[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 18:14

@gem: wat leuk! Veel succes e plezier morgen.

@tine: druk! Ik word al moe als ik het lees, hahaha. Fijn dat er geschrapt mon worden. Super dat hij de kur mag doen!

@janouk: heel leuk! Bij de Sligro hebben ze ook heel leuke lantaarns met sneeuw ed. Sowieso prachtige gevel van jullie zaak!

@vhu: gelukkig later weer beter met knappe Ber.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 19:08

Volgend weekend hadden we vrij. Met name dan hadden ;) Omdat zoon kur mag doen, heeft zijn juf die zaterdagochtend geregeld dat we in onze leshal kur kunnen oefenen. Dat is natuurlijk heel lief en ga ik niet afslaan. Daarna gaan we onverwacht naar verjaardag. Zondag zouden we vrij hebben, maar hebben we onverwacht weer verplichtingen voor de vereniging. Tja, dat is het nadeel als je beiden bestuurslid bent.

Met Sam heel fijn gesprongen, zo gecontroleerd. Erg fijn om te zien. Helaas was een paar combinaties voor hem een pony die heel hard ging, dat had nogal wat indruk gemaakt, dus hij durfde niet zo hoog. Maar goed, daar gaat het ook niet om. Dus nu 50 en 60 gesprongen en dat ging heel goed. Vertrouwen is nu even belangrijker dan de hoogte. Weet niet hoe hij geeindigd is want ben om kwart over 4 naar huis gegaan. Kon ik lui op de bank nadat ik Sam in de wei heb gezet.

Edit: hij heeft 3e prijs gewonnen.
Laatst bijgewerkt door tine10 op 13-12-14 19:20, in het totaal 1 keer bewerkt

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 19:14

Super Tine. Eerst vertrouwen rest komt vanzelf wel. Vind het al zo knap van je zoon dat dit zo goed gaat (en van Sam uiteraard) +:)+
Staan jouw paarden trouwens nog dag en nacht buiten of heb je ze nu 's nachts op stal?
Gelukkig is het morgen t/m dinsdag wat droger, kunnen die van mij ook even paar dagen weer flink wat uren naar buiten. Zal morgen containerstal weer wat inrichten met vlas, kan Ollie daar goed staan als ze dat wil. Die vindt zo'n stalletje toch wel erg fijn :) Hero maakt het niet uit als er maar eten is :Y) }:0

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 19:23

Afgelopen nacht heb ik ze op stal gehad, omdat ik bang was dat Amerigo niet meer wit zou zijn. Maar nu staan ze weer gewoon buiten (ok, morgen ook wedstrijd, maar dat is geen competitie en achteraf had het ook prima gekund)

Weet je, sinds jouw verhaal over dat paardje dat vast lag, vind ik het nu gewoon zelfs een beetje eng om ze op stal te hebben :o Ze hebben hier wel grote stallen (Rembrand 5x4, ponys 4x4), maar ook daarin kunnen ze zich vast rollen. Dus ik was blij dat ik ze vanmorgen staand in de stallen vond.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 19:43

Heerlijk dat ze nog steeds zoveel naar buiten kunnen. En wat leuk een 3e prijs *D
Bij ons is het helaas geen optie omdat alles zo vreselijk nat is / bagger is. Het land ligt hier in de regio simpelweg erg laag, waardoor de grond erg zacht is. En in de winter is de afwatering blijkbaar moeilijker of zoiets. Moet zeggen dat het voor de pony's op zich niet zo'n probleem is, want ze kunnen droog staan rond de stal, maar ik krijg het voer en het water er niet meer heen. Maar als het een beetje gaat probeer ik ze wel elke dag een paar uur buiten te laten staan. Hoop dat het wat droogt voordat het echt gaat vriezen. Want als het wat gevroren heeft kan ik ze op de wei laten, zou erg fijn voor ze zijn.

Dat vastliggen is altijd eng :( Zo erg als de laatste keer heb ik nog nooit meegemaakt hoor, heb het idee dat ze misschien wel de hele nacht zo had gelegen ;( meeste paarden weten zich toch goed terug te draaien of gaan zo tekeer dat ze op enig moment wel weer overeind komen. Maar het kan inderdaad wel gebeuren....
Ach je weet soms toch niet waar je goed aan doet. Met die idioten die rondlopen durf je ook haast je paard niet meer dag en nacht buiten te zetten terwijl dat wel het fijnste voor die dieren is...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 19:52

Hier ook blubber in de wei hoor. Maar een paar droge stukjes. Winterwei wordt altijd aan gort gelopen, maar dat geeft niet, daar is het een winterwei voor. Ze weten zelf wel wat ze kunnen en anders leren ze het wel.

sonjim

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 21:17

Hier ook wel eens een vastligger gehad, die maakte echt kabaal waar we wakker van werden gelukkig, want zonder hulp was die ook niet recht gekomen.
Mijn ukken staan 24 buiten wel op de paddock wei is een zwembad

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 23:13

ik kom ook ff langs waaien....erg druk op werk nu dus weinig met de ponys gedaan.
gem succes morgen en jullie gaan het vast heeel leuk vinden zo'n minimarathon :j
baudyh was wel schrikken paard los op de weg.hand al beter? dat doet echt zeer
tine's zoontje heeft minder ger3den maar was weg te schrappen. ach als hij maar lol heeft.
vhu heeft een ber van slag ....
sonjim heeft een zwembad in de wei....wel mooie waterbaktraining :j
avaluna hoe gaat het? al wat mobieler?
en verder kruip ik onder mij steen en ga net als janouk genieten van "rust " (hoemoetdatookalweer?)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 07:28

Goedemorgen

Afbeelding

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 08:19

Goedemorgen.
Gem heel veel plezier en succes vandaag bij minimarathon.
Ht. Druk op je werk..en vandaag een rustig dagje..succes.
Tine mooie foto.
Vhu..hoop dat Ber wennen kan en rustiger word..maar nu ze zo opknapt zal ze meer en meer zichzelf gaan worden, en ook fitter worden...misschien moet ze idd langzaamaan wat meer aan het werk op een of andere manier.

Fijne dag allemaal vandaag !!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 09:03

Afbeelding

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 11:14

Ik zou ze laten drukken; die Kerstkaarten, Janouk <3 <3 :j

Gave foto, wow, tine {:}

*omdat er gevraagd wordt :o hier al een paar dagen vrijwel de hele dag last va zenuwpijnen; houdt me maar voor dat dit herstel betekent ;) , zo lekker wat afleiding opzoeken*

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 11:16

AVa die kerstkaarten liggen hier voor me op het bureau

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 11:19

Hahaha; tekeningen zijn ook zo leuk; zou meteen een hele lijn maken!

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 12:36

Janouk gaaf zeg.
Ava ik hoop dat die pijn herstel betekend.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 16:10

tine ;wauw gave foto wat kan die springen!
duik weer terug in de relaxt-stand(bevalt prima...tot 10 uur op bed gelegen :Z ff ponys buiten gezet/stront geschept en nu weer :9k )

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 18:37

Aiiii Ava wat naar :(:)
HT chill dagje :O :)) heerlijk!
Zo leuk die kaart van Janouk <3
En de foto van Patrick met Samoerai wat een prachtig beeld :* wat zul je daar met plezier naar kijken Tine.

Pony's hebben lekker lang buiten gestaan, Ber was nu weer zo normaal als ze kan zeg maar. Ze liep in ieder geval niet meer staatsgevaarlijk rondjes te rennen in de stal en ging er normaal in plus uit plus normaal naast me met wandelen naar de wei dus dat scheelt weer :+

Vandaag allemaal gediscussieer over huiswerk met zoonlief >;) :roll: pubers ...
Hoe is het met het taartendilemma afgelopen Gem? En hoe ging de mini marathon *\%/*

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 10:51

Goedemorgen.
Vhu..fijn dat Ber weer gekalmeerd was...super ! en discussie met zoon...puber...nog geen last van..gelukkig...
Ht uitgeslapen lekkerrrrrr..
Kaart van janouk , is supergaaf !
Ava... :(:) :(:) heb met je te doen met die zenuwpijnen...blegh..ik hoop echt dat je daar snel weer een beetje vanaf bent....niet leuk !! .......... ;(

hier verder geen nieuws, behalve stomme dingen waar ik jullie niet mee ga vervelen.......tot laterrrr.....

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 11:35

Goeiemorgen! Niet veel tijd dus ff snel reageren.

VHU, taartendilemma hadden de vriendinnetjes opgelost. Zij zijn muffins oid gaan bakken en schreven mijn dochters naam er gewoon bij +:)+ .

Wedstrijd: tja, ach.... heb mijn best weer gedaan en voor de Anda zijn dit soort trainingen heel goed :D . Ons allereerste eerste keer, het deelnemersveld bestond uit enkelspan paard hobbyklasse t/m klasse 4, dus wat mag je verwachten van een groene combi? Juist.... dat we de weg niet kwijtraken, alles heel houden, geen parcoursfouten maken, niet uitgebeld worden en binnen de max tijd blijven ;) . En dat is ons allebei gelukt :D .
Ik werd één na laatste (13e) met eerst een slechte ronde (kwam in de tweede hindernis niet goed uit na poortje A, was even de kluts kwijt en reed toen B aan de verkeerde kant in, wel meteen hersteld = 20 strafpunten extra) en daarna een behoorlijke ronde. Helaas in beide rondes ook 2 balletjes. M deed het andersom, eerste ronde behoorlijk, maar in de tweede ronde kon ze de kluts ook niet vinden in de tweede hindernis omdat ze even vast kwam te zitten, snelheid weg, concentratie weg, en eenmaal uit de hindernis nam ze bijna een afslag te vroeg en verloor ze veel tijd. Zij eindigde één plekje hoger dan ik +:)+ .
Maar leuke dag gehad en ik vind het een leuk spelletje *\o/* .

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 15:19

Hartstikke leuk en goed gedaan Gem *\o/*
Zoonlief is vandaag ziek thuisgekomen dus misschien was hij gister ook al niet helemaal lekker :(:)

Vanochtend natgeregend >;) maar in ieder geval wel een rondje kunnen maken met Ber en Ollie. Kon jammergenoeg niet gaan draven, want de zijkanten van het ruiterpad waren heel glad. De ruiterpaden bij ons liggen soort van uitgegraven tussen de klei, en met twee paardjes naast elkaar neem je soms zo'n randje mee. Durfde het niet aan met Ollie met een hand en Ber in mijn andere hand :+
En mijn schoen blijkt lek :roll:

Nu ff bijkomen en moed verzamelen om boodschappen te doen :9k

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 15:32

Gaaf Gem, leerzaam en leuke minimarathon dus, de Anda weer van alles gezien, en jullie plezier gehad ! top !
Vhu..gladde ruiterpaden..brrr....dat is niet fijn ! nu opwarmen..en dan nog boodschappen doen..
Beterschap voor je zoon..niet leuk !!

Hier bezig geweest in ons keukentje..de muren bekleed met witte mdf platen..dat waren stenen muren waar tegels vanaf zijn gevallen....ziet er nu eindelijk netjes uit...nu nog een muur en het plafonnetje..witten..maar..nog even geen puf voor..misschien morgen..

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 16:00

Wat weer stoer Biancacoo _/-\o_

Ja het is erg glad overal bij ons. Valt niet echt te rijden eigenlijk maar goed, stappen gaat wel dus dan stappen we maar.

Eten van Ber gaat gelukkig weer goed. Heb nu een grote slowfeeder die ik flink volprop zodat ze continue kan eten. Nu eet ze overdag dus niet echt ... maar 's nachts blijkbaar wel en dan ook heel veel want nu al 2x hele net 's ochtends leeg :) dus vandaag er nog meer ingedaan :Y)

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 16:04

pppffff gaan ze bodyprotectors verplichten in de marathon. Natuurlijk wel goed maar dat is weer een paar honderd euro. Want je groom moet ook. Ik heb al moeite om grooms te vinden als ik dan ook nog zeg je moet wel een bodyprotector kopen nou dat gaat het niet worden.
Dus ik moet er 2 kopen........... geldboom gezocht.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 12:00

Goedemorgen allemaal..
Nog steeds bizar rustig hier.... -O-

wat een prijzen zijn dat voor die bodyprotectors he?! .... maar ja...ik kan me er wel iets bij voorstellen....heb 1x onder een paard en 1x onder een marathon wagen gelegen.....is bijzonder pijnlijk zonder protector...haha.. maar wel waardeloos de aanschaf idd..

Vhu, fijn dat Ber weer normaal eet....

vanmorgen maar met 2 hondjes op stap geweest om te trainen....was heerlijk beetje toeren met de step..

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 12:20

Het is hier inderdaad erg rustig.

Ja ik snap ook wel dat het veel veiliger is met een BP. Maar ja weer een paar honderd euro, maar ja geen marathons meer starten vind ik ook geen optie. Ik start er maar 2 a 3 per jaar maar vind dat wel heel erg leuk. Nou ja het moet maar weer. hi hi

Lekker met de hondjes gewerkt.
Tine was ook al druk vanmorgen zag ik op fb.
Ber is ook weer een beetje normaal.

Vanavond even met mijn snotterhoofd een half uurtje prive les rijden. Zaterdag weer wedstrijd.