[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 19:29

:wave:

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 21:12

:)) :wave:

Akshay

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 21:16

:wave:

als ik het volgende zeg:
Citaat:
Characterization of muscle changes in horses with PPID revealed atrophy of type 2 fibers, sarcoplasmic lipid accumulation, increased myofiber size variation, and subsarcolemmal accumulation of swollen mitochondira. These findings are consistent with those of glucocoricoid excess in other species.

Wie van jullie zit er dan niet :\ :wow: te kijken?
Diegene wil ik graag een weekje lenen _O- Ik heb er zo'n moeite mee me door die stof heen te spitten zeg. Niet normaal..

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 21:19

Zware kost aks....succes !!
Tine, ik ben benieuwd of je daar baat bij hebt..en hoe lang je er baat bij hebt....

Avaluna.. :(:) :(:) :(:) :(:) die kun je wel gebruiken zo te lezen..bah !! sterkte met de onderzoeken...niet leuk, ik hoop dat je ondanks alles toch nog fijne tijd voor jezelf kunt vinden.

verder... :O dus..ga maar eens naar mijn eigen hunebedje.. :z

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 23:08

Ik weet in elk geval wel een paar woorden. Je bent met cushing bezig....

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 23:23

Enige tip die ik heb Aks is jezelf dwingen door te lezen en jezelf opleggen dat je minstens x regels leest voordat je weer wat anders doet :O zo probeer ik aan de andere kant als docent wel eens door scripties heen te komen := :+

Zoals vanavond ook weer hahaha.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 23:58

Tjeetje aks....kan je de hele tekst niet vertaald krijgen n nederlands.... :o
Vhu- in 3 rondes maar 2 balletjes *\o/* maarrrrrrrr het was. NAtuurlijk geen kunst om met de smalle sulky door de pionnen te rijden die op bredere maat stonden...pastte er zowat schuin doorheen _O-

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 07:31

goedemorgen

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 07:40

@ipsilonka; yep :j cushing/ppid en insulineresistentie/ems en hoefbevangenheid :)

@vhu; ik heb het stukje wat ik hier heb overgetypt maar even overgeslagen. Ik kan het best lezen, maar ik begrijp gewoon niet wat ze nou bedoelen dat er gebeurt := :o Dat ecologie sluit qua theorie en begrippen niet echt aan bij wat ik nu doe :)) De rest van het rapport kom ik over het algemeen best doorheen. Heb alleen voor morgen met begeleidster nog een stuk over het verknippen van peptiden tot ACTH op het programma staan. Ook dat heb ik 100 keer gelezen en toen dacht ik nog %)
Jij ook nog succes met je nakijkwerk :=

@ht; lijkt me best lachen, met een oxer door poortjes crossen :D Inderdaad omdat je lekker veel plek hebt als ze ze op kar-formaat laten staan _O-

@tine; hoe is het met hand?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 07:52

Hand is al wel beter, maar nog niet helemaal goed. Moet zo boodschappen en voer halen, heb eigenlijk springles vanmiddag en wil de anderen ook trainen. Maar zoals het nu is, kan ik nog niet met 3 paarden lopen. Stel dat ze gek doen, dan kan ik ze nu denk ik niet houden. (een voor een vind ik geen optie, is het te ver voor) Maar goed, misschien is het straks wel beter. Nu maar eerst gaan brigadieren

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 08:27

Goedemorgen :wave:

@ Aks zware stof zeg %) wens je er veel suc6 mee
@ Tine, zijn de tintelingen wel uit je hand? Heb je minder kracht nu door de inspuiting of is het gevoel niet helemaal terug, kan me er even niet zoveel bij voorstellen.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 08:46

Zware kost voor aks. Snapte dat het iets met hb ofzo te maken had maar verder niet.
wel intressant als je het snapt denk ik.

Tine nog last van hand. Paarden dan maar mini vakantie zo kan je ook niet veel. gewoon even
rust nemen.

HT heeft de meeste ballen laten liggen.

Vraagje voor degene die met draad vlechten kunnen jullie heel simpel uitlegen hoe dat moet ik wil
het ook graag proberen ziet er zo mooi uit.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 08:56

Maisie ik vlecht altijd met draad.
Ik neem een plukje haar en met kam zorg ik voor een rechte scheiding tussen dit plukje en volgende plukje.
Het plukje vlecht ik lekker strak, vaak maak ik de manen een beetje nat met een spons zodat ze niet zo pluizen.
Het laatste stukje van de vlecht draai ik onderaan om de vlecht heen. Dan rol ik het vlechtje op naar boven, ook weer lekker strak.
Ik zet het vast met pektouw. Ik hou het knotje met mijn ene hand vast en met de andere hand steek ik de naald dicht tegen de manenkam van onder naar boven door de knot. Dan doe ik de naald en draad buitenlangs aan de linkerkant en steek ik weer van onder naar boven door de knot. Daarna de naald en draad buitenlangs aan de rechterkant en weer van onder naar boven door de knot.
Als laatste zet ik de naald bovenin de knot en doe ik de draad rond de knot naar beneden en dan steek ik de naald van boven naar beneden dicht langs de manenkam door de knot.

Tine wel goed rust nemen met je hand, anders heb je die injectie voor noppes laten zetten.

Aks als ik me weer goed verdiep zou ik eruit moeten komen wat je gequote hebt, maar ik hoef me gelukkig niet te verdiepen :D

HT lekker door de poortjes gecrossed!

VHU ook weer aan het nakijken en Biancacoo zit weer onder een hunebedje.

Ik ga eerst maar eens schoonmaken hier in huis.

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 09:08

@ Maisie deed de Pown ook met draad vlechten :j Moeten we anders een keer daten dan kan ik je daarmee helpen?

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 09:30

Frensie...ga jij vandaag met Gwin naar de Dierenarts...heeeel veel succes en sterkte voor je..staat me iets van bij dat je vandaag zou gaan...ik denk steeds aan jullie,...gek is dat..ik ken je niet persoonlijk, maar verhaal van Gwin doet me zo denken aan wat ik meegemaakt heb...

oh...ik moet dringend naar een afspraak...
zat nog even m'n zweeds te luisteren..
ni cyclet på skola...hahaha...

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 09:50

Biancacoo ik ga inderdaad vanmiddag met Gwin naar de dierenarts...

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 09:55

ik ga duimen hoor, voor gwin.. en voor jou.. :(:)

mooi dat zweeds biancacoo :))

@frensie; jij hebt diergeneeskunde gedaan he? Dat is inderdaad de richting van deze stof.. Ik merk wel dat ik dat allemaal niet gehad heb zegmaar :) :))

Knotten met naald en draad. Mooi!
Afbeelding
Werkt hier niet meer bij denk ik he? :))

Afbeelding
Hij was zo knap gisteren :+:

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 10:01

Frensie heeeeeeel veel sterkte vanmiddag!

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 10:44

Frensie sterkte vandaag!!

Aks, knappe Dids, moest gisteren wel lachen om je galop foto in je topic. Wat een grappig gezicht trek je :D

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 10:48

Poeltje schreef:
Aks, knappe Dids, moest gisteren wel lachen om je galop foto in je topic. Wat een grappig gezicht trek je :D

^)
Ik moest, vond ik, op een heel klein stukje telkens figuren rijden :=
En toen kwam er heel droog uit, zo en na die volte spring je aan in galop. en ik ''ja maar *protest,excusen*...'' en het antwoord was, ''dus spring je aan in galop''
}:0 Oke dan, maar ik vind het wel eng _O-
Wist niet dat ik in galop zulke korte bochtjes kon draaien met de wagen :') (en kort is in deze context voor de meesten hier waarschijnlijk nog ontzettend ruim, maargoed he :)) )

Ooit komt het vast goed met mij :j

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 11:00

Nog even wat meer vertrouwen krijgen en dan komt het goed! :j

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 11:02

klopt :) :j
Zelfde met korte bochtjes draaien in stap en draf.
Mijn eerste ingeving -> buitenleidsel los gooien..
^) niet doen, dan red je je bocht al helemaal niet meer :P Dan vouwt dids zijn hals netjes dubbel naar de zijkant, en loopt gewoon over zijn buitenschouder de bocht uit _O-

Eigenlijk moet ik gewoon een mp3tje op mijn telefoon aanzetten:
''buitenleidsel erbij, binnenhand ook ontspannen! Houd het tempo van jou! Laat hem niet naar binnen vallen. Ondersteunen met je zweep'' en dan op repeat..

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 11:04

Akshay schreef:
Eigenlijk moet ik gewoon een mp3tje op mijn telefoon aanzetten:
''buitenleidsel erbij, binnenhand ook ontspannen! Houd het tempo van jou! Laat hem niet naar binnen vallen. Ondersteunen met je zweep'' en dan op repeat..

:)) :)) :))

Jullie gaan met sprongen vooruit, lekker samen trainen en kilometers maken en moet je dan eens zien wat je allemaal durft!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 11:05

Jullie gaan snel. Kan wel weer typen met 10 vingers, maar zit nog steeds tinteling in paar vingers. En heb minder kracht. Omdat de arts gisteren tot 5 keer toe moest prikken (kon de goede plaats niet vinden), nu dikke blauwe plek op de pols. Dat helpt niet.Ik heb niet begrepen dat ik nu rustig aan zou moeten doen. Als verdoving uitgewerkt is, mag ik voglens mij alles weer gewoon doen hoor.

Maar heb mijn les maar afgezegd en heb ook geen voer gehaald, alleen boodschappen voor onszelf. Nog maar even rustig aan doen, want voelt niet fijn.

Aks: ik vlecht al jaren met naald en draad, ook bij hele lange manen (Rembrand heeft 60-70 cm manen)
Frensie: sterkte vandaag!!! Ook hier wordt veel aan je gedacht!
Maisie: ik verdeel de manen in gelijke stukken, altijd 9. Maak een rechte scheiding en vlecht deze stukken en maak ze vast met elastiekje (onderkant vouw ik dubbel voor elastiekje erom gaat, zodat je geen uitstekende plukjes hebt). Dan doe ik draad door de naald, maak knoopje aan uiteinde en haal de naald onder elastiekje door. Dan steek ik de naald vlak boven de manenkam door de vlecht heen en trek dit aan, zodat je dubbel gevouwen vlecht krijgt. Dan rol ik de boel op (ze hebben hier erg lange manen, bij korte manen is nog een keer vouwen genoeg) en steek meerdere keren van boven naar onder en andersom de draad door de knot heen. Blijft heel goed zitten (zelfs 2 weken lang, zoals laatst bleek, toen ik zag dat ik 1 knot vergeten was eruit te halen) Draad is pektouw en naald is speciale naald met afgebogen punt.

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 11:06

Goed dat je luistert naar je lichaam, Tine! Hopen dat de tintelingen en blauwe plekken snel weer wegtrekken, zodat je weer alles kunt doen.