[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 15:23

Hallo, ben ik ook weer.
Hoop dat de stage-gangers snel naar huis mogen ;)
Voor Sim kon ik geen hoefschoentjes vinden gewoon standaard dan he, die zouden op maat moeten worden gemaakt.

Vanochtend lekker mannen op triailer gezet en naar bos gegaan, daar zo'n uur flink gestapt.
http://www.youtube.com/watch?v=rdRXGNcZvUQ
Dat was helemaal in het begin. Snuit was nogal frisjes en had een moordend tempo (ook voor mij :+ ), Alwyn houdt het wel redelijk bij...
http://www.youtube.com/watch?v=IHl90cc3UQ4
Zo was het aan het eind :D twee knappe mannen die hele stukken precies gelijk liepen, zo leuk om te zien <3 Had leidsels ook wat vergespt, Snuit dus aan andere kant, heb wel gevoel dat het mooier loopt zo.... en heb geprobeerd meer mijn mond te houden :o

En wat ook superfijn is dat ik niet op zoek hoef naar trailerstalling want mag trailer op parkeerplaats van tuinvereniging neerzetten, als ze hem af en toe mogen lenen. Scheelt me een hoop gedoe!

@Buckje, vind het een mooie wagen, maar vind Buck te klein voor de wagen, voor het mooi zeg maar. Misschien trekt hij hem prima hoor, alleen even het geheel. Maar goed, ik zou ook niet weten wat een wagen is die wel mooi past (zeg maar een niet op maat gemaakte wagen).
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 19-11-10 15:26, in het totaal 1 keer bewerkt

mirror666

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 15:25

VHU! *kijkt jaloers*

Wat gaaf je mannen zo! :)
oh ik hoop dat ik zondag een groom gefixt krijg :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 15:27

Dank je Naaltje, ze doen het leuk he.
Ik hoop ook dat je een groom kunt fixen, het is nu heerlijk in het bos.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 15:28

ze zijn zeker leuk zo
maar vind het ook wel een heel fijne manier om 't ze zo te leren, lekker met 2 ergens heen en lijnen rijden zodat ze elkaar in 'werk'status ook leren kennen :j

ga vanavond pa lief aankijken O:) en anders klim ik erop voor een ritje hoor ;)

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 15:31

je lacht je rot,
heb zigeunertuig te koop staan, wegens overcompleet zeg maar.
krijg bod van 40,- whaaaa
maf..dus ik mail trg..wat dnek je nou zelf?

laat hij weten dat het maar max 80,- waard is, terwijl tuigmaker in de beek zei tussen 250-300..
tis voor liefhebber natuurlijk, dat is gewoon zo, vind je het niet mooi, dan wil je het ook niet..logisch.
maar 40,-..pffffffffff
dies maf

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 15:34

leuke filmpjes VHU! ze doen het lekker zo samen he?
ik zie dat je snuit nu links hebt i.p.v. rechts?

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 15:40

Ik dacht eerst he ik kan ze toch niet zien dus klink niet maar zit op de comp van mijn ouders en dat kon wel :D.. gaaf hoor lekker geluid ook zo die hoefjes :)

Bah ik zit maar te wachten en wachten, moet ook nog voer voor de paarden halen en om 4 uur lesgeven.. laat die tel maar is komen :P
Laatst bijgewerkt door L_Rivaldo op 19-11-10 15:43, in het totaal 1 keer bewerkt

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 15:41

@Bicci, mensen denken soms dat ze alles voor niets kunnen krijgen...

@IT, ja ik heb Snuit aan de andere kant gezet en leidsels wat vergespt, zodat hij meer ruimte had (hij is langer gebouwd en heeft langere nek). Werkte volgens mij goed. Bij zijn vorige baas stond Snuit altijd links in het span, dus dat is wel zijn favoriete plekje. Maar je schijnt regelmatig te moeten wisselen.

Vind het ook wel een lekkere manier om ze aan elkaar te laten wennen, gaat lekker relaxed en groot voordeel is dat ze allebei vandaag dus wat hebben gedaan ;) Maar 't idee komt van jou Rivaldo, doordat jij dat deed met jouw pony's ben ik het dus ook gaan doen. En ik zag een poos geleden een man met twee trekpaarden voorbij komen ook op die manier, zag er zo heerlijk ontspannen uit!

Was vandaag ook echt wel blij hoor. Na een paar jaar geklooi ivm gezondheid, paarden moeten verkopen, trailer weg, alles weg, ben ik vorig jaar zo'n beetje weer opnieuw begonnen, dan met mennen en pony's. En zie hier, mijn auto, trailer en pony's alles is er weer. Kan weer 100% doen wat ik zo graag doe, lekker met de paarden/pony's op stap. Heerlijk!
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 19-11-10 15:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 15:43

Buckje: Eens met wat derest heeft gezegd. Voor het 'mooie' is hij wat te groot. Veel plezier met je karretje. :)

VHU: Ik kan ze hier niet afspelen hier op stage. Internet hier is traag. :=

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 15:47

nou idd...
ben er nog vebaast van..
ik hoef echt geen 300 voor het tuig hoor..
ligt in de pad intussen en als iemand leuk bod heeft, mag die het hebben.
maar 40,-..pfffffff
mailde die nog trg, oke 80,- dan...
jaja
nou, hij kijkt maar vrolijk verder...

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 15:59

Pfff.... eergisteren bij mijn mams op verjaardagsbezoek geweest. Kreeg na het eten een hele dikke keel. Uur later koortsig. Gisterenochtend ziek naar het werk gegaan. 5 uur volgehouden maar ik presteerde weinig. Om 13:00 u was ik thuis en ik heb alleen maar geslapen. Net mezelf onder de douche gesleept, veel me wel beter maar wel slap. Moet vanavond op vergadering van de endurancevereniging dus ook nog wat uurtjes in de auto.

Buck heeft de kar al getest. Hij lijkt toch wat groter en breder achter jou pony als ik had verwacht. Trok hij hem gemakkelijker als je huidige wagen?

VHU is lekker aan het genieten van haar pony's

Voor de rest nog geen fut om bij te lezen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 17:21

Veel beterschap !

Laura,
Eerste beste wedstrijd. Zal wel eind maart zijn 26km bij Kootwijkerbroek.
Lijk me erg gezellig :) .

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 17:58

of de 16 km
KWB heeft als 1 van de weinige organisaties nog geen datum doorgegeven, geen idee hoe het daar gaat

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 18:19

bicci schreef:
je lacht je rot,

laat hij weten dat het maar max 80,- waard is, terwijl tuigmaker in de beek zei tussen 250-300..
tis voor liefhebber natuurlijk, dat is gewoon zo, vind je het niet mooi, dan wil je het ook niet..logisch.
maar 40,-..pffffffffff
dies maf

Die heeft zitten smoken toen ie het bod gaf zeker :+ echt niet helemaal lekker!

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 18:48

VHU, wat een mooie trailer en 2 super ponys nou veel plezier ermee gaat vast lukken!!

Napie, ja die man vond Buck ook echt super klein en vooral ook slank hij dacht dat het een kruising minipaard was hij had niet verwacht dat die zo klein geweest zou zijn haha! De kar toont bij Buck ineens heel groot terwijl de kar super klein is. :=

Hoefschoenen kan maar 1 ding zeggen.... niet doen je vergalt je paard zijn benen ermee!
Ijzers zijn ook niet alles maar beter dan die verschrikkelijke hoefschoenen!!

Over de wagen die ik plaatste, wij waren vanmorgen wezen kijken met Buck wagen is 156 kilo (gewogen) maar Buck liep er gewoon super mee weg omdat de wagen heel licht rolt. Maar de wagen is te groot en het plaatje ziet er niet mooi uit. Ik vind het een fantastische wagen maar doe het toch maar niet. Hoop dat Lizzy het goed gaat doen voor de wagen dan komt er zeker nog eens zo'n wagen! Rijd nu lekker verder met mijn kraay marathon wagen met Buck. :)
Ik heb hem dus niet gekocht. |(

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 18:59

maar je kraay marathonwagen is toch ook goed & mooi?
Waarom wilde je eigenlijk een nieuwe?

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 19:01

@buckje; hmm.. dat lijkt me kort door de bocht
waarom ben je daar zo van overtuigd? (over de hoefschoenen)
met onderbouwing en bronnen dan graag

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 19:04

Heb een pony gehad, die kocht ik met op maat gemaakte hoefschoenen bij van rijs dacht ik. Hij kreeg zijn schoenen mee ene dag was hij gods en kreupel andere dag niet, bleek dat zijn pezen waren aangetast door de schoenen dit heeft meer kwaad dan goed gedaan omdat de hoef zich steeds blijft aan passen en kan groeien in de breedte/lengte waardoor de hoefschoenen gaan drukken bij een ijzer groeien de hoeven er nog over heen. Bij de schoenen gaan ze gewoon ieriteren en ze zijn nog zwaar aan de voetjes ook!

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 19:08

Omdat ik helemaal gek ben van het model, en zo'n stoel zo vreselijk fijn zit voor mij met mijn brakke lijf.

Ik ben zeer tevreden hoor met mijn marathon wagentje en houd deze ook gewoon voor Buckje.
Met hem rijd ik alleen niet met het bokkussen (zit er wel bij). Want dan zit ik te hoog.
recente foto
Afbeelding

Afbeelding

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 19:20

Tjek, ze zijn samen gemeten op 39km voluit! Buckje 83 cm met Ciaar van 94 cm.
Afbeelding

Afbeelding
Het is jammer dat het tweespan rijden toch wel veel met mijn handen doet, deze twee fokken elkaar steeds op en gaan steeds harder hoe harder hoe beter ik vind dat echt zo gaaf!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 19:49

Ha, dat is lekker snel.
Wagen past idd goed bij de ponys.

Hoefschoenen, mijn ervaring is dat in berm rijden een beter oplossing is :)
Ze bleven enkel stap en draf goed zitten zolang paard geen gekke beweging maakt bij lange ritten en af toe veroorzaakte het schade aan zijn hoeven.

VHU,
Heb even flimpjes bekeken en dat gaat echt vlot zeg. Leuk dat je zo fijne wandeling heb gehad.

Napie, bedoel voor onder zadel. Als mee zit verwacht ik dat we er wel klaar voor zijn tegen de tijd van DFW.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 20:11

Millanka schreef:
bicci schreef:
je lacht je rot,

maar 40,-..pffffffffff
dies maf

Die heeft zitten smoken toen ie het bod gaf zeker :+ echt niet helemaal lekker!

moet goeiuh pot geweest zijn dan..hihi :+

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 20:11

Dank je Buckje.
Je huidige wagentje vind ik leuk staan hoor bij Buck, helemaal met tweespan.
Maar kan me goed voorstellen dat je de ander heel erg aanspreekt.
Kun je geen ander bokkussen / zit-iets laten monteren laten maken dan of zoiets? Toen ik personeelsmanager was heb ik vaak genoeg vertegenwoordigers e.d. voorzien van speciale autostoelen omdat ze bijv nek/rug/schouderklachten hadden? Die stoel konden ze dan zo weer meenemen naar een nieuwe lease-bak. Zou toch fijn zijn als je een stoel hebt die speciaal voor jou is en die je bij wijze van spreke zo van de ene op de andere wagen kunt zetten.
Ik durf niet hard te gaan met mijn pony's, daar ben ik alleen maar mee bezig er rust in te brengen :+ Snuit alleen voor de wagen durf ik wel mee te galopperen, die kan ik heel makkelijk terugnemen. Alwyn kan het nog niet zo goed. En die twee bij elkaar... nog maar ff oefenen :=

Ik hoop echt dat KWB wel doorgaat de 16 km en ook Onstwedde want ik heb nog een afspraak met Tine staan ;)

Hoefschoenen... ligt erg aan de hoefschoen in combi met hoef of het een succes is. Zwoor bij mijn Marquisjes bij Ushi, maar bij Stan wilden die niet goed zitten.
He, leuke smiles <:) :){
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 19-11-10 20:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 20:12

Dat wat jij zegt ga ik inderdaad proberen wie niet waagt wie niet wint. Lijkt me erg gaaf en vooral fijn voor mijn lijf!
Ik vind Snuit echt een plaatje ik wil hem hebben. :D

Nog paar. :D

nog bij verzamelpunt
Afbeelding
intocht zelf in de stad
Afbeelding

Hooibaal achterop :D
Afbeelding

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 20:14

kei stoere foto's zeg :)