[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 12:24

Inderdaad jammer dat het zo rustig is hier.

Ik heb vanmorgen een uurtje droog gemend met Samoerai. Ging heel erg goed. Ook voor het eerst door een fietserstunnel gegaan. De eerste keer voor de zekerheid even naast haar gelopen, terug gewoon erachter. Het is toch zo'n heerlijk koele pony. Daarna nog met Rembrand op pad geweest. Die moet nodig aan het werk, want hij was flink aan het klieren. Schrikken, omdraaien en dat soort fratsen. Dan is hij toch best hoog als je erop zit. Helaas vond ik de bodem te glad om te draven. Anders hebben we straks weer andere problemen. Maar goed, ik probeer maar te denken dat het dus wel goed gaat met hem, als hij zo fris is.

Gisteravond had zoonlief nog les met Amerigo en wow, wat ze daar lieten zien.... heb zo zitten genieten met het kijken. Als hij dit nog eens zelf voor elkaar kan krijgen. Maar ja, zoonlief groeit momenteel weer flink, dus ik ben bang dat het niet lang meer duurt, dat hij er te groot voor wordt.

Nou, ik ga snel eten koken. Fijne dag nog verder. Hier schijnt de zon heel lekker. Hopelijk droogt het buiten een beetje op

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 15:28

Tine..drukke Rembrand..en snel groeiende zoon..haha...
Baudyh..bij decathlon is er al een bp voor 70.=......misschien is dat wat ??
maar blijft een boel geld...

zo...bijkeuken is weer beetje toonbaar....hm...te veel spullen..

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 18:06

Stoute Rembrand *\%/* zal idd wel wat energie te veel hebben of denken dat-ie-leuk-is :))
Wat leuk dat je lekker op stap bent geweest met Sam 8-)
Baudyh snotterend naar de les }:0 en die bodyprotectors da's eigenlijk best lastig ivm maatvoering ... vind het een zeer logisch besluit overigens maar kan me je gedachten voorstellen....
Biancacoo met twee hondjes op stap, heerlijk.

Ik kon m'n draai bij stal niet vinden, wilde gaan longeren maar bakken zijn zo nat er is ook helemaal niets aan :(

Ber en Hero schreeuwen de hele boel bij elkaar als ik ze los van elkaar naar buiten zet, word daar ook helemaal niet goed van eerlijk gezegd, hysterische gedoe hou daar niet van {:)-:( slaat echt nergens op want er zijn nog genoeg andere paarden te zien en te horen.
Dus was qua paarden zo'n dag dat ik dacht wat een gedoe, ben blij dat ik Ollie heb die is tenminste normaal. Dus haar lekker verzorgd en getut, nieuwe vlechten erin, weer netjes geschoren (kwam weer een enorme lading haar vanaf). Ziet ze er weer netjes uit.
En dan gaat het met die andere twee ook wel weer hoor :+ heb wel even met alles gewandeld, dat ging wel goed :) (afgezien van het gegil op de achtergrond >;) )

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 20:06

Ik word net gebeld, dat ik Samoerai kan brengen om te beleren. Tja, nu maar even niet. Zoonlief is er zo lekker mee bezig, dat moet hij even doorpakken. Bovendien, als het gaat vriezen en zo...... Heb gezegd dat ik liever in maart/april heb, dan hoeft ze daar ook niet alleen maar op stal te staan.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 20:22

Groot gelijk Tine. Pony ergens helemaal alleen zou ik trouwens ook niet willen hoor.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 20:54

Ze staat daar niet alleen hoor. Die man heeft zelf ook paarden en ponys. Maar nu met het slechte weer (komende weken wordt heel veel regen voorspeld) gaan ze daar op stal. Voorjaar vind ik een prettiger idee. Geen idee waarom precies, maar dat is mijn gevoel. Hij vond al wel dat ik veel voorwerk had gedaan en dacht net als ik, dat het niet heel lang werk zou zijn om haar te beleren. Kan natuurlijk altijd anders uitpakken, maar ik denk dat ze het snel onder de knie heeft. Zou fijn zijn, hoeft ze niet zolang weg. Zoonlief zag het helemaal niet zitten dat ze weg zou moeten. Maar ja, hij is dan ook zo gek op haar <3

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 22:25

OK begrijp het! Las het woordje 'alleen' in het zinnetje 'alleen op stal te staan' en dacht dus dat ze alleen op stal stond, in haar eentje zeg maar :o
Lief dat jullie zoon al zo gek met haar is <3

Hier saai avondje, manlief heeft etentje van de zaak, zoonlief vroeg op bed want die was niet lekker en ik heb mezelf nu maar een wijntje ingeschonken :P

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 23:37

Hier is manlief ook weg, vergadering van het mendistrict (hij zit nu ook daar in het bestuur). Ik ben druk bezig met een trui voor zoonlief (de 2e). Deze is met kabel. Had ik nog nooit gedaan, maar hij is bijna klaar. Hopelijk krijg ik hem morgen af.

Ja, zeg geen lelijk woord over Samoerai hier hoor, want dan wordt er 1 heel boos hahaha. Ze kan ook niets verkeerd doen in zijn ogen. Heel grappig. Nou is ze ook wel heel lief, maar dat is Amerigo op zijn manier ook.

Nou, ik ga de honden even uitlaten, kerstkaartje bij buuf brengen en naar bed.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 08:44

Goedemorgen.....
Hoop dat jullie een fijne dag hebben...

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 08:49

Mendistrict Oost

12 uur geleden

Clinic ‘Door de bril van de menjury’ Programma!!

Op vrijdagavond 30 januari 2015 wordt er in Manege Veluwezicht (Hunnenweg 46 te Voorthuizen) een leuke en leerzame clinic gegeven: ‘Door de bril van de menjury’. Drie juryleden uit Mendistrict Oost - Paul Sueters, Ank Wickel en Wil van der Hulst - zullen op een interactieve manier uitleg geven over hoe zij naar een dressuurproef kijken.
Wat wil een jury nou precies zien? Waar wordt op gelet? Wat is eigenlijk een goede arbeidsdraf? Of een goede overgang? Hoe ziet dat eruit? Wij gaan het bekijken, zowel aan de hand van videobeelden als ‘live’ in de bak. Je mag deze avond zelf op de stoel van de jury gaan zitten en door de bril van de jury kijken! Je gaat zowel een combinatie beoordelen als een protocol invullen en vervolgens gaan we vergelijken… Wat heb jij voor een bepaald onderdeel gegeven? En wat gaven de drie juryleden? En waarom?
Na deze clinic weet je wat er van je verwacht wordt 
in de wedstrijdring en hoe een jury naar jouw 
verrichtingen in de baan kijkt!

Het programma is als volgt:
18:15 uur Ontvangst met koffie/thee en een plak cake
18:25 uur Openingswoord
18:30 uur Theorie (ten dienste van de praktijk)
19:15 uur Bespreking beoordeling gedeeltes dressuurproeven (filmpjes)
20:15 uur ***Pauze***
20:30 uur Beoordeling + toelichting van jury op 2 combinaties (in de rijbak)
21.15 uur Zelf aan de slag! Jureren van 2 dressuurproeven
21.30 uur ***Terug naar de kantine en korte pauze***
21.40 uur Vergelijken eigen beoordeling met die van de juryleden
22:30 uur Einde programma

De kosten voor deelname aan de clinic bedragen slechts € 7,50!
Vanaf 18.15 uur ben je van harte welkom en staat er een gratis kopje koffie of thee en een plak cake voor je klaar. Overige consumpties zijn voor eigen rekening. Parkeren is uiteraard gratis – er is ruim voldoende parkeergelegenheid op eigen terrein.
Toehoorders / toeschouwers gedurende het praktijkgedeelte in de rijbaan zijn uiteraard welkom (van 20.15 uur tot 21.30 uur). Entree voor hen is gratis! 

Zin in een gezellige en interactieve menavond, waar je ook nog eens wat wijzer van wordt? 
Meld je dan aan door een mail te sturen aan Simone van Drie: info@tekstaanzet.nl!
Deze clinic wordt mede mogelijk gemaakt dankzij:
JUMBO STUIVENBERG.
MENDISTRICT OOST.

janouk

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 08:49

Wij gaan. Komen jullie ook? Mini meeting?

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 10:18

Zoiets moet eens in Zuid georganiseerd worden .... maar dan met véél juryleden. Zou een heel verrassende avond kunnen worden :)) . *kopieert / knipt / plakt / verzend naar Zuid* :PB
Voorthuizen is voor mij helaas veel te ver om op een vrijdagmiddag naar toe te gaan.

Bodyprotector, ik had er enkele in de verkoop maar heb de laatste maatje S aan stalgenootje gegeven toen zij mij ging groomen tijdens mijn eerste impulswedstrijd met Moos :D . Ze scheet drie kleuren bij het idee dat we als groene combi de brug over moesten, dus een BP vond ik wel een goed idee. Maar ach.... ze vergat hem om te doen :)) .
Zelf heb ik er nog geen eentje, wacht wel op een buitenkansje op MP of zo :) .

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 10:40

Bij ons op de club gaan ze proberen met zijn allen gezamenlijk een bodyprotector in te kopen. Mocht het een goed aanbod zijn, zal ik je melden Gem, kan je gewoon meedoen.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 11:20

Das een mooi aanbod, Janouk! +:)+

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 12:32

Slim idee Janouk.
Ik ga met groom in januari naar een grote maten ruitersportzaak. Ik pas toch niet in een gewone maat.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 12:33

Die clinic is leuk janouk maar ik heb de dag erna wedstrijd dus dat word dan een beetje veel. Maar leuk idee.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 12:43

Weet één van jullie of er ergens een verslag van de bijeenkomst van het Menforum te lezen is? Ik zie nu op Hoefnet al het derde bericht van het Menforum, maar lees veel liever het volledige verslag. En om nu op VN wéér een klein berichtje te plaatsen over de verlaagde minimum leeftijd van menners (en morgen over *verzin maar* de minimale dikte van de menzweep en overmorgen...... etc) vind ik wel erg onnodig.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 14:49

De dikte van de menzweep hahaha :P
Op een vrijdagavond naar Voorthuizen op en neer vanuit Rotterdam is helaas voor ons ook geen optie. Nu mennen we momenteel ook niet en al helemaal geen wedstrijd maar goed :+ zeer nuttige avond voor alle partijen lijkt me :j

Het bleek dat er van eergisteren op gisteren veel vuurwerk was afgestoken vlakbij stal (tja, blijft stedelijk gebied...). Denk dat de pony's daar gisteren ook van slag van waren. Vandaag waren ze erg lief, rustig en vriendelijk O:) alledrie :)
Alles gelongeerd (Ollie en Hero met pessoa, Ber 'gewoon' rondjes lopen). Ber was zo ontzettend braaf <3 De DA zou komen enten (voor schimmel de 2e keer) alleen is hij nog steeds niet geweest, dus nu zit ik weer thuis. Maar goed, alles is al gedaan, moet alleen dan nog een keertje op en neer.

Huis komt hier ook langzamerhand in de Kerstsfeer {:) moet / wil alleen nog iets verzinnen Kerst-kaart-technisch gezien ...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 15:00

Ik heb dit jaar kerstkaarten van de dierenbescherming gekocht. Steun ik hun nog een beetje extra.

Wat een prutweer zeg. Vanmorgen Amerigo gemend en vanmiddag toch maar met Rembrand in de bak gaan rijden. Buiten is het spekglad met al die blubber.

Straks naar tandarts. Heb al heel lang last van een kies. Paar jaar geleden heb ik kies laten trekken (nadat ik 10 jaar last heb gehad, zat tussen mijn oren werd steeds gezegd, maar hij bleek in de lengte gebroken te zijn en dat kunnen ze niet zien op fotos. Fijn!!) Na dat trekken vreselijke botontsteking gehad, dus ben nu wat huiverig geworden. De pijn is nl precies hetzelfde, als deze er ook uit moet en ik krijg weer ontsteking..... (en dan zal er toch een kunstiets in moeten, want wordt wel een heel groot gat anders).

Daarna nog met zoon naar jsp-les.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 16:02

Ik koop altijd kaarten van unicef. Hoef er niet zoveel te sturen dat scheelt.

Gisteren 2 merries binnen gehaald en van het weekend de rest. Eerst even de stallen klaar maken. Voer aan de kant. ( opslag voer staat op stal)
Vanmorgen naar de fysio geweest voor mijn schouder. Gaat gelukkig al een stuk beter.
Nog steeds snip snotter, beetje bleh, beetje verhoging. Ach paracetamol, neusdruppels en hoestdrank in de aanslag.

ieuw tandarts. sterkte!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 19:54

Heb een keer net zoiets gehad Tine, ook gespleten kies met daarbij kaakontsteking, zeer pijnlijk en ik heb het idee dat die kaak nog steeds op dat punt gevoelig is (is al jaren geleden). Hoop dat het nu meevalt :(:)

Goed idee de kaartjes van Unicef. Heb hier wel liggen van kinderpostzegels ... we maken vaak iets zelf maar meestal op het (te) laatste moment :=
Paardjes lekker naar binnen Baudyh, het is ook echt zulk prutweer. Alles steeds nat en glad ... Ik wil graag mijn kilometers blijven maken zolang het niet sneeuwt of glad is maar nu is het eigenlijk ook niet te doen zo :\
Pony's zijn weer ge-ent bleven allemaal weer netjes staan :)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 19:58

Beterschap Baudyh....
kerstkaartjes..doe ik niet meer aan...beetje jammer vind ik het wel...

vhu..jammer dat je niet lekker kunt blijven rijden..maar ik hoop dat dat snel weer kan voor je..en ook voor iedereen hier !

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 20:09

Kan wel stappen hoor en longeren in de bak gaat ook wel, maar echt trainen, gewoon lekker 15 - 20 km draven minimaal, dat lukt nu niet met die enorme nattigheid.
Ik hoop echt dat het nu niet opeens gaat vriezen.... dat zou pas echt een ramp zijn want dan kun je ook niet meer stappen....

Lukt het nu wel met de honden te trainen in het bos? Is het bij jullie niet zo'n baggerzooi?
Je merkt wel met facebook en al de online mogelijkheden dat mensen minder kerstkaartjes (ver)sturen. Vind dat ook wel jammer, want vond het altijd erg gezellig staan.

Zo gelukkig zoonlief komt net binnen, die wilde perse zelf naar de gitaarles (midden in de stad op de fiets, in het donker en met die regen... )... tja vind dat best lastig dat loslaten :o

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 20:15

Ben ik weer. Viel gelukkig mee bij de tandarts. Vulling had een lek, dus nieuwe erin. Ik stond met 20 min weer buiten.

Wij hebben ook een paar jaar geen kaarten verstuurd, wel via de mail een zelfgemaakt iets met foto's van de dieren. Maar ik vond het toch leuker om weer kaarten te versturen. Heb zo de mevrouw van de Readshop ook nog lekker bezig gehouden. Ik had nl nog veel oude zegels, daar moest 25 cent per kaart bijgeplakt, maar de automaat kon dat niet, die kon alleen 30 cent of 2x 10 en 1x 5. Tja, ik ga niet teveel betalen, dus die mevrouw was een heel tijdje zoet met printen en plakken.

Het is echt prutweer, maar heb ze toch maar weer buiten gezet. Wil zo graag nu met Rembrand weer echt gaan oppakken, maar durf buiten zo niet te draven. -O-

Fiona, een van onze katten was ik al een paar dagen kwijt. Hoorde vanmiddag een kat heel erg hard miauwen. Zit ze in de schuur van de buren, heel erg hoog in een ruimte waar we geen in/uitgang van kunnen vinden. Dus zo met ladder, lampen en bakjes voer maar aan de slag, als zoonlief op bed ligt. Stom beest, maar goed, ze is gelukkig niet weggelopen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 20:18

Doe maar voorzichtig Tine! Straks is de kat weer buiten en val jij ergens af!
Mag je Rembrand anders longeren?

Ik zit even te denken of ik anders of naar Meyendel wil (=duinen) vrijdag of anders richting Brabant. Word er zelf ook een beetje onrustig van :+ vind het zo lekker die uren met je kop in de wind en lekker gaan zeg maar.