[AR] dressuur en vaardigheid 2017

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Anke

Re: dressuur en vaardigheid 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 23:12

Dressuur is de spoorbreedte vrij.

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 08:22

Voor een startkaart voor het mennen moet je lid zijn van een menvereniging of een PSV die ook een menafdeling heeft, die vereniging moet je daar dan bij die menafdeling aanmelden bij de KNHS en dan krijg je op mijnknhs ook een optie om een menstartkaart aan te vragen.
Het is voor verenigingen trouwens gratis om zo'n menafdeling aan te vragen, dus misschien als je je vereniging even lief aankijkt en het uitlegt.............. :).
Anders ben je straks lid van twee verenigingen, kost ook twee maal contributie, dus een PSV die alles in de gelederen heeft is gemakkelijker en goedkoper.

Je kan je pony trouwens wel gewoon registreren via mijnknhs.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 09:14

Ik heb begrepen dat het een vereniging wel geld kost. Daarom onze nieuwe vereniging maar niet om gevraagd, omdat ik de enige menner ben.

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 11:07

Het was gratis, onze vorige vereniging heeft een menvereniging toegevoegd, omdat wij daar lid werden, was een eenvoudige procedure, alleen als je lr en pc voor de vereniging hebt staan, moet je de naamstelling veranderen, moet er mv bij :), het lijkt me stug als dat veranderd is, zie zoveel verenigingen met 1 of 2 menners.

Jolliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 11:22

Top ik heb mijn eigen vereniging ff gemaild, omdat ze ook samenwerken met een menvereniging, dus ben benieuwd hoe het werkt!

Dank jullie wel!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 13:05

Ik ben gister naar Harich geweest met Deedee, prima wedstrijd.
Ik zou met Deedee en Roos 2span voor het eerst L starten, maar bij Roos is artrose en een pees blessure vast gesteld van de week. Dus voorlopig even enkelspan met Deedee (en soms 2span naast Benno).
Gister voor het eerst M gereden, zonder veel training ivm drukte met dierenarts bezoekjes met Roos. We gingen erg hard, groom maar achterop ipv aan de kant zoals normaal ;) . 193 en 186 punten! Dus dik tevreden.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 13:19

Nou ja..... de knhs heeft me zelf verteld dat het dan geld ging kosten -O-

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 17:14

Misschien kost het nu wel weer geld, was jaaaaren geleden ook zo, maar het is dus ook een tijd gratis geweest, onze aanpassing was zo'n drie jaar geleden, denk dat een pc/lr de naam ook moet aanpassen bij de kamer van koophandel, geen idee wat zoiets zal gaan kosten.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 19:50

Op 28 mei bij dressuur vaardigheid menwedstrjd in Hoofddorp hebben we nu de paarden weegschaal van johorse uitgenodigd om de paarden te wegen en Imanse koetsen om de koetsen ter plekke te wegen.

Mooie gelegenheid om eens te wegen wat je combinatie weegt.

Koetaier en groom mag je thuis wegen haha :D

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 20:04

Leuk Janouk, jammer dat niet wat dichterbij is.. :))

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 20:30

Leuk Corine! Ik ben er ook met Willem, ons L debuut :) Weet je toevallig wat het kost om je pony te laten wegen daar?

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 21:11

10 euro voor paard of pony en 5 euro per koets

Ik wil het graag zelf weten, dus.......dan organiseer je het toch gewoon.

Ze wegen van 10 tot 15u

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 23:14

Mel, dan ben je toch aan het inpakken voor menkamp Wel leuk dat je dat georganiseerd hebt Janouk! Maar ik ben dan dus aan het inpakken voor kamp.

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 10:54

janouk schreef:
Op 28 mei bij dressuur vaardigheid menwedstrjd in Hoofddorp hebben we nu de paarden weegschaal van johorse uitgenodigd om de paarden te wegen en Imanse koetsen om de koetsen ter plekke te wegen.

Mooie gelegenheid om eens te wegen wat je combinatie weegt.

Koetaier en groom mag je thuis wegen haha :D

Leuk! Ik start 2 vaardigheid proeven met Toliene, onze eerste echte dubuut in de vaardigheid! *\o/*

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 08:58

Deze dressuurmuts heeft een vraagje. Onze pony heeft over 3 weken haar eerste onderlinge dressuurwedstrijd. Nu moet ze menproefje 55 doen. En loop ik bij het eerste onderdeel al vast:

A-E-H-C
Binnenkomen in arbeidsdraf op de
rechterhand

C - X Boog rechts hoefslag rakend

X - A Boog links hoefslag rakend

--
Is het gewoon zo dat je bij het binnenkomen de letters AEHC volgt, dus van A naar E oversteekt en dan verder de hoefslag vervolgd?
daarna gewoon halve volte rechts en halve volte links of tellen de bogen anders?

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 09:01

Ja, het is eerst binnen komen en afsnijden van A naar E. En dan 2x halve grote volte.
Maar binnen (in een 20x60 baan) moet je halve eieren rijden, daarom staat het zo raar beschreven. Maar buiten in 30x60 zijn het gewoon 2 halve grote voltes.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 09:01

Dennis schreef:
Ja, het is eerst binnen komen en afsnijden van A naar E. En dan 2x halve grote volte.
Maar binnen (in een 20x60 baan) moet je halve eieren rijden, daarom staat het zo raar beschreven. Maar buiten in 30x60 zijn het gewoon 2 halve grote voltes.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 11:25

Ik snap de KNHS ook nog niet echt. Ik ben wel lid van een vereniging, maar die is vorig jaar september opgegeven. Ik heb zojuist contributie van 20,60 betaald aan de KNHS voor mijn lidmaatschap. Moet ik nu ook nog lid worden van een menvereniging voor ik kan starten en hoe voeg ik mijn paard/pony toe?

Ik wil in augustus eens officieel starten met mijn pony in de dressuur, gewoon kijken hoe het gaat. Ik weet zeker dat hij netjes genoeg loopt voor een B proefje. Ik les trouwens in de wintermaanden wel in Tolbert, maar die vereniging is niet zichtbaar op de knhs site.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 11:51

SteffiiY schreef:
Deze dressuurmuts heeft een vraagje. Onze pony heeft over 3 weken haar eerste onderlinge dressuurwedstrijd. Nu moet ze menproefje 55 doen. En loop ik bij het eerste onderdeel al vast:

A-E-H-C
Binnenkomen in arbeidsdraf op de
rechterhand

C - X Boog rechts hoefslag rakend

X - A Boog links hoefslag rakend

--
Is het gewoon zo dat je bij het binnenkomen de letters AEHC volgt, dus van A naar E oversteekt en dan verder de hoefslag vervolgd?
daarna gewoon halve volte rechts en halve volte links of tellen de bogen anders?

Inderdaad precies zoals het er staat, dus schuin 'afsnijden' naar de E. Het ligt aan de maat van de bak welke vorm je bogen krijgen. Niet de hoeken in en omstellen op de X.

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 12:34

Je moet eerste lid worden van een vereniging die ook geregistreerd staat als menvereniging bij de KNHS, eerder kun je geen startkaart aanvragen.
Die vereniging waar je nu rijdt is niet aangesloten bij de KNHS, dus dat helpt niet, even nieuwsgierig: is het Het Westerkwartier?

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 12:42

Laat maar zitten, ik rijd wel geen wedstrijden. Hij moet nu opeens ook officieel gemeten zijn, want ik loop vast bij het invullen van stokhoogte. Ik heb gewoon geen zin om zoveel extra geld te betalen om gewoon 1 keertje voor de leuk te starten. Hij is rond de 85 cm hoog en zal ook nooit meer groter worden. Het wordt sowieso geen B pony meer. Dan wacht ik liever nog 2 jaar totdat mijn jongste ook 4 jaar is en ga dan starten.

Geen idee, ze noemen zich Menclub Tolbert, zijn volgens mij twee los van elkaar staande verenigingen. Ik heb al wel een vereniging die bij KNHS is aangesloten een bericht gestuurd, misschien laten ze me ook hc starten zonder dat mijn pony bij het KNHS geregistreerd staat. Ik word hier zo moedeloos van...

Ik ga weer in meeleesmodus, tot over 1 of 2 jaar dus :j

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 12:45

Ik betaalde maar 5 euro om officieel te laten meten. Dat is echt niet zo duur, althans in deze omgeving niet.

Wellicht is hobbyklasse iets voor jullie. Dat is dezelfde proef als de B en je hoeft geen lid te zijn van een menvereniging of een startkaart te hebben.
Laatst bijgewerkt door Susanne op 24-05-17 12:47, in het totaal 1 keer bewerkt

oedsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 12:46

Hier op onze vereniging kostte het meten ook maar 5 euro

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 12:54

Jij geef snel op, als ik bij zulke kleine tegenslag gestopt was had ik ook nooit een wedstrijd gereden.

Pony meten is hier ook 5 euro, dus dat zijn de kosten niet. Officieel gemeten hoeft alleen voor de vaardigheid met een wagen smaller dan 125cm.

Met alleen je KNHS lidmaatschap kan je gewoon hobbyklasse starten. Voor een keer voor de leuk is dat veel handiger dan officieel (111 euro startpas + kosten vereniging al als vaste kosten, die heb je voor hobbyklasse niet).

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 12:56

Wat Suzanne zegt is inderdaad een goede oplossing! Wedstrijd rijden is helaas niet goedkoop...

€111 voor je startkaart
€50 lid worden van een vereniging
€10 per pony voor het meten, aan huis dan wel!
€10 per proef... meestal zijn dit er toch al 2 of 3
De benzine van en naar je wedstrijd...

Ik gok dan ik jaarlijks aan wedstrijdrijden toch al gauw minimaal 600 euro kwijt ben, zonder benzine :) Dure hobby :+