[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 15:03

Tine ,heel veel sterkte, ik hoop dat je pijnstillers snel gaan werken.

Heb melody gelongeerd, ging erg goed,lekker ontspannen.
Ze is bang van de nieuwe haf, en had niet gemest in de weide en ging meteen plassen toen ze in het gangpad van de stal stond,...die arme heeft het opgehouden....
Helaas zullen ze toch aan elkaar moeten wennen....
Zal vast goedkomen denk ik, anders geef ik ze eerst een nog grotere weide, dan heeft ze misschien wat meer rust... :j

ga snel zoonlief van school halen.

Naaltje als alles met elkaar verbonden is, volgens mij heb je dan goed stroom overal !! duimen maar. :j

lanouska

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 15:43

@ bianca het zal wel goed komen en ze zullen uiteindelijk inderdaad gewoon moeten wenen

ik ga naar coevorden ik heb vanavond weer les met uzma

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 16:18

@ tine: wat balen zeg van die band!

@ Naaltje: krijg je Dids niet magerder door er goed mee te trainen? Hij ziet er wel niet slecht uit vind ik, rond maar gezond :j

@ Laura: wat vervelend zeg die kinderen! Ik heb een tijdje geleden ook last gehad van 2 penny-meisjes. Ik ging Romeo 1 keer longeren in de piste van een vriendin, komen 2 buurmeisjes naar me toe en zijn me helemaal naar huis gevolgd, toen wisten ze ineens ook waar ik woonde. Ik ben toen vriendelijk gebleven, maar als ik Romeo 's ochtends in mijn nachtkleedje ging eten geven (doe ik wel eens in de zomer :o ) stonden die 2 plots in mijn tuin voor mijn neus! Leuk hoor! _-:( Toen ben ik heel bot tegen ze beginnen doen, na een maand gaven ze het op om me te stalken. *\o/* Volgens mij kregen ze het door toen ik me omdraaide als ik hen in de verte helemaal blij zag aankomen :o
Nu is er een meisje van 5 jaar helemaal gek van Romeo, ze zeurt voortdurend om naar Romeo te komen, maar de moeder houdt haar goed in toom. De moeder zal me ook nooit sms'en met "mogen we nog eens komen?", ze wacht tot ik haar een smsje stuur met het voorstel om langs te komen. Dat vind ik wel heel leuk op die manier.

Ow ja, gisteren de koetsentocht van de haflingerclub gereden met Romeo. Bijna 30 kilometer op 3 uur tijd, ik ben best wel tevreden op mijn ventje! :j

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 16:55

Tine, een hele dikke knuffel van mij.

over afvallen van pony's gesproken.
Wobbe & Rafiki staan nu ook op een super kaal weilandje.
en wobbe loopt toch best een paar keer per week, maar die blijft ook rond.
hij krijgt verder praktisch niks te eten alleen 's ochtends en 's avonds een plukje kuil voor het idee,

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 17:05

over afvallen van pony's weet ik ook niet zo veel.
Asmiro mag van mij nog wel wat dikker worden,
hij krijgt nu weer savonds wat pulp bij zijn brokken omdat ik binnenkort weer meer ga rijden.
eind juni doen we de vierdaagse en daarna gaat hij denk ik voor de kar.

doen er toevallig nog wat van jullie mee :
askazita @ [EV] Paardenvierdaagse winterswijk-woold.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 17:24

Gaat wel weer nu, maar ja, zit dan ook wel onder heel zware pijnstillers.

Ga zo nog een poging doen om de band te plakken. Eerste keer is mislukt, is ook zo;n raar gat. Maar er zitten nog meer lekken in. Volgens mij is binnenband niet nieuw.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 17:28

Vervelend dat ze zo'n band afleveren.

Mijn plannen om ohz te rijden worden nog even uitgesteld.
Mijn vriend moet vanavond weg.

Vanmiddag weer aan de studie bezig geweest. Lastig als je er met 2 tegelijk bezig bent, weet niet welke ik moet gaan doen :-)

Lanouska veel plezier.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 17:48

ik heb vandaag weer even met wobbe gement.
zijn jullie paarden ook zo 'fris' vandaag?
wobbe heeft wel een weekje vrij gehad, maar hij was vandaag van tevoren al zo druk.
eenmaal in de bak stapte hij flink door en was heel erg oplettend.
en reageerde flink op het bit, dus stalgenootje gecheckt of zijn tong over het bitje zat.
maar dat was niet zo, dus hij was gewoon 'fris'.
na een tijdje stappen en wat rondsturen was hij weer wat rustiger en durfde ik het aan om te gaan draven.
en toen was hij weer de wobbe zoals ik hem ken :)

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 17:50

Ja hoor IT :j Niet enkel vandaag, gisteren ook al. Na 27 kilometer goed gas geven wou Romeo nog steeds galopperen en liep hij te trippelen alsof hij net voor de wagen stond en al een maand niets meer had gedaan :D
Ik dacht dat hij vandaag rustiger zou zijn, maar nee hoor. Hij loopt nog door de wei te rennen als een kip zonder kop!

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 17:55

@Tine, dat is lekker een nieuwe wagen met een lekke band :? . Oeps en je stelde je toch niet aan met een botonsteking... hopelijk wordt de pijn snel minder :(:)

Vwb (te) dikke pony's , die van mij worden ook al dik van de lucht.....
Vanavond naar een bijeenkomst van de gemeente want ze willen huizen achter ons huis gaan bouwen (daar is momenteel een voetbalveld) :( ... ik weet nu al dat ik die mensen overlast ga bezorgen met mijn dieren.... en zij mij O:)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 18:12

paarden fris? :')
ik zal vanavond een topicje maken.. laten we zeggen dat dids er helemaal niet zo stuk uitzag vandaag :=
Heb 't weitje verder gerasterd. Hij heeft nu een stukje gras van 4 bij 3 erbij gekregen voor deze week.

@SL; trainen met dids kan nu even niet. Officieel heeft hij nog een week staprust ivm een botvlies-irritatie op zijn achterbeen waardoor dat wat dik is..
maar hij deed zo gaaf vandaag :oo :9

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 18:38

Oh is dat been nog altijd niet volledig genezen? Ik dacht dat dat alweer helemaal vergeten was :o Hoe is het nu met hem?
Als het genezen is, kan je weer lekker beginnen trainen, en dan zal hij vast wel weer afvallen, afhankelijk van hoe intensief je traint uiteraard.

@ Ollie: vervelend zeg dat ze daar huizen willen gaan bouwen! Hier hetzelfde probleem, maar dat is een plan voor over 5 jaar of langer. Ik woon nog bij mijn ouders, dus tegen de tijd dat die huizen er komen, ben ik hier weg :Y)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 18:40

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 18:46

Geweldige foto :') Die heeft duidelijk niet veel last meer van zijn botvlies-irritatie :Y)

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 18:47

SL leuk dat het zo goed ging! Toevallig ook een 4 span welsches van +- 135 gezien?

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 18:51

@ Rhine: nee helaas niet gezien. Ik heb haflingers, fjorden, kwpn'ers en tuigers gezien, maar Romeo was de enige welsh die ik heb gezien :o
Heeft dat vierspan welshjes meegereden met de koetsentocht in Genk van de haflingerclub?

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 18:53

:j Heb hem daar nog overgesproken, hij had van die bruine pony's.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 18:59

Leuk! Ik hoor bij 1 van de weinige leden van de club. Ik heb altijd gereden op de haflingers van iemand bij het bestuur.
Maar het is vrij logisch dat ik dat span niet heb gezien, ik ben als eerste vertrokken. Er is altijd iemand van de club die als eerste vertrekt, ik moest ervoor zorgen dat alle pijltjes er nog hingen en dat de tocht duidelijk aangeduid was. We hebben ieder jaar plezier van onnozelaars die het leuk vinden om pijltjes om te draaien (links ipv rechts aanduiden) of pijltjes af te trekken, dus dat lossen we op die manier op.

Heb je reacties gehoord over de tocht? Vonden ze het een beetje leuk?

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 19:09

Gekke dids. die is het niet eens dat hij rustig aan moet doen.

Het eten is weer op. Was is weer klaar nu nog weer aan de studie :-)
Heb de slag te pakken

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 19:27

super tallechie, keigoed bezig! :)

dids vindt het inderdaad niet zo nodig om rustig te doen.. Morgen maar even onder het zadel een ritje doen. En als dat goed gaat woensdag weer onder het zadel.. Beetje huiverig ben ik wel nu ik zijn vliegkunsten gezien heb _O-

Ga zo ook maar aan de studie. Heb trouwens ook een of andere fascinatie voor insecten laatste paar dagen := niet om aan te raken hoor, maar als ik ze zie wil ik weten wat 't nou is enzo :Pdus de insectengids weer opgegraven :+

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 19:45

naaltje leuke foto

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 19:47

geinige foto van dids!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 21:39

Was vandaag toch maar even naar de knollies gegaan, zou eerst niet gaan maar toch kon ik het niet laten een dagje over te slaan. Toen ik rivaldo aan het poetsen was voelde ik opeens een dikke bult op de plek waar normaal het pessoa bontje rust (longeer nooit daarmee maar om de plek even aan te geven) het rare is dat het keihard is, net aan los beweegbaar (zit op die plek niet veel vlees, waardoor dat moeilijk te voelen is) ook loopt hij er niet kreupel mee, mag je eraan komen maar toch zit het mij dwars.
Om het goed te bekijken heb ik het plekje geschoren. Ook wat foto's gemaakt weten jullie wat dit is? Omdat hij zo af en toe weer stijf loopt (gebeurd wel vaker) en het op de achterbeen zit waar ik altijd wel meer in de smieser hou. Maak ik mij een beetje zorgen.... Ik wil het zowiezo even aankijken gezien hij geen last heeft of het slinkt. Het is echt een hard ei, niet zoals een muggenbult die altijd wat zachter aanvoelt.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 21:41

SL: Nee nog niet zie ze pas woendag ofzo weer :P

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 21:42

insectenbeet?
schop gehad?