[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

L_Rivaldo

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 17:01

Ja ik ben ook helemaal gek van welshjes en hoopte ook dat we daar mee mochten lessen :D.. Aan de ene kant zou het ook mooi zijn als we met de grote eens mochten voor het verschil en ervaring :)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 17:04

@VHU: wilde jij mij nog pbën?

Ik vind het echt super met de Welshkes, die van ons willen altijd lopen, zijn hartstikke gemakkelijk en wendbaar!
Gelest heb ik met Haflingers, trouwens.

KimPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 17:14

Pff, is nog erg lastig zoeken, een beleerde shet :+

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 17:18

Die zijn er genoeg hor!
Wat zoek je precies?

KimPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 17:40

Een beleerde brave shet, tussen de 80 cm en de 1,05, geen exceem, niet duurder dan 500 euro.. moet tegen een stootje kunnen..
Geen hengst het liefste..
Der staat niks op marktplaats:P Hier op bokt ook niet echt iets..

Sjemie, typ dit bericht, draai me om, hebben de honden een pleerol in tienduizend stukjes gevroten.. |(

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 17:43

Net bijna een uur weggeweest met wieneke en ons pleegkindje, zij heeft gegroomd, nou daar kan mijn vader een voorbeeld aan nemen. Mooi recht ervoo staan met inspannen, zij heeft gepoetst en zelfs even gemend in het veld. Ook is zij naast wieneke door de poorten gelopen en hoefde ik alleen maar op de andere te letten.

Ze doet het echt super met de paarden.

Sanne, jij hebt dus ook 3 shetten hihi.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 17:44

@Avaluna: nee, ik moest Tine hebben over haar wagen. Maar ik had per ongeluk jou aangeklikt, toen bericht ook al verzonden en toen ik het verzonden had weer verwijderd :o?
Een leuke beleerde shetlander is soms wel even zoeken. Maar zo af en toe zie ik ze wel voorbij komen (als ik weer eens aan het surfen ben op marktplaats op zoek naar van alles en in de verleiding kom even bij pony's te kijken :o ).
@IngridM jammer, maar toch mooi dat ze hier heeft gestart!
Lekker door de bossen mennen lijkt me heerlijk. Bij Onder de Kastanje kan je paard plus wagen plus instructie huren, lijkt me zo leuk. En je leert er ook weer wat van. Dan is het natuurlijk alleen maar gezellig als er iemand meegaat dus ...

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 17:48

KimPower schreef:
Een beleerde brave shet, tussen de 80 cm en de 1,05, geen exceem, niet duurder dan 500 euro.. moet tegen een stootje kunnen..

Sjemie, typ dit bericht, draai me om, hebben de honden een pleerol in tienduizend stukjes gevroten.. |(

Hier op bokt stond laatst wel een zwarte shet te koop die beleerd was. Was wel een hengst maar wel braaf iig dat stond in de adv. ;)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 17:50

Ik zou ook super graag een welsh A'tje willen hebben voor enkelspan voor mijn marathonwagen.
Even een vraagje voor de welsh kenners hier: een welshje van 1.15 bijvoorbeeld, kunnen die nou evenveel trekken als mijn shetten of meer? Ze zijn natuurlijk wat ranker en ik vroeg me dat een beetje af omdat hij dan voor mn marathonwagen moet lopen. Weegt denk zo'n 125kg.

Ahaha t is vast een stomme vraag :=

KimPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 17:50

Jelleee schreef:
KimPower schreef:

Hier op bokt stond laatst wel een zwarte shet te koop die beleerd was. Was wel een hengst maar wel braaf iig dat stond in de adv. ;)

klopt, heb ik contact mee gehad, maar er kwamen al mensen kijken, en denk dat ie weg is gekaapt. Plus me moeder wil niet eerder bij een paard kijken als dat ik barrel verkocht heb, nou zijn daar mensen vanochtend voor komen kijken, maar of ze der nemen.. Kinderen waren enthausiast, maar moeders keek bedenkelijk.. ;(

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 17:55

Waarom moet je pony weg dan? Of lees ik daar overheen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 18:01

@Sonjim wat leuk zeg. Vind het altijd zo gezellig als je met een kind / je eigen kind / vriendje van e.d. lekker met die pony's bezig kunt zijn.
@Jellee: ze zeggen altijd 1x het gewicht van de pony door zwaar zand, 2x gewicht over onverharde goede weg en 3x gewicht over de weg. Zou welshje iets van tussen de 200 / 250 kg tot 500 / 700 kg kunnen trekken afh van de ondergrond. Dus met een wagen van 125 kg plus jezelf plus groom, kun je uitrekenen wat kan. Maar 't ligt natuurlijk erg aan hoe de wagen rijdt / hoe pittig de pony is / hoe graag hij/zij trekt.
@Kimpower, _O- die honden van jou. Mischa onze husky gaat altijd joelen als ik iemand lang aan de telefoon heb ook zoiets :+

KimPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 18:02

Jelleee schreef:
Waarom moet je pony weg dan? Of lees ik daar overheen.

Ik ben geen rij-type. Ik heb vorig jaar mijn shet verkocht, en barrel gekocht. Ben toch meer een shettenmens, en barreltje is een veelbelovende pony voor later in de wedstrijden.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 18:08

Oke wat zonde, mooi beesje als ik t zo zie in je profiel. Maargoed misschien is bij beter op zijn plaats als hij lekker gereden wordt. En jij aan de slag gaat met een shet voor de wagen. ;)

KimPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 18:11

Jelleee schreef:
Oke wat zonde, mooi beesje als ik t zo zie in je profiel. Maargoed misschien is bij beter op zijn plaats als hij lekker gereden wordt. En jij aan de slag gaat met een shet voor de wagen. ;)

Daarom zoek ik ook een nieuw tehuis voor der. Ze wilt zo graag werken, maar niet voor de wagen. (is beleert, maar verders niet meer mee gement, schijnt het niet leuk te vinden)
Hoop dus dat er nog een fanatiekeling is. En ik een shet vindt haha

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 18:19

Ik heb vandaag trouwens jelle enkelspan voor de marathonwagen gereden. Hij deed goed zijn best!

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 18:39

hallo lieve mensjes daar ben ik eindelijk weer sinds 2 heftige dagen, gister echt een topdag gehad,,, het feest gaat door :D echt super leuk!

vandaag wedstrijd gereden met 2span
echt alles in een drafje gedaan, ze moesten maar weer even weten hoe et ook normaal kan... pfff voel mijn armen nu nog!

@L_rivaldo leuk dat je met die welshjes mag mennen, volgens mij ken ik dat span wel!

@ jelle fijn dat je gereden hebt!

@ ingrid, moest je met corna mee?

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 18:56

Leuk, heb je wedstrijd foto's?

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 18:57

jammer dat je je pony moet verkopen, maar kan best begrijpen dat je shetjes leuk vind hoor :D.. hihi ben ook gek op mijn kleine man :D

Marianne: je kan ze best herkennen ze lopen ook veel wedstrijden ;)

Zit mijzelf nu te dwingen voor mijn ondernemingsplan, heb al wat veranderd en ingevult ben op de goede weg!

KimPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 19:15

waarom laten mensen de advertentie staan als de pony verkocht is.. :+
heb nu al van 3 mensen teruggemailt gekregen dat de pony verkocht is.. en dan staat de advertentie er nog op.. beetje dom niet.. }:0

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 19:17

KimPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 19:23

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 19:25

Ik weet dat hij niet van hun is maar van vrienden.
Maar of ze beleerd is voor de wagen zal ik niet weten, ze staat al lang te koop wegens tijdgebrek dus misschien kan je nog wat van de prijs afpraten :)

Afbeelding
Dit jasje zal super bij mijn kar passen :)

KimPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 19:27

Leuk kleurtje :D
Ga even naar je kar spieken..

Lisanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 19:29

Ik kom me hier ook melden als het mag?