[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

welsh_lover

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 20:48

Jammer dat we geen overzichten hadden anders had je kunnen zien waar je ongeveer geeindigd was, maar misschien komen die nog wel op de site van de regiocompetitie ?!?!

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 20:52

welsh_lover schreef:
Jammer dat we geen overzichten hadden anders had je kunnen zien waar je ongeveer geeindigd was, maar misschien komen die nog wel op de site van de regiocompetitie ?!?!

ja die komen van de week denk ik online dat ze zeide.

Maar denk dat ik dan ong 3e ofzo zou zijn geworden want hij was 4e met 188 toch?

welsh_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 20:58

ja en 1 bal

welsh_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 21:03

De baas van mijn zus heeft trouwens de gehele dag foto's gemaakt van de dressuur en de vaardigheid. Misschien komen die nog wel op de site van den hill en anders vraag ik wel of hij ze op een cdtje zet dan mail ik de foto's van jou (als hij die heeft) wel door.

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 21:04

Mooie kar gezien Haha!

Afbeelding

@ ellen in etten is het strax makkelijker dan doe ik wel mee want daar is standaart geen wegtraject Knipoog en ik ga tuis even oefenen met de vaardigheid. Had hij nog nooit gezien en merkte dat hij nog heel erg aan het zoeken was.

Maar ik ga even nog wat tv kijken en dan slapen morgen weer naar school (na 3 weken vrij te zijn geweest op de maandag Nagelbijten / Gniffelen )

doei

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 21:04

welsh_lover schreef:
De baas van mijn zus heeft trouwens de gehele dag foto's gemaakt van de dressuur en de vaardigheid. Misschien komen die nog wel op de site van den hill en anders vraag ik wel of hij ze op een cdtje zet dan mail ik de foto's van jou (als hij die heeft) wel door.

coollie Haha! hoor het wel als ik ergens op de lens ben vastgelegd en hou even de site van den hil in de gaten Knipoog heb idd wel iemand gezien met zon super groot fototoestel Haha!

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 21:05

Sappos schreef:
Kaisa schreef:
Sappos; dat gekauw, doet je paard dat op beide handen? (linker en rechterhand)

Hij is sowieso nog veel te onrustig met het bit. Toen hij ana het wisselen was heb ik expres bitloos gewerkt en daarvoor liep hij wel heel fijn maar nu na het wisselen is ie erg onrustig, heeel veel mondje open bij minimale druk. Ik probeer echt te sturen op het gewicht van mijn leidsels maar hij wil op een volte nog wel eens over de buitenschouder vallen en als ik dan iets wil corrigeren heb ik gelijk een paard met zn mond open.

hmzz. en wat als je het bitje indoet bij het inspannen? Staat hij dan gelijk te kauwen oid?

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 21:13

Nee als ik er niet aankom is het allemaal goed maar zodra ik probeer te sturen gaat die mond open. Het achterwaarts gaat wel weer goed omdat ik dat met de leidsels los kan doen. Verder gaat hij in draf nog te hard (ik kan wel gaan rennen maar dan gaat hij nóg harder) en dan zit ik m dus in de weg in zn mond waardoor dat bekkie weer opengaat. Heel lastig allemaal dus want bitloos loopt hij alles zonder problemen.

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 21:21

je kan misschien zijn tanden laten controleren? Misschien een wolfstandje oid...

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 21:22

Tandarts komt ik dacht volgende maand dus kan tot dan eventjes bitloos aan de gang blijven. Hij heeft net gewisseld dus miss zit er daarom iets niet helemaal lekker of is ie nog een beetje gevoelig.

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 21:25

Mijn pony is ook erg tegen het bit geweest, Is nu al stukken minder, die had last van zijn tandjes.
Heeft al weken vakantie, vandaag voor het eerst weer bitje in gedaan, maar neemt het niet met plezier in. Bij mij komt de tandarts over 3 weken ook om het te controleren.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 21:26

Tandarts komt hier 1x in het jaar voor alle paarden dus kan ik hem gelijk laten controleren. Gekke is dat hij met hetzelfde bit vóór het wisselen geen last had...

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 21:27

Dat is het enige wat ik op dit moment kan bedenken dat er aan de hand is. Succes ermee ieder geval Lachen

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 21:29

Dankje Lachen Ga nog wel een mylertje proberen, als dat niet werkt kan ik zeggen dat het een tandprobleem is. Als dit het ook niet is moet ik maar bitloos gaan mennen

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 21:34

ik zou anders idd div. bitjes proberen. Omdat het koper hem eigenlijk een beetje stimuleert om te kauwen. Maar goed, zelf ben ik een student dus kan mij niet veroorloven om allerlei soorten bitten aan te schaffen. Tong uitsteken

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 21:48

Pff, ik kan het hier ook niet meer bijhouden hoor... Clown

Sammykuh, mooie wagen zeg, met dat bruin!

Lisan, super!
Gefeliciteerd!
Wat een stoere kerel! Knipoog

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 08:09

Sammykuh en de andere, Jimmy heeft een wond, precies naast/tegen zijn staart, dus daar zit wel tuig, vandaar dat ik ook gewacht heb, tot er weer haren op zitten, liever te lang wachten dan te kort. Hij reageerd echt hetzelfde als wanneer de andere shet hem opjaagt, dus ik heb het idee dat het daaraan ligt. Ik ga nu mijn instructeur vragen om een paar keer te helpen, dan kan hij mennen en ik ernaast, want nu ik het mij bedenk, als ik alleen ga of met iemand anders op het karretje doet hij het altijd braaf, maar met iemand anders ernaast ging het in het begin ook wel een mis. Alleen eerdere uitbarstingen, een keer of 4 in de eerste twee weken dat hij ervoor stond, waren voorwaarts op te lossen, leidsels losser en even draven laten en dan terug pakken. Gisteren zat ik op een afgesloten terrein waardoor voorwaarts niet voldoende oploste, aangezien ik bochten moest maken en hij ging in volle gallop bokkend door het lint. Dan moet je toch proberen te stoppen. Ik werk normaal liever op open terrein vanwege de ruimte, zoals gisteren heb je eigenlijk te weinig ruimte om hem uit te laten razen zonder bochten.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 09:22

Kaisa schreef:
ik zou anders idd div. bitjes proberen. Omdat het koper hem eigenlijk een beetje stimuleert om te kauwen. Maar goed, zelf ben ik een student dus kan mij niet veroorloven om allerlei soorten bitten aan te schaffen. Tong uitsteken

Nee dat heb ik dus ook. Ik ben niet te beroerd om in een bit te investeren maar wil niet straks met 4 mylers zitten Nagelbijten / Gniffelen Daarom mag ik ook van iemand anders een Myler uitproberen das wel heuuul fijn

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 10:12

Whoeiiii die kar is echt gaaf Haha! Zoiets krijg ik dus ook. Heb het plaatje even opgeslagen.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 10:35

even een vraagje, als recreatiemenster: ik lees net hier, dat je met en zonder startkaart wedstrijden kan mennen,als je zonder startkaart gaat mennen, moet je dan wel lid zijn van een vereniging(tja ik rij met mijn KWPNers dressuur OHZ via de KNHS, maar met de welsh wil ik gaan wedstrijdmennen)
Hier is wel een menvereniging, maar ik rij met de paarden net bij de andere vereniging.
En hoe weet je hoe en waar je je dan kan inschrijven bij zo"n wedstrijd? (lees overigens wel trouw de mensport)

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 10:49

Mijn bijrijder is een pony ruiter, en die start ook hobbyklasse (zonder startkaart dus) mennen. Door haar startkaart bij de pony's is ze lid van een vereniging.

Hoe je je in moet schrijven is simpel. Kies een wedstrijd, bel/mail de vereniging en meld je zelf aan.

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 11:16

als antwoord op de vraag of je lid moet zijn om wedstrijden te starten zonder startkaart.

Dit hoeft niet je kunt je gewoon opgeven en hoeft nergens lid van te zijn Knipoog

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 11:18

Hier in de buurt moet je voor de KNHS wedstrijden met hobbyklasse wel (maakt niet uit op welke manier, koetsiers/ruiterbewijs is ook voldoende heb ik begrepen) lid zijn van de KNHS.

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 14:38

zo net de uitslagn lijsten binnengehad er was schijnbaar een fout gemaakt dus ellen was 5e en 8e begreep ik,

Ik was 11e omdat ik het wegtraject niet gestart was. Maar omgerekend als ik het wel gestart was zou ik netzoveel strafpunten hebben als degene die nu 4e staat Haha!

welsh_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 17:52

Ja ik zat gisteren mijn uitslagen te bekijken en met de jonge was ik 4e terwijl ik daarmee meer strafpunten had dan met het oudje en daarmee was ik 5e?!?!?!
Netjes hoor 4e ik ga maar eens heel hard tyrainen voor etten-leur !! Maar dan is het voormijn paardjes ook beter aangezien daar geen wegtraject bijzit !! Dan zijn ze tenminste niet zo tam met de dressuur en vaardigheid!!