[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Dennis

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 19:43

@ Biancacoo: wat jammer dat je het toch niet weer ga op pakken. Je tuig en wagen zijn helemaal niet te klein, maar te groot :+.

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 19:50

haha, Dennis: nietes :+ te klein ...

welles
nietes
welles
nietes... hihi

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 19:53

haha precies goed mag dat ook maar ik heb al een zilco.

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 19:55

>;) hmmm Maisie... mag wel (ben stik-jaloers :# )

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 20:07

Prinsje en als je het bit wat opwarmt? Ijzer is nu natuurlijk koud. Mijn vorige paard wilde ook nooit het bit in, maar als ik hem opwarmde ging het redelijk.

Frensie makkelijk geld verdienen'

Sl jeetje. Je bent niet egoistisch omdat te denken. Het is dan vaak goed zo. Mijn opa is 93 en woont nog op zich zelf. Krijgt alleen eten van tafeltje dekje, maar hij heeft al darmkanker gehad, heeft in coma gelegen, hij is doof en ziet weinig tot niks. Hij is er ook klaar mee. Wij zouden er ook vrede mee hebben als hij er niet meer zou zijn,.

naaltje super hoor. Ik wil ook graag met veale slepen, maar heb het materiaal er niet voor. Heb het ook nog nooit gedaan.

Sauna, ik heb er helemaal niks mee

Vanmiddag naar mijn ouders gereden. bij ons was er nog geen mist, dus dacht lekker in het bos te gaan lopen, maar hoe verder ik richting mijn ouders kwam hoe mistiger het werd. Terugweg 50 minuten over gedaan, ipv 35 min.

Daan gaat vandaag ook erg goed. Hij is erg vrolijk. Vanavond nog maar even aan de studie. Ik vind het te slecht weer om naar stal te gaan

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 20:18

@ Biancacoo; jouw wagen zou ideaal zijn voor mij!!! Helaas door baanwisseling en huisverbouwing geen geld...

@ Avaluna; ik werk bij de MAI. Dat zorgt voor vervoer van zieke/gewonde of teruggeroepen mensen vanuit buitenland of vanaf vliegveld. Bedrijf moet 24/7 bereikbaar zijn dus vandaar diensten. Moet inderdaad wel wat drukker worden om leuk te blijven!

@Tallechie; fijn dat Daan zich beter voelt vandaag. Hier de hele dag al heel mistig.

@ Naaltje; wéér leuke dids foto's. Volgens mij heb jij duizenden dids foto's.

Ben benieuwd of Ollie en Tine wel een beetje makkelijk thuis kunnen komen met deze mist...

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 20:31

Ojee...zie een hele fijne wagen voorbij komen waarvan bokkussen naar het midden kan en ook een Wijkmans.... ik heb ook een Wijkmans, hele fijne wagen, ligt super stabiel...maar wil eigenlijk heel graag een waarvan bokkussen naar midden kan....maar dan moet ik mijn wagen wel eerst kwijt natuurlijk...

Nog iemand belangstelling voor mijn wagen :D

Afbeelding
zelfde maat als die van Biancocoo maar dan de tour-uitvoering :+

Jammer Biancocoo dat je deze keus moet maken :(:) je was zo blij met Melody ;( wel fijn dat je met Missy nog fijne ritjes kunt maken :j

Duikt weer in nakijkwerk.....

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 20:34

@Tallechie: dank voor de tip en heerlijk dat Daan goed gaat vandaag, hopen op een goede nacht!
@Frensie: ben ook zo benieuwd naar de P&K belevenissen! (en de buit van de boekenstand :+ )
@VHU: helaas, net wagen gekocht (waarvan ook het bokkussen naar het midden kan :j idd ideaal...)

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 20:36

VHU jouw wagen zou ik ook wel willen!!! Maar zoals gezegd... geld even opperdepop.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 20:41

*heeft mooie kikkerkar al :)) *

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 20:41

ohhh bic, ga nu je topic bekijken !!!! :o

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 20:42

:wave:

visite weer weg, gegeten, even tijd voor computer en dan lekker douchen...

las wat over bitprobleem van paardje van prinsje, misschien kunststof bitje of bit met zacht laagje omwikkelen?

biancacoo gaat verkopen...
sterkte ermee...

vhu wil ook graag andere wagen...
kun je je bokkussen misschien niet aan laten passen?
bij mijn wijkmans kon 'ie ook naar het midden...
weet niet of dat een toestand is hoor... :D

ben ook benieuwd naar ollie op P&K...

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 20:44

Het kussen van de kar van alwyn kon ook niet naar het midden, maar heb het andere kussen er gewoon afgesloopt, gaten geboord en kussen in het midden gezet. Wil toch niemand naast mij hebben zitten, vind ik niet fijn mennen

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 20:48

iemand ernaast vind ik wel erg gezellig,
alleen met de wedstrijdjes die we doen...schuif ik alle kanten een beetje op, haha
ben te klein en kan me niet klem zetten tussen rugleuning en voorkant vd kar.
kan je op een gewone 2 persoonsbank zo'n koetsiersbok-zitting knopen?

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 20:49

hihi, Tallechie pakt 't gelijk goed aan...
Nouvel: ik heb idd een anatomisch rubber (?) bit gekregen van bekende, morgen weer eens proberen, hoorde nog de tip om bit nat te maken en wat suiker op te doen en als dat werkt, langzaam af gaan bouwen... Nou blijkt ook dat ik wel erg verwend was (nooit bij stilgestaan) :o ... Har pakte zelf het bit, maar bij deze moet je gewoon ff je duim in z'n mondhoek doen en met andere hand het bovenstuk op z'n voorhoofd zeg maar vasthouden (zoals iedereen dat kennelijk altijd in zijn jeugd al leert :o :o :o )...

Dan nog is tie niet al te gewillig, maar zou fluitje van cent moeten zijn...

geniaal 8)7

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 20:53

:D
haha ja dan zie je hoe snel iets gewoon is wat voor een ander bijzonder is... :D

ben benieuwd of kunststof verschil maakt, gewoon rustig doorzetten zo, als hij er vertrouwt mee is en weet dat er niks mis gaat of pijn doet komt het vanzelf wel goed... ;)
misschien is het bit wel eens hard tegen z'n tanden gekomen ofzo met in of uit doen...

moet 'ie niet naar de tandarts misschien?

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 20:54

@VHU; sjee.. moetiekosten? :oo da's kar waarmee dids ook zo zou kunnen lopen he.. kun je niet nog jaartje wachten? :)) :D
@tallechie; qua materiaal heb ik voor 't slepen een eikenhouten balk, en een autoband (en strotouw en 2 karabijnhaakjes :+ )
@frensie; duizenden fotos? neuhhhh.. := zo'n 25 GB fotos zit ik wel al aan ja :') gelukkig heb ik een harde schijf van 1TB :P

Iemand vroeg nog hoe lang het duurt zo de bak te slepen.. Dat weet ik niet precies. Maar kan morgen wel even kijken :P Wilde morgen nog eens namelijk. Dan heb ik 2 daagjes kracht gedaan achter elkaar, en kan hij dinsdag lekker een half uurtje stappen in 't bos :)
maar ik denk dat je met zo'n 25 minuutjes wel klaar bent hoor :j

Zo net terug, lekker gewokt :)
maar ga echt stuk van m'n rug nu... :\

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 20:55

*schaam me nog diep over onkunde... *

ik denk dat hij idd wat nare ervaringen met zijn tandjes heeft, hij is ook wel beetje drukteschopper, zeker met dat koppie, jammer dat we hem gisteren een nieuwe trauma-ervaring hebben meegegeven (hij raakte beetje gestressed, dat bit had van die ringen en hij bleef heel wild met zijn hoofd schudden en werd er heel boos op, stond echt van woede in stal te steigeren, snel bit weer uitgedaan, denk dat het wat te nauw was en dat hij dat echt eng vindt.. deze is nu wat groter en zonder die ringen (die had hij voorheen ook niet)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 20:58

Zo jullie hebben weer flink gekletst.

Prinsje: vervelend dat het niet lukte met het bit. Heb je wel hetzelfde bit als oude eigenaar? Je hebt zoveel soorten bitten (dun, dik, recht, gebogen, noem maar op) Fijn dat oude eigenaar komt om te helpen, maar begreep ik het nu goed dat hij het bij hun ook niet echt fijn vond?
VHU: lekker gereden met Bente. Zo fijn te lezen hoe je met haar geniet. En enge hesjes zijn niet meer eng
Janouk: lekkere sauna. Wij zijn een bovenverdieping aan het maken, komen 4 logeerkamers, badkamer, wc, vliering en jawel ook een sauna (wel infrarood ivm brandgevaar met stro en hooi) Maar gaat nog wel even duren voor het klaar is hoor.
SL: ik vind je gedachte heel reeel. Hoeveel moet een mens nog te verwerken krijgen zeg. Heel veel sterkte voor jullie familie
Avaluna: zijn geen echte bixies hoor, allemaal onderlinge wedstrijden. Geen idee of hier veel echte bixies zijn, dat merk ik volgend jaar wel :D In ieder geval ga ik vanaf januari bixiemenwedstrijden organiseren, ben benieuwd of ik deelnemers ga krijgen.
Naaltje: wat goed van Dids dat het slepen zonder problemen ging.
Bianca: moeilijke maar ook wel begrijpelijke keuze.
Tallechie: fijn dat het met Daan beter lijkt te gaan. Hopelijk hou je dit vast.

Ik hoef de komende jaren geen nieuwe menkar als het goed is, ben erg blij met de 2 die ik heb staan.

Vandaag heerlijke dag gehad. Eerst uitgeslapen, daarna zoonlief op pony laten rijden, hij gaat echt vooruit, zo leuk om te zien. Daarna heb ik met Rembrand gemend, kon niet alles goed oefenen, want zoonlief was erbij, maar goed, ik was tevreden. Daarna heeft manlief met Thabor wat gesprongen, ook om mij te laten zien hoe braaf hij is en blijft. Thabor vindt springen heel erg leuk maar wordt niet heet voor de hindernis (komende vrijdag heb ik mijn eerste springles met hem, ik vind het wel erg spannend). Daarna heb ik hem nog kort ingespannen en dat ging ook heel goed, ik was niet meer bang, ook niet in draf *\o/* *\o/* Heb nog wel wat problemen met juiste buiging en stelling, maar goed, hij staat ook amper voor de kar, dus dat mag ik niet meetellen.

Vanmiddag met zijn drieen naar het zwembad geweest en daarna heeft zoon zelf kruidnoten gebakken.

Vanavond in het donker het trailerladen weer geoefend en het ging weer super (zonder schot dan he)

Ik hoorde dat het weer vannacht heel slecht wordt, dus heb man het huis "uitgeschopt". Beter vanavond op bijna lege weg in de mist rijden, dan morgenochtend in de mega drukke ochtendspits. Is niet gezellig, maar hij moet nog heel lang mee. :j

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 21:08

Prinsje: als je dat nooit eerder aan de hand hebt gehad (bit indoen door met vingers op lagen te drukken), tja, dan weet je dat gewoon ook niet he? Komt heus wel goed, al zal het misschien iets langer duren nu. Als bit te smal was, was het ook niet fijn, als je dat nu aanpast, wordt het vast beter. En je hebt nog wat tips gekregen. Ik moet bij Rembrand als hij zijn mond niet open doet (gebeurt heel zelden gelukkig) niet op lagen drukken, dan gebeurt er niets. Maar als ik vinger op tong leg (op plek van lagen) dan doet hij hem zo open, zonder druk uit te oefenen.

Bicci: ik had bij mijn vorige wagen ook dat voorkant van de kar te ver weg was. Daar had ik een mooi dik blok hout op vastgemaakt, zodat ik me wel schrap kon zetten/steun had. Misschien een idee voor jou?

Ik heb bokkussen gewoon aan de rechterkant. Ik ben met Achenbach opgevoed, dus weet ook niet beter. Bij Rembrand kan kussen wel naar het midden verschoven, maar ik vergeet het altijd.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 21:11

hahaha....er word zelfs al flink geboden op mijn wagen....
super !!!
duimen maarrrr..
Naaltje...zelfs mijn kar daar kan didd's voor, hihihi... :j
hier ook een sauna..maar ligt nu uit elkaar...is zo een voor 2 personen, maar moet nog weer in elkaar gezet worden,..is zo lekker in de winter...
wilde alleen iemand mijn zilco tuig kopen voor 75,- ... :o? :roll: vond ik een maf bod..sorry.. -O-

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 21:17

@biancacoo; jij wil nu van je kar af ^) heb er echt geen geld voor :))
Maar zou wel graag een wat lichtere wagen willen. Met wat betere vering enzo :) ooit :)
Zit er nu zelfs soms over te denken de wagen ook te verkopen. Ik vind dat ik veel te weinig men... maargoed.. :)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 21:22

@Biancao: jammer natuurlijk, maar het geld gaat goed besteed worden, lijkt me wel super zo met de honden :j .

@Tine: oh, dat lijkt me super, dochterlief zou ook wel willen bixie-mennen, maar hier zijn al bijna geen gewone menwedstrijden...
Wat een fijne dag bij jullie, zo heerlijk met het gezin.

@Naaltje: 25 minuten valt reuze mee.

@Frensie: oeh, dus straks krijg je de gipsvluchten dan is het vast druk. Jij zit dan op de centrale, begrijp ik?

@Prinsje: is wel ff handig om te weten, maar nu gaat het vast goed, zonder ringen en in de mondhoeken, en het bakstuk omhoog :j .

Wij zijn net gaan eten bij een Griek op aanraden van mensen hier uit de buurt (wij wonen hier dus nog niet zo lang), nou was heerlijk en spotgoedkoop. Voor herhaling vatbaar, dus.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 21:26

lekker avaluna! Grieks :9
die 25 min is een gok hoor. Maar veel langer zal het niet zijn.. vandaag maar 10 minuutjes bezig geweest denk ik :o maar ook niet heel de bak gedaan. Maar dids was echt moe :(:) hij is het gewoon niet meer gewend..

[BB-ITP] M'n nieuwste aanwinst; bidsprinkhaan!
topicje gemaakt :)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 21:36

Naaltje schreef:
@biancacoo; jij wil nu van je kar af ^) heb er echt geen geld voor :))
Maar zou wel graag een wat lichtere wagen willen. Met wat betere vering enzo :) ooit :)
Zit er nu zelfs soms over te denken de wagen ook te verkopen. Ik vind dat ik veel te weinig men... maargoed.. :)

haha, de wagen staat ons niet in de weg, .. maar het zou wel mooi zijn, dan kan ik alvast mijn spaarpot gaan vullen...
een lichtere kar voor didd's...komt wel joh !!! ook al men je misschien niet vaak, dat hoeft toch ook niet.
die bidsprinkhaan...als ik zoiets in huis tegen kom...dan ~~}> weg beestje....brrrrr, ik houd daar echt niet van.....

Lekker grieks eten !! hmm
Laatst bijgewerkt door Biancacoo op 20-11-11 21:37, in het totaal 1 keer bewerkt