[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

lanouska

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 21:52

Goedeavond

Van de week heel druk geweest dus geen tijd gehad om te reageren. Wil wel frensie heel veel sterkte wensen. Met deze moeilijke beslissing.

En psm met mooie foto's.

Morgen hebben we de menwedstrijd van het zuidenveld, moeders doet het wedstrijd secretariaat dus daar van de week heel veel voor gedaan. Ondertussen ook pony's nog gedaan van de week en gister nog met uzma gereden. Die liep best lekker gister.

Alles is schoon en ingepakt. Morgen nog werken en dan richting coevorden om te poetsen en vlechten en richting het zuidenveld. Hopen dat uzma morgen zijn beste beentje voor zet.
Zaterdag gaan Harry en ik nog met een jong paard naar de menwedstrijd in zuidwolde

Dus het weekend is al weer lekker gevuld.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 22:04

Lekker druk Lanouska *\o/*
PSM wat mooi, je kanjer voor de wagen, wat zul je trots zijn geweest 8-) <3

Verder even in de bijleeshoek heb het erg druk 8)7

tine10Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 22:07

Lanouska: waar haal je toch die energie vandaan?????????????

Zoonlief is geslaagd voor zijn judo examen en heeft nu de gele band.

Ik ga nu slapen, althans dat hoop ik, want loop zo ongeveer op mijn wallen. :O

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 22:53

@ tine gewoon door lopen als het nodig is. En weer bijslapen als het kan. Maandag ook gedaan na hellendoorn.
Ga zondag ook niet zo heel veel doen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 23:42

Hier ook zo'n beetje 'op/aan/over de wallen' :+
sterkte Lanous en Tine :(:)
Wat leuk Tine zoonlief gele band. Onze zoon heeft al met al zo'n 5 jaar ge-judoot, maar is gestopt toen het wel heel hard ging allemaal, en hij in de knel kwam met zijn muziek en hockey. Mooie sport hoor, leren ze veel van. Fietst hij nu elke dag zelfstandig heen en terug van school? Knap hoor.
Jenkins wat ziet je wagen er weer helemaal op en top uit! Dat is een hele klus geweest +:)+
Janouk lief tussen de lammetjes en moeder op moeder paplam, <3 hoe doet jullie Janouk het?
Gem wat leuk dat je verschil ziet in de instructie en dat het een soms gewoon meer werkt dan het ander top poown toch die Ster *\o/*
Annemie sterkte met de drukte en Aks in gevecht met de printer **ook zo echt niet mijn ding**

Zo ben weer bij zo ongeveer? Nog even knuffel voor Avaluna :(:)

We wilden dit weekend op pad met gezin maar weer zit niet echt mee (zouden kamperen). Manlief heeft vliegwedstrijd, nu gaan we er denk ik zaterdag/zondag wel heen maar bedoeling was hele weekend. Alleen heb ik echt geen zin in in de tent zitten als het regent en voor zondag is het vooruitzicht niet echt jofel. Dus ik druk 'm een beetje :o alleen zou wel graag even rustig met z'n drietjes willen zijn, het is nu zo druk en manlief moet de komende drie weken vrijwel steeds in het buitenland.

Ollie krijgt trouwens sinds week net wat meer ponybix en ze gaat er in ieder geval prachtig van glimmen en ze stond vanochtend helemaal te stuiteren in haar stal toen ik haar graasmasker pakte *\%/* we gaan eruit..... :+

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 23:46

Ik heb vnaaf maar eens op aanraden van een kennis die haar hele leven al tussen de paarden werkt, naar A. Brander (VeterinaireWondzorg.nl die Fifi van Nouvel ook behandeld heeft) gefb't, over Moos. De DA was zo lief om mee te werken door, op mijn verzoek, haar foto's aan hem door te sturen en samen kwamen we tot de conclusie dat de DA en A. min of meer op één lijn zitten hoe Moos het beste verzorgd dient te worden. Volgens A. komt het helemaal goed met de behandeling :) .

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 05:52

Hoe doet Janouk het? Ik vind het nog moeilijk te beoordelen. We stappen haar 2 x per dag aan de hand. Zolang we rechtuit stappen, gaat het ruim en goed. Maar zodra we buiging vragen, is ze weer stijf de volgende dag. Dus voorlopig veel rechtuit en kijken wanneer we haar weer kunnen belasten, het gaat dus niet zo snel als ik zou willen

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 07:07

Goedemorgen :wave:

Wat een paardenzorgen allemaal, voor iedereen een dikke :(:)

Ik heb prachtige trouwfoto's voorbij zien komen <3

Hier lekker aan het rijden met Pownie, gaat best goed, morgen weer is een dressuurproefje proberen. Heb er geen hoge verwachtingen van, maar we gaan gewoon lekker rijden.

Gisteravond alles klaargemaakt voor de wedstrijd en nog een cheesecake gebakken, voor de jury en de vrijwilligers :9

Vanmiddag nog even een rondje hobbelen op de fries, Pown in bad, karretje wassen en vanavond de ring op gaan zetten.

Ben benieuwd morgen, met het idee van Maisie om twee keer vaardigheid te rijden, is kijken hoe of het verloopt. Wie eet voor herhaling vatbaar :j

tine10Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 07:37

Goedemorgen
Zag mooie samenvatting van VHU. Logisch dat je niet in een tent wilt bij zulke voorspellingen.
En inderdaad flink wat paardenzorgen in het topic momenteel. :(:) voor wie dat nodig heeft.
Zoonlief fietst bij goed weer inderdaad alleen van en naar school. Heerlijk, scheelt zoveel tijd.

Zometeen een heel vieze pony proberen weer wit te krijgen (wat heb ik hier toch verkeerde kleur paarden om wedstrijden te rijden -O- ), kar poetsen en alles inpakken. Dan ook nog eten koken. Als zoonlief uit school is, warm eten en dan hopelijk nog even slapen voor we op wedstrijd gaan. Ben benieuwd!

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 07:53

@ tine komt vast goed.

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 09:18

@Tine: Waar ga je heen? Veel succes alvast en succes met poetsen! :D

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 09:25

Hier ook een drukke week achter de rug. Zaterdag wedstrijd gehad met dubbelspan, stond een hele gave foto van in de krant. (let niet op onze hoofden :+ )

Afbeelding

Maandag Kokkie in het enkelspan getraind en dinsdag Henkie.
Woensdag onderlinge vaardigheid gereden van de club, daar mijn debuutje gemaakt met Peppie en Sjors.

Afbeelding

Gisteren tandem getraind met Peppie, Sjors en Henkie. Eerst Peppie voorop, daarna Henkie.
Vandaag naar Rotterdam, zuslief gaat haar trouwjurk passen. Als ik terug ben voorbereidingen treffen voor de wedstrijd en dan dit weekend naar Biddinghuizen. :):)

@Janouk: Aaaaah, lieve foto's!
@PSM: Mooie trouwfoto's en jurk!! Wauw!

tine10Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 10:18

Poeltje: leuke foto's!!
We gaan naar Coevorden (waar moeder Lanouska organiseert).

Nou, pony is niet echt wit geworden, maar ik krijg het niet beter. Bleef zwart water/zand uit de pony komen. Maar arme beest stond zo te trillen (electrische geiser doet het niet meer, dus moet met koud water wassen), dat ik maar ben gestopt.

Nu even uitmesten en kijken of de geiten het nog volhouden tot morgen. Heb ze gisteren 3 plakken hooi bijgegeven, even zien of er nog iets van over is.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 11:11

@poeltje super foto van het tweespan

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 11:35

@Poeltje wat een gave foto's zeg *\o/* dat ene beentje zo mooi gestrekt =:)
@Janouk zal zijn tijd dan inderdaad nodig hebben.... denk dan als je als mens zo in de kreukels komt doordat je een hele foute beweging maakt met 'gevolgschade' zeg maar kan het ook maar zo paar maanden duren voordat je weer op de rit bent. Kan Steffi of andere peut Janouk nog ondersteunen met masseren of zoiets? Je wilt altijd zo graag iets voor ze kunnen doen dat het makkelijker wordt :(:)
@Tine agossie arme Amerigo :(:)

Nou ik heb hier op mijn werk ja durven zeggen tegen een eventuele managementfunctie, is voor mij mijlpaal want wilde dat helemaal niet meer. Maar moet eerlijk zeggen dat ik wat ik nu de laatste weken doe wel heel leuk en spannend vindt :):)

en dan kan ik misschien wel een keer zo'n mooie menwagen kopen hahaha.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 12:31

@ poeltje stoere foto !!!
@ VHU wel leuk kan je sparen voor een mooie wagen!!
@ janouk :(:)

Zo nog even een middagje op het werk. Hoop rond 4 uur naar huis te kunnen en dan druk programma.
Wagen wassen (nou ja wassen even afspoelen en afdrogen) Dan 3 ponys wassen en 2 vlechten.

@ dingetje ik ga vanavond zelf even prutsen met naald en draad en als ik er niet uitkom dan
wil ik zeker een lesje van je !!

Gisteren nog even met robin en robijn proefjes geoefend. Nou laat ik maar zo zeggen dat mijn
verwachtingen niet te hoog liggen :+

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 15:32

janouk..wat balen dat janouk toch nog niet supergoed bewegen kan.... :(:)
vhu..managmentfunctie..wauwie.. -:) klinkt supergeleerd !!
Poeltje gave menfoto's super !!
Tine koude niet witte pony...balen dat je warm water niet werkt..
ik heb prachtige trouwfoto's gezien, geweldig !! en dan met je eigen paard, supergaaf !!
Gem, fijn dat de lijn van behandelen door meerdere mensen goedgekeurd is..ik hoop dat het helemaal goed komt met Moos !!
Avaluna..dikke dikke dikke :(:) :(:) :(:) :(:) vanaf hier..
ik zie ook nog geweldige lammeren..en mamaschapen, liefff !!
annemie druk,druk,druk, druk..succes.
aks..kan heel geschrokken kijken maar heeft goed gelest met didd's ! en nu gevecht met printer..haha...fijn spul...als het werkt.
Lanouska..druk..ik snap niet dat je dat volhoud allemaal...

ik ben brak..gisterenavond vergadering gehad..en..tja..ik kon niet meer in slaap komen..
verder niet echt veel nieuws...hondjes lekker gewandeld, 1 lekker mee voor langere wandeling in het bos, supergenoten ! en vanmiddag buiten prutsen..en ik moet dringend vreselijk opruimen in huis...

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 20:02

Tja opruimen in huis....ik schuif het momenteel opzij en stap eroverheen :o
@Poeltje he, dan was je in de buurt :D en was het mooi?

Wij zouden dit weekend dus lang weekend weg. Krijgt manlief de modellen niet op tijd af, zit nu nog steeds te zwoegen op een ding :7 dus lang weekend zou zowiezo kort weekend zijn geworden. Maar morgen is regen voorspeld, zit dat echt niet zitten in tent. Maar ... ik had voor zaterdagmiddag/avond en zondagochtend wel dingen geregeld voor Ollie, dus zit nog erg na te denken wat zoonlief en ik dan in ieder geval wel gaan ondernemen.

Morgenochtend gaan we lekker nog rondje mennen :D regen of niet }:0

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 20:04

hihi! die instelling heb ik ook VHU! ;)
Na m'n les al niks meer met dids gedaan.. Nu 2e dag dat ik 'm niet heb gezien.

Is kalote, maarja.. Afstuderen gaat voor.. Vriendje fatsoenlijk knuffelen is ook al 2 weken geleden, om zijn knuffel na mijn gruwelijke jankbui vorige week op 't werk maar even te vergeten :')

Wij gaan zondag bbq-en :)

*dames, ik lees wel braaf.. maar ik eh.. doe mijn best braaf te werken onder m'n rotsblok... :)) *

tine10Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 21:53

Supertrotse mama hier. Zoonlief heeft 2 nette dressuurproeven neergezet, 1 proef 2e en 1 proef 1e en de vaardigheid foutloos gereden en 1e. Amerigo was wat enthousiast en ging steeds harder, dus moest af en toe een beetje ingrijpen, maar super gestuurd. Knap ventje <3

Deed zelf nog mee in de vaardigheid, maar helaas 1 bal, dus kan nog niet over naar de Z.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door tine10 op 14-06-13 22:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 22:08

even snel. tine gefeliciteerd met je zoon leuk zeg dat ie het zo goed doet.

Ga lekker slapen pony's staan gewassen en gevlochten met vliegendekens op de wei eens kijken
wat er morgen nog over is van mijn creatie. Knotten maken met naald en draad ging best goed. Maar
ja ze gaan toch altijd nog rollen.

tine10Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 22:26

Maisie: hier doe ik het ook zo. Vliegendeken erover en hopen dat ze het niet te bont maken. Tot nu toe is het altijd goed gegaan. Succes alvast!!!

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 22:55

Menschort heeft dus succes geven...wauw mooi ding en knappe mama die dat kan maken :j
Maisie aan het knotten geweest,heel veel succes morgen
Hier even rustig,maar wat longeerwerk gedaan met sun en tara

tine10Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 22:59

Pfffffffffff wil naar bed, maar de inschrijving voor de spelweek (is laatste week van de zomervakantie, gaan de kinderen oa hutten bouwen en allerlei spelactiviteiten doen) begint vannacht om 00.00 uur. Omdat het doorgaans smorgens rond 7 uur al vol zit, toch maar even wakker blijven.

Morgenochtend gaan zoonlief en ik samen een buitenrit maken in het bos. Ben benieuwd

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 23:08

Even een hele grote ego.... Ik ben 3x 1ste geworden met 193 en 199 punten