[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 13:21

IT, wat een gave foto's van je paardjes, en een heerlijk stukje weide waar ze kunnen lopen !

Hier ook maar een fototje van mijn oude AV en zijn maatje jaarling Devito.
Afbeelding
en vanmorgen vroeg, slapende Melody en Missy en hun nieuwe weidegenoot, die op gepaste afstand word gehouden natuurlijk.
Afbeelding

tallechie

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 13:26

Leuke foto's hoor.
En zo te zien hebben jullie ook regen gehad Bianca.

Ik heb Daan net even weer gewogen. Hij is al 4430 gram.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 13:26

aggosh, arme haffebol mag niet knus slapen :)) :(:)
maar hij mag al vrij dichtbij :D
leuke witte spoojes fotos :D

@VHU; ik duim voor rizanta :(:) arme dame

tallechie gaat vandaag rijden of mennen, lekker!! :)

zo, ik ben net terug van een rondje hondjes met Lacuna :)
Zij met Ushi en ik bij m'n ouders die 2 etterbakkies gejat ;) hoop met fotos. Zo even kijken, maar eerst een was in het machien en een paar ibuprofen in mijn knar :=

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 13:56

Tallechie: gaat lekker naar Veale en Daantje wordt een echte Daan
Biancacoo en IT: leuke foto's

Rembrand was erg vervelend tijdens de behandeling. Hij reageert heel sterk op wat er gebeurt in zijn lichaam. Maar goed, als hij er straks beter van wordt.... Hij moet nu weer een week op rust, en iedere dag massage. Daarna licht stapwerk en rustig aan weer opbouwen.

Ga nu snel naar bed, straks nog zoon naar zwemles en boodschappen halen en vanavond nog naar theater (Javier Guzman). Komt een nieuwe oppas, ben benieuwd. Dochter van onze huishoudelijke hulp.

Ik zal ook eens plaatjes gaan schieten van onze zomerwei met paarden erin. Maar wordt neit meer vandaag.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 14:03

Ik ga vanavond naar les :-) Heb net gebeld en kon er nog bij.
Kreeg zaterdag te horen dat het al een paar keer niet door gegaan was ivm dat mensen niet konden. We zijn nu met zijn tweeën.

Vervelend dat Rembrand zo deed. Misschien werkt het nu wel, omdat er toch wel wat zit.

Ik ben de garage aan het opruimen. Kom ik nog een stel dekens, halsters en halstertouwen tegen. Dus ook maar even een verkooptopic aanmaken

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 14:07

alles weer braaf bijgelezen

@ tallechie daan gaat goed
@ tine heeft pijn en het druk
@ bianca het zal wel goed komen met de paarden
@ it leuk stel bij mekaar
@ vhu pony's zijn wat dun goed voer er stoppen misschien naar eigen wei terug
@ dennis gefeliciteerd
@ rivaldo pony heeft een rare bult als je het niet vertrouwt de da bellen
@ naaltje heeft honden gejat

ik heb gister weer les gehad op uzma dat ging wel aardig afgezien van dat er opeens een hoek in de bak eng was en dat we weer stukjes gegalopeert hebben wat niet de bedoeling was maar aan het eind deed ie toch zowaar wat ik wou en liep ie toch nog best wel fijn

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 14:09

Wat een leuke foto's van al die paardjes zo lekker in de wei <3

Ik lees wel bij, maar ben ietwat te druk, momenteel :o

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 14:47

tine: wat een gedoe in je mond,hoop snel van alle ellende af
dennis heeft een mooi veulentje :j
verder ben ik het allemaal vergeten :o
lamoen is al geschilderd,maar dacht dat dat wel genoeg was....dus niet..andere wit van de concourswagen ziet er nu geelachtig uit..vrees dat ik echt alles moet doen :(

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 14:57

tallechie veel plezier vanavond.
ik moet ook maar eens een keer mijn tuinhuisje en zadelkamer opruimen,
heb zowiezo nog 3 zadels die weg kunnen en de rest moet ik uitzoeken;)
happytime wat vervelend misschien toch nog een keer. mijn lamoen is rood met zwart net als me kar.

wat voor'n bit zouden jullie gebruiken bij een pony die net beleerd is voor de kar ?
Asmiro wil ik dit jaar laten beleren en ik heb alles voor als hij het kan maar moet nog een bitje kopen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 15:26

@Askazita zou gewoon beginnnen met lange lijnen met bitje dat je met rijden ook inhebt. Dan menhoofdstel om en ook dat bitje er in. En als dat allemaal goed gaat als je hem voor de wagen zet eerst dat bitje erin laten en dan kijken wat je eigenlijk nodig hebt. Liverpool vind ik zelf wel erg fijn bit omdat je het op zoveel verschillende manieren kunt instellen. Ter vergelijking: Rizanta loop voor de wagen op liverpool en dan leidsel door bril, onder het zadel op dubbel gebroken aurigan trensje. Dus het is niet zo dat een liverpool per definitie heel hard is ofzo ligt er net aan hoe je hem gebruikt en hoe je leidsel ophangt. Dus als je nu een bitje wilt kopen, alvast, zou ik een gewone liverpool nemen met losse scharen.

Rizanta heeft nieuwe ijzers *D met schroefgaten deze keer, Snuit en Freddy staan op aankom-dieet en waardeerden de slobber zeer :Y) Freddy is te dun omdat Alwyn alles heel snel opeet (ze staan bij elkaar in de stal) en bij Snuit is het gewoon stress. Ik wil ze eigenlijk nog tot en met 11 juni bij Rizanta laten staan omdat a. mijn wei nog niet zo enorm gegroeid is (zal nu wel gaan gebeuren met die regen) en b. ik heb het heel erg druk en dan is het fijn als ze gewoon verzorgd worden en ik niet steeds op en neer hoef naar de wei, mest rapen etc.

Ik had op het endurance-forum gevraagd om tips voor een ander bit voor Rizanta want met buiten rijden onder het zadel maakt ze zich zo groot (in tuig ook maar dan heb ik er geen last van). Ik rij haar dan met slof weer wat bij elkaar maar vind dat natuurlijk geen oplossing voor langere termijn. Was me een pelham of een myler bitje aangeraden. Dus eens flink wat bitten bekeken bij van Rijs, ook die mylers (dus de rij bitten, niet de men bitten), maar ik vind dat wel hele scherpe bitten hoor. En zo'n pelham is echt groot.... ga het toch nog maar langer proberen of ik haar niet nog wat beter krijg op haar trensje. Maandag ging ze in de bak zo super fijn op haar trensje, je zou toch zeggen dat dat op termijn buiten toch ook zo zou moeten gaan werken????

Vandaag erg mooi aanbod gekregen voor flinke opdracht voor een a twee jaar. Weet nog niet of ik het ga doen ja of nee moet er goed over nadenken. Geeft aan de ene kant veel zekerheid, aan de andere kant ben ik dan weer minder flexibel (lees: heb ik minder mogelijkheden om naar paard/poowns te gaan).

Wat een grappige en lieve, leuke foto's allemaal!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 15:34

over bitjes weet ik niet zoveel. Dids liep onder het zadel op dubbelgebroken watertrens, en voor de wagen op een liverpool met tongboog en dan leidsels in de bril op hefboom.

Heb een hele lieve foto <3
Afbeelding
Ushi! :D
met lacuna :D

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 15:51

@Naaltje: <3 <3 <3 , wij hebben ook een Ushi, nou ja, ze heet Jolie, maar ook zo'n knapperd <3

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 15:57

Afbeelding
dit was onze wandelgang :))
die andere 2 dalken zijn mijn Karel en Nelson (nouja, van m'n ouders en ik jat ze soms :+ )

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 16:08

leuk de hondjes.

tja bitjes ik heb die van mij beleerd op een b-stangetjes. Maar gebruik nu liever een liverpool.
@ VHU ja kan ook een pessoa bit proberen?

Hier moet de smid ook weer komen. Is weer bijna 3 maanden geleden. Die van mij hebben nu al schroefgaten maar weet niet of ik ze zaterdag nodig heb denk het haast niet.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 16:22

@Maisie, die werd me inderdaad ook aangeraden. Ik heb een pessoa bit die kreeg ik bij de koop van Rizanta mee, maar die vind ik wat te klein in haar mond. Vorige eigenaar reed haar met die pessoa buiten heb ik begrepen.
Ben er gewoon nog niet over uit, ben altijd enorme twijfelkont over andere bitten, hulpteugels en aanverwante zaken, en maar denken en denken :roll: wordt dan wel eens moe van mezelf -O-
Het lastige vind ik dat ik weet dat ze superlicht kan zijn in haar mond, zoals afgelopen maandag bijv dan rij ik haar op mijn ringvinger meer niet met vrijwel geen druk, echt heerlijk. Maar ik heb in het bos momenten dat ik volop in de ijzers moet := omdat ik anders als een soort tuigpaard in uitgestrekte draf over het ruiterpad dender.... om vervolgens bij de 1e de beste eekhoorn weer stil te staan :+

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 16:25

dan is zo'n pessoa misschien wel fijn? (of eerder een pelham ofzo, vind zo'n pessoa altijd zo beweeglijk eruit zien en dan meestal ook nog gebroken, en dan op grote hefboom..)

als je aan zo'n bit 2 teugels kunt doen? Daar kun jij mee rijden, want je kunt het ook met slof, dan pak je de zware teugel ( ;) ) erbij als je Dirk de Duif tegenkomt, of Egbert de eekhoorn. Zijn ook hele gegronde angsten van dat paard van jou :j ;)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 17:10

Dat is inderdaad een pelham. Kun je op twee manieren rijden als je met twee teugels rijdt. Met twee teugels rijden is inderdaad geen probleem ** denkt soms met weemoed terug aan Z dressuur tijd ** . Dirk de Duif, Egbert Eekhoorn en wat dacht je van Frits Fazant of Daphne Denneappel (als zij het op haar heupen krijgt uit een boom te vallen := ) :roll:

Heb wel een mega mooie (rij)handschoenen gescoord van Roeckl, wat een fijne dingetjes zijn dat zeg.
http://www.roeckl.de/fileadmin/files/pr ... 60-004.jpg
Plaatje is zwart/oranje maar ik heb dan mokka kleur met donkergele lettertjes/logo en zwarte grip, nog nooit zulke chique handschoentjes gehad <3 Bovenkant is soort lycra, onderkant soort multigrip, zit heel lekker.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 17:20

Die van mij loopt onder het zadel op een enkel gebroken trensje. Daar loopt hij fijn op. Buiten alleen niet dus hang er buiten vaak een martingaal of slof aan. Voor de wagen loopt hij op een liverpoolstang.

Lieve foto's van Lacuna.
Happytime vervelend dat je waarschijnlijk alles moet verven.
VHU die een opdracht aangeboden heeft gekregen, maar daar nog over na moet denken.
Freddy die niet zo snel eet als Alwyn

Ik ben vanmiddag even naar bed gegaan. Mijn ouders zijn er vandaag en ik stortte in een keer in en nu de mogelijkheid om bij te slapen. Dus even 2 uurtjes op bed gelegen.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 18:18

@ VHU naaper !!!!! Ik heb dezelfde handschoenen. Doe ze ook op wedstrijd aan ik vind roeckl helemaal
geweldig.

Pelhalm kan je idd met 2 teugels rijden dan kom je goed door als je de 2e teugel erbij pakt.
Wat voor maat heeft rizanta?

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 18:58

VanHuisUit schreef:
@Askazita zou gewoon beginnnen met lange lijnen met bitje dat je met rijden ook inhebt. Dan menhoofdstel om en ook dat bitje er in. En als dat allemaal goed gaat als je hem voor de wagen zet eerst dat bitje erin laten en dan kijken wat je eigenlijk nodig hebt. Liverpool vind ik zelf wel erg fijn bit omdat je het op zoveel verschillende manieren kunt instellen. Ter vergelijking: Rizanta loop voor de wagen op liverpool en dan leidsel door bril, onder het zadel op dubbel gebroken aurigan trensje. Dus het is niet zo dat een liverpool per definitie heel hard is ofzo ligt er net aan hoe je hem gebruikt en hoe je leidsel ophangt. Dus als je nu een bitje wilt kopen, alvast, zou ik een gewone liverpool nemen met losse scharen.

ik heb hem het tuig al een paar keer opgedaan en er mee gelopen (met een normaal bitje)
we hebben hem de kar een keer laten zien maar die vond hij nog groot/eng en meer hebben we niet gedaan,
ik wil misschien eerst een keer een sleep ofzo er achter doen maar we laten hem beleren dan weten we ook dat hij het goed kent en kan hij eerst voor een kleine kar.
onder het zadel op rijd ik met een dubbel gebroken en enkel gebroken.
ik dacht ook aan een liverpool met losse scharen.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 19:09

Hoi Hoi, ik kom ook even :wave:

Ik zag leuke foto's voorbij komen van tevreden paardjes in landjes een hondje die door Lacuna wordt geknuffeld.....

Voor wat betreft de bitjes, zweer ik voor onder het zadel voor een Robart-bit, deze kunnen ze absoluut niet vastpakken omdat deze van binnenuit draait. Is super vriendelijk en ze lopen er écht lekker op. Ik moet er ergens nog 1 hebben liggen maat 13,5cm :)*

@VHU, ik wil komend weekend wel wat vetjes van mijn pony's meegeven voor die van jou hoor := En dat wordt voor jou nu ook stiften draaien van het weekend, mits Rizanta voldoende is hersteld.
@Happytime, wel vervelend dat je waarschijnlijk je gehele wagen moet doen, maar als het eenmaal gebeurd is dan ben je denk ik :):) met het resultaat.
@Dennis, gefeliciteerd met je mooie veulen
@Rivaldo, ik zou inderdaad het bultje even in de gaten houden er zitten inderdaad momenteel overal van die vieze steekbeesten }:)
@Tallechie, les ze!
@Tîne, druk, druk, druk heel veel plezier vanavond bijn Xavier Guzman.

Ik zit moed te verzamelen om nog wat met de pony's te gaan doen, maar ik ben vandaag zooo moe. Ik werd vanochtend wakker en alles deed zeer en was stijf, hoofd vol met watten. Het leek wel of ik door een bus was overreden vannacht %) , ik ben nog steeds niet helemaal opgedroogd :o

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 19:21

Rizanta heeft bitmaat 14.5 :o breedbekkikkertje }:0

@Maisie wat grappig dat jij precies dezelfde hebt, dacht ook ik neem iets in bruin, dan kan ik ze evt met mennen ook nog aan, dus zelfde gedachte denk ik :j

Die foto van Lacuna met Ushi is inderdaad zo ongelovelijk lief...

@Ollie, beetje voorzichtig doen he als je slaapt :+

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 19:24

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 20:23

@VHU en Maisie, hebben jullie al gecontroleerd op de site van de KNHS of jullie winstpunt(en) van Rhoon is/zijn bijgeschreven ? Ik had nl. iets grappigs... Mijn 1e winstpunt van de Z-vaardigheid (met Brutus) stond wel geregistreerd en die 2 van de dressuur met Simba ook , maar mijn 2 wp's van de dressuur met Brutus niet. Ik gebeld, krijg ik een vriendelijke dame aan de telefoon en die vertelde dat er in het vraagprogramma stond dat de wedstrijd niet voor punten was 8)7 . Ik zeg; 'dat is knap, want al mijn overige winstpunten van dezelfde dag, die in dezelfde ring verreden staan wel geregistreerd '.... ehhhhe ik ga het even nakijken mevrouw :)* . Na een paar minuten komt ze terug aan de lijn en krijg ik te horen dat er een fout in het systeem zit en dat mijn winstpunten alsnog worden geregistreerd'. Dus ik zou zeggen, controleer regelmatig of alles wel klopt :=

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 20:25

Snel een vraagje, hoe zit dat bij jullie bij de menverenigingen, word een helm al verplicht gesteld in de lessen of niet, hoe zit dat als een vereniging een veiligheidscertificaat heeft ? is een helm voor menners dan ook verplicht in de lessen ? weet iemand van jullie dat , of wat is jullie ervaring ?
Thuis men ik wel met helm, bij de vereniging niet, stom ik weet het, maar thuis wil ik ook dat ons zoontje zijn helm op doet dus kan ik hem moeilijk af laten.... :o

Bitten, is altijd lastig....zeker als ze lekker licht in de hand kunnen zijn met rijden en mennen, maar om de een of andere reden niet doen !
Melody is daar soms ook een ster in, van de instructeur moet ik dan juist lucht blijven geven van voor, maar dan ben ik bang dat ze erg hard gaat.....
Ik men met een liverpool met licht gebogen mondstuk, en zonder pompwerking..
longeren met happy mouth of dubbele longe met menhoofdstel met liverpool en de leidsels dan door de bril.
Blijf er aan werken dat ze geen giraffe moet worden.....ooit komt het goed, ik weet het zeker..

Ollie, dat was idd raar, goed dat je erachteraan gebeld hebt..
Lanouska wat een goede samenvatting weer ! waar haal je die energie toch vandaan
Naaltje, wat een leukerds zijn die honden zo bij elkaar, jullie hadden een leuke wandeling !

Voor diegene die zich brak voelen.. :(:)
Hier nog zo eentje, zit er doorheen, heb onzekerheid over mijn baan, en daar baal ik best van want mijn werk is nu aangepast aan de tijden dat mijn zoontje op school zit.......waar vind je zo'n baan nogmaals ??
Dus.....zit er eventjes doorheen, en moet eigenlijk nog actief doen en mijn hoofdleegmaken met de WII fit plus, maar heb geen zin, ga in bad liggen en lees jullie morgen weer !!!
Laatst bijgewerkt door Biancacoo op 17-05-11 20:29, in het totaal 2 keer bewerkt