[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 10:47

Nee, da's ook geen goed plan :+
Tja, anders weet ik het ook niet. Krijgt hij echt maar een plakje hooi?????? Goedkoop peerdje :+
HEel veel stapwerk doen maar pootje-technisch is dat nu waarschijnlijk niet handig.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 10:49

Nou, heb op jullie aanraden toch net maar even tandarts gebeld. Kan er zo heen.

Vanmorgen flinke domper. Wilde met nieuwe menkar aan de slag. LEKKE BAND. In buitenband helemaal neits te vinden, in binnenband een heel gek gat, ongeveer de vorm van een vraagteken. Heb net geprobeerd te plakken, maar lukte nog niet echt. Krijg nieuwe binnenband op gestuurd. Baal er wel van, want verf van velgen is toch iets beschadigd (ondanks dat ik doekjes heb gebruikt bij bandenwippen (wat een K..klus is dat toch!!)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 10:51

Naaltje: vervelend dat het afvallen zo moeizaam gaat. Vorig jaar was Amerigo aan de volle kant, maar dit jaar blijft hij superslank. En wat ik eraan doe..... hij staat gewoon in groene wei en krijgt 2x per dag handje muesli. En regelmatig trainen natuurlijk.

Nou, ik ga tandjes poetsen en op pad.

mirror666

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 10:52

hij krijgt hooinetje per dag.
Wil wel dat hij gewoon te knabbelen heeft namelijk, hij staat ook al in z'n upje nu..
paardje wat hele dag duffig in een kaal landje moet staan zonder dat hij iets heeft vind ik sneu eigenlijk :o
hij heeft zijn hooitjes nu netjes na 1 dag niet helemaal op. En hij krijgt 1x per week een strookje gras (wat dan resulteert in geen hooi).
wil vanmiddag onder 't zadel stuk gaan stappen, aangezien mijn poot het vele stappen niet leuk vindt _O-
Zogauw ie weer heel is gaan we aan het échte werk..
maar hij is best zuinig idd.. als ik wel eens mensen hoor met kilo's brok per dag.. :=
ik doe al vanaf oktober met 1 zak, en daar is de helft net van op :+

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 11:03

@Tine: dat is ontzettend balen van je wagen :(:) , hopelijk is de band snel binnen en kun ja aan de slag! Succes bij de ta :(:)

@Naaltje: wat rot zeg, dat Didds gewoon dik wordt van lucht, lekker wat stapritjes onder het zadel :j !

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 11:09

Bij mij gaat het voer ook over de datum zo lang doe ik ermee. Ferro krijgt nu 2 plakjes hooi op een dag
en staat op een afgegraasd stukje.

@ tine balen van je kar zeg !!! Nu al lekke band.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 11:12

nu al lekke band :=
da's een vlot mankement :(:)

het miezert hier >;) ^)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 11:31

tine...........balen zeg !!!
Hoop dat je bandje er snel is, dat is echt weer een domper idd....

Naaltje.......did's kan niet erger op rantsoen, hij slankt straks wel af, als je echt weer met hem aan de slag gaat ~~}>
Komt helemaal goed !!
Onder al dat did's zit de echte did's !!

Miezeren ?? .....het regent hier al de hele nacht en ochtend....heeeeerlijk tegen de stoffigheid *\o/* , ietsje minder voor ons !! ^)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 11:33

jij woont vast in 't midde/noorden van NL?
buienradar geeft dat aan iig dat het daar wel voor 't echie regent..
Hier is het zo'n rare neervallende mist.. doodzonde want dat is niet genoeg om de boel drinken te geven :=
als 't blijft regenen ga ik straks gewoon met de paraplu met dids wandelen _O- anders even erop en de paden in het bos opzoeken die wat hard zijn
Maar eerst een was erin hier, en aanzetten voor vanavond, en m'n schoolprut bij elkaar leggen

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 11:56

Lastig is het met paarden die te dik blijven. Pablo was in Limmen ook altijd te dik. In Starnmeer ging hij geen volle dagen het land op. Detje is gewoon goed zoals ze nu is. Momenteel krijgt ze denk ik 1,5 kg per dag, 1 kg Havens Kentucky en 0.5 kg appelmuesli na t werk. Heerlijk zo'n paard waar je dat allemaal in kan stoppen :D

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 11:59

:))
ik zit met een stroom-aansluit-dilemma nu... zijn er mensen die me daarbij kunnen helpen?
Ik ben namelijk bang dat ik de linten ga trekken etc en dat dan blijkt dat ik door weides openen/dicht opeens op de helft geen stroom meer heb?
Afbeelding
who knows?

ga hier even alles open gooien, 't miezert nogsteeds flink.. komt regenlucht binnen nu :))

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 12:18

Tine balen van de pijn en van je kar.
Naaltje ik heb geen idee qua stroom. Ik heb geen idee over het afvallen. Bij veale werkt extra aan het werk gewoon, maar dat is bij jou niet mogelijk
Avaluna ik heb nu nog niet onder zadel gereden. Wilde gisteren naar stal, maar niet gelukt. Ik weet niet als mijn vriend vanavond thuis is, maar anders ga ik vanavond naar stal en hopen dat er iemand is.

Mijn vriend is vandaag thuis aan het werk, hij heeft de 8 uur voeding gedaan dus kon heerlijk uitslapen. Ben net mijn bed uit

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 12:21

Ben ik weer. Nu doet mond nog meer pijn, voorzover dat mogelijk was. Ik blijk een botontsteking te hebben als gevolg van getrokken kies. Volgens tandarts een van de meest pijnlijke dingen in tandheelkunde. Fijn. Voelde me al zo'n aansteller, dacht dat ik de pijn als excuus gebruikte om niet naar les te gaan vanavond. Maar nu blijf ik toch maar thuis. Tandarts heeft het verdoofd, althans hij heeft verdovingsvloeistof ingespoten en het gat behandeld. Deed vreselijk pijn, tranen liepen echt over mijn wangen. Heb zware pijnstillers mee naar huis gekregen. Hopelijk gaan die ook nog iets doen, want merk er nog niets van.

Lekke band is echt heel erg waardeloos. Maar goed, niets aan te doen dan wachten op nieuwe binnenband. Wagentje heeft misschien 10 meter gereden. Van aanhanger naar stal.

Nou, ik ga naar bed, hopelijk voel ik me straks iets beter.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 12:23

Tine je weet nu wat er aan de hand is en waar de pijn vandaan komt.
Hopelijk wordt het snel beter

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 12:24

Zou nu met 2 dagen minder pijnlijk moeten worden.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 12:34

Tine: Poeh klinkt pijnlijk doe maar rustig aan en wat balen van je band zeg!
Lacuna: Jij kan wel als tandarts aan de gang want je gaf gelijk de goede diagnose voor tine :P
Naaltje: Over stroomdraadjes weet ik niet veel af, doe altijd maar wat hihi

Ga als ik de kids zie echt stevig met ze praten want ze hingen letterlijk over de pony's heen. Lacuna: Dat van jou kan ik helaas niet meer gebruiken ze weten nu echt dat rivaldo zo lief is en niets doet. Maar tum werd het duiveltje }>

Zou vandaag gaan mennen met stalgenoot maar ik twijfel :P.. normaal maak ik me niet druk van wat regen maar het is nu wel achter elkaar door aan het regenen en dagje voor mezelf vind ik ook niet slecht :9k

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 13:00

@Naaltje: helaas kan ik je niet helpen...

@Tine: autshj, ik hoop dat je een paar uurtjes lekker kunt slapen :(:)

@Tallechie: wat lekker, weer eens lekker uitslapen :):) .
Heb je nog lang verlof?

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 13:07

Officieel tot half juni, maar dan moet ik eerst op zoek naar werk. Daan gaat vanaf 1 aug naar de creche dus dan wil ik ook weer aan het werk. Of ik moet eerder wat vinden, dan ga ik gewoon vanaf 1 juli aan het werk.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 13:16

@ naaltje als op het buitenste draad stroom sta heb je volgens mij gewoon overal stroom. maar dan moet je wel al het stroomdraad ook onderling aan me kaar vast maken en niet alleen aan de buitenste vast maken dus het tussen draadje van weiland 1 en 2 moet ook aan het draad van weiland 3 vast als je snapt wat ik bedoel

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 13:18

:j alle draden komen aan elkaar vast verder
dat is in elk geval wel de bedoeling ;)
ik ga zo naar stal toe om dids te stappen, en om de rest van m'n palen te zetten.. Hopelijk heb ik genoeg palen zodat ik hem weitje 4 in kan laten...
*gaat aan de slag*

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 14:01

@ naaltje en je kunt natuurlijk als je klaar bent met bedraden en je het stroom er op hebt staan altijd even zelf voelen ~~}>

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 14:09

Tallechie: Je had toch een baan of was dat een tijdelijke?

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 14:11

grr zelf voelen doe ik helaas zowat elke week. Goed,t giet hier nu. Sta je dan met je weidezooi. 2 schroeven en 1 accu al leeg...
Ga gauw draden trekken en dan heeft ie zn tijdelijke stekkie. Ik zie wel t gras allemaal drinken nu,haha.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 14:22

Dat was een tijdelijke baan via het uitzendbureau.
Maar het liefst ga ik gelijk stage lopen voor mijn opleiding, maar moet dan wel een stageplek kunnen vinden.
Maar ik ga me daar in juli pas druk over maken.

Hier regent het ook. De hond is vervelend, die wil naar buiten, maar wil niet in de regen naar buiten, dus gaat elke keer naar de deur om te kijken als het al droog is.

Succes naaltje.

Ik ga nog even aan de studie.
Huis is al weer aan kant, was alweer in de wasmachine.
Nu nog bedenken wat we gaan eten vanavond

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 14:27

hahaha tja zo zou ik het proberen.. stokje er tegen gooien en zelf optijd je hand weg trekken.. heb nooit zin om het metertje erbij te pakken.. }:)

Tine wat vresellijk irritant van je band, omdat hij net je schuur in is gerold.. Ik hoop trouwens dat je kies nu ook beter gaat worden.

Rivaldo: ik zou die kinderen ook niet leuk vinden en gewoon zeggen dat ze niet zomaar het erf op mogen. Hebben ze gewoon naar te luisteren.

Straks les, ben benieuwd hoe ze het doet vandaag! ~~}>