[AR] Dressuur en Vaardigheid 2015

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

janneke584

Re: Dressuur en Vaardigheid 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 09:12

Ik ben zaterdag weer voor het eerst sinds augustus gestart. Vaardigheid 1e ronde 1 bal en 2e ronde foutloos. 2x 1e in het Z :) Voor de 1e keer eerst vaardigheid en daarna dressuur gereden. Dat was geen succes, want in de dressuur had Anke geen zin meer. 2x 203 punten in het Z met als commentaar een 8 voor de verzameling en een 4 voor de impuls

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-15 09:19

Dat vind ik nou altijd weer zo typisch aan juryleden...... hoe kun je nou een 8 voor verzameling geven terwijl er geen impuls is :?

janneke584

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 09:41

Geen idee. Ik vond het ook een sinterklaas jury. Die 203 punten waren gewoon veel te veel punten. En als ik dan zie dat van een tweespan 1 van de pony's de halve proef de tong over het bit heeft en alleen maar tegen de hand loopt te stuiteren, die nog 186 punten in het L heeft, snap ik het helemaal niet meer

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-15 09:47

Vorige week er nog met een "oude rot in het vak" over gehad dat er nog véél winst te behalen valt in de dressuur-mensport.... en niet in de laatste plaats bij de wijze van jureren.
Op P&K wordt weer een clinic "Door de ogen van de menjury" gegeven. Daar ga ik zeker heen :j .

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 12:48

Heb je Anke nog steeds? Dacht dat ze een tijdje terug te koop stond op bokt markt.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 12:53

Ik start volgende week zaterdag weer, helaas niet officieel, voor 2 startpas houders kregen ze het niet voor elkaar bij de KNHS.
8 november weer voor het echie.

Ik twijfel of ik volgende week zondag nog ff ga starten met Benno. Vorige week liep hij super, en zaterdag weer bagger. Ik twijfel dus nog over een last minute bijschrijving.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 13:29

Gem schreef:
Vorige week er nog met een "oude rot in het vak" over gehad dat er nog véél winst te behalen valt in de dressuur-mensport.... en niet in de laatste plaats bij de wijze van jureren.
Op P&K wordt weer een clinic "Door de ogen van de menjury" gegeven. Daar ga ik zeker heen :j .

Dat weet ik wel zeker. :j Ga misschien ook daar wel ff heen idd.
Ben ook erg benieuwd naar de nieuwe proeven!

Pas Syl voor 't eerst Z gestart, thuis 3 kwartier eerst gereden, en dar nog 3 kwartier ingereden hielp een hoop, hij had nog steeds wel 2 zenuwmomentjes maar mocht niet klagen, 1e proef liep ie super braaf.
218,5, 2e rondje ging helaas het galopgedeelte in de soep (Juist zijn beste onderdelen, maar was zelf aan het klungelen) en dus terecht 199.

Tweespan voor't eerst M gestart en dat liep prima 195 en 189,5 en 2x 1e.
Dus de eerste puntjes mooi binnen.

En jimmy voor 2e keer enkelspan vdh gestart (M) (laatste keer was in eind januari), en deed super z'n best. 1e parcours 2 balletjes, 2e parcours 3 balletjes maar doel was lekker voorwaarts naar de hand en dat deed ie top, dus helemaal tevreden. Is natuurlijk nog een beetje geslinger zo zonder je tweespan maatje naast je :))

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 14:25

Ik heb gisteren onderling voor het eerst de Z proef gereden. Ging her en der nog wat mis zeg maar. Eenvoudige wissel werden 4 vliegende wissels achter elkaar, jury lag in een deuk haha.
Nog even oefenen dus.

In de vaardigheid was ik 1 in de reguliere proef, 1 in speel uw spel, daardoor clubkampioen. En ik kreeg ook de stijlprijs voor wijze van rijden!

Gezellig dagje met de club dus!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 16:18

Toppie, een mooi team samen Roos! :D

janneke584

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 16:54

Anke schreef:
Heb je Anke nog steeds? Dacht dat ze een tijdje terug te koop stond op bokt markt.

Ja, ik heb haar nog steeds. Ze stond ook te koop ivm 1 paard te veel (of een stal te weinig), omdat ik het veulen van mn pony hou, maar ik mag haar van mn vader nog 1 jaar houden. Ik wil volgend jaar heel graag de hippiade in het ZZ rijden en onder het zadel proberen de Z te halen. Daarna ga ik haar alsnog verkopen (of de pony)