[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 21:43

Vrouw blij, man blij toch?
Of was 't andersom :=

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 21:51

Ziet er leuk uit vhu die route, momenteel doe ik het met trackr maar begin toch echt te twijfelen wanneer hij laatst 52 km/per uur en 80 km/per uur als topspeed aangaf hihi.. oke ik heb turbo's maar zo snel.. :=

Ollie dat doe ik je niet na die afstand hihi
Waar starten jullie volgende week?

Tine: Mooie wagen en wat is je zoontje zo sgattig met zijn pony :j

Tallechie: Gaat stoer te paard :Y)

Rhine: Gaat alles oke?

Jenkins: Gefeliciteerd met je vriendin.

Vandaag had ik echt behoefte aan een rustig dagje tutten.
Het begon allemaal heerlijk totdat....... er een stel superdrukke buurtkinderen rondom mij en de pony's kwamen. Oke ik weet het shetten trekken nou eenmaal kinderen aan (heb absoluut geen hekel aan kids, maar ik had echt zin in mijn momentje met de knollies) maar hoe geef ik dit aan? Vind het dan moeilijk om iets te zeggen en ben daarom maar even weg gelopen met de hoop als ik terug kom ze weer naar huis zijn. Maar helaas,,, -O- Uiteindelijk begon Tum ook humeurig te worden en als ze wilde aaien begon hij met zijn oren in zijn nek te dreigen. Ook hij had er uiteindelijk genoeg van, ze waren te druk. Tegenwoordig komen de kids naar stal toe als ze mijn pony's niet meer op het land staan, dan weten ze dat ik er ben. Zo ben ik tegenwoordig bijna elke dag voorzien van toeschouwers, ook lopen ze wel is bij mijn pony's in het land, maar ik vertrouw tum niet voor de volle 100 procent. Als hij namelijk geen zin heeft of drukte om zich heen voelt kan hij wel is in de aanval gaan.

Uiteindelijk toch met ze kunnen werken dat ik ook even alleen was. Rivaldo gelongeerd/ LL en vooral dressuur opgepakt. Tum lekker vrij laten longeren.

mirror666

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 21:54

oh, ik zou die zo weggejaagd hebben _O- ben nou eenmaal niet altijd even tactisch :P
''nee daar heb ik geen zin in''
en heel boos kijken
:=

zit met een biertje op de bank, m'n rothum is weer even gaan slapen :=

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 21:58

@ laura nee het gaat ff niet zo goed. Heelaas.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 21:58

hihi ja dat is dus ook mijn probleem, of ik ben te lief of ik ben te direct. Daarom maar even paardjes op stal gezet en wat gaan drinken. Maar toen waren ze nog niet weg.. het begon eigelijk nadat ik ze in het park tegen kwam met hun moeder, ze waren iemand weg aan het brengen maar hadden zich toch wel erg vergist in de afstand dus moeder vroeg of ze mee mocht liften. Geen probleem, nu heb ik wel elke keer de kids hier. Af en toe is niet erg en maak ik soms wel is tijd, maar niet altijd maar hoe leg je dat uit, toch best moeilijk zeker als ik wel is last heb van mijn buien dan heb ik er echt even geen behoefte aan (zo had ik vandaag ook een hoop aan mijn hoofd) Boer weet er nu van en zal het ook even weer tegen de ouders zeggen,, ook omdat hij met machines rond rijd en hij niet wil dat er een net op het verkeerde moment ergens is.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 22:15

Als ik op stal ben ben ik daar voor mezelf, betaal er een hoop centen voor en wil gewoon mijn hobby kunnen uitoefenen. Als ik Han of kinderen bij me heb is het wat anders, want dan ben ik ook bezig met de pony's, maar daar val ik anderen niet mee lastig. En die kinderen mogen anderen dus ook niet lastig vallen.
Zou ze verbieden in de wei te gaan, zeg maar dat Tum een monster is. Hij heeft trouwens groot gelijk al die herrie om zijn hoofd. Pony's zijn geen speelgoed :n

Zoontje van de stalhouder/ster scharrelt altijd wel wat rond maar is een mannetje dat harstikke lief is en goed luistert, kijk met dat soort kinderen heb ik totaal geen moeite en die mogen me ook best wel even helpen, vind ik ook nog wel gezellig. Maar een hele zwerm die als een soort vervelende vliegen achter je aan plakken daar word ik zeer chagarijnig van >;)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 22:18

_O-
ik heb wat dat betreft het geluk dat dids ver achteraan staat op stal
alleen met poetsen zijn ze er wel eens
en verder rijd ik buiten dus is het weer :wave:

maar ik vind inderdaad het gevaar dat er iets gebeurt groot
zou ze toch heel expliciet verbieden naar de ponys te gaan..

wij zijn earthquake japan iets aan 't kijken, indrukwekkend :=

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 22:47

Probleem is dat hun hek aan mijn landje grenst en ze door dat stukje heen moeten als ze de hond uitlaten (in overleg met boer mag dat) maar dan lopen ze met de hond door je land.. Ook voeren ze nu niet meer gezien maar het zijn echt van die kids die doen wat ze willen. Verder is het landje echt super voor ze (speciaal dubbel draad en water ter hoogte van het gras waardoor ze er makkelijk bij kunnen en hoef ook nog niet ver te lopen hihi) maar die kids echt vervelend. Andere kids die bij mensen horen die op stal ook staan heb ik helemaal geen probleem mee, maar buurtkids die al doen waar ze zin in hebben en echt als ik van mijn paarden naar de kast loop dan lopen ze achter me aan. Ik ga binnekort even babbelen.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 22:50

Oh rivaldo lijkt me vreselijk. Die van mij hebben ook een hoog pennygehalte maar
gelukkig geen kinderen bij ons op het erf. Straks gaan ze nog ongevraagd manen en staart
knippen en ik snap dat je er gek van word als jij eens een lekker alleen wil zijn met je pony's
en daar heb je volgens mij alle recht toe. Zou ze de volgende keer toch vriendelijk vragen om weg
te gaan.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 22:54

Ga helemaal met Maisie mee.
Heb ook een keer ergens gestaan, stond er eigenlijk al heel lang, kwamen er een paar mensen bij op stal die altijd hun honden bij zich hadden. Vrijwel nooit aan de lijn, beesten hijgden altijd net bij mij in de nek, stalen boterhammen die ik bij me had voor mijn paard, piesten tegen de boxdeuren, getverdemme ik werd er echt gek van. Als ik mijn hond bij me had zat die altijd aan het lijntje netjes naast mijn box of bij de bak. Geen geblaf of gedoe. Die honden renden ook door de bak en stookten ook nog mijn hond op. Voor mij een beetje de druppel geweest bij die stal en na daar wel een jaar of 7 te hebben gestaan ben ik toen weggegaan. Kon er tegen zeggen wat ik wilde, maar er veranderde niets en de stalhouder deed er ook vrijwel niets aan. Weet je wat het is, jij wordt erop aan gekeken dat je er wat van zegt, maar zij (die hondenbezitters of die kinderen dus) zijn dus fout he. Jij komt daar voor je pony's je bent geen kinderopvang }>

En dat jij door bepaalde omstandigheden af en toe echt behoefte hebt aan rust dat hoef je niet eens te vertellen, iedereen heeft behoefte aan rust, daarom heb je als hobby je pony's en sta je niet in een pretpark.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 23:13

Ja precies ik ga als ze er zijn even met ze praten want ik vind het nu wel even leuk geweest :)..
Zei vandaag al tegen stalgenoot dat ik blij ben dat ik niet op een manege sta hihi stel je voor :=

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 06:25

lekker irritant van die kinderen die constant om je heen hangen.
Ik had er inderdaad ook wat van gezegd dat je effe geen zin hebt in zoveel drukte.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 07:34

Goedemorgen,
Vanmorgen stonden melody en missy nog ver van de nieuweling vandaan in het weiland, ze vinden de haflinger maar een landjepikker geloof ik, hihi :D

L-Rivaldo.. lastig idd kids die je even niet om je heen wilt hebben, maar ik denk dat je dat ook rustig tegen ze kan zeggen ! je komt daar voor jezelf, en betaald er een boel geld voor, het zijn jou paardjes, geen algemeen bezit, zeg gewoon dat je je niet zo lekker voelt en graag even alleen met je paardjes wilt zijn, en dat ze een andere keer wel weer welkom zijn, maar vandaag niet, sorry !
Als ze daar niet tegen kunnen.......tja, ben je meteen van ze af, dat is ook weer een voordeel.
Blijft moeilijk, maar ik vind dat je gewoon voor jezelf op moet komen in zo'n situatie, ik zou dat ook niet willen, van die drukke kids achter me aan de hele tijd, daar word je helemaal gek van.
Lukt je vast wel !!

IT : hoe was het in Euro Disney ???
Ollie, sportief bezig geweest !! knap hoor ! *\o/*
Tine's man helemaal kapot van de rit naar amsterdam, maar het resultaat mag er wezen ! :D
VHU, duim voor je dat rizanta niet meer snotterd, zou leuk zijn als je volgend weekeind een wedstrijd kan doen met haar ! :j
Rhine: sterkte ermee !

Straks zoon naar school brengen en dan naar het werk !! :evaw:

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 07:39

Goedemorgen.

Irritante kinderen: inderdaad gewoon lekker bot doen als ze na een gesprek nog steeds komen lastigvallen. Als jij onaardig doet, blijven ze echt wel weg :D Klinkt wel heel bot, maar sommige kinderen weten echt niet van ophouden. Dus eerst gewoon in gesprek noemen, maar daarna als ze nog steeds komen maar duidelijker zijn.

Was gisteren vwb mijn mond echt de wanhoop nabij. Pijnstillers zo goed als op (iedere dag meer dan maximale genomen :o ), wist het even niet meer. Heb een speld ontsmet en maar gaan prikken in mijn tandvlees (ook au, maar ja, je moet wat). Eerst dacht ik dat het niet had geholpen, maar nu lijkt het toch beter. Als ik lig heb ik geen pijn meer, verder nog wel maar neit zo vreselijk als eerst. Dus wacht toch maar af tot woensdag, dan heb ik een afprsaak bij tandarts.

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 07:56

das precies de reden dat ik gezegd heb dan Sun bijt en trapt en heel gemeen is tegen kinderen. Sun heeft zelf ook wel een hekel aan gepluk en geknuffel aan zn lijf dus kinderen mogen hem niet aaien en niet eens in zn buurt komen. Kinderen begrijpen dat dan wel en blijven ook weg.
Nog veel irritanter vind ik die brutale ouders met hun kind op de arm die linea recta doorlopen naar jouw (ingespannen) paard en dat kind het paard laten aaien. Vaak gebeurd dat als we ff rust hebben met de menvereniging; daar is vaak publiek aanwezig. Heb mezelf maar aangeleerd om dat met een beetje paniek-stem naar de ouders te roepen "ohh, nee, pas op pas op! Hij is heel onvriendelijk voor kinderen hoor!!" en dan zodra ze het kind bij de pony vandaangetrokken hebben zeg ik er meteen achteraan dat ze het de volgende keer beter ff kunnen vragen omdat niet alle paarden lief en aardig zijn.

Tine, die pijn heb je sinds je gebroken kies getrokken is, toch? Heb je geen kaakontsteking? Ik bedoel, een beetje pijn is normaal, maar zoals ik je nu hoor dat lijkt me niet normaal meer eigenlijk. Ik zou mn TA toch ff bellen en in elk geval aangeven dat je zoveel pijn hebt. En als die me niet verder zou helpen zou ik mn HA ook meteen bellen; die hebben vaak toch wat effectievere pijnstillers dan paracetamol (of heb je sterkere pijnstillers meegekregen?)

Groetjes, lacuna

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 08:04

:') _O-
bij diddle werkt jouw trucje niet lacuun.
zogauw die kinderen ziet gaat die O:) kop erop. Want kindjes hebben 9 van de 10 keer eten! :oo
maar dids is groter, dus daar komen niet de kuddes kinderen opaf die je bij een lieve shetter hebt natuurlijk :))

Zo, goeiemorgen!
fijn dat je speldenactie werkte, maar ik denk niet dat dat de bedoeling was := :(:)
@IT; was het leuk in disney?

ik ga de tafel hier opruimen,. en dan m'n reflectieverslag maken

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 09:20

@Naaltje: gaat het weer een beetje?

@Tine: met jou ook :(:) ?
Wat ontzettend lief die foto van je zoontje met z'n pony; vind het ook heerlijk om met kind en pony bezig te zijn!
Super van je wagen!

@Tallechie: goed gedaan, zeg na die stop +:)+ . Ben ff kwijt of je gisteren nog onder het zadel gereden hebt? Ik vond het toen ook erg tegenvallen, misschien idd keizersnede, alleen wat dit betreft ietwat minder vervelend (was ingeknipt en had zoveel problemen met zitten :o , helaas mende ik nog niet).

@Rivaldo: wat vervelend met al die kids, beter duidelijk zijn, anders blijven ze ongevraagd op bezoek komen.

@Biancao: dat is zo ontzettend verdrietig :(:) :(:) :(:)

Les is idd erg lastig, wil ook eens op zoek.
Zat ook al aan instructie onder het zadel te denken, maar ik heb eerst echt iemand nodig voor nog flink wat "menkneepjes".
Probeer nu iig de paardjes wat op te pakken.
Ik hoop trouwens het hier ook vol te houden, maar het gaat hier veelal zo snel dat ik het niet bijgebeend krijg :o

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 09:52

Ga zo even de pony's verrassen met een actieve dag :+ en Rizanta als het meezit even rustig rijden / stappen in de bak beetje gymnastieken.
En voor de rest moet ik gewoon werken, boodschappen doen, de was en andere saaaaaaie dingen }:0

@Tine, tijd voor de tandarts en heftige maatregelen. Ik had toen met mijn zenuwontsteking in mijn kaak (was dus niet kies, maar kaak, essentieel verschil want wat je ook aan een kies doet, dat helpt niet omdat het dus in de kaak zat) op een gegeven moment Ibu poeders van de huisarts van 800 mg of zoiets? Mocht ik er ook drie van. Zweef je wel maar kon dan nog net functioneren. Maar het is een ellende hoor :(:)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 10:00

3 juni 2010
Afbeelding

28 november 2010
Afbeelding

6 februari 2011
Afbeelding

13 mei 2011
Afbeelding

vooruitgang?
als ik hem nu zie denk ik zelfs nog ''dikke mops die je bent'' :=

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 10:11

@Naaltje: Didds is gewoon een heerlijk dik rolmopsje <3 . Je bent toch lekker bezig, zal altijd wel opletten blijven, maar er gaat zo ook vast weer wat af :j

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 10:22

dids mag geen dik rolmopsje zijn :') t is net zo'n worst op voetjes zo _O-
Nu kunnen we qua bewegen helaas weinig, maar daar kunnen we binnenkort hopelijk weer verandering in brengen :))

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 10:32

Had net fout gekeken.
Die 1e foto (juni 2010) is toch wat minder rolmops dan die van mei. Die van de winter zijn moeilijk te beoordelen ivm vacht }:0
Maar ... je moet hem echt nog minder geven ~~}> hij is nog (veel) te mopserig :j

Als ik trouwens onze Alwyn in een super afgegraasd weitje zet, dag en nacht en ook nog hooi bijvoer wordt hij ook mega rond.
Ze moeten eigenlijk gewoon vrijwel niets hebben, totaal afgegraasd stuk land (echt mag geen sprietje opstaan dat uitsteekt) lucht en water plus een boterhammetje voor het idee. Meer niet. Denk echt dat je nog teveel hooi bijvoerd. Een (dun) plakje per dag moet hij het makkelijk mee kunnen doen. Anders valt hij niet af.
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 16-05-11 10:36, in het totaal 1 keer bewerkt

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 10:35

hij krijgt al niks _O-
ja een keer in de 2 of 3 weken een keertje gekookte lijnzaad omdat hij op zijn korte weitje wel wat zand kan binnenkrijgen :(:)
Maar hij doet nu ook even niks :=
stom dat ik dat nu wel zie, en toen ie dik aan 't worden was niet :o

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 10:38

Lijnzaad worden ze ook dik van/ ronder, echt waar hoor. Maar als je dat eens in de twee, drie weken geeft zal het niet uitmaken. Tegen zand zijn phylissium zaadjes of zoiets, lijnzaad zorgt niet voor afvoer van zand, wel voor wat soepeler darmwand waardoor er minder blijft hangen, maar echt afvoer als ze vol zitten met zand werkt het niet.

Geloof me, een plakje droog hooi en voor de rest niets de nada, is enige manier.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 10:40

krijgt ie, hij heeft hooi te knabbelen overdag
brokjes krijgt hij niet..
Dat lijnzaad is 2 handjes

maar hij doet ook niks nu, da's jammer.
m'n 1e stalhouder wist hoe die paard dun moest krijgen _O- alleen die methode zullen we maar niet doen :+