[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Frensie

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 15:44

Ik zat net te denken hoe het met PrinsjeH en Mickey zou gaan. Wel jammer dat hij zo reageert met het bit. Zou fijn zijn als de oude eigenaren kunnen helpen.

VHU super dat Bente zo braaf was! En meteen een goede hesjes training gehad, haha.

Mijn dienst is echt uitgestorven, je gaat bijna twijfelen of de telefoon het wel doet, haha. Vanochtend een telefoontje gehad van chauffeur die ging vertrekken (dan moeten ze altijd even bellen) en dat was het!! Geen nieuwe opdrachten binnen, geen mailtjes, geen telefoontjes.
Nou is het in november altijd zo rustig, rond de kerst en met de wintersport wordt het een paar weken flink drukker. Om 5 uur moet ik de dienst overdragen aan mijn collega. Tot die tijd maar beetje tv kijken... en bokken...

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 15:51

Fijn dat hij nu zo lekker dichtbij staat PrinsjeH en dat vorige baas handje komt helpen.
Frensie uitgestorven dienst, zie je de telefoon al checken haha. Ben ook blij dat het lekker liep met Bente soms denk je wel eens wanneer gaat het kwartje vallen maar als het dan valt is het echt wel fijn (weet je tenminste dat het kan haha).

Andere baasjes, ander tuig en omgeving, 't is voor die paarden toch stressen allemaal. Met Bente reed ik bij haar vorige baas zo weg. De eerste paar keer voor de wagen dat we er zelf mee aan de gang gingen liep het van geen meter >;) leek wel of ze het niet kon 8)7 onregelmatig, niet in de borst, gehuppel en gespring, niet stilstaan voor de wagen dat je echt denkt, ze was toch beleerd :? En toen ik er de 1e keer op zou stappen had ik direct een #)

Bij Bente zat/zit het maar in hele kleine dingetjes, die ik niet eens herkennen zou als hinderlijk (instructeur gelukkig wel). Neusriem net gaatje hoger/lager, bit anders, keelriem, oogkleppen, lengte strengen, staartriem, kinkettinkje :list: ....alles moest bij haar precies op maat en precies zo en nu gaat het dus goed. Bij Rizanta maakte dat echt niet uit een gaatje of zelfs half gaatje meer of minder maar dat is dus per paard echt wel heel verschillend.

Zo zeg we zien hier nu eigenlijk echt niets meer om ons huis heen alles potjedicht!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 16:06

Het is hier ook al de hele dag potdicht. Vanmorgen met de hond van mijn moeder en mijn honden in de bossen gaan wandelen in Haarlem: 20 km verderop; haast geen mist en bij ons blijft het grijs. Beh. Ik wil nu wel weer de zon zien.
Ik ga zo de sauna lekker opstoken; even flink opwarmen, daar heb ik wel zin in. +:)+

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 16:08

Ahhh...jullie hebben thuis een sauna????? Dat vraagt om een meeting }:0

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 16:31

saaunaaaaaa :D lekker!
@prinsjeH;bij 't sander nu? Hopelijk wordt dat jullie thuishaven :j en hopelijk gaat het bit-stressen minder worden
zoontje van tine keigoed gereden
vhu een lekkere ronde gemaakt, en bente keibraaf

dids heeft gesleept!!! :):) :):) geen trauma!! :D

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 16:53

VanHuisUit schreef:
Ahhh...jullie hebben thuis een sauna????? Dat vraagt om een meeting }:0

JA! Wij hebben thuis het een Finse houten tuinhuisje met sauna. :o Mijn man wist niets voor zijn verjaardag een paar jaar geleden, toen hebben wij hem een Finse sauna kachel gegeven. Moest hij alleen zelf nog even een Finse hut bouwen.
Je kan er met zijn zessen in met uitkijk op de buitenbak. De paarden kijken graag door het raam naar binnen haha :+

even een foto van vorige winter. Het houten huisje tussen het huis en de bak is de sauna
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door janouk op 20-11-11 16:57, in het totaal 1 keer bewerkt

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 16:56

Ik kan even niet bijlezen en reageren...

Vannacht werden we wakker gebeld, mijn oma was gevallen toen ze naar het 'toilet' (een stoel die ze naast haar bed heeft staan) wou. Ze had de stoel daarbij om getrokken en ze kon niet meer bewegen. Mijn opa van 88 is ook niet meer zo goed te been om mijn oma recht te helpen en de troep op te ruimen... Mijn ouders zijn dus gegaan om de troep op te ruimen en om te kijken hoe het ging. Ze wilden geen risico's nemen en hebben toch maar de ziekenwagen gebeld.

Nu heeft mijn oma haar rug gebroken, de dokters zeiden dat ze heel erg veel geluk heeft dat ze niet verlamd is.
Pff.. Hoeveel moet zo iemand nog afzien voordat ze sterft? Ze heeft onderaan (je-weet-wel-waar) een ontsteking waardoor ze niet meer kan zitten, en er zit in tumor van 12 cm tegen haar blaas... Ze heeft moeite met ademen (haar longen zijn het aan het begeven) en ze heeft voortdurend pijn. Nu ook nog haar rug gebroken, wat moet er nog allemaal bij komen??? |(
Ben ik egoïstisch om te zeggen dat het wel goed is geweest? Ik zal er niet goed van zijn, maar het kan zo niet verder!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 16:58

@SL
:(:) jemig, je arme Oma. :(:)

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 17:02

Och S_L wat moet je oma een hoop verduren nu! Je bent juist totaal niet egoistisch om te zeggen dat het genoeg is geweest. Heel veel sterkte!

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 17:10

sander_lotte schreef:
Ik kan even niet bijlezen en reageren...

Vannacht werden we wakker gebeld, mijn oma was gevallen toen ze naar het 'toilet' (een stoel die ze naast haar bed heeft staan) wou. Ze had de stoel daarbij om getrokken en ze kon niet meer bewegen. Mijn opa van 88 is ook niet meer zo goed te been om mijn oma recht te helpen en de troep op te ruimen... Mijn ouders zijn dus gegaan om de troep op te ruimen en om te kijken hoe het ging. Ze wilden geen risico's nemen en hebben toch maar de ziekenwagen gebeld.

Nu heeft mijn oma haar rug gebroken, de dokters zeiden dat ze heel erg veel geluk heeft dat ze niet verlamd is.
Pff.. Hoeveel moet zo iemand nog afzien voordat ze sterft? Ze heeft onderaan (je-weet-wel-waar) een ontsteking waardoor ze niet meer kan zitten, en er zit in tumor van 12 cm tegen haar blaas... Ze heeft moeite met ademen (haar longen zijn het aan het begeven) en ze heeft voortdurend pijn. Nu ook nog haar rug gebroken, wat moet er nog allemaal bij komen??? |(
Ben ik egoïstisch om te zeggen dat het wel goed is geweest? Ik zal er niet goed van zijn, maar het kan zo niet verder!

meid toch,
nee, dat is niet ego...
zoveel ellende voor zo'n mensje is toch mens onterend...
ik snap dat je dat denkt hoor....
:(:)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 17:10

Wat erg S_L, dat arme mensje ;( nu ligt ze zeker in het ziekenhuis of mag ze thuis liggen?

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 17:19

@SL: oh, wat vreselijk, dat is toch ook meer dan een mens dragen kan... :(:) :(:) :(:) :(:)

@Tine: gefeliciteerd, wat supergoed van je zoontje *\o/* .
Ik benijd jullie wel dat er zoveel bixie is bij jullie ;)

@VHU: lekker gereden met Bente *\o/*

@Naaltje: Didds gesleept en godzijdank geen trauma _/-\o_ *\o/*

@Janouk: oeh, lekker, hoor. Vorige huis hadden we zo'n stoomcabine, helaas vindt manlief hier d'r helemaal niks aan.

@Prinsje: dat is vervelend, gelukkig ging het gewone hoofdstel later wel goed, even de fijne kneepjes leren van de oude eigenaar en dan gaat het vast wel lukken :j

Hier Romeo gelongeerd en ja hij is wat dik... :o , dus geen longeersingel die hem nog pastte..., vandaag de voltigeersingel geprobeerd en dat ging, dat is wel zo fijn, want dan kan ik hem lekker bijzetten. Ging erg goed *\o/* , hij drupte alleen helemaal van het zweet.
Maar in de paddock gezet, zodat hij ook flink kon rollen, ondertussen de grote gelongeerd en nu staan de mannen in de blote kont en het meisje helemaal ingepakt op de wei hooi te eten in de avondzon.
Zometeen ff voeren en de dekens weer op. Even kijken wanneer ik Romeo deze week geschoren krijg, Liesje mag volgens mij al de tweede keer.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 17:20

he SL... dat is helemaal niet raar dat jij dat denkt hoor.. :(:)
arme arme oma en opa. en jullie allemaal :(:)

pfft, dit wordt een héul taaie zondagmiddag :x

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 17:24

Wow S_L dat is niet niks met je oma. Ook wel zielig dat ze nu dit allemaal nog moet meemaken. Sterkte !!!

Lekker janouk zo'n sauna in de tuin. Mijn schoonouders hebben er ook 1 maar ik houd er niet zo van. En jammer dat de bak gisteren zo zwaar lag.

Frensie moet nog even en dan is de dienst voorbij.

Ollie zit op paard en koets. Wij niet was hier ook zo mistig vanmorgen.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 17:29

Avaluna heeft een te dikke romeo :)

Dienst zit er inderdaad bijna op.
Zo de printer en laptop opruimen en inpakken en dan naar de post rijden om over te dragen.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 17:34

@Frensie: pony is echt niet normaal zo dik :o .
Ik ben helemaal vergeten wat je nieuwe baan ook alweer is :o , het klinkt natuurlijk enerzijds ideaal, maar anderzijds moet dit ook niet te lang duren, want dan word je doodmoe van het niets doen, gelukkig zal het na de feestdagen anders zijn, begrijp ik, dus deze tijd is dan wel lekker om er even in te komen.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 17:34

Afbeelding
:+:
ik ben zo trots op 'm :o :+:

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 17:40

@Naaltje: en terecht :j *\o/* .
Hoe lang ben je eigenlijk bezig zo aan de hand, met een rijbak slepen?

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 17:40

knappe dids!!!

dat gaat hem toch goed af he...dat slepen...super joh...
:))

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 17:42

@ VHU: ze ligt in het ziekenhuis ja. Thuis gaat gewoon niet meer, dan zou ze permanente hulp bij zich moeten hebben, en zelfs dat is moeilijk. Ze moet 's nachts zeker 10 keer naar het toilet en vaak is ze te laat. Zeker nu met een gebroken rug moet ze wel professionele hulp krijgen.
Momenteel wordt ze eigenlijk plat gespoten zodat ze geen pijn meer heeft, dus nu gaat het op zich wel.

@ avaluna: inderdaad. Het ergste is nog dat ze niet naar het ziekenhuis wilde, maar het leek de familie de enige oplossing. Ze is zo een harde tante, dat kun je je niet voorstellen. Pas het laatste jaar is ze beginnen zeggen hoe veel pijn ze heeft, maar de dokters hebben ons al gezegd dat haar lichaam aan het stilvallen is, hoe veel pijn moet ze dan wel niet voelen???

Jeetje, Romeo zo dik dat geen longeersingel hem paste... Dan zou ik toch maar gaan lijnen als ik Romeo was :o

@ bicci: ik heb het al zo vaak gedacht. De familie gaat steeds namiddag op bezoek, omdat we weten dat ze 's voormiddags er niet uit ziet, dan is het echt rampzalig. Maar dat vrouwtje zit er wel mee hé, IEDERE voormiddag! Ze is het zelf zo moe, ze is echt moe gevochten. Ze doet het alleen nog maar voor mijn opa, die kan echt niet zonder haar. Toen ze mijn oma ophaalden met de ziekenwagen, was mijn opa aan het huilen en zei hij: "Lieverd ik kom zo dadelijk naar je toe! Ik kom de hele dag naast je liggen!"

@ Naaltje: wat knap van Dids! +:)+

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 17:43

zo groot de liefde tussen die 2...

prachtig en tegelijk verdrietig he....

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 17:47

@SL: idd mooi en verdrietig tegelijk, die twee lieve oude mensjes... Y;( .

Vrijwillig zal Romeo wel niet gaan lijnen ben ik bang, dus maar wat meer beweging geven :D

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 18:38

Avaluna mooie samenvatting hierboven..
ga nog bijlezen hoor !!

SL.. jee je arme oma, .... veel sterkte, want het is toch wel een schok als je oma zo veel te verduren krijgt....is toch zo erg !! wens haar maar sterkte van ons... :j

Didd's is knap !!! *\o/*

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 19:13

oooh biancacoo, jammer van je formaat zilco tuig :D b-tje te klein
SL :(:) sterkte meid en ik begrijp je gedachtes wel hoor, is ook om moedeloos van te worden...
zag leuke foto van slepende dids, wat is 't een binkie he
Frensie had een rustige dienst
en die tip over de stroop van Janouk, super!

net ff oude eigenaar gesproken, komt goed 8-)
Morgen weer eens erop kruipen en kijken hoe hij het in de bak vindt (kent hij ook niet, allemaal leuke 'uitdagingen')

Ben benieuwd hoe P&K is bij Ollie en IM???

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 19:32

VHU nog bedankt voor de warme chocomel....hmmm daar knap je van op...hihihi.
Verder aardig bijgelezen..
Prinsjeh...balen dat mickey nare ervaring met het bit heeft....maar geduld is een schone zaak, en fijn dat hij nu dicht bij huis staat.
Jaja mijn zilco tuig is maat pony, kan ook op een cob, maar dan houd het helemaal op....
frensie...lekker rustig bij je dus...
VHU bente die stress had om je hesje.....doooooodeng zeg !!!
Nouvel die lekker bezig is geweest...
Winstpunten gereden en Ferro in het Z+1. knap, gefeliciteerd !!!
Ollie bedankt voor de :(:) dat doet ook :D goed.
Hoe was het vandaag bij paard en koets ???
Bicci, wat een fijn stippelpaard heb je toch !! zo met de hoofpiet in de optocht !! super hoor.
Hoop dat iedereen verder een fijn weekeinde gehad heeft..
SL nog eens :(:) voor je oma.

Wij zijn gisteren bij een huskywedstrijd geweest in Hardenberg, superveel teams gezien met 12 en 14 honden ervoor....ge-wel-dig !!!! nu maar wachten tot is zelf aan de slag kan met mijn kanjers...

Knoop is nu wel helemaal doorgehakt, ga proberen om tuig en wagen te verkopen, en zo sparen voor een mooie kar voor de husky's....man die dingen zijn duuuuur, en financieel zit het ook even tegen...balen dus !!
Maar omdat melody nog steeds niets opgeknapt is en mijn angst nog steeds even groot (zo niet groter)...ga ik dus echt niet meer verder met mennen...en nu kan ik het rustig opschrijven, het doet me niet zo veel meer.
Af en toe ga ik met minishet missy nog met hca naar het bos, dat vind de pony erg leuk, en ik kan dan lekker ontstressen !! daar zal het bij blijven wat mennen betreft.
Morgen weer werken..en s'avonds de schoentjes op school vullen..... 8-) voor de school van zoontje !