[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 08:44

VHU: wat een nare dag heb jij gehad zeg. Heel veel sterkte. En Hero te wild gedaan.
Ava: jij ook heel veel sterkte. Arme kippies. Als ze gewoon een gat bijten in het gaas, wordt het wel heel moeilijk om te tegen te houden. -O-
Gem: baalt van school. Pffff wat een organisatie zeg, ik zou ook balen. {:)-:(
HT: geen skiles gehad vandaag. :+

Verder weet ik het even niet meer, sorry als ik je vergeten ben, dat is niet bewust.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 12:32

zo, goedemorgen,.
Tine, hoe gaat het met Rembrand, nog wel de stap en draf beweging aan het geven ? heb je een schema ofzo...ik hoop dat er verbetering in zit !!
en hoe is het met de andere beide ondeugden ?
Vhu...beetje kunnen slapen ?
Avaluna...hoe is het nu met je dochter..en ik las dat jullie nog een boomkip hebben..is die als enige over ?

lekker koud vandaag..toch maar een kort rondje getraind met de hondjes..was erg mooi in de mist, er sprongen 2 reeën over het pad zo'n 20 meter voor de hondjes....
op de heen weg roken mijn honden een groter team,...die lopen meer km-ers..dus op de terugweg waren wij voorop..en rook het grote team ons..haha.. :+ en kwamen bijna gelijk bij de auto's weer uit.
maar t'was heeeerlijk !!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 14:01

Bianca: Rembrand gaat nog steeds niet goed helaas. Ik mocht eindelijk het werk weer oppakken, toen kreeg hij een hoefkneuzing en daarna nog een hoefzweer, dus 2 weken stil gestaan. Sinds dit weekend het weer opgepakt, maar vandaag liep hij niet fijn in de draf (doe ik maar 5 min) rechtsom. Ik had vanmorgen in de bak gereden ivm gladde weg en dikke mist. Op rechte stuk had ik afgelopen dagen niets gemerkt. Ik word er zo langzamerhand echt erg moedeloos van. Heb mijn nieuwe menkar nu bijna een jaar en heb er maar 3 maanden mee gereden. Weet niet wat ik er mee moet doen. Verkopen of toch nog houden.

Met de ponys gaat het goed. Helaas nog niets gehoord ivm beleren van Samoerai (sta op wachtlijst). Aan de andere kant kan zoonlief nu even lekker doorpakken. Amerigo heeft zondag weer minimarathon gelopen met zoonlief. Ze gingen heel netjes rond. Helaas niet zo snel, maar dat vind ik niet belangrijk. Zoonlief heeft heel netjes gereden, paardvriendelijk en technisch goed gestuurd. Vind ik veel belangrijker. Maar ja, daarmee eindig je dan wel als laatste. Amerigo is gewoon niet zo heel snel en heeft moeite met omgewoelde bodem.

Onder het zadel gaat het heel goed. De laatste paar springlessen met Samoerai gingen echt super, geen enkele weigering en normale sprongen en normaal tempo. Komend weekend hebben we weer vol programma. Zaterdag heeft zoonlief met Amerigo de laatste wedstrijd van dressuurcompetitie indoor groningen. Hij staat nu nog bovenaan, maar ja, dat kan natuurlijk nog veranderen, dus wel spannend. Als ze goed rijden (en dan ook goede punten krijgen ;-) ) dan mogen ze finale (kur op muziek) rijden in Zuidbroek (heel groot evenement). Daarna gaan we nog door naar de onderlinge. En zondag gaat hij met Amerigo debuut maken in de L2.

Nou, zoonlief is weer naar school, dus ik duik snel bed in, heb weer vreselijke koppijn.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 15:06

balen Tine van R...ik hoop dat hij als hij zo de rust krijgt toch fijn hersteld.....zijn nare langslepende dingen allemaal....
de kar zou ik eerst houden..hij eet geen brood....en als Rembrand wel weer 100% opknapt..zou geweldig zijn als je dan de wagen nog hebt staan.
Zoon lekker aan het rijden, goed zo..km-ers maken !!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 20:20

Tine, zonde van Rembrand zeg. Maar over een tijdje kun je ook met Sam aan de slag en gaat de tijd dat Rembrand nog moet herstellen misschien wat sneller voorbij. Je wagen zou ik sowieso nog niet weg doen, daar ga je veel te veel op toeleggen. Je zoon gaat lekker!

Biancacoo, het moet idd heerlijk zijn om op zo'n koude ochtend met je honden door de mist te vliegen. En ja, om dan ook nog reeën tegen te komen geeft een enorme kick!

Ik ben vanmorgen weer een rondje mee geweest met lesjuf in Eindhoven, met het ervaren paard. Vorige keer wijken voor de zweep geoefend, ditmaal schouderbinnenwaarts. Gaat prima met zo'n enorm breed uitlopend lamoen. Erg leuk, maar ook lastig met stelling naar links, zweep in de rechterhand en dan ook de begrenzende buitenleidsel op contact houden. Andere hand, dus met stelling naar rechts gaat een stuk makkelijker :D .

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 20:48

Leuk met zo'n ervaren paard en ingewikkelde fratsen doen Gem :j B-)
Hoop echt zo voor je dat R. wel weer in ieder geval zo opknapt dat je af en toe weer kunt mennen Tine :(:) en je zoon doet het werkelijk helemaal super _/-\o_ ook ontzettend leuk dat hij met de mini marathon mee deed :j
En ja die scholen verzinnen af en toe wat. Alsof er geen leven is naast de school. De huidige school van onze zoon bevalt tot nu toe prima, nog geen rare dingen meegemaakt. Maar zijn vorige school :x

Vanochtend alle drie de pony's uitgebreide poetsbeurt gegeven en stallen helemaal netjes gemaakt plus zooi opgeruimd toen was het wel weer OK maar sfeer op stal was natuurlijk wel raar, zal ook nog wel even zo blijven. Vind het altijd een mooi gezicht als ze zo keurig in hun stalletjes staan, op het schone vlas, Ol met haar mooie manen, Ber met haar prachtige voorpluk en Hero met zijn stoere nek en alle drie met die mooie koppies <3 . Nog wat gewandeld met Ber en Ollie. Hero heb ik verder maar met rust gelaten, hij oogt stijf over zijn hele lijf. Vond poetsen lekker dus hoop dat het al met al meevalt... hij is soms zo'n onhandige clown.

Vanmiddag naar universiteit geweest, ik had weer een verbeterd stuk geschreven en dat werd zeer goed ontvangen dus ben weer stapje verder. Erg blij mee.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 22:48

Gem, wat gaaf met zo'n ervaren paard, leerzaam!!
Vhu, bij de universiteit geweest, en paardjes verzorgd, fijne dag.

Slaapze allemaal!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 09:38

Zo wat een baggerweer zeg >;)
Ik heb morgenmiddag een sessie op een soort kasteeltje in Noord-Holland. Met zeer geleerde heren en dames :+ dus ik ga zo toch maar even de stad in nog een chique jurkje of zoiets kan kopen want die hangt niet zo standaard in mijn kast. Vind het erg grappig geen idee wat ik kan verwachten :=

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 09:43

Vhu gaat op sjiek en Gem voor het hogere werk :D .

Vreselijk weer idd.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 13:40

Hoe is het trouwens met je been Ava?

NOu hier goed geslaagd. Ben naar 2e hands winkeltje gegaan waar de chique dames van Kralingen (we wonen in een nogal welgestelde wijk) hun kleding brengen. Kun je soms hele mooie dingen kopen voor zeer weinig. Twee mooie jurkjes en nog een rokje gekocht voor nog geen 100,- Euro. Alle drie van soort wol, dus met mooie panty/maillot en laarzen (die heb ik nog wel :P ) kan ik er weer ff tegenaan.

Nu naar de poowns, hier is ondertussen de zon gaan schijnen {:} :)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 16:32

Sjiek vhu !! veel succes !!
Idd Ava..hoe gaat het...??..t'is zo stil bij je..

Vriendin van me heeft haar mobiele telefoon hier laten liggen....maar ja...hoe ga ik haar dat laten weten ?...zonder pc..en zonder d'r mobieltje.. :+

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 16:58

Stuur een uil Afbeelding !

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 17:16

haha..kennis van me heeft kerkuilen in de schuur zitten...zou dat lukken..a la harry potter..haha..

nee....via pc van iemand anders...ze komt foon zo halen..haha....rooksignalen uit de kachel hebben geholpen..haha

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 17:38

Hahaha. Fijn dat het gelukt is.

Volgens mij is breuk al 2 weken niet meer verschoven; hoop dit morgen in het zh bevestigd te krijgen, als de foto's dan nog mogen uitwijzen dat hij geneest, is het tijd voor een feestje want dan kunnen we verder.
Hahaha; allemaal duimen, dus.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 17:50

Spannend Ava !!! ik duim voor je hoor !! zou een mooi stapje in de goede richting zijn !!!!!! +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ duimerdeduim....

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 18:10

Ava: dat zou wel heel fijn zijn!
Bianca doet aan rooksignalen en kan dat blijkbaar heel goed.
VHU gaat op chique

Zoonlief had vanmiddag weer les met ponys, ging heel fijn.
Zometeen nog even naar onze eigen vereniging en dan hoop ik vroeg naar bed. Heb al 2 dagen klappende koppijn. {:)-:( {:)-:( {:)-:( {:)-:(

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 18:41

duim duim, duim duim duim AVA *\o/*

Slaap lekker, Tine: hopelijk sta je zonder hoofdpijn weer op.

Hier is de bestelling voor Boek van Janouk oplage 2 eruit hahaha It is all about Janouk deze weken.
En haar ISBN nummer is binnen. Janouk is vast de enige Haflinger met een eigen ISBN nummer nu

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 18:41

avaluna

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 20:17

Supergaaf, Janouk *\o/* <3 8-)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 20:20

Ik zie Janouk dat zo tegen Image zeggen :')

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 20:41

janouk schreef:
Hahaha It is all about Janouk deze weken.
En haar ISBN nummer is binnen. Janouk is vast de enige Haflinger met een eigen ISBN nummer nu

Hahaha.... :+ Janouk..die op haar gouden springschoenen en kroon op...even aan haar onderdanen vertellen gaat..dat ze een eigen ISBN nummer heeft...
Ik lig dubbel....zie het zo voor me !! _O-

geweldig dat het zo'n succes is Janouk !! ik ga manlief lief aankijken..als kerstkadotje..hihihi....per slot van rekening niet voor niets janouk-fan !!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 07:39

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 11:46

Goedemorgen..

Echt super leuk dat je dat kon laten maken, ...janouk's boek !!

Geen trainen vandaag.....cakejes bakken en nog eens cakejes bakken...voor zoon om te trakteren op school morgen....drukdrukdrukdruk...ga weer verder...tot laterrrrr..

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 12:51

Bianca druk met cakejes, maar wat voor _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Janouk: echt geweldig!! gewoon 2e druk en dat in zo'n korte tijd.

Hier helaas nog steeds hoofdpijn. Had gisteren al de afspraak met huisartsen in opleiding afgezegd. Zij zouden vandaag hier langs komen om mij te interviewen ivm gezondheid. Vanmorgen wel Rembrand en Sam gedaan, in de stromende regen. BAH!! Maar ja, zoonlief heeft komend weekend weer wedstrijd. Als we willen dat ze goed lopen, zullen we ook moeten trainen. Zoonlief mag vanmiddag nog Amerigo rijden, nog even proefje en evt kur oefenen (als het weer het toelaat).

Net onze nieuwe stofzuiger geprobeerd (de oude stopte er ineens mee maandag. Valt niet mee om te vegen met allerlei dwarrelende hondenharen....). Ik geloof dat de plavuizen nog vast zitten, maar scheelt niet heel veel hahaha. Zuigt best zeg maar ;-)

Nu lekker naar bed en hopelijk een paar uur slapen.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 15:18

Helaas niet het nieuws gekregen waar we op hoopten, maar vriendinnetje komt me zo ophalen voor een vrouwendagje met etentje en Gooische Vrouwen deel II *\o/*

Lekker cakejes en knuffel voor Tine :(:)