[AR] [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

chamion
Huisheks

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 08:18

Mijn ervaring is dat klanten die het echt willen er wel op wachten tot dat er groen licht wordt gegeven. Hier was binnen een maand de eerste ponykamp week vol en de andere ponykamp heeft nu nog maar 4 a 5 plekjes. Nu we hebben aangegeven dat de eerste weken vol zitten gaat het heel hard met de manegeweek. Afgelopen week zijn er 12 inschrijfformulieren meegegeven. Als die allemaal in dezelfde week gaan is die ook in 1 klap vol. Buitenritten zijn vol zodra het bekend is dat er weer 1 is.
De gewone lessen staan ramvol en we het rooster maximaal open staan (de dieren mogen niet meer lopen dan dit)

Dus ik vermoed, als je het goed laat weten, tinkertje dat de mensen snel weer komen ;)

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 11:00

Klopt daar maak ik me ook totaal niet druk om :D

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 11:31

Zo hier vanochtend de paarden binnen gezet, wei gemest en waterbakken gevuld.
Vanavond menles en dan kunnen ze daarna weer naar buiten. :)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 12:06

Fijn dat alles wat begint aan te trekken.

Vanmorgen Rocky weer voor de kar gehad. Weer ging het super goed. Ik heb er ook (bibber, bibber) even achter gezeten en daarna achterop de kar (daar zit ik nooit, wat is dat een raar gevoel) En daarna zijn ze de weg opgegaan. Ook dat ging super goed.

Afbeelding

Toen even met Thor in de bak gespeeld met wat balkjes en daarna mochten ze op nieuw stukje wei.

Afbeelding

De komende dagen gaan beleerder en zoonlief met zijn tweeen aan de slag. Dan kunnen ze het smorgens vroeg doen voor de hitte aan, terwijl ik aan het gaarstoven ben in een warm klaslokaal.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 12:28

Fijn dat Rocky het zo goed oppakt Tine!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 12:34

Renske_W schreef:
Fijn dat Rocky het zo goed oppakt Tine!

Ja, ben er heel blij mee. Hij lijkt het ook echt heel leuk te vinden. Omdat hij onder het zadel (de laatste tijd gelukkig niet meer) enorm kan bokken, vond ik het best spannend om hem voor de wagen te gaan zetten, maar het lijkt een heel goede keuze.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 12:39

@ tine. Over dit lamoen op deze hoogte springt ie niet zomaar over heen. Maar je zou nog voor je eigen gemoedsrust er een slagriem aan kunnen doen.

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 14:02

goed bezig tine

Ik heb net voor onze begrippen een klein rondje met mijn ouwe besje gedaan.
Beetje opbouwen weer voor de ritten al lopen ze evengoed wel natuurlijk maar wel
minder dan normaal.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 22:02

Hatsikidee gefeliciteerd.

Tine Rocky doet het goed voor d wagen.

Renske rare rijders heb je altijd. het helpt als je zo'n geel veiligheidsvest aan doet.

Jorex mennen is een dure hobby.

Tinkertje jippy *\o/* weer ritten rijden.

Janouk mooie foto's van die lepellaars.

Zo wij hebben het hooi weer binnen. Het was zo als gewoonlijk weer een warm karwei.
De mannen zijn weer behandeld door de osteo en hebben de komende hete dagen vrij, past mooi.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 22:24

Fijn dat het hooi weer binnen is.

Ik ga morgen onze fribi ophalen. Helaas moet manlief vliegen dus er gaat een vriendin mee.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 22:39

Dat is wel een goede tip Marga!
Ga we maar eens doen. :j

Hier vandaag met Ariel naar de les geweest, vond het wel spannend. :=
Gezien ze lang niet zo braaf is als Olivia.
Maar ging super! Ze is er maar 1 keer vandoor gegaan.
Moest haar de hoek in sturen, heb het niet gedaan, madam vind zich nogal een springer, moet er niet aan denken dat ze het dadelijk met koets en al probeert. :=
Maar ze laat zich gelukkig goed terug rijden. :)

Daarna nog even Wiseguy zijn jas uitgetrokken, over 2,5 week mag hij mee naar de keuring, en met deze warmte zal hij het ook wel lekker vinden.
Hij ging hierna helemaal uit zijn plaat in de bak. :')
Afbeelding
Heb hem gewoon zo kunnen scheren. :+
Braaf dier is het ook.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 15:54

Wow, die Rocky doet het echt zoooo goed. Vandaag moest ik werken, maar beleerder en zoonlief zijn samen op pad geweest. Gelijk de weg op. Vrachtwagens, bus, vele auto's, fietsers en iemand met bakfiets. Geen enkele reactie. De brug was nog wel een beetje spannend, maar ook dat lukte. Wow, zo trots op pony (en zoonlief natuurlijk ook) Morgen gaan ze weer samen aan het werk.

Wiseguy doet zijn naam wel eer aan 8-) . Super braaf hoor, dat je hem zo kon scheren.
Marga het hooi alweer binnen. Ik heb viavia gehoord dat het hooi waar wij het weghalen ook al prachtig erbij ligt. Dus ik zal binnenkort wel app krijgen.

Nu even bijkomen van warme werkdag (en morgen wordt nog veel erger, die school heeft geen bomen, geen schaduw)

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 17:09

Wat fijn dat Rocky het zo goed doet!
Wat een toppony!

Haha ja soms wel, hij kan ook een grote draak zijn. :')
Maar ik ben ontzettend blij met hem, hij zal niet vooraan lopen op de keuring, maar het wordt denk ik wel een ontzettend fijn gebruikspaard. <3
Zo jammer dat het geen merrie is. :))

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-20 20:27

Belker *\%/* gaaaffff Fribi ophalen, heel veel succes, hoop dat jullie veilig thuis komen samen.
Tine knappe rock

Wel meegelezen...maar zeef....fijne avond.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 20:44

Belker schreef:
Fijn dat het hooi weer binnen is.

Ik ga morgen onze fribi ophalen. Helaas moet manlief vliegen dus er gaat een vriendin mee.

*\o/* *\o/* *\o/* succes

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 22:30

Belker en? is het gelukt?

Tine +:)+ top pony

Renske braaf veulen.
En wat ik ook vaak doe als er wat (groots o.i.d.) aan komt een beetje slingerend rijden (als het kan midden op de weg) dan gaan de meeste langzamer rijden, en soms zoek ik een dam op, voor een beetje ruimte geven. Maar als het spannend is lijkt het altijd druk en krap te zijn.
Maar ja men leert bij rijles niets over hoe met paarden om te gaan.

Hier vandaag een tweede nieuw apparaat moeten aanschaffen alles stort in lijkt wel, volgens de wet van bartjes moet er nog een ding stuk gaan.
Tot groot genoegen van de teckel hebben we vanavond de bbq gebruikt, beest bewaakt de knoei goed en geeft een gilltje als het vlees er af gehaalt wordt (baas deelt wel af).

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 22:45

Even foto's van gisteren (met de trainer) delen hoor ... Miepje maakt elke week zoveel progressie

Afbeelding

Afbeelding

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 22:48

Het meeste grote verkeer houd er wel rekening mee en gaan idd goed aan de kant en minderen vaart. Maar ze vind het gewoon echt eng.
Het zijn juist die rotzakken met auto's waar een zwaardere motor in ligt die er geen rekening mee houden.
Het is denk ik ook het geluid waar ze vooral op reageerd.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 15:03

We zijn op de terugweg. Fribi staat los in de trailer, achterste voren. En reist prima. Hij ging er met vereende krachten (de mannen tilden zijn kont) er zo in. Laden was binnen 15 minuten klaar.
Manlief is toch mee. De vlucht verviel.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 15:07

Renske, dat zijn toch ook idioten he. Waardeloos.
Gem, prachtig paard
Marga, heeft een bbq-wacht. Toch handig als je het zelf niet in de gaten hoeft te houden :+ En inderdaad nog 1 apparaat te gaan. Het gaat in drieen
Belker, al thuis??

Zoonlief en beleerder zijn vandaag weer op pad geweest en het ging weer super. Nu ook dikke tractor achterop, geen probleem.

Ik vandaag weer gewerkt met 28 kinderen. Wat een hitte. En dan komt de helft gewoon zonder ingesmeerd te zijn tegen de zon. Onbegrijpelijk. Gelukkig had de school nog een restje in een fles, want ze hadden ook zelf niets bij zich.

Gekke paarden kunnen hier heerlijk in de schaduw staan, maar wat doen die sukkels..... met 32 graden gewoon vol in de zon.

Afbeelding

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 15:12

Hier hebben beide pony's gelukkig geen enkel probleem met groot verkeer. Alleen van de meest random dingen raken ze soms compleet over de zeik. Zo wilde Alex tijdens mijn laatste ritje midden op de eerste kruising die we tegen kwamen (Waar we gelukkig voorrang hadden op de auto's) ineens niet meer verder. Stokstijf stilstaan en oren erop en zijn ogen vielen er bijna uit. Er waren daar 2 mannen die hadden gevist en weer naar boven klommen waarvan eentje met een groot schepnet over de schouder. Alex snapte niet wat ze waren. Ik heb uiteindelijk maar naar ze geroepen dat ze iets tegen hem moesten zeggen. En toen de man met het net riep dat Alex er gewoon langs kon, viel bij Alex het kwartje dat ze mensen waren. Was uiteindelijk nog best grappig, want die man riep letterlijk "Alex stel je niet aan, doorlopen!". _O-

Mooi dat Fribi zo gemakkelijk was.

Knap paard Gem <3

Wiseguy is ook leuk, als ik nou eens wat ouder was en meer geld had, dan kocht ik allemaal hengstveulens hier van bokt om later mee te gaan mennen. :')

Hier heb ik al de hele week niks uitgevoerd met de pony's. Ik heb al sinds maandag hoofdpijn en vandaag ben ik volgens mij eindelijk gewend aan de hitte want de hoofdpijn is weg.

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 22:35

Gem dat ziet er mooi uit zeg.

Tine met deze temperatuur ga ik niet in de zon en smeren doe ik niet er zit, van allerlei rotzooi in die zonnebrand, en krijg het er alleen maar warmer van.

Jorex dan kunnen ze het niet plaatsen, paarden kijken heel anders dan wij, en ja praten helpt dan super goed, doe dit ook bij paarden die een span shetjes eng vinden. En dan is het echt van ooo het is niet eng er zijn mensen bij.
En hoofdpijn kan te weinig vocht zijn veel drinken he. (geen alcohol).

BBQ wacht had het vandaag weer druk.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 22:50

Pik even Belker er uit, wat spannend! Hoe lang moesten jullie rijden?

En zie allerlei nieuwtjes veulens *\o/* pony's voor de kar *\o/* toeristen }:0

Dat was ik afgelopen 2 weken ook. Heerlijk naar Zeeland (Walcheren) geweest. Echt genoten. Met mijn vriend, jaja 55+ en verliefd <3 :))

Morgen maar eens kijken hoe het met Jenn is. Kreeg leuke updates van haar verzorgster, dus weet nog hoe ze eruit ziet }:0

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 06:51

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 08:26

marga1 schreef:
Tine met deze temperatuur ga ik niet in de zon en smeren doe ik niet er zit, van allerlei rotzooi in die zonnebrand, en krijg het er alleen maar warmer van.

Ik vermijd de zon ook zo veel mogelijk, ben er allergisch voor. Maar kinderen moeten nu eenmaal buiten spelen tijdens school. En als dat op een plein is waar amper schaduw is, dan zullen ze toch ingesmeerd moeten worden. Ik kan ze moeilijk allemaal kreeftrood laten verbranden.