[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 21:25

zo ben weer aardig bijgelezen geloof ik...
bedankt voor de tussentijdse samenvattingen!

wat een toestand zeg, met dat paard in de sintoptocht, het zal maar voor je ogen gebeuren...

tallechie, heel veel sterkte met daan...

vhu weer lekker met de paardjes bezig geweest!
dat wordt oefenen met hesjes... :D

naaltje fijne avond!

maisie fijn debuut!

Hier ook weer paardendagjes...
vanmorgen ander paardje op stal geschoren, was ontzettend braaf voor de eerste keer in haar leven, en dat op haar 21e!

's middags met stalgenootjes naar 2e hands winkeltje geweest om dekentjes aan te schaffen en even rond te neuzen...

Daarna Fifi nog even aan de longe, gisteren ging ze echt als een raket, alles horen, alles zien, en stuiteren maar...
vandaag gelukkig stukje rustiger, braaf 'r rondjes gelopen, geen rare dingen te zien, dus morgen spannen we even in voor een rustig rondje...

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 21:30

Het is echt koud he brr het was ook niets om nu proefjes voor te lezen.

Maar goed ik heb 184 en 168 punten gereden dus nu M+2 *\o/*

Vaardigheid ging ook redelijk. Robijn was bang van een streep zonlicht en dat koste
me een bal. Ferro stond op standje marathon gelukkig maar 1 bal dus ferro is Z+1.

Dus kan niet zeggen dat ik ontevreden ben. Mn zusje heeft ook winst gereden bij haar
L debuut en remko ging ook lekker maar die is nu nog bij de prijsuitreiking.

tallechie

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 21:35

Maisie dan moet het van 186 zijn, anders heb je er maar 2

Gefeliciteerd met ferro en je zusje

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 21:35

ow oeps haha typfout idd 186.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 21:44

He wat goed Maisie, stoer hoor M plus wp en Z vdh plus wp en dan ook nog met twee verschillende poowns *\o/* Wat leuk ook voor je zus :j en dus ook dressuurdebuut van Jeroen knap hoor.

Biancocoo ik stuur even warme chocomel naar je toe, was je zo :brr: lekker onder de douche!

Nouvel morgen rustig rondje doen, gaan wij (groom en ik) ook doen met Bente :) Die van jou is toch ook af en toe een beetje wacko he. Zou aardig tweespan zijn die van jou en die van mij =:) (is geintje hoor denk niet dat het een goed plan is := ).

Ollie en Ingrid in voorbereiding voor morgen, ben echt heel benieuwd :list:

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 21:45

Maisie lekker gereden aan de punten te zien.
VHU lekker middag gehad.
Ik heb vanmorgen lekker met Billy en Wieneke gemend met de verzorgster en zij heeft daarna Chicko nog beweging gegeven en de andere pony's gepoetst.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 21:46

Wij hebben morgen overdag vergadering bij ons op stal. Maar E is op stap, dus ben er morgenvroeg voor Daan en 's middags heeft E voetbal. Dus kan niet naar stal, maar wil er eigenlijk wel weer een keer op. Dus misschien morgenavond maar heen, en dan vragen als staleigenaar even wil helpen met opstappen en in de gaten wil houden.

Ga even avondje bankhangen / computeren doen, ben beetje moe dus studie gaat niet werken

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 21:53

vhu, dan hebben we vast een heul snel rondje! := :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 22:45

:P

Ik moest zo lachen om die actie van Bente met dat hesje. Ik had echt zoiets van waar hypert ze toch zo van. Ze deed net alsof er iets heel engs achter haar aanzat, staart knijpen, koppie hoog en maar springen, net een kangaroe (met die voorbeentjes van haar zo hoog, in een soort van galopje) 8)7

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 22:52

:oo weet je hoe eng dat IS????

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 22:55

@Maisie, van harte gefeliciteerd met je wp's voor Robijn en Ferro... *\o/* em ook gefeliciteerd voor je zus... ;)
@VHU, die Bente... := , ik ben ook benieuwd... de auto staat klaar, morgenochtend nog even vlechten en dan richting de Brabanthallen... ik hoop dat Ingrid haar *-:) meeneemt zodat we misschien wel een :list: kunnen maken.
@Sonjim, jij ook lekker met de pony's bezig geweest :D
@Nouvel, hebben jullie een 2de hands paardenwinkeltje ? en veel plezier morgen :j
@Biancoo, deze zijn allemaal voor jou :(:) :(:) :(:) :(:) :(:) :(:) :(:) :(:) :(:) :(:) :(:) :(:)
@Tallechie, wat erg van dat paard :oo

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 07:48

@ollie1 succes vandaag in DenBosch
@ Maisie gefeliciteerd met je punten
@Tallechie wat vreselijk van het paard :(:)
@avaluna Image heeft een ontstoken hoefbeen gehad en daardoor is het hoefbeen fors gekanteld en is de andere hoef hoefbevangen geraakt. http://www.hoofcare.nl/frame_pagina/fra ... svaart.htm
Dit is haar verhaal.

Wij hebben gisteren gestart met de Haflinger in Maarssen. Prachtig weer met veel zon; lekker weer om in de winter te starten. Punten waren helaas niet voldoende: 200 en 196.

Wij reden direct na de pauze. Heel lief hadden ze de bak getrokken in de pauze. Wij hadden liever dat ze het niet gedaan hadden. :o Door het ochtendprogramma was de bak namelijk lekker aangerold en rolden de koetsen lekker. Door het trekken was de bak helemaal los en we merkten het meteen toen we binnen reden: de wagen rolde niet; dus Janouk moest er flink aan trekken en dat zie je meteen terug in de middenstap en uitgestrekte stap. Verder was ze toch al niet erg voorwaarts.
Waarom bleek bij het uitspannen: ze moest ongelooflijk plassen. :j
Maar we hebben wel lekker gereden tussen de Friezen. haha we waren de enige Haf tussen allemaal Friezen.
Laatst bijgewerkt door janouk op 20-11-11 07:53, in het totaal 1 keer bewerkt

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 07:48

Poehee 6 uur de wekker ben ik niet meer gewend maar ben nu helemaal wakker. Las gisteren nog een camera verzoek dus heb snel batterlij opgeladen :D
Verwacht niets he Ol met mijn lens in een binnenhal, ziet er niet uit :+

Heb ik iets gemist, is er iets met Biancacoo ?

Benieuwd of Naaltje Jan Smit nog heeft gezien ? Leuk feest geweest ?

VHU heeft genoten van het heerlijke weer in galop door het bos :j

Hopelijik heeft Daan geslapen vannacht

Vandaag gaat Ellis lekker rijden met Fifi, veel plezier met het spookje !!

Maisie heeft meer punten gereden als dat ze opschrijft ik dacht ook al 'huh' ? :P
Super hoor, gefeliciteerd !

Edit Janouk: jammer van de bak en dat ze zo moest plassen. Volgende keer beter !

Nou over 10 minuten stap ik in de auto en iedereen een fijne dag !!!

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 10:04

Goedemorgen allemaal!
Ik ga even mee in de mooie samenvatting van IM, Janouk en Ollie :D

Ik heb vannacht dus voor het eerst bereikbaarheidsdienst gehad. Begon om 5 uur gistermiddag en duurt normaal tot 8 uur 's ochtends. Maar heb ook meteen een dagdienst erachteraan, dus ben vanmiddag 5 uur klaar. Heb gisteren 1 telefoontje gehad en 1 mailtje, hele nacht verder niks gelukkig!! Dus slapend rijk geworden ;)

Vandaag dus niets op het programma staan, moet bereikbaar zijn en in de buurt blijven.

Fijne dag allemaal!
Ollie en IM veel plezier!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 10:41

nou ik weet waar het gerucht over jan smit vandaan kwam
ze hebben heel de avond alleen maar keihard nederlandse meuk gedraaid. en dan wel zó hard dat het allemaal toeterde.. En jantje oliebol dus.
Gruwel :+ Wel gelachen met die jongens, t was wel gezellig :)

maisie een superdebuut!! :):) en nog 'n winstpunt in 't Z
janouk moest plassen en door een zware bak :(:)
tallechie is trots op daan, en wil vanavond rijden
frensie is slapend rijk geworden, hoe heet je werkgever? :P Wil ik ook :)) ;)

zo naar stal toe :) 't is keimistig hier..
stalgenootje gaat mee. Dus ben niet in mn upje :)

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 10:47

Hahah, mijn werk zal wel beter zijn voor je rug Naaltje ;)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 11:11

Ollie en ingrid succes
janouk jammer van je punten, maar wel lekker gereden
frensie moet werken en bereikbaar zijn
naaltje gezellige avond gehad en gaat naar stal

Hier een goede nacht. Tot aan 2230 af en toe wat jammeren / huilen, maar kon hem in zijn bedje laten. Speentje in, muziekje aan en hij sliep verder. Vanochtend om half 6 was hij wakker. Bij mij in bed gelegd en weer in slaap gevallen tot aan 9 uur.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 11:11

ongetwijfeld ja :=
maar het wordt al wat minder heftig.. (wat betekent dat het langer duurt voor ik het voel en ik dus gewoon weer net zolang doorga tot 't zeerdoet... gut ik ben erg := )
kan alleen nogsteeds m'n rug niet buigen zegmaar, dan komt die zenuw nogsteeds knel. Dus misschien word ik wel gewoon handig in alles uitvoeren op zo'n manier dat m'n rug niet meedoet :=

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 11:21

@Janouk: wauw, wat een verhaal en dan nog met goede afloop, geweldig dat jullie zo alles op alles gezet hebben en die eerste diagnose niet hebben willen geloven. Petje af :j .
Dat is balen van de bodem en moeten plassen is natuurlijk ook niet fijn.

@Nouvel: fijne rit, vandaag.

@Ollie: heel veel succes!
Mooi om daar te rijden.

@Maisie: super!

@VHU: hahaha, dat was d'r iets té fel.

@Sonjim: lekker aan de slag!

@Naaltje: oeh, verschrikkelijk die muziek, maar wel gezellig dus.

@Frensie: nou dat klinkt goed, slapend rijk worden :D .

@Tallechie: fijn dat het gisteravond goed ging, hopelijk zette dit in de nacht door.

Een heel fijne zondag, allemaal *\o/*

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 11:49

Wauw Janouk! Wat een verhaal van Image! Fantastisch en om haar dan zo op dat filmpje te zien!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 12:28

Ik red het momenteel echt niet meer om het hier bij te houden en op iedereen te reageren. Sorry.

Zoon heeft gisteren weer onderlinge bixie meegedaan. vorige keer ging het heel snel, toen had hij wat kort losgereden, dus nu wat eerder begonnen, liep het vreselijk uit en heeft hij ruim een uur losgereden. Hij wilde eraf. Maar toen bedacht hij ineens dat hij ook achterstevoren op pony kon, gelukkig kon ik hem daarmee afleiden. Hij had 77 punten en 1e prijs (gedeelde).

Moet nu naar buiten, man helpen met springen en daarna Thabor nog even oefenen in de trailer en ook nog even voor de wagen.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 12:32

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 14:54

En terecht Bicci :){ en <:) mogen jou dit jaar absoluut niet vergeten, vind het geweldig dat je dit hebt gedaan :* +:)+

Een slapende Daan, IngridM en Ollie op stap door de mist, Janouk moest en proef, en plassen en zware bak :(:) en het verhaal van Image wat een hoefsmid wel niet kan doen zeg _/-\o_ Tine's zoon gaat mam en pap achterna *\o/* Naaltje's rug blijft vraagstuk en vooral hoe daarmee om te gaan, Frensie heeft hele goede keus gedaan met andere baan, wat fijn voor je zeg echt top!

Vanochtend om 9.00 uur weggereden in dichte mist, bij stal leek het wat mee te gaan vallen. Zonnetje deed erg haar best erdoor te breken. Bente was zoooooo braaf met inspannen en wachten met op de wagen stappen :D alleen daarom was vanochtend al geslaagd. Ik kon gewoon gaan zitten, haar gewoon zeggen dat ze mocht vertrekken en ze vertrok zelfs in gewone stap. Ze herkent onderhand mijn groom ook denk ik, ze heeft gewoon in de gaten als groom er is dat we ritje buiten gaan doen. Netjes losgereden in bak, het werd toen al aardig koud :brr: en toen richting bos.... we hadden allebei maar onze felle hesjes aan want jeetje zeg het trok weer helemaal dicht!

Onderweg hele groepen mensen met hesjes gezien zowel wandelend, als op de fiets als te paard }:0 uiteindelijk vond Bente ze niet meer eng _O- Fijn ritje gedaan maar arme groom had het zoooooo koud :brr: :brr: dus niet zo lang gemaakt, na uurtje waren we weer terug. Had graag rondje over de weg er nog aan vastgeknoopt maar het zat ondertussen weer potje dicht en ik durfde dat toch niet aan (plus dat ik mijn groom graag houd haha).

Dus na opwarm-koffie-ronde in de kantine weer richting Rotjeknor gegaan. En nu na warme douche lekker in joggingpak rest van de dag maar gewoon in huis doorbrengen. We zouden naar Meppel, verjaardagsvisite, maar met deze mist zie ik dat echt niet zitten :n .

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 15:11

:oo wat veel bij te lezen... dat is helaas niet allemaal gelukt ladies...

vanaf hier maar weer even aanhaken dan...

VHU lekker gemend met Bente in de kou
topicje van Bic (moet ik nog gaan bekijken Bic)
en een bijzonder mooi filmpje van Yanouk, wow, ik ben stik-jaloers, wat had ik jullie graag nagedaan!

Wij wilden gisteren Mickey inspannen, maar helaas duurde het ruim drie kwartier voor hij het bit/hoofdstel aan wou en daarna sloeg hij helemaal op tilt, ruim half uur staan steigeren in de stal... }:0 Dus niet meer de moed om weg te gaan... nou was het hoofdstel aandoen al niet zijn hobby, dat wisten we, hadden we gezien, maar dit was combinatie van heel veel foute factoren, maar voor de zekerheid maar vragen of zijn ouwe baasje keertje komt helpen, ook gelijk wel gezellig :D 's Avonds nog even geoefend met gewone hoofdstel en dat ging aardig dus weer gerustgesteld...
En vanmorgen verhuisd naar stal hierachter ons huis (op dringend verzoek en na lang aandringen van vriendlief) Redenen kunnen hier even niet genoemd worden, maar zijn wel valide :D
Ach, het houdt je van de straat en eerlijk gezegd ben ik er wel blij mee, paardje staat nu 800 m verderop, kan lekker te voet/te fiets en met de auto en hij stond al heerlijk in zijn nieuwe grote kudde op grote wei... ik vond het heel bijzonder, dat beestje is erg flexibel...

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 15:25

Balen dat hij zoveel stennis maakt om zijn bit. Heb je al geprobeerd het bit in stroop te dopen? Doet vaak wonderen.