[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 20:15

Wat leuk! En wat braaf! En wat gezellig!!!

Citaat:
Ik vind Snuit echt een plaatje ik wil hem hebben.

Het is dan mijn eigen pony maar ik moet eerlijk zeggen dat hij eigenlijk helemaal geweldig is (voor wat ik wil he) <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 20:19

Leuke fotos Buck <:) ,
En dan ook noh pluk hooi achterop, geweldig !

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 20:20

pietje buck ha ha en dan dat hooinet achterop!
heeft hij genoeg pepernootjes gegeten???

Buckje

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 20:22

Haha hij heeft er wel wat op ja, en hij vond de pepernoten heerlijk. :=
Ook kreeg zwarte piet veeeeel wortels mee voor de kleine amerigo!!
en we hadden heel veel OETJES EN AAHHHHTJES. :D

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 20:55

Leuke filmpjes en foto's gezien.

Morgen weer praktijkles heb er zin in.
Vind het echt leuk

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 21:46

Leuke foto's buck!!

Vandaag bij het lesgeven ging het even niet zoals verwacht, daarna kon ik moeilijk de draad op pakken we waren best geschrokken. Tum en anna waren al aan het instappen en ik hielp maria met rivaldo. Op dat moment hoor ik anna schreeuwen.. stond ze op de grond en tum met mijn nieuwe zadel aan het rollen. Ik schrok me rot. Anna was erg geschrokken want die vertelde mij dat hij op haar lag en ze moeilijk weg kon komen. Ze vertelde mij dat hij een trap had gegeven, (ik vermoed door het rollen).. Ik ben zo geschrokken maar probeerde erg rustig te blijven en heb anna gelukkig wel op tum weer gekregen en zijn we rustig rondjes gaan stappen met mij ernaast. Maar toch zit het mij dwars dat hij dit deed! Gelukkig goed afgelopen, ze was zo geschrokken dat ze al die tijd zo stil gebleven is en ik het niet gezien heb (gebeurde achter mij) ze vertelde dat ze dacht dat hij moest plassen (en ze wist ook niet dat een paard dit kon doen) :(

sumic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 21:59

L_Rivaldo schreef:
Leuke foto's buck!!

Vandaag bij het lesgeven ging het even niet zoals verwacht, daarna kon ik moeilijk de draad op pakken we waren best geschrokken. Tum en anna waren al aan het instappen en ik hielp maria met rivaldo. Op dat moment hoor ik anna schreeuwen.. stond ze op de grond en tum met mijn nieuwe zadel aan het rollen. Ik schrok me rot. Anna was erg geschrokken want die vertelde mij dat hij op haar lag en ze moeilijk weg kon komen. Ze vertelde mij dat hij een trap had gegeven, (ik vermoed door het rollen).. Ik ben zo geschrokken maar probeerde erg rustig te blijven en heb anna gelukkig wel op tum weer gekregen en zijn we rustig rondjes gaan stappen met mij ernaast. Maar toch zit het mij dwars dat hij dit deed! Gelukkig goed afgelopen, ze was zo geschrokken dat ze al die tijd zo stil gebleven is en ik het niet gezien heb (gebeurde achter mij) ze vertelde dat ze dacht dat hij moest plassen (en ze wist ook niet dat een paard dit kon doen) :(

Ik heb pas hetzelfde gehad met Pride. nichtje van Michel kwam even rijden en dat ging eigenlijk best wel goed. Toen ze hem ging uitstappen maakt ik zijn stal alvast in orde en ineens hoor ik een gil; ik zie nog net Pride door zijn benen zakken om eens uitgebreid te gaan rollen. "PRIDE" en toen stond hij snel weer op, maar ze had er ook met haar been onder gelegen, dus alles vies en flink geschrokken. Ook zij ging er gelukkig wel weer op pff volgende keer toch maar dichter in de buurt blijven!

Leuke filmpjes VHU, ik ben ook fan van jou spannetje! Ik zou alleen de volgende keer een riem tussen de borsttuigen doen (disselriem maar dan zonder dissel zeg maar ;) ) Als ze nu uit elkaar lopen kan je ze niet terug sturen, want dan kloppen de leidsels niet meer. Als ze zo braaf zijn als op het filmpje is er natuurlijk niks aan de hand, maar als 1 van de 2 schrikt heb je toch een probleem. Zo'n riem moet niet te kort zijn, ze moeten wel allebei lekker op eigen benen kunnen lopen natuurlijk.

Ik heb van de zomer een mooi nieuw bruin tuig gekocht, helaas zaten daar geen leidsels bij (kon wel, maar was ruim buiten budget) mijn huidige tweespanleidsels passen prima, maar vallen kwa kleur toch wat uit de toon. Aangezien ik wegens bezuinigingen minder ben gaan werken, is er voorloipig ook geen geld voor zo'n luxe ding. Nu word ik ontzettend verwend door mijn ouders en zussen, want ze hebben geld bij elkaar gelegd en nu krijg ik voor mijn verjaardag handgemaakte 2spanleidsels uit Tjechië...WOW ZO GAAF! Voor diegene die naar Paard en Koets zijn geweest, deze Tjech stond met zijn tuigen bij de stand van Jan Borneman.

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 22:08

Getver laura, das wel heel vervelend. Volgende keer ff eerst beide paardjes opzadelen en dan de meiden tegelijk op laten stappen zodat je er vanaf het begin gewoon bij bent.

Hier ook ff wat hulp nodig bij het kinder-pony-rijlesjes-geven.
De pony doet het prima hoor, maar ik heb een angstruitertje.
Het gaat om een 8-jarig meisje. Ze heeft zelf een shetlander, maar das n beetje een draakje: die weet precies wie er op zn rug zit en elke keer als het meisje los gaat draven geeft de pony een rodeo weg waardoor het meiske eraf klettert. Nu is ze bang om te draven (tja, logisch lijkt me) en we hebben aangeboden dat ze dan op "onze" brave shetmerrie mag rijden tot ze weer vertrouwen heeft.
Nu gaat dat prima, het meiske kan best leuk rijden en durft wel kleine stukjes te draven op deze pony maar zegt na 2x aandraven dat ze het toch eng vind en niet meer wil draven. Vanmiddag dus een andere aanpak geprobeerd, mijn eigen pony erbij gepakt en tikkertje gaan doen. Dat kan niet gek en niet hard genoeg gaan en dan draaft en stuurt ze de sterren van de hemel.
Ik wil haar absoluut niet pushen, ze moet het leuk blijven vinden, en de ingang "spelletjes spelen" blijkt heel effectief te zijn. Nu ben ik dus op zoek naar spelletjes :D Als het ff kan spelletjes waarbij we geen tweede pony nodig hebben, maar eventueel kan ik Sun er ook wel bij inzetten. (hij houdt alleen niet zo van kinderen en spelletjes... :+ )

Sumic:
Ohhh... je bedoelt die stand met die mega-kwijl-tuigen... Prachtig waren die!
Welk bruin tweespantuig heb jij als ik vragen mag? *en is dat er ook in maatje shet? ;) *

Groetjes, Lacuna

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 22:15

Ze zaten er beide op moest alleen bij de een de beugels wat langer maken en toen gebeurde het :( Ik herken precies anna daarin.. Ze is ook opeens bang geworden van draven.. geen idee waarom.. maar als rivaldo zijn drafje doet vind ze het altijd te hard waardoor hij ingehouden wordt en gaat stappen. Nu heb ik haar een tijd terug alleen genomen aan de longeerlijn en toen ging het super.

Sumic dat is inderdaad ook schrikken, het ergste vind ik nog dat ik erbij was en ik het niet opgemerkt heb :( Wil nu weer gewoon 1 op 1 lesgeven zodat dit niet meer gebeurd, ook helaas gezegt dat de meiden maar effies niet meer op dinsdag zelfstandig moeten gaan rijden (dan verzorgen ze ze altijd)

sumic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 22:32

Mijn tuig is van Koczkas Jozsef uit hongarije. Dat wordt ook op maat gemaakt. http://www.koczkasloszerszam.hu/hu/html/01.htmlMeestal staat hij ook op paard en Koets, maar ik heb hem dit jaar niet gezien. Ik heb mijn tuig via een particulier, die het ooit heeft laten maken voor zijn welshjes, maar wegens omstandigheden nooit gebruikt heeft (wat een pech voor hem en een geluk voor mij ;) )

sumic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 22:33

L_Rivaldo schreef:
Ze zaten er beide op moest alleen bij de een de beugels wat langer maken en toen gebeurde het :( Ik herken precies anna daarin.. Ze is ook opeens bang geworden van draven.. geen idee waarom.. maar als rivaldo zijn drafje doet vind ze het altijd te hard waardoor hij ingehouden wordt en gaat stappen. Nu heb ik haar een tijd terug alleen genomen aan de longeerlijn en toen ging het super.

Sumic dat is inderdaad ook schrikken, het ergste vind ik nog dat ik erbij was en ik het niet opgemerkt heb :( Wil nu weer gewoon 1 op 1 lesgeven zodat dit niet meer gebeurd, ook helaas gezegt dat de meiden maar effies niet meer op dinsdag zelfstandig moeten gaan rijden (dan verzorgen ze ze altijd)

Het lijkt me een soort van dominantie, eigenlijk zou zo'n meisje hem eens flink op zn donder moeten geven, wedden dat hij het dan niet meer doet. Maar ja leg dat maar eens uit aan zo'n klein grietje, dat snappen ze nog niet.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 22:48

Schrikken Rivaldo met Tum...
@Lacuna, goed idee het tikkertje spelen. Maar kan me van zo'n meiske heel goed voorstellen dat ze op die manier niet wil draven, eraf vallen is echt niet fijn.
Spelletjes zijn leuk, slalommen, balkjes draven / tussen balkjes door, parcoursjes op die manier doen, maar ook iets als zelf figuren maken en nadoen bijv met hark figuren in bak maken en die narijden.

@Sumic, ik heb jouw tuig toen ook in het oog gehad, wat een prachtig tuig is dat toch. Super dat je er een bijpassend leidsel bij krijgt :9 er was toen ook een enkelspan bij en ja, het is in shet/welsh maat (denk dat het hetzelfde valt als maat ideal shet). De naam stond toen bij het tuig maar ik ben het kwijt, het is Tsjechisch en van prachtige kwaliteit.

Citaat:
Als ze zo braaf zijn als op het filmpje is er natuurlijk niks aan de hand, maar als 1 van de 2 schrikt heb je toch een probleem.
Heb ook heel erg zitten twijfelen of ik die disselriemen eraan zou doen...
Heb het niet gedaan omdat ik dat juist eng vond. Vandaag draaide Alwyn zich in een keer om (stond hij naar mij toe :+ ) want ik werd achtervolgd door een groepje honden (....). Leek even ingewikkeld maar Snuit is zo schotproef die staat me dan aan te kijken zo van "komt er nog wat van" , Alwyn zie ik dan denken van "de baas vindt het niet eng en blijkbaar is dat zo", ik zet de boel weer recht en we gaan gewoon weer verder....
Dus ik weet niet wat wijsheid is. Die man met die trekpaarden liep ook zonder disselriemen... Maar ik weet het dus ook niet hoor, laat ik het zo zeggen, dit voelt bij mij het beste maar of dat zo is?

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 23:03

hihi, ik was ook zo'n ruitertje die goed lessen achter elkaar alleen durfde te stappen :) en dat is er ook niet echt helemaal uitgegaan :o
idd niet ''moet'' erachter krijgen lacuun, dan blokkeert ze er waarschijnlijk helemaal in?
bekertjes of balletjes zo snel mogelijk naar de andere kant brengen? soort parcoursje sturen wat ze steeds wat sneller moet proberen?
is ze bang in draf, of bang in bochten in draf oid? (ik was als de dood voor bochten in galop ook bijvoorbeeld, bang dat 't paard omviel :o )

zo, net terug van shoppen.. maar niks gekocht, buiten pantys en mascara.. achja..

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 23:10

Jeetje dat was schrikken zeg, dat ze ook niets zegt........

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 23:36

Citaat:
het is Tsjechisch
sorry... hongaars :+

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 00:40

Kom even snel :wave:

Wekker gaat om half 6. Ga starten in Marienheem met Saffier. Wish me luck.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 08:56

''wisht luck'' ;)

ik moet werken zo.. bleh. ;)

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 09:57

Iedereen die wedstrijd heeft succes!!!

Ik moet ook zo aan de bak. Zo spullen inladen en dan naar de paarden om robijn te wassen en te vlechten.

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 12:16

Heb het eerste rondje gehad. Ging goed. Sta op dit moment vierde met een tijd van 117.
Mart staat eerste met een tijd van 112. Straks speel uw spel en dan weet ik of ik de finale heb gehaald.

Evelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 12:22

Poeltje ga jij morgen ook in benningbroek starten? succes nog even vandaag!!

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 12:29

poeltje succes!

Laura, jeetje dat is schrikken zeg!

Ik denk dat ik vandaag een klein stukje naar buiten ga.
Het is zulk lekker weer!

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 12:41

Als ik langelijn met het span doe ik een halstertouw tussen de pony's in (op de plek van de disselriemen)

Onstwedde wordt aankomend jaar niet georganiseerd. KWB 1 wordt in het weekend van 26/27 maart gehouden.

Laren is er nog niet uit. Die wil in september organiseren maar weer precies op een plek dat iemand anders al organiseerd.
Verder is er dan waarschijnlijk laag soeren begin juli en renkum 18 juni. Zelhem twijveld nog en die zitten op 11 juni op dit moment. DFW natuurlijk op 27 augustus. Etten leur rond 25 sept

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 13:09

Iedereen veel succes op wedstrijd, wat een heerlijk weer. Wat grappig Poeltje dat je ons vrijwel online op de hoogte houdt 8-)

Wat jammer van Onstwedde... En Laren weer eigenwijs, naja, wordt dan dus niets, die DA's kunnen maar op een plek tegelijk zijn natuurlijk :roll: .

Laag Soeren valt waarschijnlijk net in onze vakantie, vind het daar wel vreeeeeeselijk mooi en met endurance een hele leuke wedstrijd. Ik hoop echt dat Zelhem doorgaat want dat is een route met mooie vlakke wegen, perfect terrein om voor de 1e keer te starten. Renkum vind ik te zwaar. DWF heb ik ook genoteerd..... Etten Leur is leuk als dat ook door gaat en dan nog wel rond mijn verjaardag (mooi cadeautje als we mee kunnen doen). KWB komt voor ons tweespan vrees ik te vroeg, alhoewel de 16 km misschien wel te doen is. Maar ik vond KWB met het paard bepaalde stukken best wel zwaar eerlijk gezegd :x

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 14:28

etten leur komend jaar weer? Nou wil ik meedoen!
Succes voor poeltje!
En ik ga weer verder volvos wassen :)

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 16:25