[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 10:04

Wedstrijdgangers succes
vhu veel succes en plezier
naaltje succes
frensie succes

koemelkallergie is eigenlijk uitgesloten, omdat de proberen de laatste 2 maanden zijn begonnen. En hij krijgt al vanaf 2 maanden flesvoeding. Hij zou dan al eerder problemen moeten hebben gehad

Ik ga even in huis op ruimen en dan ook naar stal mennen. Hopelijk is het nog niet zo druk

Hier nog niet zo'n goede nacht, hij heeft weer bij ons in bed gelegen, maar je mag natuurlijk ook niet na 1 dag veranderingen verwachten. Wij moesten na het weekend verschil merken dus wachten nog een af

mirror666

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 10:13

zo, maar net mn werk gehaald. Van de snelweg gedrukt door n halve zool.. Mn adrenalinerush weer gehad..

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 10:19

Jeetje naaltje... alles wel goed afgelopen?

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 10:33

Veel hondengepraat gezien, ik ben blij met mijn vuilnisbakje hahah (letterlijk want ze is als pup in de container gegooid om dood te gaan....)

Naaltje heeft geshopt

Tallechie met zoontje naar z'huis geweest, gelukkig niets ernstigs maar voor het ventje natuurlijk wel heel sneu

Met slof mennen, grappig nog nooit over nagedacht dat dat uberhaupt kon maar waarom ook niet :-)

Janouk; er staat dat je vanmiddag moet starten, blijkbaar nog ergens anders in kunnen schrijven ? (sorry heb daarvoor niet bijgelezen)

Maisie heeft haar M debuut, succes, leuk !!

Naaltje zet Dids voor de sleep en ziet vanavond misschien Jan Smit :-) Veel plezier !

Whahahah VHU ik zie het al helemaal voor me, heerlijk nummer zo om bij wakker te worden hahahah

Verder voor wie ik vergeten ben (heb vanaf pagina 350 bijgelezen....) mijn excuses Y;(

Vandaag opeens een 'vrije' dag ivm uitvallen wedstrijd van Ollekebolleke :D
Ga lekker boekje lezen, tv kijken en internetten en vooral niets in huis doen , had ik anders ook niet gedaan want dan was ik weg geweest.

Morgen vroeg op en dan gezellie met Ollie en Bruutje naar Paard en Koets :j

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 11:32

@ VHU ik roep idd vaak om bij ons op de vereniging. Ieder lid moet 5 vrijwilligersdiensten draaien per jaar, maar er zijn eigenlijk meer diensten te vullen dan die 5 per lid. Omroepen is toch iets wat niet iedereen kan en wil doen en ik vind het leuk, dus ik roep vaak om. We hebben een vast groepje van 5 mensen die omroepen. Zou dit best wel meer willen doen bij grotere concoursen enzo.
Succes met je portfolio's en je huishoudelijk werk voor je ein-de-lijk naar stal mag, haha.

@ IM; wat erg dat je hond als pup in een container is gegooid!!

@ Tallechie; koemelkallergie kan volgens mij ook later in je leven ontstaan. Dus het zou volgens mij kunnen dat Daan er eerst geen last van had en nu wel.

@ Naaltje; gelukkig ben je er nog en lig je nu niet ergens in een ambu!

Paardje is lekker gelongeerd, hoef pas om 12 uur om te roepen, dus nu even thuis. Wasje doen, chocolaatje eten en met de honden wandelen.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 11:44

Frensie schreef:
@ IM; wat erg dat je hond als pup in een container is gegooid!!

Ja sneu he, met haar broertje en zusje in Griekenland.
Gelukkig gered en naar Nederland gekomen. Daar heeft ze in een gezin gezeten met veel ruzie en uiteindelijk een vechtscheiding.

Ze heeft nu dan ook wel een tik van de mallemolen ;)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 11:56

ik mankeer verder niks gelukkig, en auto ook niet. Druk hier op t werk. Jakkes,haha. Wilde nog gauw zoeken naar n paar laarsjes voor vanavond,haha

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 12:06

zo zie dat iedereen weer een beetje wakker is :D

Naaltje werkze. Het was zeker mistig op de weg?
Ollie heeft een rustig dagje.
Janouk succes !!!!
VHU lekker wakker geworden en druk aan het werk zodat ze naar de paarden kan.
Frensie al gelongeerd en vanmiddag achter de speaker.
tallechie wat een gedoe met Daan gelukkig heb je nu begeleiding van het ziekenhuis.

Zo ik heb mn M debuut overleefd :D punten weet ik nog niet maar het ging niet helemaal slecht. Ben iig niet verkeerd gereden
en de galop en onderdelen met 1 hand gingen ook wel redelijk. Nu vanmiddag nog vaardigheid. Ben nu bij mn ouders dus
pony staat weer lekker op stal.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 12:12

Fijn dat het goed ging Maisie!
Succes nog met de vaardigheid!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 14:02

Ik werd tussendoor weggeroepen..., dus weet niet meer alles...

@Tallechie: :(:) , hartstikke zwaar, maar doorzetten en dan gaat het hopelijk snel beter :(:)

@Janouk: Tjee, zeg, zie d'r eens gaan, die heeft er zin in *\o/* . Wat had/heeft ze dan? Knap dat de smid haar zo goed gekregen heeft.

@Maisie: hartstikke goed gegaan dus, jullie debuut *\o/* . Succes met de vaardigheid.

@Naaltje: oei, gelukkig nog goed afgelopen, succes met slepen.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 14:03

breda geen mist. Bij etten leur links van de weg wel en rechts niet, vreemd was dat. En in roosendaal weer niet. Valt wel mee dus hier.
Super dat debuut goed ging.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 15:57

Ik wil dit eerst even afwachten, moet het ook de tijd geven. Hij is in ieder geval al een stuk vrolijker. Mijn vriend heet er 45 min over gedaan vanmiddag om hem in slaap te krijgen. Dit heeft ook wel eens 4 uur geduurd.

Vanmorgen met beide knollies gemend. Gingen beiden super. Mijn zus heeft proefjes voorgelezen, merk duidelijk verschil met rijden, dus maar wat vaker doen. Dan heb ik het op wedstrijd waarschijnlijk ook wat minder.

maisie super van de dressuur. Ben benieuwd naar de punten en succes met de vaardigheid. Wel fijn dat je tussendoor naar huis kan.

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 16:31

Gelezen over een fijn debuut in de M!
Verschillende hondjes, ik heb een adoptie-labrador die in januari definitief bij mij komt wonen.
Mennen met een hulpteugel, het lijkt me erg lastig.
Naaltje is gelukkig heelhuids aangekomen. Ik wil me nergens mee bemoeien, maar heb je morgen iemand die je kan helpen... Met jouw rug Dids voor de sleep zetten... wat doe je dan als hij wél weer achterlijk doet?
En arme daan... klinkt mij ook steeds meer in de oren alsof hij een voedselintolerantie heeft... maar kom er maar eens achter bij zo'n kleintje :(:)
Tass haar Blond gelukkig weer in orde!
En verder nog wat over mist, hier gelukkig niet en er zijn nog wat paardjes gelongeerd, gemend en gereden, de een fijner dan de ander.

Zo, en daar moeten jullie het maar weer ff mee doen.
Hier weer een druk weekend, en ik durf niet eens in mijn agenda te kijken voor volgende week...
Bah, waarom ben ik nou zo vreselijk slecht in plannen... |o

Paardjes hier nog steeds niet helemaal fit, dus geen avonturen of belevenissen.
Ergens nog een geluk bij een ongeluk, want ik zou toch geen tijd voor ze hebben gehad Y;(
ze krijgen uiteraard de zorg die ze nodig hebben he... ze worden niet aan hun lot overgelaten natuurlijk

Groetjes, lacuna

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 16:48

@Lacuna: even een knuffel voor je paardjes :(:) . Wat leuk een labje in huis <3

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 17:37

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 17:43

@lacuun; dids gaat alleen maar slepen als er hulp is :j maar ik ga er wel vanuit dat er iemand op stal aanwezig is die even wil toezien. Ga 'm deze keer ook gewoon safe met klepjes en liverpool doen. En eerst eventjes met alleen de zweng.

ben helemaal stuk zeg :oo Heb ook wel onwijs lopen knallen op m'n werk. Nog een aanvaring gehad met 'n verkoper.. Ik was redelijk pissed naar binnen gelopen, er stond namelijk al ruim 1,5 uur een auto met aanhanger. En op die aanhanger stond een bakje met 2 deurtjes. En daar kwam dus al ruim 1,5 uur een hels gejank en gepiep en geblaf uit...
Dus ik was nót amused dat mensen dat zo lieten staan en ''auto kijken'' belangrijker vonden. En hij vond dat ik stil moest houden, want het was belangrijker om een auto te verkopen :=
:x

Nou, ik ga gauw douchen, en dan mezelf proberen fatsoenlijk te maken voor vanavond :))

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 18:18

tallechie schreef:
http://www.rtv-noord.nl/nieuws/nieuws.asp?pid=105271

paard overlijdt tijdens intocht sinterklaas Groningen

Ah gos zeg wat erg.............het zal je paardje maar zijn............waar is het paard aan overleden dan ?

Naaltje gewerkt, is dat je bijbaan naast je studie ?

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 18:20

is inderdaad bijbaantje :) Werk bij VOLVO dealer :) Wel geinig werk hoor. Ben joker, en was dus autos, haal onderdelen, breng klanten weg, autos tanken etc. Lekker zelfstandig bezig heel de dag, love it :D

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 18:22

Paard is geschrokken en is overlopen door een ander paard zoals ik het lees. Het was een span

Citaat:
GRONINGEN - De intocht van Sinterklaas in de stad Groningen is zaterdag overschaduwd door een bizar ongeval met een paard.

Een paard in de stoet van de optocht schrok, waarschijnlijk omdat iemand uit het publiek een sigaret naar het dier gooide, volgens de politie. Het was samen met een ander paard voor een kar met fruit gespannen. Het dier kwam ten val en trok het tweede paard mee, die viel erbovenop. Het betrof paarden die ergens voorin de stoet een wagen met fruit voorttrokken. Sinterklaas en zijn paard Amerigo liepen verderop. Zij bleven ongedeerd.

Meerdere kinderen hebben het drama zien gebeuren. Vlak na het noodlottige ongeval vormden agenten een cordon om het dode dier, om het uit het zicht te onttrekken.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 20:12

Weer een uitgebreider verslag

http://www.dvhn.nl/nieuws/groningen/art ... -17.20-uur)

GRONINGEN - Niet een weggeschoten sigarettenpeuk uit het publiek maar een hartaanval is het paard, dat vanmiddag tijdens de Sinterklaasstoet door Groningen door zijn hoeven zakte, fataal geworden. Dat meldt Hein Bekenkamp van de Koninklijke Vereeniging voor Volksvermaken die de intocht organiseert.

Veel Stadjers waren er omstreeks 14.30 uur getuige van dat het 20-jarige beest op het kruispunt van de Hereweg en het Gedempte Zuiderdiep steigerde, ten val kwam en vervolgens verdrukt werd door een tweede paard dat ook onderuit ging. De politie meldde kort daarna dat hij waarschijnlijk was geschrokken van een weggeschoten sigaret.

"Het kan best zijn dat er een peuk is gegooid, is ook vast zo, maar daardoor is het paard niet overleden. Het beest was wel gewend aan publieke optredens. Het was waarschijnlijk eerder een hele akelige samenloop van omstandigheden."

De twee paarden trokken de traditionele fruitwagen voorop in de stoet. Na het ongeval vormen agenten en pieten samen een afscheiding zodat het drama voor de toekijkende kinderen en ouders niet goed zichtbaar was. De intocht werd vrij snel in stilte en ingehouden voortgezet. Sinterklaas reed met zijn paard achterop in de stoet en bleef ongedeerd, maar hij moest wel om het ongeluk heen.

Het busverkeer langs de route bleef nog enige tijd ontregeld.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 20:25

Erg hoor bah !

Klinkt als een super leuk baantje Naaltje !

Ik heb een fijn dagje thuis gehad en heb heel veel zin in morgen samen met Ollie !!! :j *\o/*

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 20:53

Zo 't is rustig hier, maar een pagina bijlezen :+
Weet je je punten al Maisie?
Ik las dat bericht ook, had mijn ouders nog gevraagd of ze er iets meer van wisten maar dat was niet zo.

Het was in Rijsbergen heerlijk weer, stralende zon :D dus gewoon heel lekker rustig aan gedaan met alles. Oftewel hele middag weggeweest haha.
Met Snuitje ruim 15 km gedaan in 1.5 uur. Hij was natuurlijk nog lang niet moe maar ik kreeg het toen wel een beetje koud. Flink afwisselend gereden stap/draf en jawel ook flinke stukken galop. Dacht ik een half jaar geleden nog dat dat nooit goed kon gaan met Snuit en vond ik het dus ook doodeng, tegenwoordig gaat dat dus heel goed. Hij galoppeert zo mooi netjes in tempo (moet hem wel in de gaten houden <<) anders gaat hij elke keer een pietsie harder O:) ) en keurig rechtuit. Heb hem ook weer geschoren kwam alweer flink wat haar af.
Met Bente gedressuurd en daarna weer over maisveld/weggetjes uitgestapt. Ik had een fluoriscerend hesje aangetrokken toen ik uit wilde gaan stappen buiten, want ik vind dat toch veiliger zeker met het wat donkerder weer. Schrok die gek daarvan, ze stuiterde door de baan. Ik hesje weer uit.... werd ze weer rustig. Dus het kwam daar echt van. Maar ja, hesje wilde ik echt wel aan. Na nog twee stuiterende rondjes kalmeerde ze en konden we dus gaan uitstappen (was toen wel nodig :)) ).

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 21:05

heerlijk VHU!
en wat een truus dat peerd van jou :') gek doen om een hesje _O-

nou opgetut en wel. Dresscode was casual chique, dus hopelijk nu aan voldaan en niet heel de avond voor aap lopen daar :') :P
Hoop ook dat ik 't volhoud en er plek is om te zitten. Staan en rug zijn nog niet echt vriendjes. Zeker niet na een druk dagje met 16 autos..

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 21:06

Lees vreselijk bericht van sint intocht in groningen.....

Kruip verder even in meeleeshoek, wel fijne dag gehad...nu even dikke dip.

Kies uit welke je kunt gebruiken <:) :){ _/-\o_ *\o/* :j <3 :Y) |( :+ ;) :D :o :9 :(:) :7 *D ;( :( /3 :brr: :brr: :brr: die laatste is voor mezelf, want ik heb het goed koud, kruip voor de houtkachel...en fijne zondag allemaal...

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 21:17

vhu super hoor.

naaltje veel plezier

bianca sterkte

Het gaat vandaag erg goed met Daan. Vanochtend met slapen dus krijsen maar daarna wel weer goed.
Hij ligt net in bed. Hij is wel weer 3 keer gaan huilen, maar niet meer krijsen. Hij is nu weer stil. Ben benieuwd hoe het afloopt