[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

L_Rivaldo

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 23:35

Vond nog een leuke foto van de eerste ontmoeting. Vind het zo leuk dat je mij in mijn element ziet om ze vast te leggen maar mijn ma dat van ons deed :P
Afbeelding

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 00:05

Leuk sfeer plaatje, L_R! :)

Wie heeft nog meer de rijdende rechter gezien vanavond?
Wilde nog even reageren in het topic, maar die is helaas al gesloten.

Ik zal bedje opzoeken. :wave:

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 00:06

jellee: gefeliciteerd (las ik net hier) :D

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 00:20

Poeltje sterkte met het verlies :(:) Hoe oud was ze?

L_Rivaldo mooi sfeerplaatje :D

http://www.mijnalbum.nl/Foto-YQPCKKXI-D.jpg

Ik ben verliefd :+: Haha nee ik vind het een onwijs gave wagen maar vind dat je achterop te weinig ruimte hebt voor een eventueel vierspan met 2 grooms. Een Kraay is dan van achteren groter maar ik denk dat die ook veel duurder zijn :\
Lot ik ben heel benieuwd of je het nog gaat proberen met Buck. Persoonlijk zou ik het niet aandurven met een enkelspan van 84 cm. Mijn marathonwagen is ong 100 kilo met tweespan 90-94 of 94-106 en met tweespan is dat leuk maar zelfs enkelspan met die van 106 vind ik niet prettig rijden. Hij trekt het allemaal wel over de straat, over het gras en de blubber ook wel maar het is niet van harte ;)

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 00:37

Poeltje schreef:
Leuk sfeer plaatje, L_R! :)

Wie heeft nog meer de rijdende rechter gezien vanavond?
Wilde nog even reageren in het topic, maar die is helaas al gesloten.

Ik zal bedje opzoeken. :wave:

Ik heb het zitten kijken, zag ook dat er een slotje was voor overleg.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 00:39

Ik wilde het kijken maar we moesten stemmen voor de tv en mijn ouders hadden gewonnen hihi.. geen zin om boven in mijn eentje te kijken :)

Idd nu ik naar de foto kijk een echt sfeer plaatje, jammer van het wazige beeld.

Ik heb net mijn abbo afgesloten het word een nokia c7 :D wilde graag een die goede foto's kon maken

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 08:45

:wave:
wat was er met rijdende rechter?
leuke foto laura :)

ik zou eigenlijk niet weten wat m'n kar weegt... veel, dat zeker :=

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 08:49

Die van mij staat op de kar voor 165. Zou hem toch is willen weten hoe zwaar die nou is. Rivaldo die trekt hem zo door mul zand en de bak (bak wel met iets moeite) Tum kreeg hem zowat in de bak niet vooruit :P

Wil nu echt naar een sulky gaan kijken en mijn rijbewijs maar iets laten wachten, ook handig voor dressuurwedstrijden en in de bak rijden. Dus als jullie leuke sulky's weten laat maar weten :)
Tum : 1.08 en rivaldo 1.12

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 08:58

dids trekt hem ook zo weg in het terrein, in de bak doet hij minder graag zijn best :)) maar zit betonplex op, en hij is log :))

*geeuw* ik ga m'n zooi pakken en naar stage :)

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 09:26

goedemorgen!

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 10:06

Naaltje schreef:
wat was er met rijdende rechter?
leuke foto laura :)

ik zou eigenlijk niet weten wat m'n kar weegt... veel, dat zeker :=

Ging over een meisje dat een paard had aangeschaft. Na vijf maanden begon ze er problemen mee te krijgen en eisde ze haar geld terug, maar ze wilde niet het paard teruggeven. Daar kwam het uiteindelijk opneer.

Ik heb ook geen idee wat onze karren wegen. := Of wat voor maat ze hebben.

Sappos: Ze was net 6 weekjes.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 10:25

ah, ik vroeg me al af waarom bokt een RR rel startte :P maar was te lui om op te zoeken :o

ben op stage, ben een cadeautje aan 't uitwerken voor m'n oom en 'zn aanstaande vrouw :))

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 10:34

Jeetje Poeltje wat jong ;( En je hebt geen idee hoe?

Rivaldo misschien een grotere HCA sulky O:) Ik ben helemaal fan van de HCA's en rijdt ermee met pony's van 90-106 maar voor 1.10 is het misschien net te klein. Je hebt nog een grotere maat als het goed is.

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 10:57

Het kan van alles zijn geweest. Juist omdat ze zo goed dronk en at en heel energiek was, hebben wij niks gemerkt. Kon een virus zijn geweest, iets met haar maag, iets verkeerds gegeten in de wei. Geen idee.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 11:11

Dat lijkt me super frustrerend, als nu eens wist waaraan ze overleden was maar gewoon van de enige op de andere dag. Hoe is de moeder eronder?

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 11:18

Goede morgen,

Poeltje dat zal gissen blijven maar wel heel moeilijk om zo ineens je dier te moeten verliezen.

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 11:25

Sappos: Dat weet ik niet. Heb de eigenaresse gevraagd, maar die had haar moeder niet heel erg lang gesproken (De shetlanders staan bij haar moeder).

Wat trouwens wel zielig was.. De kleine meid van onze stal dacht dat het kwam, doordat zij hem een halstertje had omgedaan. Ze was bang dat hij door haar gestikt was, maar dat is zeker niet het geval.

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 13:40

Zonde zeg, zo een jonge pony in 1 keer weg! Kan altijd gebeuren natuurlijk, maar toch erg sneu en altijd even schrikken....

Gewicht van de wagens, met die kleintjes is dat toch altijd weer een beetje een knelpunt, vereist weer extra aandacht en zoekwerk.

Grrr ik weet nu waarom ik mijn schoftje niet goed in elkaar kreeg! Volgens mij zijn de lichtogen voor een vaste draagriem en een schuivende toch wel anders (ook wel logisch) ik heb nu wat in elkaar gezet en volgens mij kan het zo maar het is niet ideaal.... Sowieso hangen de lichtogen nu echt veeeeelste laag, er moeten flink wat gaten bij geprikt worden. Als ik het voordat we gaan rijden nog niet gefikst hebben zal ik toch de eerste keer met mijn oude schoftje moeten rijden...

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 14:32

Wat ontzettend sneu Poeltje dat die kleine meid dat denkt. Het is ook wel zo triest als een veulentje overlijdt.

Gewoon lekker eerst oude schoftje pakken zou ik dan doen, Milanka.

Citaat:
Mijn marathonwagen is ong 100 kilo met tweespan 90-94 of 94-106 en met tweespan is dat leuk maar zelfs enkelspan met die van 106 vind ik niet prettig rijden. Hij trekt het allemaal wel over de straat, over het gras en de blubber ook wel maar het is niet van harte

Sim (86 cm) trok met gemak onze wagen van 165 kg / 18 inch wielen plus mezelf in stap en draf over de straat maar ik vond het geen gezicht. Lijkt me erg lastig een fabrieksgemaakte wagen te vinden voor dat kleine spul. Zag een poos geleden een mooie zeer lichte marathonwagen speciaal gemaakt voor mini waar gewoon een mevrouw op zat die 1.80 was. Zag er super uit.
Denk toch echt dat als je met een mini wilt mennen enkelspan en je wilt een 4-wielige wagen en dan nog marathon achtig dat je aan maatwerk vastzit.

Snuit kan ook enorm trekken maar zware blubs en wagen (165 kg), ik en mijn groom (plm 170 kg) , daar wordt zelfs hij wat minder enthousiast van :+ Logisch lijkt me, is gewoon optelsom van eigen gewicht pony plus gewicht wat ze hebben te trekken.

Vandaag verzorgdagje en werken :evaw:

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 14:53

Ik vind jullie ponys wel erg sterk hoor, want Amerigo (1.14) heeft moeite met de kar van 125 kg. Over verharde gaat het goed, maar zware bodem kan ik hem echt neit meer dressuurmatig laten lopen.

Heb vandaag een heel slechte dag en een heel volle agenda. Slechte combinatie. ;(

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 15:19

Ik zoek trouwens stiekem (echt stiekem want ik moet eigenlijk werken nu) een leuke groom voor mee in de bak rijden en later buiten rijden met Tijger, iemand leuke mensen die tijd te veel hebben in de buurt?

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 15:23

nope hier niet, mocht ik die hebben had ik ze al vastgebonden voor zelf mee te nemen op de kar :P xD

een :(:) voor tine

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 15:34

Met Nelson (94) mij en de sulky (35) zit ik nog ver onder 1x eigen gewicht. Met de marathonwagen (100) en mij zit ik er miss net boven. Toch trekt hij dit echt niet prettig lange afstanden over gras. Feem (106) idem dito. Die zal tegen de 180-200 kilo wegen en zal dus nog neit eens op 1x eigen gewicht met de marathonwagen zitten maar hij trekt het ook maar mwa mwa, het kan wel maar over de straat enzo.

Span 90-94

Afbeelding

Span 94-106

Afbeelding

Enkelspan 106

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Sappos op 17-11-10 15:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 15:35

Gaat iets fout met je middelste foto sap

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 15:35

Klopt die foto geeft hij in mijn photobucket aan als een foto van mijn span en als ik m plaats is het Kim die slechte gewoontes (met foon spelen op sulky) van mij overneemt :')