[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

marrianne

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 22:55

zo ben even uit eten geweest mensen, jemig ik zit nog vol. altijd eet ik te veel jakkes.

@ Ingrid mirjam ken ik wel hoor;) is ulla niet drachtig van uphill dan, ik nam aan dat ze nu al flink zwanger aan het zijn was....

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 23:03

7 maanden nu

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 23:41

Poeh vandaag even een goed schrikmoment gehad. Paard wat ik onder het zadel beleerd heb naar zijn baasje gebracht.. Heeft al een keer eerder moeilijk gedaan in de trailer met rijden, kwam hij met zijn been over de voorstang heen, gat in het dak van de trailer. Denk dat gaan we maar een paar keer oefenen want straks naar drenthe is het een veel langer stuk. Oefenen ging super. Liep vandaag ook zo de trailer op. 2 keer gecheckt zit alles goed vast. Nou hij stond niet echt lekker stil met rijden, over de snelweg een paar keer goed gebonk achterin maar dat hield op een gegeven moment op. Nou zou ie nou eindelijk doorhebben dat hij gewoon stil kan staan en aan zijn hooi knabbelen?? Anderhalf uur later op de plaats van bestemming doe het deurtje los staat ie zonder halster en met 2 voorbenen over de voorstang heen!!!! Schrok me echt kapot!! Denk hoe gaan we dit nou weer voor elkaar krijgen. Stang gelukkig los kunnen schroeven. Hij bleef echt superbraaf staan, geen pogingen doen toen de stang half loszat om weg te komen. Verder ook niet kreupel en zijn buik was verder ook niet kapot.
Maar het is toch echt rot dat ie waarschijnlijk zolang zo heeft gestaan. Mogen misschien nog blij zijn dat we niet op de snelweg hadden gekeken want we hadden verder ook geen sleutels mee om alles los te schroeven... Hij mocht bij zijn nieuwe baasje even in de wei, later met een ander paard erbij en het leek wel of ze eeuwige vriendjes waren. Weer binnengehaald dus zijn baasje loopt naar hem toe. Stond er iets achter en hij loopt zo om zijn baasje heen naar mij toe. Was toch weer even een goed momentje ondanks wat er daarvoor gebeurd was :D Moest het ff kwijt ;)

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 23:47

Da's schrikken! Wij hebben vandaag ons pensionpaard naar een vakantieplaats op de manege gebracht. Ook een paard met een behoorlijk trailerverleden en hij had er echt 6 jaar niet op gestaan. Gelukkig hebben wij een camera in de trailer, zodat we konden zien dat hij heel rustig was.

Die camera is goud! Ik vind dat nog steeds een super investering.

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 23:49

Ja dat was het zeker. Is ook handig een camera. In de vrachtwagen staat hij altijd aan. Maar de ouwe eigenaar heeft dat niet in zijn trailer... was echt een uitkomst geweest

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 09:15

Dat is behoorlijk schrikken zeg! Ben blij dat de mijne gelukkig heel gemakkelijk is wat trailers betreft.

Hey lisanne! Wat leuk dat je er ook bent!
Joh, ga je je wagen verkopen??
Hoe is het met je twee spooksels! :D

Vandaag van plan om een flinke rit te maken, als voorbereiding op de verenigingsritten die weer gaan komen. Hoop dat het niet al te koud is, want anders gaan we halverwege gewoon terug. Zag op buienradar een gevoelstemperatuur van -10, -15. Zucht... Skibroek maar opzoeken, dikke wollen trui aan, 3 jassen erover en hopen dat het weer snel warmer wordt..

Groetjes, Lacuna

Lisanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 10:27

dat is schrikken!

Ja gaat wel goed.
Har krijgt alleen weer een ingetrokken buik. en is weer iets suf.
Kijk het nog een paar daagjes aan. hopelijk is het niet weer iets met ze darmen, hij is pas net weer helemaal goed.

Dat is een aardig koud! voelde net op de scooter niet zo erg koud aan!

Vanmiddag een rondje met waap mennen, en bijrijdstertje gaat een rondje mee op Passie.

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 11:33

Hier nog iemand die met een welshje rijd. Ik weet niet precies hoe groot ze is ( A-welsh) maar we rijden met een tweewieler van 120 kg met mijn 80 kg er dan nog bij op. We rijden in het bos, maar niet veel door mulzand. Ik vind dit best zwaar voor mijn pony maar dit komt vooral omdat ze niet echt getraind is. In een goede maand, heeft ze er misschien 3 keer voor gestaan.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 12:05

Vanmorgen weer priveles met de pony gehad. Brrrrr, -6 en een flinke wind. Maar goed, pony liep heel fijn!!! Mijn dekentje komt nu dus wel heel goed van pas!!

Er valt nu ook wat dwarrelsneeuw. Ik hoop niet dat dit doorzet, want wil nog even oefenen met de pony voor de wedstrijd van zaterdag, en volgend weekend kampioenschappen met mijn paard.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 13:17

Zo dapper Tine!
Hier voelt het ook erg koud. Die van mij hebben vandaag een uurtje op de dijk sprintjes getrokken terwijl ik de stallen heb gedaan en de paddock heb rechtgetrokken (ivm vorst). Dus ze hebben zelfstandig aan hun conditie gewerkt :+ Sim deed vandaag enthousiast mee :D
En welkom B458! Heb je ook een foto van pony plus wagen (je mag er zelf ook opstaan hoor :+ )?

KimPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 13:26

Whoehoe.
Barreltje is zo goed als verkocht. Dus kan nu echt mn zoektocht waarmaken naar een shetteke.
http://link.marktplaats.nl/316912570
Op die had ik gereageerd, en ga binnenkort even kijken denk. Ziet er wel leuk uit, maar voor mijn idee eigenlijk net iets te groot. Maar kijken kan geen kwaad.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 13:50

b485 schreef:
Hier nog iemand die met een welshje rijd. Ik weet niet precies hoe groot ze is ( A-welsh) maar we rijden met een tweewieler van 120 kg met mijn 80 kg er dan nog bij op. We rijden in het bos, maar niet veel door mulzand. Ik vind dit best zwaar voor mijn pony maar dit komt vooral omdat ze niet echt getraind is. In een goede maand, heeft ze er misschien 3 keer voor gestaan.

Oke nee maar als ze goed getraind is moet ze dat goed kunnen trekken neem ik aan.
Mijn shettenkinderen trekken enkelspan ook mij + marathonwagen vooruit. Hij loopt trouwens wel licht, je trekt m met 1 vinger vooruit.

Heb jij misschien een foto van je aanspanning?

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 14:12

Jelleee schreef:
Oke nee maar als ze goed getraind is moet ze dat goed kunnen trekken neem ik aan.
Mijn shettenkinderen trekken enkelspan ook mij + marathonwagen vooruit. Hij loopt trouwens wel licht, je trekt m met 1 vinger vooruit.

Heb jij misschien een foto van je aanspanning?

Goed getraind zou ze het moeten aankunnen. Ik krijg van men lesgeefmens telkens de opmerking dat men pony kracht mist. Maar desondanks ben ik toch opzoek naar een nieuwe tweewieler. (betere vering, balans beter in te stellen, en lichter mag natuurlijk ook altijd). Ik probeer wel eerlijk te zijn met haar. De keren dat er eens iemand mee gaat, doen we enkel verharde wegen. Doel is om tegen de zomer toch een betere conditie te hebben

Foto van ons ( is al een oude foto)

Afbeelding

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 14:16

ik rijd met mijn shetten ook zeker 3 keer in de week in de(soms zware) bak, nu is onze sulky niet zwaar, maar ze moeten er aardig aantrekken, het is puur een kwestie van trainen en bespiering krijgen van je pony.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 15:11

Sulky en vierwieler/rereatie-/marathonwagen is natuurlijk wel vaak een verschil.
Verder denk ik dat je echt zwaar ook niet te vaak moet doen, paardjes moeten wel graag blijven trekken, natuurlijk.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 15:18

Leuke pony's lisanne

Zo dat is even schrikken als je paard zo doet in een trailer.

Kimpower: Die je als laatste liet zien is erg leuk, alleen die staat echt al best lang op mp dacht ik.

Zo tine jij bent echt een bikkel :D..

Vandaag blijf ik langer op school en gaat een docent mij helpen met mijn ondernemingsplan, wordt er zo gestresst van en kom niet verder en moet het in maart presenteren en wil er nu echt vanaf zijn!! Daarna savonds weer met mijn vriend ermee aan de slag.

Denk dat ik rivaldo gewoon even ga longeren :).. Dinsdag vrij en wil ik hem weer voor de kar zetten :)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 16:17

b485, leuke pony zeg. Welke maat tuig ligt erop trouwens?

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 16:39

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 16:57

nee sorry, heb al teveel zooi :+

Stalgenoot heeft Lotje geprobeert te meten :+
Citaat:
Lotje:

Ik moest even wennen aan haar grootte.. :=
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

JEUMIG wat een leuke stok dacht Lotje.. :P
Afbeelding

Zonder voorpluk vond m'n vader d'r ERG leuk _O-
Afbeelding

Afbeelding

ze kwam tussen de 1.45 en de 1.48 uit, maar denk dat ze rond de 1.50+ zit

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 17:02

Soowww...
met het braafste paard krijg je geheid een ongeluk omdat je niet meer zo oplet...
Nou, meneer vond blijkbaar dat ik de afgelopen ritten teveel heb lopen suffen, want hij was echt strontvervelend!!! Al bij het inspannen lopen draaien en wegstappen, bovenaan bij het hek niet stil willen staan zodat ik ff het hek dicht kan doen, en prompt waren vandaag de koeien (die daar al maanden staan) ook weer vreselijk eng. *zucht*
100meter verderop stond een verkeersbord... ja... doodeng natuurlijk |o en die meneer die daar verderop in zn gele jas liep, die eet paarden levend op. Althans, volgens Sunny dan he.
De trekker met hakselaar en de mannen die takken uit de boom zaagden, die zijn totaal niet eng, maar die ene witte streep op het wegdek (waar we ook al minstens 80 keer overheen gereden zijn) daar kwamen vandaag monsters uit.

In plaats van ons korte rondje heb ik maar besloten om het rondje uit te breiden. Blijkbaar had hij zoveel energie, nou dan kon die 7km extra er ook wel bij. In plaats van de gebruikelijke 8, hebben we er 15km van gemaakt. Hij zag 2 keer iets wat zo onnoemelijk eng was dat hij zelfs om wilde draaien 8)7 en de hele weg heb ik met een snuivende, springende pony gereden. Pas de laatste 2 km werd hij wat fijner te mennen, tja das niet zo raar, toen was hij gewoon moe. We hebben de 15 km gedaan in een uur en een kwartier. Ik vroeg me nog af of ik wel het juiste paard voor de wagen had staan, maar ja, ik heb maar 1 shet, en daar op stal is hij ook de enige shet... Dus dan moet het toch mijn Sunny zijn geweest. Och, ik weet niet, misschien voelde hij zich vandaag een beetje meer onweersbui als sunshine...
Hopen dat hij zich morgen wel fatsoenlijk gedraagt, want dan sta ik beginnersles te geven. Staat wel banketstaaf als hij dan straks opeens besluit dat er spoken achter de paaljes rond de bak zitten en hij opeens de bak uit vliegt :=

Nou ja, ik weet in elk geval weer even waarom ik toch altijd met zweep in de hand en aandacht bij het paard men. tis toch niet voor niks :)

groetjes, lacuna

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 17:07

Zo Lacuna, dat was een leuk ritje. Je onderschrift klopt dan ook weer helemaal hahahaha. Inderdaad hopen dat hij morgen braaf is.

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 17:12

haha bedoel je dan het stukje "TK [SHET]" of bedoel je "meer pret met een shet" ;)

KimPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 17:16

Meer pret met een shet klopt in ieder geval wel haha. Wat een doerrakie.
Laatst bijgewerkt door KimPower op 08-02-10 17:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 17:17

Haha Lacuna, zo te horen had hij errug veel zin vandaag :D

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 17:18

Vandaag was het plan om Mick te longeren maar helaas was de ondergrond zo hard dat het niet ging :\