[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

IvysToeter

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 17:00

haha sap heeft mij slechte gewoontes geleerd hihi

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 19:58

Auch net op de terug weg van mijn stage aangereden door een scooter... Eigen dikke schuld, ik keek niet om en stak mijn hand niet uit, sloeg af en mijn achterkant van de fiets werd geraakt. Fiets in kreukels... Scootermobilist lag stuk meer in de kreukels als ik, pijn aan het borst... Behoorlijke chaos allemaal.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 20:00

oei..
netjes gegevens uitgewisseld wel? hopen dat 't goekomt met scooterrijder :)

Ik heb daarstraks dids eventjes gelongeerd en door de bak laten racen :)) toen nog eventjes erop gezeten :) zonder optoming wat door de bak gestapt :)

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 20:02

Ben met hem mee op zijn scooter die het nog maar half deed even mee naar huis gereden, daarvoor wel even snel mijn ouders gebeld (half huilend door de schrik dus die zijn ook even goed geschrokken) zodat ze wisten wat er gebeurt was en waar ik was. Was een hele aardig man, netjes gegeven uitgewissels en even bijgekomen van de schrik.

Heerlijk lijkt me dat om is te proberen, zonder optoming op een paard rijden. Maar dan moet je toch wel goed kunnen rijden en vertrouwen hebben in je paard!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 20:04

Aahhh beterschap manon, hoe gaat het nu?

Leuke foto's sappos!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 20:10

goed kunnen rijden hoeft niet :)) dat kan ik ook niet namelijk ;)
vertrouwen hebben wel :))
heb ook nog galopjes gepakt, maar hij is nu zoveel vlotter dan op zijn vorige plek! beetje wennen dus nog, voelt rennerig waardoor ik ga spannen :)
heb meestal wel een vlecht vast van z'n manen :+
het allermooiste van optomingloos vind ik dat ik hem bijna altijd achterwaarts krijg :))

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 21:21

Optomingsloos lijkt me eng, maar onze uk heeft het laatst wel met chicko gedaan, nu staat chicko eerder stil dan dat hij rent met een kind op zijn rug maar toch.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 21:28

als het je eng lijkt moet je 't ook nooit doen :) ik moet 't ook niet altijd proberen :)
doe die fratsen ook alleen in de bak hoor ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 21:30

Leuk Naaltje.
Bedoel je optomingsloos zonder zadel of met helemaal niks. Bij laatste hoef niet bij mijn paard niet te proberen want dan gaat hij echt niet vooruit :+
Zonder zadel rijden vindt ik erg leuk, Tobbe zit ook erg lekker en stevig. Heb zelfs ooit draf buitenrit gemaakt zonder zadel :p

Manon,
dat is flink schrikken, maar reed die scooter ook niet veelste hard ? Hoop dat niks pijnlijks aan heb overgehouden.

Ben weer flink aan leren voor koetsier cursus.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 21:45

helemaal zonder :)
Zonder zadel doe ik met dids vaker, deed dan toch. Incl vlotte galop door 't bos, heerlijk! :) vermoed dat dat deze zomer ook weer tot de mogelijkheden gaat horen :)
Maar zonder hoofdstel/halster etc gaat bij hem ook heerlijk. Hij gaat dan juist super vooruit, racenn! (om als ik uit balans raak stil te gaan staan ;) _

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 22:00

manon, brrr dat is flink schrikken zeg!
zo ben ik vorige jaar rond deze tijd aangereden met de scooter door een auto.

Vanavond voor het eerst in de avond/donker in de bak gement met wobbe.
we hebben gisteren nieuwe lampen gekregen langs de bak :D en het lijkt nu onderhand een voetbalstadion hihi.
dus genoeg licht om 's avonds ook te kunnen mennen.
het ging wel lekker :)
ik heb via een bokker een staldeken gekocht.
als ik die van de week binnen heb dan doe ik wobbe van het weekend weer een keer scheren.
en dan staldeken op + 200grams deken of 300grams deken.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 22:19

Zonder zadel heb ik jaren gedaan, een keer gevallen en toen was het over.

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 22:27

Heb nu wel hoofdpijn en voel me een beetje licht in m'n hoofd en heb een blauwe plek op mijn been, maar de rest zal morgen allemaal wel komen... Ik denk niet dat de scooter zelf te hard reed, ik kan me eigenlijk weinig herinneren wat er precies gebeurde, het stomme is dat als ik net zoals alle andere fietsers die langs kwamen door rood was gereden wat meestal gewoon kan daar, dan was dit niet gebeurt. Ik keek om, ging fietsen en ging toen links af zonder te kijken. Ik hoorde hem ook niet, omdat ik heel dom, altijd muziek op heb. daarom kijk ik vaak juist ook om, omdat ik weet dat ik het niet hoor. Nou, muziek zal het waarschijnlijk toch niet meer doen nu...

Ivystoeter@ Door een auto aangereden worden, en dan ook nog zoiets zwaars als een scooter, hoe is dat afgelopen? Dat moet een behoorlijke klapper zijn geweest dan.

Staat Wobbe 24/7 buiten of snachts binnen? Heb je al een leuk patroontje in gedachte voor het scheren :D ?

Heb een tijd terug op een tinker zonder zadel gereden. Maar die hobbelt enooorm in draf en galop, en moest me soms zelfs vasthouden aan de teugels dus ik ga als ik er nog is op rijd zonder zadel niet meer met bit maar met halster rijden, als ik dan in reflex het touw pak, doe ik het beestje tenminste geen pijn.

Lijkt me heerlijk om op een pony te rijden die een vlakke gang heb, waar je gewoon in draf en galop lekker op kan zitten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 22:29

Fijn dat mennen in verlichte bak zo goed ging :)

Naaltje,
Dat lijk me echt heerlijk.
Tobbe is echter liever lui waardoor hij enkel in midde van bak gaat staan :=

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 22:34

Ik kreeg geen voorrang.
kwam zelf van rechts en die auto had 'haaientanden' aan haar kant staan.
ik zag de auto wel aankomen, maar ik reed vol gas.
ik kon 2 dingen doen * vol in de remmen, of * doorrijden en hopen dat de auto op tijd stil stond.
Als ik had geremd had ik niet op tijd stil gestaan en waarschijnlijk onderuit gegaan (en voor de auto terecht gekomen)
dus ik koos voor het 2e.. doorrijden en het beste hopen.
de auto tikte me nog net tegen de zijkant aan.
Ik schoot als het ware door het grasveld op.
daar stond godzijdank hoog gras, anders was ik keihard onderuit gegaan.
want ik werd een soort van gelanceerd.
ik kon nog net een lantaarnpaal ontwijken en paar honder meter verderop stond ik stil.
ik was heel erg geschrokken en heb keihard lopen schreeuwen en schelden van ver af.
toen terug gelopen en gegevens uitgewisseld.
die vrouw in de auto was ook heel erg geschrokken.
maar alles is uiteindelijk geregeld door de verzekering.

Wobbe staat overdags buiten en 's nachts binnen.
ik heb geen patroon in gedachten.
hij gaat gewoon helemaal kaal.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 22:48

@joram; dids is 9 van de 10 keer ook liever lui dan moe hoor ;) maar soms hebben we beide zo'n ''bui'' ;)

@milanka; vlakke gang is bij dids niet aanwezig.. eerder een shettendrafje zo kort.. Draaf ook amper zonder zadel, meteen door de galop in ;)
pak altijd pluk manen als ik me vast wil houden :P

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 01:21

Ben ik weer, nog ff bokken en een wijntje voordat ik bed induik. Heb flink lang gewerkt vanavond moet ik altijd even bijkomen :o

Citaat:
Ik vind jullie ponys wel erg sterk hoor, want Amerigo (1.14) heeft moeite met de kar van 125 kg. Over verharde gaat het goed, maar zware bodem kan ik hem echt neit meer dressuurmatig laten lopen.

Denk dat die sterke dappere pony's ook niet in een jaartje 'gebouwd' worden hoor ;) Simba liep al 5 jaar voor de wagen en Snuit al vanaf zijn 3e (dus al 10 jaar). Snuit en Sim is/was echt mega sterk en dapper 8-) ;( overal langs, geen twijfel en er altijd voor gaan. Dat heeft tijd nodig om zover te komen denk ik. Alwyn trekt de wagen nu makkelijk een half uurtje over gras en zo'n drie kwartier over de weg, daarna gaat het lampje echt wel uit. Door het zand hebben we nog niet eens geprobeerd :=

Jeetje Milanka, rustig aan. Als ik je zo hoor heb je een hersenschudding :(:)

@IT, nu al 300 + 200 grams? Hoe moet het dan als het echt gaat vriezen? Denk er wel om dat het nu ook kouder wordt dus je houdt het vachtje wel dunner maar wil je dat zo dun hebben omdat als je dan gaat mennen moet je ook in gaan in/uitstappen met dekentje erover of zoiets. En zweet hij dan nu zo erg dat je weer wilt gaan scheren? Als je wel scheert en je doet er gewoon weer je 300 grs overheen, groeit vachtje wel iets maar niet meer zo enorm hoor, want die wintervacht aanmaken doen ze vooral in sept / nov. Daarna gaat het veel langzamer.

Morgen trailer ophalen *\o/* :evaw:

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 08:48

Zo dat is ook schriken ivy, wel fijn dat het goed geregeld was achteraf. Hier was dat allemaal niet zo makkelijk veel gevecht om mijn gelijk te krijgen dat is erg jammer. Uiteindelijk de zaak wel gewonnen.

300+200 grams, dat is wel erg veel! Mijn paardjes lopen nu met 150 en 200 grams. Ik wilde ze eigelijk niet meer scheren, maar moet het toch echt doen, rivaldo zweet zo erg en is niet meer droog te krijgen dus die ga ik binnenkort scheren. Tum daar in tegen bij dezelfde inspanning heeft enkel zijn okseltjes een beetje vochtig erg apart :P

Gisteren een heerlijk rondje gaasperplas gereden met het 2span. Bij het wegrijden van stal was tum opeens die de kar als eerst ging trekken. Ik gelijk wat krijgen we nou? Normaal gebeurd dat niet. Ook tijdens de rit liep tum lekker mee. Uiteindelijk zelfs gelukt rivaldo wat in te houden en tum meer gassen. Was zo trots :D.. hij kan het dus wel.

Ook mijn langboom uit elkaar gehaalt om hem in te korten. Helaas kon dat niet met bouten en zal ik hem moeten inkorten met de slijptol.

Stal was ook nog steeds mooi droog en schoon nadat ik er maandag een pak vlas overheen gegooit had + natte plekken.

VHU: Wat voor een trailer ga je halen :D?

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 08:51

fijn dat het ritje goed ging
én dat de stal er beter uitziet! :)

Dids is nu ook z'n wintervacht in aan het schieten := gister 10 minuutjes gelongeerd (gewoon ''vrij'' niet bijgezet) en hij was zeiknat _O-
gaat ie in de zwarte blubbige grond liggen rollen, dus hoe die eruit zag :=

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 09:37

ik ga hem ook niet nu al 300+200 grams op doen.
Ik heb een waterdichte 200grams deken, een waterdichte 300grams deken en er is een staldeken van 200gram onderweg.
Als ik hem alweer zou scheren, dan zou ik de staldeken op doen en de 200grams waterdichte deken OF alleen de 300grams deken (als hij dan niet te koud heeft)
en als het dan echt heel erg koud word.... Dan krijgt hij pas 2dekens van 300gram op.
Maar dan heb ik het niet over bijv. 2 weken, maar ieder 6 weken.
Bij wijze van.
Snappen jullie wat ik bedoel?

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 11:13

milanka: hoe gaat het? spierpijn en bont en blauw? balen joh.
ja dat deken gewissel,ik heb nu een 300 gram op,hou het maar zo,sunrise haar haren zijn alweer gegroeid(iets te vroeg geschoren)
ga haar niet meer scheren,ze loopt buiten (en loopstal)

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 11:24

Morgen

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 12:36

:wave:

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 12:38

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 12:39

Ik las het, Evelli. Kende haar verder niet, maar het blijft natuurlijk heel erg. Zo jong nog, bah! :\