[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Frensie

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 21:37

@avaluna: met de gipsvluchten gaat het idd stuk drukker worden. Ik krijg werkmap van lopende opdrachten mee naar huis en laptop en telefoons zodat ik thuis kan werken en snachts kan slapen.

@Tine: heel verstandig om je man alvast weg te sturen.

@Prinsjeh: jammer van gedoe met bit. Maar met geduld en vertrouwen bereik je een hoop.

Ik ga so you think you can danse verder kijken!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 21:39

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 21:41

Ik ben op zich heel tevreden met mijn wagen maar als we in draf door het bos gaan er er is een flinke kuil zit ik liever in het midden. Met erachter zitten maakt het mij ook niet meer uit of ik er precies achter zit of ietsje schuin. Vond ik eerst wel lastig, maar nu merk ik het niet zo. Ik weet niet of dat wat met Achenbach te maken heeft, ik men wel ook op z'n Achenbachs. Vaste prijs wagen is trouwens 1250,- Euro heb ik erzelf ook voor betaald en remmen zijn paar keer dingetjes aan gedaan dus die prijs is hij wel waard. En voor minder wil ik hem gewoon niet kwijt :+

Ander bokkussen erop het midden op zetten zou ook kunnen maar hoe heb jij het dan gedaan met je remmen Tallechie? Die zitten bij mij rechts. Maar misschien als ik ander bokkussen, met wat hogere zijkanten erop zet, bedacht ik ook al, dat geeft ook al stabieler gevoel natuurlijk. En ik zie dat er flink geboden is op wagen van Biancocoo, dus die gaat gewoon deze week de deur uit voor een leuk bedrag (en dan ga ik weer eens prakkizeren over het bokkussen). Dat geld voor een Zilco tuig, zijn mensen die er gewoon geen verstand van hebben :+

Ach die Diddletje ziet er op de foto ook heel lief uit <3 lekker voor hem als hij zo aan het werk is geweest toch? Bij ons is het wel makkelijk in de bak, we hebben vaak wel een of twee paarden die beleerd moeten worden staan en dan wordt de bak steeds mooi gesleept :D

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 21:48

Bij die van de pony zitten die van mij rechts, maar kan er gewoon bij met mijn voeten.
Met die van veale heb ik het kussen ook in het midden en kan prima bij de rem komen.

In het begin, met de wagen van alwyn, had ik het idee dat ik constant om ging. Ik heb ook alleen maar in het midden gemend en met de marathons is dat wel zo handig.

Daan ligt al op bed, zonder te huilen... ben benieuwd hoe het gaat. Ga nog even aan de studie

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 22:03

Oja Naaltje, wagen niet wegdoen hoor, jullie zijn zo leuk samen met de wagen!
Daan wordt nog een slaapkop :j
Moet zeggen dat ik het ook gezellig vind hoor als er iemand gewoon naast me zit :j en je kunt dan nog eens je leidsels aan je groom of instructeur geven, als je dat zou willen.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 22:08

Leidsels overgeven doe ik buiten en op wedstrijd terrein niet. Instructeur neemt de leidsels over achter mijn rug of ik ga achterop staan, zodat ik het kan zien.

Met de 4-daagse heeft mijn vader gemend, maar dan sta ik gewoon achterop.

Mijn zus heeft zaterdag even met veale gemend. Alleen stap gedaan, ging al beter als de vorige keer. Ze vindt het wel heel erg leuk dus mocht ze het leuk blijven vinden kan ze altijd een wedstrijdje met hem starten

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 22:09

Ik blijf voorlopig lessen bij Onder de Kastanje en daar huur ik dan een wagen. Wel zo makkelijk want hoef alleen paard mee te nemen naar de les. Daar organiseren ze ook een aantal wedstrijden en dan kan je ook een wagentje huren. Bij mijn oude manege hebben ze ook een aantal wagens die ze gebruiken voor de schoolklassen en ik ben van plan om daar ook te gaan lessen. Wie weet kan ik daar weleens een wagentje meenemen als ik een keer een wedstrijd elders wil rijden. Voorlopig dus niet zelf een wagentje kopen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 22:16

Gelijk heb je Frensie. Ik heb met Rizanta eerst ook wagen instructeur gebruikt. Het kost ook een hoop geld allemaal en als je het zo kunt regelen, prima toch.

Met menles staat mijn instructeur achterop of zit naast me, ligt er maar net aan hoe het gaat. Ik durf echt geen andere mensen dan mijn instructeur met Bente te laten mennen, die is zo gevoelig in haar mond en met de hulpen. En Snuit is zo snel, die is zo weg en dan ben ik als ik erachter sta veel te laat om in te grijpen :oo .

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 22:19

Veale durfde ik ook niet aan, maar mijn zus heeft menlessen gevolgd. Ze mag ook alleen maar in de bak mennen. Als ik achterop sta en als mijn vader in de bak staat. Zo proberen we het uit te bouwen. Maar als alwyn verder is dan mag ze van mij daar mee mennen. Denk niet dat ze veale aan kan als hij sterk wordt. Ze heeft fybramologie en mist daardoor af en toe kracht. En veale is niet voorspelbaar op wedstrijdterrein.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 22:23

ander bokkussen is misschien ook een optie inderdaad vhu...

whahaha, dat topic van die sprinkhaan! _O-
ga zo even naar knappe dids kijken!

daan rustig in bed, fijn!

mijn instructeur staat ook achter me, naast me is geen plek... :+
leidsels geef ik ook eigenlijk nooit uit handen, alleen aan m'n instructeur en m'n staleigenaar...

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 22:25

Ik ga nog even wat drinken en mandarijntje eten en dan ook naar bed.
Tot nu toe Daan nog niet gehoord. Hopelijk blijft dat zo

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 22:26

Iedereen kan met mijn ponys mennen, thuis en op vreemd terein. Van Roos tot Lotje, van enkelspan tot tandem, van dressuur lesje tot indoor marathon.
Veelzijdig en braaf is voor mij een vereiste :).
Jong spul krijgt uiteraard wel de tijd om het te worden, maar zelfs 4 jarige Lotje is al zo enorm braaf.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 22:38

Ik laat niet graag een ander met mijn paarden mennen, maar zeker met Rembrand is het geen probleem. Amerigo is wat lastiger, die is zo sensibel, dat zou ik niet snel met een ander aandurven. Thabor staat er nog te kort voor om er echt iets over te zeggen, maar ik denk niet dat het een probleem zou zijn.
Mijn instructrice vindt mennen doodeng, dus die staat ECHT NIET achterop :D .

Daan lijkt het te snappen. Super.

VHU: ik denk dat een ander bokkussen voor jou de ideale oplossing zou zijn, aangezien je verder tevreden bent met je wagen. Bokkussen kost ca 70 euro, dan ben je klaar.

Naaltje: ik zat met grote verbazing naar sprinkhaan te kijken, snapte er helemaal neits van _/-\o_ Wat een griezels zeg.

Frensie: ideale oplossing toch dat je wagen kunt huren.

Ik ga eens kopje thee maken en verder met mijn legpuzzel. Wachten tot man bij hotel is, dan kan ik ook naar bed.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 22:44

@Tallechie dan zou je zus inderdaad lekker met Alwyn kunnen mennen die verschiet niet zo snel en is lekker licht in de hand.
@Tine, zag dat van dorpel ze los te koop heeft.... ben alleen nu soort van blut voorlopig :+

Zo zeg ik ben wel blij dat we niet naar het Noorden zijn afgereisd, weer is echt niet fijn. En Tine, groot gelijk dat manlief alvast die kant is opgegaan. Hond ligt hier toch ordinair winden naast met te laten zeg }:0

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 22:50

Goedenavond,

Heb net aardig wat bij moeten lezen...

@Biancoo, moeilijke beslissing meis, wordt wel definitief zo als je dadelijk je menspulletjes van Melody verkocht hebt :(:) . Ik vind je kar en tuig :~ Heb je het alleen op Bokt gezet of ook nog ergens anders ?
@VHU, Ik heb ook apart een verstelbaar bokkussen op mijn marathonwagen laten zetten, zodat ik zowel in het midden kan zitten en iemand gezellig naast me kan zitten :j
@Bicci, echt TOP dat je dit zo voor de organisator hebt kunnen regelen samen met je gespikelde Kanjer +:)+
@Frensie, heerlijk om zo een werkend weekend door te komen ;)
@Naaltje, Ik ga zo even je topic bekijken... ik opende die van de sprinkhaan en dacht :? :=
@Avaluna, jij ook lekker bezig geweest met de diertjes :):) en als afsluiting heerlijk grieks gegeten :9
@Janouk, jammer van de zware bak, wat een mooi verhaal van Image _/-\o_
@Tine, verstandig besluit dat manlief nu al vertrokken is.. pff wat een mist vandaag. Ik ben ook blij dat we allemaal weer veilig thuis zijn.

En verders ben ik het even kwijt :o

Nu ons verslagje....

Vanochtend zijn we rond 8.30 richting 's_Hertogenbosch vertrokken . Toen Ingrid bij mijn aankwam gaf ze al aan dat het erg mistig was... de heenweg was het wel mistig maar het zicht was op sommige stukken best goed. Rond 10.00 uur kwamen we aan en bij de poort werden we al opgevangen door Jaqueline (stal Equilibrium). Brutus uit de trailer geladen en hij had er zin in want hij stapte vlot richting zijn stalletje en voelde zich ook direct thuis....
Even een rondje over de beurs gelopen (was erg rustig) en daarna Brutus ingespannen voor de clinic van 12.20 uur. Net voordat we naar binnen moesten hebben we kennis gemaakt met Nicole Zoet. Ze vroeg waar ik met mijn mennen tegen aan liep.... Ik gaf aan dat Brutus heel erg kan reageren op mijn spanning (bijv. bij belangrijke wedstrijd...zenuwen). Dit kon ze dan eventueel meenemen.

We mochten de hal in en Brutus liet het allemaal over zich heenkomen en was écht super braaf. Met mennen ben ik me minder bewust van mijn eigen lichaamshouding als bij het 'onder de man' rijden.
Ik moest van Nicole meer recht op op mijn zitbeenknobbels zitten, niet met mijn rug tegen mijn stoel aan leunen, voeten niet voor me uit maar recht onder mijn lichaam neerzetten net alsof je op een stoel zit en met de wendingen mijn heupen (onderbuik) draaien, niet inknikken net boven mijn heup en mijn hoofd recht houden. Ook heb ik heel veel spierspanning in mijn nek met het rijden.... dus dit was even weer een stuk bewustwoording van wat doe ik met mijn lichaamshouding en hoe wordt dat doorvertaald naar Brutus... Ik heb geleerd een komkommer na te doen op de bok _O- (wat niet goed is) en te zitten een champagneglas +:)+ .

Ik vond het leerzaam om te doen, zeker een eye-opener maar moet wel kijken hoe ik het eea kan toepassen in mijn eigen manier van rijden...ik ben nu 'Integrated' ;)

De beurs zelf vond ik erg stil qua bezoekers en qua stands... het lijkt wel of het ieder jaar minder wordt...

Al met al vond ik de terugreis erg zwaar met die mist en ben ik blij dat alles weer veilig thuis is.
Laatst bijgewerkt door Ollie1 op 20-11-11 23:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 22:55

Klinkt als een leerzame dag Ollie!
Misschien was het zo rustig vanwege de mist? KNMI waarschuwt om niet de weg op te gaan als het niet nodig is.

Bij Gwin hebben alleen een paar mensen bij OdK met haar gemend en ik. We zijn nog veel te weinig ervaren om zonder deskundige mensen op pad te gaan, dus dat doen we dan zeker ook nog niet.

Ik snapte ookal niets van die bidsprinkhaan...

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 22:55

@VHU: pfff, lekker zo'n stinkerd.

@Naaltje: super van Didds en het is idd erg mistig bij jullie.

Op de marathonwagen vergeet ik meestal het kussen in het midden te zetten.
Pony van onze dochter geef ik iedereen mee.
Tweespan ook als ik weet dat mensen geen gekken dingen doen.
Enkelspan Romeo dan weer niet, moeten we beide zelf nog ervaring genoeg op doen.

Zo ff hooi geven en de hond, spullen voor morgen bij elkaar zoeken en dan lekker naar bedje.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 23:01

mooi verslag ollie!

jammer dat ik de komkommer zit nu heb gemist...
foto??? :D

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 23:04

Nouvel schreef:
mooi verslag ollie!

jammer dat ik de komkommer zit nu heb gemist...
foto??? :D

:o zag er niet zo florisant uit.. ik moest ook een halve zijde mijn adem inhouden en ook nog tandenknarsen om zo te kijken hoe Brutus reageerde... gelukkig is hij wel wat van mij gewend dus hij reageerde nauwelijks _O-

Ingrid heeft foto's gemaakt misschien zit er nog iets bruikbaars tussen :+

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 23:06

@ollie; oef, kan me voorstellen dat je niet graag de weg op gaat met dit weer, zeker niet met een combi met paard.
Met de auto op zich heb ik er niet echt een probleem mee, maar trailer+paard.. oef.
wel súper dat het goed ging enzo. En komkommer en champagneglas >;) kan er in m'n hoofd niet heel veel van maken :)) wil ook fotos :D

over leidsels uit handen geven..
euh.. Ik geef ze eigenlijk aan iedereen _O- ben daar echt heel makkelijk in. Als je een beetje toerekeningsvatbaar kunt groomen, en met paarden kunt omgaan, dan mag er bij mij wel gemend worden. Gaat het niet pak ik gewoon de boel weer af :P (oud klasgenootje kreeg dids compleet over de zeik voor de wagen.. hoe het d'r lukte weet ik nog steeds niet, maar bij haar heb ik afgepakt :P )

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 23:09

@Ollie: heel interessant dus, maar ook heel lastig, is zo'n soort yoga op de wagen en ik werd van gewone yoga al helemaal nerveus, hahaha, maar altijd goed om je wat bewuster te zijn van je houding en de mate van spanning/ontspanning en de daarmee gepaarde actie en reactie van je paard.

Ik vond die bidsprinkhaan trouwens erg gaaf :j

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 23:21

@Ollie ik vind je benen lekker naar voren tegen bord aan juist veiligheid geven, dat je stevig zit. Vind op de bok toch anders dan als je op het paard zit (maar ik zal wel iets niet begrijpen -:) ). En lekker tegen je stoelkussen aan leunen is ook dat je stevig in die stoel zit.... maar van ontspannen van nek daar zou ik dan wel weer wat mee kunnen (zo ook van schouders/kaak e.d.). Ik merk dat zo'n beetje alles wat ik ooit heb gemend prettiger wordt als ik ontspan in hoofd/hals/schouder/hand :+ Doe dat vaak ook bewust als het spannend dreigt te worden (met hesjes enzo := ).

Fijn dat je weer heelhuids thuis bent....pfff vind het altijd maar heftig dit soort weer ga er niet graag uit dan!

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 00:11

sl-heeel veel sterkte met oma,tjonge arme oma :(:)
naaltje kan met dids slepen zonder op hol te slaan :j
ollie mag niet meer als een komkommer zitten op de kar(beter een komkommer dan een banaan...die is veeeel krommer) :=
ik ben vandaag ook naar paard en koets geweest,zelfs kunnen vinden in de mist :wow:
maar een tuigentas gekocht,tuig kan dan makkelijker meegenomen worden zeggen ze....
webband enkelspanleidsel maat full....kan ik met erachter hollen wat rustiger lopen :)) , deze zijn veel langer dan de shetmaat
ik duik mijn bed in.....moeie voeten en morgen de spullen uitproberen :)ddd
:evaw:

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 08:34

Goedemorgen allemaal!!! :wave:

Was P&K leuk HT? Veel plezier met je nieuwe aankopen!

Het is hier nog steeds een hele kleine wereld. Ik ga zo maar wat eerder weg naar de revalidatie. Kan gelukkig binnendoor rijden want de snelweg zal wel vast staan.

Vanavond moeten we naar Rotterdam, daar is het condoleren van oma. Ze heeft haar hele leven in Rotterdam gewoond. Hopelijk is de mist dan een beetje weg.

Fijne dag allemaal!! :evaw:

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 08:46

Mogge,

@SL_, wat verschrikkelijk van je oma... en dat ze dat allemaal nog mee moet maken :oo :(:)
@Frensie, voor jullie is Rotterdam wel even rijden om te condoleren... hopelijk wordt het iets beter met de weersomstandigheden in de loop van de dag ....

Ik mag weer gaan werken vandaag... moet wel zeggen dat ik behoorlijk spierpijn (en eveneens voel ik mijn stuitje) heb van het 'andere zitten' van gisteren :7