[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 22:51

Mooi plan vhu lekker uitwaaien met ollie !
Tine..hoop dat het katje snel weer thuis is !!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 08:43

Groot voordeel dat manlief 's avonds nu thuis is. Die heeft Fiona bevrijd. Ze was zo blij. Bleef maar rollen over de grond en heel hard snorren. Ze had wel honger haha.

Rembrand mag nog niet gelongeerd worden, dat is een te grote belasting. Lange rechte lijnen, vandaar dat rijden in de bak eigenlijk ook nog niet zo goed is. Maar we gaan straks toch de bak maar in. Nu heb ik wel een 30x60 bak gelukkig. Maar ik, en ook Rembrand gaan liever het veld in. Maar daar durf ik echt niet te draven, het is zo glad. En om nu voor een half uur rijden een uur met trailer op pad te gaan, vind ik ook wat overdreven.

Vandaag weer een drukke dag. Vanavond kerst op school. Alle kinderen moeten iets te eten meenemen. Zoonlief heeft gekozen voor sushi (lekker, maar wel prijzig. Een vriendje moet een blikje knakworst meenemen....) Oftewel, ik moet straks sushi klaar maken. De ouders kunnen dit jaar ook voor het eerst kerst vieren op school. Ook zij moeten dan iets meenemen, maar blijven buiten. Dus ik heb maar pan snert gemaakt, want het is natuurlijk erg koud daar :brr: :brr: :brr:

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 14:40

hallo allemaal.
Tine heeft Fiona weer terug, goedzo.
en verder....rustig....

hier van alles opruimen....heb een arretjescake gemaakt....haha..geen idee of het wat is........ruikt wel lekker.. :P

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 15:09

arretjescake? :? toch geen space-cake waardoor je allemaal arrensleetjes gaat zien? _O-
Fiona de kat weer thuis.
hier vanmorgen Jane voor het eerst aan de longe 2 balkjes laten lopen...zo grappig: erop-erover en daarna viel het kwartje....
bij sun maar 2 blokken eronder gezet(hindernisblokken) en ff laten springen in een voorwaartse galop(moet ik meer trainen die galop dus zo gaat dat beter) O:)
tjonge wat was het warm vanmorgen(of ik had teveel kleren aan O:) ) nu regen ^)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 15:27

haha..nee ht..arretjescake is een cake waar je geen oven voor nodig hebt..ook wel bakkersverdriet genoemd.....
200 gr mariakoekjes..250 gr.boter(smelten)..1 zakje vanillesuiker..200 gr. basterdsuiker..1 ei...roeren maar..in cakeblik..en een nacht in de koelkast... en dan schijnt het heel erg lekker te zijn....maar ik heb nog geen idee.haha.. :+

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 16:39

Da's vast wel lekker Biancacoo! Ik ben ook zo'n bakker, ook erg van de kwarktaart bijv. :+
Poes weer van zolder en Tine aan de slag in de bak. Nou als het bij jullie net zo waait als hier vandaag was het toch al helemaal geen goed plan naar buiten te gaan, dan zijn ze meestal nog ritseliger <<)

Vanochtend had ik tekenen, lekker aan het krijten geweest. Moest wel binnen een uurtje wat afhebben want we hadden soort kerst-instuif, was gezellig. Erg mooi werk gezien van de gevorderden groep _/-\o_

Het begint hier steeds meer te stormen :oo en ik moet zo nog naar Leiden, heb Kerst-etentje van mijn 'werk' (sabbatical werk). Wel leuk om collega's even te zien.

Pony's heb ik lekker uit kunnen laten stuiteren want de bak was beschikbaar, nou ze gingen helemaal *\%/* had de dekens er maar afgehaald, was zo warm. Natuurlijk alle drie enorm rollen in de nattigheid, ze zagen er niet uit :+

Voor het eerst Ber rustig in haar box kunnen poetsen en in/uit de box kunnen lopen zonder stress, ze stond rustig stil ging niet gillen. Want dat doet/deed ze ook als ik langsliep/bij de stallen rondliep ... ze schijnt/scheen al te gillen als ik nog onderweg ben (hoort blijkbaar de auto als ik in de buurt ben). Wat ik eerder zei, ze is net een hond. Zo'n uber-trouwe herder.
Maar qua stress lijkt het dus beter te worden.

En geen van de poowns last van de entingen. Ook fijn {:)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 09:29

Goedemorgen, nou ja.... goed. Ben die regen nu echt wel helemaal zat zeg.
Ik geloof dat ik nu toch officieel een watje ben. ;-) Heb besloten het trainen van de paarden uit te stellen naar de middag (wat mij eigenlijk niet zo heel goed past, had dan willen slapen), in de hoop dat er dan iets minder regen is. Wat een water :-(. Het gaat ook niet lang meer duren voor de sloten gaan overlopen in de wei. Bah, niets aan.

Rembrand reageert eigenlijk niet op storm of zo, qua ritseliger zijn. Dus heb met hem gewoon kunnen rijden gelukkig. Grappig, nu ik weer stukje mag draven, vind ik de stap gelijk zo sloom aanvoelen :+

VHU, fijn dat ze geen last hadden van de entingen
HT: gelongeerd met balkjes. Is altijd erg leuk vind ik. Maar ga nu geen balken in de bak leggen, ze drijven weg :7
Bianca: was het lekker?

Gisteravond kerst op school gevierd. Was erg leuk en gezellig. Ik had voor de kinderen sushi gemaakt en voor de ouders een pan snert (de ouders mochten gelukkig in het fietsenhok anders was het niet echt leuk geweest in de regen). Heb natuurlijk weer veel te veel gegeten, dat is zo'n nadeel van buffet :Y)
Daarna nog in mijn uppie naar het theater geweest, Claudia de Breij. Was mooi.

Nou, ik ga dan maar wat klussen in huis doen, er ligt genoeg.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 10:30

goedemorgen.
vhu, fijn dat er geen reactie's zijn op het enten.
tine..eten gemaakt, en kerstfeest gevierd..en een watje..

Ik heb vanmorgen ook de moed niet om met 4 hondjes te gaan trainen....brr..wat een water....
morgen....dan moet ik wel gaan....te veel dagen stilstaan is niet goed..

arretjescake is lekker !! _/-\o_

baudyh

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 11:23

Je zal maar morgen wedstrijd hebben. Ppffff. Wel binnen Maar ja buiten aanspannen met dit weer is op niks. Nou ja misschien wel net zo geluk als net. Er werd voer gebracht en het was even een soort van droog.

Db wilde gisteren niet naar binnen. Stond als een standbeeld in de bak te snurken. Wat hij toch heeft de laatste tijd. uiteindelijk gewacht tot hij zelf naar het hek kwam en toen wilde hij wel mee naar binnen. Raar Peerd

Mijn broer, schoonzus en 2 kids en mijn moeder gaan vandaag voor 10 dagen naar kaap verdie.......... Toch wel jaloers hoor. ☀️25 graden

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 11:32

Inderdaad geen pretje om buiten in te spannen nu. Pff. Wij zijn op huwelijksreis naar Kaap Verdie geweest. Erg mooi daar.

Toch maar heel dapper net met Rembrand 30 minuten gestapt. Ben toch maar naar buiten gegaan, want de bak zag er niet heel aantrekkelijk uit. Gewoon 30 minuten op asfalt gestapt, is altijd beter dan niets doen.

Nu maar weer verder met voorbereidingen van onze wedstrijden.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 11:50

Bah wat een pokke weer!! en ja hoor ik ben vrij.

Nou ja ga alvast de kalender samengesteld maar maken voor 2015. En moet straks nog even om voer voor de pony's. Daarna kan ik er altijd nog 1 of 2 scheren mocht het weer niet beter worden.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 19:11

Zoooooo ik was er even erg klaar mee met dat weer vanochtend, ga niet in de stromende regen en felle wind naar het strand trainen of op pad dus toch maar wachten tot het beter weer werd vandaag. En gelukkig was dat zo :D dus ff lekker flink kunnen gassen (op mijn manier is allemaal nog erg beschaafd hoor :P ) met Ollie. Hadden we even nodig. Ze liep super fijn *\o/*

Doel is dat we langzamerhand richting twee/drie weken van ongeveer 50 km in de week trainen in 2 vlotte en goede ritten inclusief dus goed herstel etc. Als ik in maart debuut wil maken in (op rustig tempo te rijden) klasse 2 (zijn twee mooie wedstrijden in die maand, qua terrein, organisatie en afstand), zouden die weken in januari/begin februari moeten liggen. Dan zou ze genoeg moeten hebben opgebouwd. Maar goed, dat betekent wel dat ik de komende weken elke keer toch wat meer km's wil doen.... vandaar dat ik zo graag wilde trainen (ach ja het houdt je van de straat he :P ). Maar goed dat is planning .... hoe het uiteindelijk uitpakt weet je maar nooit want pony moet het wel aankunnen/verwerken en ik ook :)

Maisie pony's waarschijnlijk weer kaal, zien ze er weer netjes uit. Leuk SGMW planning! Ga je met Ferro klasse II starten komend jaar? En neem je Robin ook mee voor een SGMW?
Biancacoo's hondjes staan ook te springen om weer te gaan trainen :j
Toch fijn dat je even hebt kunnen stappen Tine. Leuk dat het zo gezellig was op school {:)
Dalerboy ziet spoken <<) raar beest. Wordt er misschien ook bij jullie geknald Baudyh, dat hij daar van slag van is? Veel succes met de wedstrijd :):) Kaap Verdië ben er nog nooit geweest maar hier in Rotterdam wonen wel veel mensen die daar vandaag komen.

Nou moet nog even wat doen voor training die ik morgen geef. Fijne avond allemaal!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 19:55

Vhu, heeel veel succes morgen !! ik duim voor je !! en lekker met ollie op pad geweest, de zon scheen hier vanmiddag, heeeerlijk !! {:}
maar ik zat binnen bij ballorig, feest vieren voor zoon en zijn vrienden..supergaaf !! hij won met boogschieten !! tof !
Tine lekker gestapt, fijn hoor.
Maisie mooie planning maken voor sgmw, en scheren !
DB helemaal in de warrie.....hopen dat hij snel weer normaal doet..maar idd..misschien wat van slag van vuurwerk oid ?
Mijn Vamor vond de winter niets..de korte dagen had hij een hekel aan.

nou..ben best gesloopt...feestje was leuk voor zoon, erg blij om..en hij heeft toch mooie kado's gekregen..wauw ! :oo :wow:

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 20:21

Wat leuk balorig, zijn we ook een keer geweest met verjaardag, was toen ook groot succes. Al die kinderen gesloopt hahaha. En mooie cadeaus, top verjaardag dus *\o/*

Grappig van Vamor. Misschien heeft Ber dat ook wel? Heb ze wel lekker buiten gehad vanmiddag, in de blubber maar alles beter dan op stal. Dat doet haar erg goed, heeft ze als ik haar binnen zet weer een 'rustig oog'. Lijkt ze tevreden.
Morgen schijnt het weer te gaan regenen en waaien >;)

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 21:22

50 km trainen dat is best een eindje. In de regen niet fijn nee. Maar het klaarde nog mooi op vanmiddag.

Heb dus lekker gereden en het scheren maar naar morgen ochtend verplaatst.

SGMW nog 3x klasse 1 denk ik daarna moet ik over. Neem als het goed gaat Robin overal mee
naar toe en miss nog 1 of 2x ferro.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 23:09

VHU staat in nieuwe blaadje van NRPS. Stoer hoor!!!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 07:50

Goedemorgen,
Tine, echt waar, wat leuk, kun je het inscannen ofzo ?.....ben wel benieuwd.....

Al vanaf 5:30 op....eagle zei WHOEFFFF........ :roll: :? nou ja....ik heb ze maar soep gegeven...straks maar trainen met ze.....de anderen waren nog niet wakker..kwamen met van die slaaphoofden uit hun hok.......hahaha...komisch gezicht..helemaal uitrekken..en gapen... :O

Fijne dag allemaaaaal

Baudyh..succes met je wedstrijd vandaag..en mochten er nog meer zijn die vandaag met paard op pad gaan succes ! *\o/*

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 08:04

Goedemorgen

Bianca: fijn zo'n wekker }> Veel plezier zo met trainen. Hier is het eindelijk droog. Denk ik... Ik zal later vandaag even proberen te scannen. Nu beetje druk.
Baudy: succes op wedstrijd
VHU: volgens mij moest jij vandaag cursus geven. Veel plezier en succes

Ik moet zo met Amerigo en zoon op pad. Nog even kur oefenen voor maandag. Voor het eerst met de juf. Ben best beetje zenuwachtig of ze mijn proef en muziek wel leuk vindt. Maar goed, ook al is het niet goed, nu gaan we het niet meer veranderen.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 08:17

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 08:25

Geweldig Janouk!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 16:46

Dat is een mooie kur op muziek janouk ! gaaf hoor !

hier heerlijk een ronde getraind met de honden...fijn in het bos !

Baudyh hoe is het gegaan ? droog gehouden ?

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 16:52

die is echt gaaf janouk

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 18:45

Ja het waaide een beetje hard. Kon heen niet harder dan 80 op de snelweg en terug reed ik in ene 110. Oeps....
Maar gelukkig droog gehouden. Db was super braaf. Had hem lekker los en met losrijden liep hij als een zonnetje. Rudolph Pestman reed ook mee met zijn jonge paard en die gaf me nog een compliment. Dat is altijd leuk. In de ring krijg ik altijd meer spanning maar nee hij liep lekker vandaag. 1e proef 194 met een 8,5 voor de grote volte en voor de grote volte met één hand. 2e proef ging iets minder maar toch nog mooi 190 punten. Was 2 x 3e. Alleen in de eerste proef een derde prijs in de tweede proef helaas maar 2 prijzen.
Maar dik tevreden.

Leuk VHU in een blad!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 18:55

Zoooo hier zijn we weer :)
Dagje training gegeven, ging lekker :) pony's stonden vanochtend al om 8.00 uur buiten en toen ik ze om 17.00 uur binnen ging zetten kreeg ik dus net een enorme bui over me heen was echt in een keer door- en doornat. Snel onder de douche, omkleden en nu naar vrienden soort Kerst-diner met twee andere stellen plus de kinderen doen. Is altijd erg gezellig dus zin in {:)

Baudyh super punten *\o/* Biancacoo lekker getraind *\o/* op het filmpje is een top kur te zien maar kon hem nog niet bekijken komt nog :j en Maisie had nog lekker getraind *\o/* en Tine heeft het NRPS blaadje gezien waar we in staan maar ik heb het zelf nog niet gezien **ben zoooooo nieuwsgierig** ze zouden hem opsturen, hoop dat het nog komt :)
Voor de rest iedereen die ik ben vergeten sorry Y;( En fijne avond :evaw:

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 19:18

Baudyh, wat goed dat het zo lekker liep met DB....wat een harde wind he ?!...ik merkte het al toen ik met de bus op pad moest...brrr..wat een windstoten....
gelukkig alles goed gegaan, en een compliment van rudolph pestman, gaaf !!

vhu, training gegeven en paarden dag lekker op de wei !! heeeerlijk !!