[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 12:40

Poeltje

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 16:27

Heb gisteren trouwens lekker even gemend met Kokkie en Sjors geschoren.

Zit nu op stage. Is mijn eerste dag en op dit moment voer ik nog niet heel veel uit. Ik zou bij wijze van gelijk meedraaien en telefoon opnemen etc.
Zal volgende week wel wat meer om handen hebben.

Vanavond menles met Saffier.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 18:55

Triest verhaal van die bokster. Nog erg jong.

Wij hebben gisteren de bak helemaal gefreesd omdat de bak aldoor zo nat bleef. Weet niet of ik er goed aan gedaan heb, want bak is nu loodzwaar en kan er eigenlijk niet in rijden. |(

Vanmorgen menles gehad in de binnenbak van mijn meninstructeur. Was al zeker 3 maanden geleden dat ik van hem les heb gehad. Hij vond ons goed vooruit gegaan, maar uiteraard ook nog een hoop te leren. Heb weer een hoop huiswerk mee, kan dus alleen niet oefenen ;( . Heb de bak vanmiddag nog een keer gesleept, maar weinig verschil. Het moet gewoon uitzakken/drogen, maar ja, dan moet het niet regenen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 19:04

Erg triest van Cheveyo en haar familie. Je hebt het niet voor het uitzoeken of je gezond bent of niet.

@Tine, regent het nog steeds bij jullie dan? Hier is het nu al (....) 3 dagen droog. Pony's vandaag ook weer 2 uurtjes op land gehad vonden ze heerlijk. Ik moest nog aan je denken trouwens, want een stuk van mijn paddock was nog erg nat en dat heb ik geharkt :Y) Had je met Rembrand of met Amerigo les?

Alwyn kwartiertje flink laten draven en galopperen, hij liep lekker te sjouwen. Wil ik toch echt regelmatiger gaan doen (2x per week of zoiets) en dan naar 20 / 30 minuten gaan, puur om zijn conditie op te krikken en hem te leren dat hij vlot loopt. Moet me daar zelf echt toe dwingen want vind het niet echt inspirerend maar goed, alles voor het goede doel :+ Alwyn vond het zelf volgens mij erg leuk.

Morgen gaan we met de trailer (yes, hij is er!) naar het bos en ga ik met de mannen wandelen. Met endurance heb ik mijn paarden, die twee waar ik mee gestart ben dan, zoveel ervaring heb ik nou ook weer niet, ook heel goed op conditie kunnen krijgen door heel veel en lang stapwerk. Dat kan ik prima met de mannen tegelijk doen, als ik ze naast elkaar zet en er dan achter loop. Goed voor mijn eigen conditie, hond kan mee, Alwyn went aan vervoer per trailer en krijgt conditie en Snuit leert stappen, nou als dat niet effectief is :D

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 20:05

Dat klinkt inderdaad als een zeer nuttige training, voor alle partijen! :D
Les was met Rembrand.

Ik wilde morgen eigenlijk nog even in de bak onder het zadel, om nog even proefjes te oefenen (moet ze toch wsl uit het hoofd rijden) en nog wat dingen die ik heb geleerd in de les te proberen, maar vrees dat ik niets kan doen. En geen tijd om naar binnenbak te gaan, want ik moet smorgens helpen op school en eind van de middag komt mijn zus met gezin hier logeren. Moet daarvoor alles voor wedstrijd nog voorbereiden en Rembrand wassen en vlechten. (daarna zet ik hem volgespoten met equishine toch maar weer buiten, zo sneu als hij zoveel op stal moet staan)

Ik heb van de week nog niet gefietst met Amerigo, zie er toch wel tegenop sinds de laatste 2 keer. vind het zo laf van mezelf, maar ben toch wat angstig geworden om te vallen, vooral omdat er ook verkeer langs komt.

Kar van pony is trouwens weer thuis, maar ik kan hem dus nog niet uitproberen of hij nu ook lichter loopt.

Nou, ik ga verder met snert koken voor morgen en vast spullen voor wedstrijd zover mogelijk inpakken, zodat mijn gasten er zo min mogelijk last van hebben.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 22:29

tine, jammer dat je bak nu zo zwaar is.
hopenlijk word dat snel beter?

Ik moet morgen op tijd op stal zijn.
de dierenarts komt 's ochtends, maar ze hebben geen tijd aangegeven.
meestal belt hij/zij een half uurtje van tevoren... maar dat heb ik nu niet gevraagd en heeft de assistente ook niet gezegd toen ik een afspraak maakte.
dus ik wil wel op tijd op stal zijn, want heb geen idee hoelaat de dierenarts nu dus komt.
maar ik neem aan dat die er niet voor 9 uur is? hoop ik tenminste.

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 22:31

Napie: ik ga morgen kijken. :D

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 22:31

lot, word die kar voor buck?

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 00:37

Vervelend het nieuws van de bokker ik kwam haar vaak tegen hier op bokt.

VHU: is efficient bezig :D

Tine: kan nu effies niet rijden

Poeltje: heeft menles

Vandaag rivaldo geschoren, wat een haar kwam er wel niet van af zeg! Morgen komt mijn telefoon kan niet wachten :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 00:41

_O- ga je dan iedereen bellen ofzo ;) ben niet van de telefoongeneratie, heb er wel een, ben ook wel into new technology maar goed, volg niet alles :+

@Buckje, ga je dus kijken bij nieuwe / andere wagen?

Ik ben nu echt failliet, moet eerst heel veel gaan werken en sparen wil ik weer iets gaan uitgeven }:0

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 00:52

Ik ook niet altijd oude tel gehad.. ik wilde die want hij was roze meer niet :P Nu merk ik dat prepaid soms wel 40 euro pm is (2 x 20 euro lager kan je niet kopen van vodafone) en vind het erg fijn dat ik altijd in nood kan bellen. Altijd tegen abbo geweest maar nu ik voor weinig geld per maand eentje kan nemen en ook nog 1 telefoon die pas 2 maanden uit is is dat wel erg leuk. Ik heb vooral rondgekeken naar een die mooie foto's kan maken aangezien mijn camera en telefoon beide kapot zijn heb ik nu 2 vliegen in een klap :D

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 06:25

Veels te jong nog ;( het leven is oneerlijk.
Probeer te genieten van het leven en eruit halen wat er uit te halen valt voor je het weet is het voorbij

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 09:03

Ik kan me hier weer wat vaker melden! Pablo staat inmiddels een maand in Putten, dat gaat hartstikke goed. Sinds 1 november heb ik een nieuw paardje. Bij AR ITP staan foto's!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 09:08

Hee wat leuk.
VHU, nog veel succes met je uitje.

Nog een nachtje en ik zie Tobbe weer !!! Wat mis ik hem toch dat lieve paardje |(

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 09:16

goeiemorgen, ik kom ook weer even zwaaien!

goed nieuws, ik heb het geld van het scheerapparaat terug gekregen!
gelijk een nieuwe besteld bij de paardendrogist en woensdag voor 't eerst mijn eigen beestje geschoren, best spannend zeg!

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 09:59

Super, Nouvel. Je wachten wordt beloond. :)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 10:05

dus je hebt nu een kaal wit spook nouvel? :)

vhu is blut. heb ik nou ook altijd ;)
en nog een boel gelezen, sorry :o

zondag wordt 't goei weer! :):) nu nog ergens een groom vandaan plukken (gegadigden? :P )
Ben nu op stage, straks eerder weg. En vanavond vermoed ik wat shoppen met moeders, als ze sponsort :P

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 10:46

Ja? Mooi weer, jeeh. :):)

Hier ook op stage.

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 10:46

goeiemorgen allemaal.

Wat erg he, van de bokker. ;( Ik kende haar niet persoonlijk, maar toch heel veel sterkte voor familie, vrienden en kennissen.

Pff... heb net 14,5 uur achter elkaar geslapen. Voelde me gisteren niet zo fijn, had me smorgens verslapen en al een hele band koppijn rond mn hoofd. Gauw racen naar de uni, toch nog soort-van op tijd omdat die prof te laat was :+
Toen gauw door naar de groepsmeeting voor het project dat we moeten doen. Vorige meeting was er afgesproken dat we vandaag allemaal een onderwerp voor ons verslagdeel zouden hebben en ook al wat verzamelde info. Kom je er daar achter dat 2 leden nog geen onderwerp hebben en de derde wel een onderwerp maar geen informatie. -:(- Dat vind ik dan echt niet tof.
Toen weer terug naar NL, 2 uur lesgeven/werken met 4 paardjes. En in de tussentijd had mijn koppijn fijn aan kracht gewonnen. Na de les misselijk van de pijn en toen ging het lampje eigenlijk pas aan: K*t, ik heb migraine. ik ben zo aan het rennen en vliegen geweest dat ik die link niet eens gelegd had. Normaal gezien begint mijn migraine ook met zichtproblemen, flitsen voor mn oog tot compleet uitval van dat oog (gelukkig altijd maar 1) maar dat was vandaag dus niet.
Nou, kheb het nog net gered tot thuis, ben om zes uur in mn bed gaan liggen en ben er om half negen vanmorgen pas weer uitgekomen :o

Vanmiddag maar weer bij Storm en Sun kijken. Ik heb ze woensdag samen meegenomen met de wagen: Sun ervoor en Storm als handpaard mee. Lekker door het rustige deel van ons industrieterrein gereden, maar ze waren echt superbraaf. Stukjes stap, stukjes draf, maar op een gegeven moment werd Stormpje moe en liet hij zich steeds verder terugvallen dus toen zijn we maar naar huis gaan stappen. Thuisgekomen was Sun van het verplicht moeten stappen zeiknat (hij maakte zich heel erg druk) en Storm stond met zo'n moe babygezichtje zo schattig erbij te kijken... <3 Hij was niet bezweet, hij kan tenminste wel fatsoenlijk uitstappen haha!

groetjes, lacuna

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 10:51

:(:) lacuun!
in je eentje met die 2 op stap? gaaf! kunnen storm en sun straks temperament delen, sun wat relaxter en storm wat actiever? heb je 'n ideaal spannetje

@poeltje; watvoor stage heb je? :)

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 10:54

Nouvel wat fijn dat je je geld terug ontvangen hebt! uiteindelijk voor de bokker zelf of toch met hulp van bokt?

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 11:05

Balen dat je je niet zo goed voelde Lacuna. :(:)

Naaltje: Ik loop stage bij een uitzendbureau.

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 11:06

muhahaha... ik ben bang dat als Storm straks conditie krijgt we als een kanon gaan. In het begin (toen meneer dus nog lekker fris was) probeerde hij steeds om voorbij Sun te komen. En Sun liet dat natuurlijk niet gebeuren dus we gingen steeds harder. Gelukkig laat sun zich dan wel corrigeren en na een minuut of 5 had Sun in elk geval door dat hij alleen op de commando's die met "Sunny" beginnen moest reageren dus ik heb eigenlijk heerlijk gereden :D
Maar dit is natuurlijk wel een heerlijke manier om storm wat meer op conditie te krijgen en om de beide mannen gewoon wat meer aan elkaar te laten wennen. Tot nog toe mag ik absoluut niet klagen want ze doen het perfect samen. En nog een pluspuntje: de gangen zijn al vrijwel gelijk :D

Groetjes, lacuna

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 11:06

en wat moet je daar doen dan? :) administratie oid? :)
ben gewoon geinteresseerd omdat ik geen zin heb in m'n eigen stage vandaag :P
bokt al half uitgeplozen :P

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 11:27

mijn maand is ook altyd langer dan mn salaris... grmbl..

heel erg van die bokster..
ik kende haar niet, maar zal ongetwijfelt wel reacties gelezen hebben van haar zo hier en daar.
even oud als ik...pfffffffffff
geeft je te denken he..