Ipsilonka tijdens de menweek was het dus het dieptepunt, kon er helemaal niets mee. Pas op de 2e dag 's middags had ik het idee dat ik er wat mee kon. Het vertrouwen ontbrak toen ook, omdat ik merendeel alleen moest doen en dat was ik niet gewend. Had altijd vertrouwde mensen om mij heen. Na die week train ik hem meer / fanatieker en is het vertrouwen ook terug gekomen. Alleen vanaf toen gingen de wedstrijden dus helemaal mis. Deze week doet hij alle dagen wat, omdat mijn ouders daar zijn en ik dus hulp heb. Normaal gesproken doet hij 3 a 4 keer in de week wat. Zodra mijn groom / bijrijdster weer hersteld is van de val zal hij 5 a 6 x in de week wat gaan doen. nu verwacht ik op wedstrijd nooit geen hoge punten, daar is mijn training te weinig voor, maar ik verwacht wel dat de paarden zich gedragen / luisteren.
Ik heb nu wel aangegeven dat ik deze 2 marathons nog wil rijden om te kijken of er weer verbetering in zit. Gaat dat nog niet goed dan rijd ik geen marathons meer met hem. Dan heb ik het twee seizoenen geprobeerd en is het klaar. Eventueel wil ik dan kijken naar de mendurance, dan kan mijn vader ook gewoon mee. Ik rijd de vierdaagse ook. Vorig jaar was hij behoorlijk druk op andere aanspanningen, dat is voor de mendurance ook weer niet hading. Qua tempo kan hij het makkelijk doen
Nouvel
Geplaatst: 29-07-12 22:10
veel bijleeswerk weer...
sterkte voor jenkins nog...
gave foto's en mooie wagen van lanouska!
tallechie moeite met veale... magnesium... fifi krijgt het ook, al jaren, weet niet of en hoeveel verschil het bij haar maakt eigenlijk... die is en blijf gewoon bijzonder...
Dat verklaart een hoop. Ik snap je best hoor, met Pablo reed ik zelfs op menkamp de marathon niet! En als je hem zou verkopen snap ik ook. Ik heb met Det zoveel plezier in het trainen, Bollie was er gewoon niet geschikt voor.
Pablo heeft dus gaten op zijn tong, dat had hij echt niet dat hij bij me wegging. En vraag me echt af hoe het gebeurd is, hij heeft al best een stalen bek zeg maar...
janouk
Blogger
Geplaatst: 30-07-12 06:54
@tallechi Zou het niet fijner zijn om de druk voor jezelf en je paard er even af te halen en lekker te gaan freewheelen. Even geen wedstrijden, geen druk, geen moeten. Eerst de lol weer terug vinden en het vertrouwen, door gewoon kilometers te maken voor je plezier zonder enige vorm van moeten. Dan pak je hem volgend jaar weer op in het wedstrijdseizoen om te zien hoe jullie er dan voor staan.
@VHU; bente spontane watervrees of gewoon een gevalletje ''zeg vrouwtje, je kunt m'n rug op''? en wat ging het tekeer opeens he... In brabant ook.. Waren net bij broertje aangekomen, zaten nog in de auto *plens!* ja ehh... Waar liggen de paraplu's? Oh, in de laadruimte... Dus wij hebben in de auto gewacht tot het minder werd
Zo! Al een wasje opgehangen. Mag weer een weekje
Biancacoo
Geplaatst: 30-07-12 07:59
Bente met water"angst" haha..zo beleef je nog eens wat, nooit saai met Bente. AKs..in auto opgesloten door de plensbui..en nu al een was opgehangen....goed bezig !! Ipsilonka...vreemd van die gaten in pablo's tong.. Frensie..Gwin die anders was nadat je haar gekocht had...dat zijn dingen die verwacht je niet..maar wel erg fijn dat je er toch een heel fijn paard aan hebt..en endurance is ook gaaf !! Tallechie, leuk mendurance, Vaele heeft een goed uithoudingsvermogen, misschien is dat wel echt iets voor jullie !!
hier honden al uitgelaten, zijn 8 logè's totaal, allemaal brave en lieve honden..op 1 na, die vind het leuk om s'nachts te blaffen....dus..niet zo heel goed geslapen ....helaas..vanavond weer een kans ..haha...
ga zo de shet maar borstelen met zoontje samen, die heeft allemaal losse haartjes en daar jeuk van, kan ze daarna lekker naar buiten. moet nog boodschapje halen en verder...is er feestweek in het dorp deze week, dus....genoeg om te doen ! erg leuk voor zoontje !
VanHuisUit
Geplaatst: 30-07-12 09:20
Tallechie heel veel succes met je tentamens!
@_PSM_ gewoon blijven posten hoor soms gaat het in het topic wat sneller en wat in discussie maar er zijn zoveel meningen en manieren van, daar leert iedereen toch alleen maar van. @ Ips wat vreemd die gaten in de tong van Pablo? En wat leuk dat je hem weer ingespannen hebt! @Biancocoo druk zeg met 8 honden! En die van jezelf!
Bente was gewoon echt typisch Bente koppig. Ik moet zeggen dat dat wel past in onze relatie want ik heb zelf precies hetzelfde Akshay weet wat ik bedoel want die heeft het ook gezien met trailer laden Ze is al wel 100x door die waterbak geweest, in galop en al, met en zonder wagen en gisteren was het opeens 'anders'. Stiekem moet ik er wel om lachen (naderhand als het is gelukt ) want ze is niet oneerlijk want ze ging niet steigeren, bokken of slaan, ze liep er gewoon hortend en stotend in en dan wilde ze niet verder, alleen maar omkeren (=geen optie, is haar dus ook geen een keer gelukt ). Dus ging ze opzij of terug. En dan moest ze er weer in Ze raakte ook niet in paniek, ze wilde gewoon niet. Ze was dus volgens mij niet bang maar gewoon ongelovelijk koppig.
Na afloop lekker even gewassen en uitgestapt aan de hand waren we weer
Het is hier echt vreselijk weer! Stortbuien afgewisseld met onweergerommel. Gisteravond en vanacht was het ook heel heftig. Ik heb vandaag een hele dag helemaal voor mezelf. Zoonlief aan het logeren, manlief moest toch nog naar zijn werk. Wat een luxe....
Tallechie, veel succes!! Had je niet terug gebpt, maar ik begrijpt t.
Heb wel geprobeerd mee te lezen gister, maar wat ben ik kapot zeg. Had het konijntje pas sinds 8 juni, maar was echt ontzettend gek met haar. Heb er nog 3, maar die kan je amper aaien en zij kwam altijd naar me toe voor een knuffel.
Heb gelezen over een discussie wbt magnesium, zelf gebruik ik het niet, weet dus ook niet hoe snel het werkt. Wel denk ik ook dat omdat je ook denkt dt het helpt je ook zekerder word. Eigenlijk heb ik zo'n placebo nodig, is er niet iemand die mij even een pilletje (menthos oid ) kan geven en dan verteld dat het ervoor zorgt dat mijn angster om buiten te mennen weg gaat?
Biancacoo, zo 8 honden toe maar!
Lanouska, je hebt een druk weekend achter de rug! En een mooie foto geplaatst!
Wbt pony weg doen ivm doelen die niet bereikt kunnen worden. Dat is iets waar ik met Sil ook al een hele tijd tegen aan loop. Laatste tijd, vooral nadat ik dat geweldige verzorgpaard heb gehad, kriebelt het rijden ook weer erg en ja dat kan niet op Sil. Daarbij moet ik ook zeggen dat ik mennen altijd zo'n gedoe vind voordat ik eenmaal op de kar zit en als ik klaar ben weer een gedoe om alles op te ruimen Soms denk ik dan wel eens, had ik maar een rijpaard, dat is gewoon zadel erop en klaar en dan lekker de duinen in. Heb dan ook al 2x een geweldig aanbod gehad om een leuk paard te kunnen kopen. Zeg dan ook wel vaak dat als het mennen echt niet meer gaat ik hem echt moet verkopen, want ja een pony waar je niets mee kan maar wel elke maand geld voor neerlegt is niet wat je wilt. Maar tegelijkertijd ben ik ontzettend gek van Sil en hou van hem alsof het mijn kind is en de gedachte dat hij dan van iemand anders is en zoals je vaak leest bijv in de handel komt oid, kan ik niet over mijn hart verkrijgen. Dus ik hoop maar dat ik later veel geld ga verdienen zodat ik er een rijpaard bij kan kopen haha.
Biancacoo
Geplaatst: 30-07-12 09:58
jenkins, waarom heb je angst om buiten te mennen ? ja 8 honden en nog 5 van mezelf...dus lekker druk, overdag liggen ze lekker buiten, of binnen, kunnen ze zelf kiezen, en ze vermaken zich echt prima, met zonnig weer zoals nu.....af en toe een bui kan geen kwaad. Vhu..haha..klinkt wel als Bente...lekker koppig... hier nog droog en redelijk zonnig, en ook vannacht droog gebleven, dus valt reuze mee. verder........geen nieuws, moet ergens skay vandaan halen, denk op een markt ofzo..
VanHuisUit
Geplaatst: 30-07-12 10:09
Kan me goed voorstellen dat je er naar van bent Jenkins zeker als het zo'n lief dingetje was
Verkopen of wegdoen is altijd lastig. En verkocht is verkocht.... zeker als het een leuk paard/pony is. Want hoe dan ook je hebt met het ene paard gewoon meer dan met het andere. Mijn dravertje Ushi heb ik bijv een aantal keer geprobeerd terug te kopen (had haar toen weggedaan omdat ik zelf toen zo ongelovelijk in de lappenmand zat dat ik niet eens meer kon lopen en tja da's niet handig met een endurancepaardje...) maar die mensen die haar nu hebben zijn zo blij met haar, ze willen haar voor geen goud meer kwijt... ik probeer altijd alles wel in de gaten te houden, niet dat je wekelijks contact hebt maar ik weet meestal wel waar ze staan, de paarden die ik ooit heb gehad (meer Kerstkaartjes niveau qua contact maar je weet het wel zeg maar). Alleen soms verlies je er ook wel eens een uit het oog. Zo weet ik nu echt niet waar Nebraska is gebleven... Enige waarbij je zeker weet hoe het met ze gaat is ze zelf houden of ze zelf wegbrengen/in laten slapen. En een beetje zekerheid kun je krijgen door terugkoopregelingen (maar bij Nebraska is dat dus mislukt), dat je als eerste weet als een paard weer verkocht gaat worden, kun je altijd besluiten wat je wilt.
@Biancocoo misschien iemand even bellen die stoelen bekleed? Hier in Rotjeknor zijn heel veel van die zaken die dat soort dingen doen, die weten vaak ook wel waar je dat kunt krijgen of kunnen het je zelf leveren.
@Jenkins is Syl bang ergens voor? En ik zwaai nog even naar HT, PrinsjeH en Nouvel en wie ik vergeten ben
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 30-07-12 10:11, in het totaal 1 keer bewerkt
VHU, Jammer dat je Nebraska uit het ook bent verloren ondanks je terugkoop regeling.
Hiji Tallechie, Kanpur Ik dacht al wie is dat Succes!!
Over Sil en buitenrijden, ik twijfel of hij bang is, of dat ik dat ben. Sinds paar maanden terug begon het omdraai gedrag buiten en sindsdien durf ik niet meer. Met wandelen voelt hij voor mij ook erg gespannen en is hij al 2x weggerend op straat. Maar een verzorgstertje rijd er 1x per week een rondje mee buiten zonder zadel en dat gaat prima... ja oke soms probeert hij ook om te draaien, maar ze loopt gewoon met hem langs de koeien en de weilanden met paarden enz. En dat durf ik niet... (vooral omdat we hier overal sloot of auto's naast de weg hebben..)
Maar heb ook leuk nieuws, vandaag om 1 uur heb ik mijn eerste menles van Marco Versterre! Ben benieuwd of we in de bak blijven of naar buiten gaan.. vind t nu al spannend, slecht he.
Gem
Geplaatst: 30-07-12 11:24
Alles geprobeerd bij te lezen, heb nu scheve ogen van het turen . Vandaar niet bijreageren, dan moet ik teveel scrollen, weer turen, wat is dit lastig! Zal blij zijn wanneer ik weer thuis ben. Magnesium.. hmm, misschien maar eens proberen. Ster heeft nog altijd schrik van grote tweespannen en rammelende koetsen van anderen. Vooral als ze uit beeld zijn. Even gekopieerd uit een ander HK topic, om de oogjes te sparen:
Gisteren 1 dagje naar huis gegaan en heerlijk getraind met Ster op de dressuurwei! Een stalgenootje heeft een bijna ongeluk gehad met haar tweespannetje omdat ze te laat merkte dat de rem kapot was. Ze heeft een licht, makkelijk rollend koetsje en de pony's schrokken toen de wagen achterop kwam. Een onbeheersbare galop was het gevolg, veel drukte met wandelaars en geparkeerde auto's, links en rechts prikkeldraad of stroomdraad, en pas toen ze de pony's in een net gehooide wei kon sturen, kwam het span tot stilstand. Ze heeft met haar dochter de pony's uitgespannen en terug gelopen naar stal.
Verder hoorde ik dat lesmees als nr 2 geselecteerd is, 13 startplaatsen, voor het NK tweespannen klasse 3!
Nouvel
Geplaatst: 30-07-12 11:43
tallechie sterkte ermee, lastig zulke dingen... het is een beetje ook wel de reden dat ik met Fifi geen wedstrijden meer rijd, of in ieder geval geen marathons, zij krijgt er zoveel spanning en stress van, de wedstrijd zelf kan ik prima uitrijden, maar daarna heb ik nog weken/maanden nodig om haar weer rustig te krijgen... heb mijn hoop straks op de kleine zwarte, en haal nu mijn plezier uit lekker trainen en recreatief mennen... heb mijn startkaart nog wel, wie weet nog eens een dressuurproefje als ze goed blijft lopen...
gem lekker getraind en wat schrikken ze van je stalgenootje!
jenkins, soms is het ook een wisselwerking inderdaad, misschien eens samen met iemand gaan die goed kan mennen en stevig in z'n schoenen staat? succes met je les!
VanHuisUit
Geplaatst: 30-07-12 12:31
@Jenkins moet zeggen dat ik er een ongelovelijke hekel aan heb als ze willen omdraaien of dat ook maar proberen, ook onder het zadel, dus kan me je angst heel goed voorstellen dus aan mij heb je in dit opzicht niet zoveel Hoop dat je nieuwe lesmees oplossingen weet, leuk hoor! @Gem getverderrie wat een angstige ervaring met het tweespannetje... wat heerlijk dat je even menles hebt gehad! Geen idee of magnesium kan werken op specifieke geluiden, denk haast van niet... zeker als je zegt / wel eens schrijft dat Ster best relaxed is (of vergis ik me dan) weet ik niet of magnesium dan zorgt dat ze nog relaxedter / te relaxed (hoe schrijf je dat) wordt? @Tallechie veel plezier bij Kanpur
Heb net een workout gedaan op het workout apparaat van mijn man .... ben zomaar 5 kg aangekomen sinds ik dat ongeluk met Bente heb gehad. Kan nu zo onderhand pas weer alles zo'n beetje doen, en nog niet echt moet ik eerlijk zeggen moet echt nog wel opletten, dus ben gewoon veel minder actief geweest. Is me nog nooit overkomen 5 kg erbij in 3 maanden tijd! Die kg's maken me niet zoveel uit (Ben 1.78 en nu dus 68 kg) maar heb gewoon een drilbuik Maar heb nu dus spierpijn tssss.
Gem
Geplaatst: 30-07-12 12:53
vhu: geen les hoor, gewoon zelf gemend . Hubby vond het onzin dat ik van Deventer naar huis ging om Ster te trainen . Heb de 19 augustus weer wedstrijd in Heesch, en is tevens selectie voor Hippiade, dus toch stiekem ervoor gaan .
Ipsilonka, sterkte met je zere voet Ik trok ook eens een deur over mijn kleine teentje heen, schoot meteen tranen in mijn ogen, maar was ook nog eens aan de telefoon en kon van de pijn geen woord meer uitbrengen haha.
Gem, goed van je lesmees! Vervelend voor stalgenootje dat de rem het niet meer deed en ze daardoor gingen rennen.
Haha VHU succes met trainen
Zo ik heb een pittige les gehad! Ik heb mezelf natuurlijk zelf aangeleerd en moet nu dus een hele andere manier van sturen gaan aanleren. Moet meer gaan werken met mijn buiten teugel en dat vind ik erg lastig! Ik snap maar niet hoe ik nou een bocht kan maken terwijl ik mijn buitenteugel eraan hou (klinkt vast erg stom) Sil vond het ook erg lastig en kwam dus een aantal keer goed in opstand!! Omdraaien, achteruit lopen, omhoogkomen.. ik vond het doodeng! Maar instructeur bleef goed rustig en wist hem weel weer vooruit te krijgen.