[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 14:12

Pffff wat een zielige paardjes hebben we in het topic zeg... hoop dat alles snel en goed hersteld... :(:)
DB gelukkig weer naar huis *\o/*

Hier heerlijk <:) :){ avondje gehad erg gezellig. Heb oa deze gekregen
http://www.bol.com/nl/p/birdfeeder-raam ... 012519753/
zo'n doorzichtig vogelhuisje. Ben zeer benieuwd of het werkt. Zo ja wil ik er een paar bijkopen en tegen de ramen plakken.

Verder nu beetje aan het bijkomen, alle zooi opgeruimd zo'n beetje.
En superleuk we kregen reservering binnen voor beide kamers van B&B (2e kamer is nog niet eens af := goede reden om daar vaart achter te zetten, zo'n reservering werkt dan echt motiverend :D ) van gezin dat paar dagen / twee nachten in Rotterdam wil doorbrengen tijdens de Kerstvakantie. Als mensen dan twee kamers tegelijk huren en ook nog twee nachten is dat wel leuk verdienen met weinig inspanning. En we wilden toch graag ervaren hoe dat nu zou zijn met beide kamers bezet dus dat komt mooi uit.

Met Oud & Nieuw is B&B ook helemaal bezet maar dat is met vrienden dus toch anders qua 'spannend' (alhoewel ik dat ook wel erg serieus opvat wil het gewoon voor iedereen 100% goed doen).

Vanochtend ook heerlijk eind gelopen met de honden die liggen nu uitgeput naast de bank, lekker rustig. Gisteren was ook een hond van vrienden van ons mee, Gretha en die hond (ook een jonge hond) hebben enorm gespeeld zo grappig.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 15:24

Fijn dat het een degelijke wagen is en dat je er hulp bij hebt ! Super.
Komt vast goed.
Vhu wat gaaf dat de reserveringen binnen komen voor de B&B. Leuk en spannend !!

Vanmorgen heerlijk getraind supermooi tempo en leuke nieuwe route gedaan 3 van de honden voor de step meegenomen..was echt genieten !!

Fijne zondag nog...

baudyh

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 19:00

Zo db staat weer fijn in zijn eigen stal. Verbazingwekkend hoe mooi dun zijn been is en hoe goed hij er op loopt.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 19:40

Wat een super bericht Baudy!!!
Bianca lekker getraind. Wat zal dat hard gaan met 3 ervoor.
VHU gaat goed met de BB en honden liggen voor pampus.
Sonjim kan weer lekker gaan mennen

Zoonlief had vandaag weer wedstrijd. Laatste voor de competitie indoor Zuidbroek. Het is jammer dat ze dit jaar met competitiepunten werken anders had hij dik gewonnen, want vandaag was hij met een score van 205 punten op 20 punten afstand van de nr 2 eerste geworden. Maar goed, hij mag toch zijn kur rijden op een inmiddels steeds groter wordende show.
Nu hopen dat ze deze stijgende lijn weten vast te houden. Ze genoten allebei weer, dat is toch waar het om draait. Zoonlief hoefde ook niet meer 100 keer naar de wc.

Vanmiddag heb ik heel even achter Rembrand gezeten. Kar op en af is nog een ware uitdaging, maar met veel hulp van man en zoonlief heb ik toch even kunnen mennen. Helaas is de bespiering van Rembrand in een heel rap tempo aan het verdwijnen -O-

Fijne avond nog verder

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 21:16

Yeah DB weer op stal *\o/*

Toch weer erachter Tine, dat is toch heel fijn... misschien wat longeerwerk oppakken met R? Voor wat bespiering weer opbouwen? :(:)

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 21:18

Poe 205 punten echt super hoor.
Mijn record is 202 dat vond ik al een prestatie.

Ja erg hè hoe snel een paard zijn bespiering kwijt raakt. Zag ik bij db ook deze zomer.

Zirola gaat nog niet zo goed. Heeft echt pijn aan der been. Maar mag vanwege der drachtigheid geen pijnstiller. Staat aan de antibiotica maar merk nog niet echt dat er wat veranderd. Smeer met trekzalf ( vieze camfer lucht) dat doet der echt pijn. Maar ja moet ff.
Ze loopt echt 10 x slechter dan db. Raar maar waar.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 22:10

Tine, mooi weer gemend met R, heerlijk, lekker opbouwen !
Gefeliciteerd voor je zoontje, knap hoor _/-\o_

Baudyh, fijn dat DB zo goed gaat, maar waardeloos met zirola zeg !! Hoop toch dat ze snel opknapt !

Tine, met de honden heb ik 7 km getraind, en gemiddeld tempo is dan 20 km per uur.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 22:17

Paarden kunnen hard voor zichzelf zijn. Paard wat ik vroeger reed liep iets onregelmatig, bleek 4tjes op de foto's te hebben artrose en een cyste in haar voorbeen. Nooit TE hard aan het werk geweest of iets en toch met 7 jaar gaan hemelen. Naar haar is mijn Boktnaam :D

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 22:38

Is wel waar Ips, ..mijn arabje had rondom ook 4tjes..heel heftig om te zien en te horen te krijgen....paard liep altijd goed,...ongelooflijk soms....

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 23:09

Yep.... een Bente die vrijwel omviel van de zenuwpijn maar toch bleef lopen...
Hoop dat Zirola snel opknapt Baudyh!

Bij ons blijven de reserveringen maar binnenkomen zo leuk. Net ook nog twee geaccepteerd voor februari *\%/*

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 11:10

Dat is gaaf Vhu..!! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 11:29

Goedemorgen

VHU, wat super dat het nu al zo goed loopt. Dat moet je toch vertrouwen geven!
Hier ook paarden/pony's die heel slecht aangeven als er iets mis is. Erg lastig.

Zoonlief zijn hoogste score was in de L1, 209 (dus net 1 punt te weinig voor 3 wp). Ik heb zelf met Tessel (dat paard waar ik meerdere ongelukken mee heb gehad) in de B 210 gereden. En in een ver verleden met Quincy ohz 183 (dat was toen ook 3 wp).

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 12:15

pff....zoontje is zaterdag jarig.....en we hebben nog geen kado....vind t erg lastig..er is inmiddels wel genoeg Lego in huis denk ik zo...... {:)-:( .....maar wat dan ?....lastig !!

Hoge punten voor je zoon hoor Tine, knap gedaan van hem !

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 12:42

Mijn record is 203 (en op de Hippiade dat vond ik dan wel weer heel gaaf)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 15:20

GRRRRRRRRRRRRRRRRRr -:(-

Met dank aan het topic over nieuwe startpassen, werd ik erop gewezen dat KNHS gewoon doodleuk de op tijd afgemelde startpassen heeft omgezet naar licenties.

Zoonlief en ik hebben dus gewoon een startlicentie gekregen. En weer wist de mevrouw me gewoon doodleuk te verkondigen dat we veel goedkoper uit zouden zijn. Waar ze hebben leren rekenen weet ik niet, maar hier wordt een mens gewoon agressief van. -:(- -:(- -:(- -:(- -:(- -:(- -:(- -:(- -:(- -:(-

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 15:42

tine10 schreef:
GRRRRRRRRRRRRRRRRRr -:(-

Met dank aan het topic over nieuwe startpassen, werd ik erop gewezen dat KNHS gewoon doodleuk de op tijd afgemelde startpassen heeft omgezet naar licenties.

Zoonlief en ik hebben dus gewoon een startlicentie gekregen. En weer wist de mevrouw me gewoon doodleuk te verkondigen dat we veel goedkoper uit zouden zijn. Waar ze hebben leren rekenen weet ik niet, maar hier wordt een mens gewoon agressief van. -:(- -:(- -:(- -:(- -:(- -:(- -:(- -:(- -:(- -:(-

Oh lekker zeg. Kan je ze nu nog wel afmelden dan?
Bij mij staat er niks meer ff gecheckt.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 15:44

Nou, na eindeloos gewauwel aangehoord te hebben dat het goedkoper is... (ik kan echt wel rekenen!!), maar even heel bot gezegd dat ze maar doen wat ze willen, maar dat ik niets ga betalen. En toen maar opgehangen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 18:51

Niet te geloven zeg wat een waardeloze organisatie is dat toch ...

Ik heb mijn startkaart voor endurance toch maar aangehouden you never know...

Lastig he Biancacoo. Onze zoon heeft ook werkelijk bergen LEGO toch vinden ze het altijd leuk om te krijgen (ja nu houdt het geen beetje op met zijn 13 jaar)... alleen heb je dan zoiets het is zo duur en ze hebben al zoveel.
Iets voor in zijn nieuwe kamer? Poster, stoel (wordt vaak erg stoer gevonden) en onze zoon had een wekker gekregen van StarWars (geen idee waar en van wie eigenlijk maar hij vond hem geweldig).
Die nieuwe film van StarWars kom en ze hebben momenteel veel 'gadgets'.

Mijn vader is vanochtend onwel geworden, met gillende sirene afgevoerd. Mijn moeder natuurlijk zwaar van slag. En dan wonen ze in Oost-Groningen en ik in Rotterdam. Al jaren en jaren willen we dat ze dichterbij komen wonen... gelukkig is mijn zus er nu en morgen mijn neef. Woensdag/donderdag kan ik heen -O- wel erg blij dat ze vorige week in ieder geval ons nieuwe huis nog hebben gezien...

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 19:14

Oei dat is schrikken VHU! Sterkte. En ja dan woon je toch wel ver weg..

Tine moest even wat stoom kwijt.

Paarden kunnen inderdaad superhard zijn voor zichzelf. Ook bij Tea wel gezien..
Onzuiver lopen maar doordoen alsof er niets aan het handje is!!

@ Baudyh. Waar zit de plek bij Zirola? Kun je het niet weken in soda?

Ik heb vanmorgen even onder het zadel gereden. Mijn bak was zowaar bijna droog!
Menles kon niet doorgaan, dus ik dacht, ik stap er lekker op.
Ze is zo braaf!! Kon wel zien dat ik een tijdje niet heb gereden, zadel was helemaal groen!!
Maar met een drogere bak en de beugels een gat korter kon ik beter zitten, ik had wat moeite haar gangen uit te zitten.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 19:47

Heel veel sterkte, Vhu xx

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 19:56

VHU, jeetje wat schrikken. Dan is die afstand vreselijk. Heel veel sterkte

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 20:13

VHU Sterkte!

Baudy fijn dat BD thuis is en naar omstandigheden goed gaat!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 20:50

Vhu...bah dat is schrikken....sterkte.....Doe voorzichtig als je deze kant op gaat reizen... :(:)

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 23:09

Sterkte vhu

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 23:53

vhu: sterkte altijd schrikken en dan zo ver weg wonen.
jeskim rijd niet op een groen paard maar op een groen zadel _O-
BD ook weer thuis in zijn box.
tine : waardeloos als je op tijd de passen heb afgemeld.
hier ff rustig met de ponys,vandaag maar een staartenwasdag gehouden,staarten schoon maar mijn gezicht? bruin bespatterd ^)