewijs hebt. Ik hou zelf ook een bestandje bij in de pc met hoeveel wp ik waar heb gereden.
En toch eens gaan slapen he als je op bed ligt.

Theater met Javier Guzman viel helaas nogal tegen. We zijn al naar eerdere voorstellingen van hem geweest, die vonden we toen heel erg goed, maar hier zat geen lijn in, hak op de tak en dat soort dingen. Duurde ook nog eens 30 minuten langer dan aangekondigd. Als je dan ook nog eens zere kaak hebt, wil je maar 1 ding..... naar huis.

Thuis gekomen moest ik eerst nog even de nieuwe oppas thuis brengen, dat had ik afgesproken. Maar goed, ben nu klaar, pijnstillers beginnen gelukkig te werken, dus ga zo naar bed.

Morgen dan eindelijk de nieuwe kar testen *\o/* *\o/* *\o/*

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 23:19

Heb alles bijgelezen, maar zit in de stessmodus, dus kan helaas niet reageren.
Kan Sils paspoort nergens vinden thuis en de staleigenaar heeft het ook niet!! Nu dus hopen dat die op stal ligt in mijn kast....
En moet voor vrijdag nog een reportage maken en een column opnemen en voor maandag een hoorspel en een 1 minuutje maken... en dat terwijl ik alleen donderdag tijd heb.

Sorry voor mn geklaag!

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 05:54

succes dan maar jenkins!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 07:17

Goedemorgen allemaal

Jenkins succes !!

Tine, :(:) nog steeds zo'n pijn aan je kaak, idd knap dat de wedstrijd nog zo goed verlopen is, maar ja, toen had je niet echt tijd om er aan te blijven denken ..
Zonde dat je uitje gisterenavond tegenviel, en gaaaaaaf dat je vandaag je nieuwe wagen eindelijk kan gaan testen !! ik ben benieuwd !

Ik vind het ook kaal als ik geen helm op heb, omdat ik thuis altijd wel met helm men, dus ben denk ik een beetje maf, maar zal hem toch denk ik wel gaan dragen bij de vereniging....
Ben ik de enige ben ik bang.... :o maar ja, maf vinden ze me toch al.... :Y)

Hoefsmid komt als het goed is straks, hoop dat hij idd komt, heel soms laat hij me in de steek, maar dat komt nu echt slecht uit, want melody is er wel aan toe, nieuwe ijzers..
HAAAA zoon is wakker.... :evaw:

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 07:21

Goedemorgen

Sterkte Jenkins.

Vannacht veel wakker gelegen helaas. Toen iets bedacht wat ik even met jullie wil bespreken. Ik heb nu Thabor in een eigen stukje wei staan, maar vind dat toch ook wel weer heel zielig. Nu mag pony natuurlijk niet gewond raken, omdat hij er zo lomp mee omspringt. Maar nu heb ik vannacht iets bedacht en wil graag weten wat jullie van dat idee vinden.

Wat nu als ik een stukje van de wei afzet met lint/koord, maar dat zo hoog hang dat alleen pony eronder door kan, zodat hij veilig kan staan als dat nodig is, maar gewoon in de kudde als er rust is? Rembrand en Thabor zoeken elkaar nu steeds op sen staan over het lint met elkaar te spelen/verzorgen. Nu zou ik natuurlijk pony apart kunnen doen en de grote bij elkaar. Maar dat vind ik dan weer zielig voor pony. Bovendien vind ik een dier alleen, hoe vlakbij ze ook staan, eigenlijk niet goed. Zou dit een optie kunnen zijn? Pony kan veilig achter het lintje als dat nodig is en anders gewoon bij de rest.

Graag jullie mening.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 07:24

Biancacoo schreef:
Goedemorgen allemaal

Jenkins succes !!

Tine, :(:) nog steeds zo'n pijn aan je kaak, idd knap dat de wedstrijd nog zo goed verlopen is, maar ja, toen had je niet echt tijd om er aan te blijven denken ..
Zonde dat je uitje gisterenavond tegenviel, en gaaaaaaf dat je vandaag je nieuwe wagen eindelijk kan gaan testen !! ik ben benieuwd !

Ik vind het ook kaal als ik geen helm op heb, omdat ik thuis altijd wel met helm men, dus ben denk ik een beetje maf, maar zal hem toch denk ik wel gaan dragen bij de vereniging....
Ben ik de enige ben ik bang.... :o maar ja, maf vinden ze me toch al.... :Y)

Hoefsmid komt als het goed is straks, hoop dat hij idd komt, heel soms laat hij me in de steek, maar dat komt nu echt slecht uit, want melody is er wel aan toe, nieuwe ijzers..
HAAAA zoon is wakker.... :evaw:

De anderen zijn maf als ze zonder cap mennen. Heb 4 jaar geleden ongeluk gehad met mijn vorige paard, tijdens de menles. Paard op hol op de a-c lijn, moest toen korte bocht maken omdat de bak eindigde, en werd gelanceerd tegen schot aan. Lang leve de cap!!

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 07:30

@ tine hoog lint lijkt me een goed plan

zo ik ga de auto naar de garage brengen en dan naar school :(

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 07:34

@Tine: dat zou ik zeker proberen :j .

Hier ook altijd met helm en ik ben ook echt de enige, maar hier idd ook een dochter mee op de wagen en die heeft bij ritten nog vaak een bp aan ook.
Better safe than sorry, toch?

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 07:56

@tine; je zou het kunnen proberen. MAar gaan je paarden dan niet proberen ook onder dat draadje door te komen?
dat zou die rat van mij zo door hebben namelijk, op je knietjes onder de draad door schuifelen (En dan niet meer terug durven want hey, da's stróóm draad!! :\ )
Daarom staat dids nu ook alleen.. oke, en omdat het de dood of de gladiolen was, want anders had ik hem inmiddels hoefbevangen kunnen afvoeren.. :(:)

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 08:15

Voor shetlanders die beschermd moeten worden tegen Friezen werkte het in elk geval prima ;)
Het ligt er inderdaad een beetje aan hoe interessant je grote paarden het aparte stukje vinden en hoeveel moeite zij gaan doen om er ook in te komen, maar als je gewoon zorgt dat daar geen voer ofzo is, dan zullen ze dat niet heel snel doen (of ze moeten teveel met Diddle gepraat hebben...)
En natuurlijk ligt het er ook een beetje aan hoe goed de pony er onderdoor durft. Als je pony heilig ontzag heeft voor alles wat maar op schrikdraad zou kunnen lijken heb je dikke kans dat die er dus ook niet onderdoor gaat ;)

Cap met onze vereniging is niet verplicht; hoofddeksel wel maar je mag zelf invullen wat dat dan is. We zijn echter ook geen KNHS-aangesloten vereniging.
Cap draag ik zelf zeer zelden. Wel als ik op paarden zit (maar dat zit ik ook maar zeer zelden ;) ) maar op de kar enkel bij 'nieuwe dingen' zoals met tweespan mennen of als ik Storm voor de wagen zet.

groetjes, lacuna

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 08:18

dus tine, als je pony niet onder zo'n draadje door durft, even een Diddle-consult aanvragen
die gaat zelfs op zijn knietjes tijgerend eronderdoor... ( :') )

Ik ga m'n stagecontract eens uitprinten want op bizarre wijze heb ik dat al 4x naar school gemaild en komt het steeds ''niet aan'' (dr komt wel meer niet aan in die instelling daar :\ ) dus ik Y%W het wel in een postvakje vandaag...

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 09:14

Tine, als je pony onder zo'n draadje doordurft, is het een prima optie lijkt mij !
Het proberen waard.

Naaltje, balen zeg, emailen en emailen en dat het dan niet aankomt, ik doe altijd een lees en verzendbevestiging erop zodat ik kan zien of het mailtje geopend word, ideaal, kunnen ze ook niet zeggen dat ze het niet gehad hebben !!

Huis stofgezogen, was erin, ehm.......kopje thee voordat de hoefsmid komt dan maar ! oh :oo eerst maar even gasfornuis schoonmaken.... ^) :o >;) ziet er niet uit.......shame on me !!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 09:17

bij ons kun je zelfs een weggooibevestiging krijgen. En aangezien ik nooit antwoord krijg, nooit een open-bevestiging en altijd wel de weggooibevestiging..
1+1=
leuke school hoor :j

Maar in dit geval zijn het de bijlagen die ze niet ziet ofzo.. naja, mooi omzeilen en de boel in postvak mikken :+

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 09:38

hihi, dat is wel erg naaltje !
Maar je hebt gelijk

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 11:00

Nou, vanmorgen bleek dat pony wel onder draadje doorloopt (denk ook wel dat hij dat geen probleem vindt, hij is wel vaker ontsnapt in oude wei door onder lint door te gaan). Wat een nachtmerrie deze dag.

Ging vanmorgen voeren, pony in de sluis, zodat ik hem na het uitmesten (ik mest uit terwijl ze eten, moet toch wachten om emmers mee terug te nemen, kan ik maar beter nuttig bezig zijn) mee naar huis kon nemen. Toen bedacht ik dat ik Thabor dan wel vast bij Rembrand kon zetten, als ik dan klaar was met mennen, zou ik even een schuilplekje maken voor pony en klaar is Klara. Alleen had ik blijkbaar de onderste lijn van het sluisje niet dichtgemaakt, dus pony was leuk de wei (onder bovenste lint door) weer ingelopen. Thabor ging als een dolle achter hem aan. Heb de longen uit mijn lijf geschreeuwd, maar dat maakte natuurlijk geen fluit uit. Echt doodeng. Rembrand ook weer rennen, terwijl die stil moest staan. Kreeg er geen een meer te pakken, dus op gegeven moment lint naar hoge gras maar open gedaan en daar de 2 grote ingezet. Toen was het 8.15 en moest dus hoognodig terug naar huis om zoon naar school te brengen. Toen ik terugwas, weer geprobeerd Amerigo te vangen, maar niet natuurlijk.

Toen maar het lint (enkel rij) vervangen door 2 rijen koord, zodat Thabor er ook niet meer overheen kan springen (hij stond vanmorgen in volle gras ipv in eigen stukje). Heb nu echt even flink de balen van die knol. Hij vreet (wsl uit frustratie) het poortje van de geiten aan, maar heb geen prikpalen meer om dat nog af te zetten. Heb al nieuwe palen besteld, hoop dat die vandaag bezorgd worden.

Man vindt dat ik het nog wel een keer moet proberen en dan rondom in de wei voor pony mogelijkheid om eronderdoor te schieten. Ik weet het even niet,

Heb dus nog niet gemend, want pony is niet te pakken. Dat lukt wsl vanavond pas weer als ik weer ga voeren.

Kan wel janken, wil zo graag dat mijn beestjes het goed hebben, wordt er een bijna vermoord. (nou ja, dat is wellicht wat dramatisch, maar wel flink opgejaagd en overlopen)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 12:10

Ik herken je frustratie in het klein Tine, hier vrat Simba Traffor echt gewoon op en dan hou je er zelfs bij een mini hengst echt helemaal niets aan, ze zijn dan gewoon levensgevaarlijk. Thabor heeft Rembrand gewoon tot zijn territorium gebombardeerd en alles wat daar komt, is kill & attack. Kun je nog zo zeggen dat hengsten dat niet doen, ik heb niet anders meegemaakt. Wij hebben Traffor dus uiteindelijk teruggebracht, het werd steeds heftiger de drang van Sim om Traffor weg te jagen, hij dreigde continue, zelfs als Traffor in paddock stond, dan ijsbeerde Simba als een gek heen en weer voor het hek. Ik was als de dood dat ik Traffor op een gegeven moment verongelukt aan zou treffen. Uiteindelijk denk ik zelfs dat die knie van Sim het gevolg is geweest van het achter Traffor aanjagen en later ook het aanjagen achter Amigo (die pony die we heel even hebben gehad als toekomstig tweespanmaatje voor Alwyn). Die vrat hij ook compleet op.

Ik ken wel mensen die wel hengst/ruin bij elkaar hebben staan en dat wel lukt, maar als het eenmaal niet lukt denk ik dat het niet meer gaat gebeuren en dat je kans houdt op heftige confrontaties.

Ik heb nog wel een/twee leuke gezelschaps/menpony's voor je in de aanbieding, die van mij kunnen ook uitstekend onder draadjes door }:0 Vandaag dus bericht in de brievenbus van bestuur van vereniging van wie ik het landje heb, dat beslist is dat met ingang van januari 2012 weiandje in tuin wordt veranderd.

Twee pony's in een box vind ik ook echt niet ideaal hoor, maar Alwyn en Freddy leek redelijk goed te gaan, maar dus niet.

Oftewel wij zitten hier ook, niet per direct, maar wel op termijn, met gedoe rondom pony's die dus echt wel een andere plek moeten krijgen / andere baas. Gezien het feit dat ze niet met elkaar in een box kunnen moet er dus nog minstens een weg.