[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

L_Rivaldo

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 21:46

Insectenbeet: Zou kunnen maar volgens mensen voelt een insectenbeet nooit zo hard aan.

Schop gehad: Zou ook kunnen hij kliert wel is met tum en die heeft ijzers, volgens mensen worden dit ook niet zulke harde bulten.

Warm was het niet.

Pijnlijk: Hij liet het toe dat we eraan zaten, mochten het ook vast pakken, deed wel oortjes naar achteren maar denk ook omdat hij aan het luisteren was.

Heb echt geen flauw idee, het enge vind ik dat zijn achterbenen bij hem altijd griezelig vind als daar iets mee is.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 21:46

zo ben weer bijgelezen... :+

tine, wat naar zeg, heel veel sterkte, wat zal jij een pijn hebben!

van te dikke poowns heb ik helaas weinig verstand, ik ben alleen maar non stop bezig om ergens voer in te stoppen en te hopen dat ze vol blijft... :=

laura, hmm vreemd, tik gehad misschien...

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 21:48

''volgens mensen'' ? := :+

ik heb muggensteken gehad wat onwijs grote snoeiharde schijven werden ;)
dids zijn bult is ook gewoon hard.. en die komt van raak trappen.
als je het niet vertrouwt moet je de dierenarts bellen. Die heeft ervoor geleerd :)

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 21:51

ik merk het al ik ben banger gemaakt dan ik eigelijk zelf al dacht. Ik kijk het gewoon even aan tot vrijdag, want last heeft hij er niet van.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 21:52

beetje ruilen nouvel? :')
dids beetje vettigheid afgeven aan die van jou? :=

heb zin in morgen! Wil morgen avond een rondje óp m'n paard gaan stappen. Heb er al vanaf de TREC niet meer op gezeten.. mis 't wel stiekem :o

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 21:53

:D is goed, ik ben altijd alleen maar bezig om er een boel vet in te stoppen... :+

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 21:55

Snap je helemaal naaltje, hopelijk wordt het overdag wat beter weer, snachts mag het van mij lekker doorregenen.

Hoe ik rivaldo van de week aantrof echt een varken :=
Afbeelding

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 22:07

zo tine dat is niet niks! Je stelde je ook niet aan! Ik denk dat ook altijd.. zo heb ik eens met 40 graden koorts op school gelopen :P

Laura, miss gewoon een trap, zou het even aan kijken :)

Ik heb gister mn stal opgezegd, had het er wel moeilijk mee en hoop dat ik de juiste keus heb gemaakt. Na het opzeggen nog even wezen mennen in de bak, maar dat ging totaal niet, sil wou al niet stilstaan met opstappen enz :P
Vandaag lekker wezen shoppen, ook even langs de EJ om mn laatste wedstrijd benodigdheden te kopen. Vind het wel spannend zo, het komt steeds dichterbij :D en heb het ook nog eens druk met school haha. Vrijdag na de les neem ik mn tuig mee naar huis om t schoon te maken, mn tweewieler doe ik dan wel ff snel voor mn proefje, moet al om 10:10.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 22:07

aah lieve foto laura!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 22:27

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 22:31

Wel leuk hoor, maar mn nieuwe stal komt miss even wat beter uit. Sil krijgt daar een eigen stal, het is goedkoper en heb meer ruimte voor mezelf :) Hoop dat het me wel bevalt, zal iig erg wennen worden van ruim 90 paarden naar 2 :P

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 22:49

:wave:
Ben net thuis van werk.... :O
Wel bijgelezen weet niet of ik op iedereen ga reageren, sorry :o
Wel even Tine dikke hug geven wat zul jij je %) voelen.... heb botontsteking gehad in mijn been na operatie weet dus waar je het over hebt ernstig heel vreselijk verschrikkelijke pijn :n Als het na 2 dagen niet beter is antibiotica aan laten rukken hoor het is bijna onmenselijk die pijn.

Heb met Rizanta licht gewerkt onder het zadel en zo.... die liep me toch lekker op bepaalde momenten echt zoals ik 'vroegah' 't spul af en toe bij elkaar had :D
Alwyn is er goed aan, ziet er goed uit en voelt zich lekker, is toch wel hele mooie pony geworden <3 . Maar Freddy, ai, zo vervelend. Hij is vorige week onder handen genomen door de tandarts en... hij is echt aan het vermageren. Heeft last van zijn bekkie vrees ik. Was vandaag wel weer vrolijk in de paddock, maar hij is echt mager geworden ;( en Snuit is nog steeds niet echt hersteld van zijn Belgisch avontuur. Was ook vrolijk maar zoveelste teek eraf gehaald en hij blijft schralig. Dus vanaf vandaag even extra middelen ertegenaan gooien, slobber en luzerne.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 23:00

vervelend vhu dat snuit en freddy niet helemaal de oude zijn.

Baal baal baal hier zo erg.. kijk ik op het knhs rooster zie ik dat er de 28ste een marathon is, werd helemaal enthousiast en wilde het met mijn ouders bespreken of we erheen kunnen. Bedenk ik dat ik een dienst heb gewisseld met collega en dat ik moet werken :(.. was dag van aangespannen paard, leek mij erg leuk.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 23:07

Balen Rivaldo, maar ja, je moet nu een maal werken om centjes te verdienen voor je paardjes... komt wel weer een andere gelegenheid :j

Freddy was ook enorm aan het haren, komt hij nu een beetje door en dan valt het opeens op. Hij is maar zo'n ielig mannetje dus dan valt het ook niet zo op, hij is maar zo smal :(:) Snuit is gewoon een mannetje dat niet van verhuizen houdt, dat is wel duidelijk nu. Alwyn interesseert het volgens mij allemaal niet zo als hij maar kan eten. Dat is zo'n vreetbobbel echt niet normaal }:0

Dat ei kan heel goed bult zijn van insectenbeet hoor. Heb wel beten gezien ter grootte van een tennisbal (beet/steek van wesp).

Maar, Naaltje, breng hier dus ook maar wat vetmakertjes van Diddle heen :Y)

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 23:32

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 03:28

Ik lees nog steeds mee, en wil deze even met jullie delen :D
[KS-ITP] Geboren: Een prachtige bonte merrie!

Ze is nog nat, dus echt net geboren. Als ze zo gedronken heeft ga ik weer naar bed, ben er niet voor gemaakt om op rare tijdstippen wakker te zijn.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 07:03

Dennis van harte !!!
Wat is ze mooooooooooi !!!!
GAAAAF !!!

VHU, verveldend dat Snuit zo last van teken heeft, en dat Freddy zo last van zijn bekkie heeft, dat is altijd zo sneu.
Hier ook tegenaan voeren om melody dik te houden, die krijgt dus die energiekernmix dat was een goede tip van je vhu ! en lucerne en hartog gedroogd gras, en cavalor perfomix, dat werkt perfect !!

Lrivaldo, een dikke bult kan idd van een wesp of mug ofzo zijn.....even aankijken, en anders even DA laten zien..

Gisterenavond mijn oude arabier binnen gezet, het bleef maar miezeren, en hij stond te bibberen in het land, dus ja nachtje binnen.....hij is weer opgeknapt, en lijkt duidelijk minder kreupel te lopen dan vorige week *\o/*
Maar dat kan natuurlijk ook zijn omdat hij binnen lekker heeft liggen slapen..... /3
Melody gisteren nog gelongeerd, dat ging supergoed, dus ben erg blij met haar, ze stond alleen vanmorgen net ook wat koud te wezen in het weiland, ik hoop dat het snel wat droog wil worden voor haar, ze heeft nu wat hooi, en anders komt ze vanmiddag even binnen om op te drogen, kan ze vannacht weer naar buiten ofzo..

Nou lekker vroeg nog, ga zo zoontje ophalen,die is lekker op zijn kamer aan het spelen, en dan eten en naar school brengen.

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 07:10

gefeliciteerd dennis

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 07:36

gefeliciteerd dennis!!
en biancacoo; wat fijn! :)

@VHU; iek nogmeer teekbeestjes.. brr, kriebels ervan... Kun je 'm niet frontline ofzo inspuiten dat die krengen gewoon loslaten? Straks krijgt ie er nog lyme bovenop..

@jenkins; spannend, hopelijk gaat het jullie beide goed bevallen!! :)

't regent ^)
maar even lacuna sms sturen of 't doorgaat..

ohja, en dids zijn stuitertopic he!!
[ITP] Diddle laat zien wat een tijdelijk stuk zijnd paard doet
:D

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 07:45

Goedemorgen.

Dennis gefeliciteerd
Jenkins spannend. Ik denk dat het je wel bevalt hoor, de rust bij zo'n kleine stal. Ik zou niet anders meer willen in ieder geval
Naaltje: Diddle heeft wel lol :j
Biancacoo: fijn dat het oudje weer beter loopt.
VHU: :(:) voor Snuit en Freddy
Rivaldo: kan van alles zijn, zoals ook al gezegd. Als je het niet vertrouwd, da bellen.

Mond lijkt nu wat beter, maar ja, zit dan ook zwaar onder de pijnstillers. Schoonspuiten doet wel pijn, maar goed, is voor het goede doel. Hopelijk morgen weer met de paarden aan de slag. Toch maar gisteren en vandaag even rust aan mijn hoofd. STraks komt wel de osteopaat voor de 2e behandeling bij Rembrand.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 08:45

tine, de 2e behandeling voor Rembrand vandaag !! Ik hoop dat hij er baat bij heeft, laat hij zich rustig behandelen ???
Sterkte met je mond !! Kan me voorstellen dat je dan niet met je paardjes aan de slag gaat..

Regent hier ook, maar goed, stoffigheid is wel weg, dat is heerlijk met longeren en rijden.
Naaltje ik ga even je topic bekijken..

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 08:56

Dennis gefeliciteerd wat een mooi veulen !!
Tine auw sterkte met je mond zeg !!
Snuit met teken bah zeg. Fijn dat rizanta zo goed gaat jij gaat zondag weer naar Rhoon?
Rivaldo balen van de wedstrijd en riv zn been gewoon ff in de gaten houden.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 09:09

Goedemorgen!
Prachtige nieuwe aanwinst voor Dennis, wat een scheetje zeg <3

De planning is wel naar Rhoon te gaan, alles geregeld etc. Maar ja, peerd moet wel goed zijn. Ging gisteren weer beter maar hoest is nog niet weg... en zolang er toch nog hoest is wil ik haar niet echt aan het werk zetten / vind ik niet eerlijk / is niet goed. Voor de wedstrijd moet je haar natuurlijk wel aan het werk zetten plus trailer etc dat doe je niet met een paard dat niet 100% is. Dus.... beslis vrijdag of we gaan of niet. Heb er nu een hard hoofd in eerlijk gezegd. Vandaag, morgen, overmorgen doet ze niet veel. Morgen longeren.

Snuit en Freddy gaan op slobber en luzerne extra. Moet ook even kijken of ze anders niet alweer naar mijn eigen wei kunnen. Afgelopen week kon nog niet, misschien dat ik ze als het nu wel kan ze gewoon zondag weer terugbreng. Als ze wat schralig zijn is een nieuwe wei en 24/7 op hooi etc natuurlijk wel ideaal. Alwyn groeit dan wel weer dicht... pffff het is ook altijd wat he. Zo zijn ze te dik, dan weer te dun >;)

Citaat:
@VHU; iek nogmeer teekbeestjes.. brr, kriebels ervan... Kun je 'm niet frontline ofzo inspuiten dat die krengen gewoon loslaten? Straks krijgt ie er nog lyme bovenop..

Dit waren krengen die ik nog niet had gezien omdat ze blijkbaar nog te klein waren toen hij ze heeft opgelopen. Ze zaten ook ver weggestopt tussen de huidplooien bij zijn voorbeentjes. Ik heb hem een paar keer gewassen met teatreeshampo en ook de beentjes bij de kootholtes met betadine shampoo. Die teatree is goed spul, gaan ze volgens mij ook dood van want heb er toen de dag erna ook dode teken vanaf gehaald. De pony's van B485 staan ook in de wei waar hij ze heeft opgelopen en die zien er zeer gezond uit dus ik ga er maar vanuit dat er beslist geen Lyme bij die teken zit. Maar mocht het wel zo zijn, er is gewoon niets aan te doen anders dan dat je als je een teek ziet je die er zo snel mogelijk vanaf haalt op een goede manier. Maar hoop nu toch echt wel dat we alles eraf hebben ;(

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 09:49

VHU zal voor je duimen dat ze goed is.
Wat vervelend van snuit en Freddy, hopelijk knappen ze snel op.

Dennis gefeliciteerd.
Naaltje zal even je topic bekijken
Laura vervelend van je wedstrijd, komen inderdaad nog wel andere. Ik heb het zelfde probleem, zaterdag is marathon, en mijn ouders kunnen niet
Tine succes met Rembrand
Jenkins hopelijk bevalt je nieuwe stal

Daan heeft eindelijk weer goed geslapen en ik dus ook. Vandaag weer naar Veale. Weet nog niet als ik ga mennen of ohz ga rijden. Heb vandaag namelijk hulp

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 09:58

VHU, hopenlijk kun je gewoon op wedstrijd.

Tallechie, leuk dat je vandaag hulp hebt! kun je in ieder geval wel wat leuks doen met veale toch?

Tine, nogmaals een knuffel en sterkte met je mond

Ik heb nog wat foto's van vorige week van m'n telefoon gehaald.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en het weitje van Rafiki en wobbe (van veraf, alles wat achter het bruine paard ligt is van hun)
vanaf volgende week gaan ze weer op het voorste stukje en kan het achterste weer bijgroeien.
Afbeelding