[AR] [HK] Mendurance praat topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Napie

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 19:39

Nee. Ik ga vrijwilligen

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 20:14

Ga je niet starten Nanda?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 20:39

'Ergens' willen we eigenlijk een keer en endurance starten en mendurance in een weekend. Heeft nog nooit iemand gedaan 8-) maar Ysselsteijn starten we klasse 2, dan is het niet handig dag erna ook nog mendurance te doen :7

Maar wat een ongelovelijk K-weer is het zeg -O- ik wil mijn km's maken dus ik ga morgen en zaterdag of zondag koste wat het kost op pad maar tjongejonge wat een baggerzooi.

MarjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 21:31

Het is zeker K-weer. En al lang ook!

De paddock hier is momenteel zo'n ontzettende baggerzooi dat de pony's er zelfs niet meer in willen. Dat heb ik nog nooit eerder meegemaakt.
Ze staan normaal gesproken eigenlijk altijd in de paddock, maar ze staan nu al dagen achter elkaar alleen maar in de inloopstal.

Als ik zelf in de paddock stap met kaplaarzen aan, moet ik opletten dat ik mijn laarzen niet verlies. Ze zuigen gewoon vast in de enkeldikke blubber.

We maken nu plannen om de paddock helemaal te verharden, met ecorasters. Ik kan gewoon niet wachten tot dat allemaal gedaan is.
Helaas zal ook dat moeten wachten op drogere tijden, want nu kan niemand iets beginnen in die paddockzooi. :(

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 23:36

Vreselijk he! Zodra ik wakker word, is het eerste wat ik hoor de regen die tegen de ramen slaat en de wind die fluit. En dan lig ik heerlijk warm in bed en weet ik dat ik weer door het weer heen moet ploeteren om de pony's te voeren ,mesten en beweging te geven. :(

Kom maar op met die zomer! :)

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 23:50

Het is verschrikkelijk klote weer. Morgen en overmorgen 25 km per dag trainen en hoop op droge dagen. De paddocks zijn gelukkig in de zomer voor de helft bestraat dus bij droog weer kunnen ze toch naar buiten toe.

Het is nu letterlijk aanmodderen met de dieren voor iedereen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 09:29

Ze staan hier op de grote wei. Die gaan we splitsen zodat iig een stuk droog blijft. Probleem is alleen dat de palen nu niet blijven staan door de modder.

We gaan vanmiddag naar een shet kijken met karretje (4wieler). Hij is niet voor mij maar voor mijn staleigenaresse, ze vroeg of ik meeging :)

MarjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 10:57

Blingh schreef:
We gaan vanmiddag naar een shet kijken met karretje (4wieler). Hij is niet voor mij maar voor mijn staleigenaresse, ze vroeg of ik meeging :)

Altijd leuk, paardjes kijken. :)

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-15 14:17

Ja die blub mag echt wegtrekken...
Gister voor het eerst naar een men vereniging gegaan... ik verwachte echt een gezellige sfeer (niet dat ze onaardig waren) maar het was doodste stilte iedereen was zo fanatiek met zichzelf bezig. Miste echt even de aanspraak zeker als nieuwkomer. Toch fijn gereden en vaardigheid geoefend.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 16:57

Dat komt vanzelf wel Rivaldo zeker in het Brabantse :9k :+ wat heerlijk dat je droog hebt kunnen oefenen!

Vandaag is het hier heerlijk weer zo blij! Lekker wat km's kunnen maken, wilde nog wel meer maar als het goed is gaan we zondag trainen op de Posbank, anders gaan de km's te hard, da's ook niet goed.

Op hoeveel km/week zit jij nu gemiddeld Barney? Wij streven naar rond de 40, lukt nog niet helemaal maar dat is het idee. Deze week gaan we eroverheen, volgende week denk ik dat we er weer wat onder blijven. Ligt beetje aan het weer en hoe ik me zelf voel. Streven is week 1/2 van februari topweekjes te draaien. Ik hoop niet dat jullie het vervelend vinden dat ik met mijn endurance gedoe mee blijf praten maar de trainings endurance topics lopen nooit zo op bokt, vind het hier wel gezellig :)

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 18:00

Ik rij nu vijftig km per week in gemiddeld drie keer. Ze hebben twee rustdagen in de week en ze worden eenmaal per week enkelspan gereden. Met de enkelspan ritjes erbij waarbij ik me veel richt op de dressuur zal het rond de zestig km zijn per pony. Als ik menles heb gaat er 1 pony mee en dit is dressuurles, dit is dan de enkelspan training van die week voor 1 pony en de andere gaat mee de weg op voor de dressuur.

Volgende week is het iets minder omdat ik een weekend weg ben. De pony's zijn in de winter niet uit conditie geraakt maar ik bouw het toch rustig op en houdt de snelheid ook lager.

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 19:11

Slaap plaatsje weer geboekt voor Ysselsteyn, dezelfde Bed and Breakfast als vorig jaar in Liersel. De pony's slapen precies onder ons dus dat is makkelijk met voeren.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 19:36

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 19:44

L_Rivaldo schreef:
Ja die blub mag echt wegtrekken...
Gister voor het eerst naar een men vereniging gegaan... ik verwachte echt een gezellige sfeer (niet dat ze onaardig waren) maar het was doodste stilte iedereen was zo fanatiek met zichzelf bezig. Miste echt even de aanspraak zeker als nieuwkomer. Toch fijn gereden en vaardigheid geoefend.

Jammer dat het niet direct gezellig was maar grote kans dat dit nog komt. Brabanders moeten vaak even de kat uit de boom kijken.
Taz weer te koop zag ik? Jammer dat de klik er toch niet is.

Iedereen kilometers aan het maken.

Ik hoorde vandaag dat als je ment en je paard niet op ijzers staat dat je dan een boete krijgt? Dat s toch een grapje mag ik hopen?

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-15 20:54

Mijn twijfels zorgen er nu voor dat ik weer een terugval heb, zo jammer... had van gisteren hoge verwachtingen en ga denk ik toxh besluiten niet lid te worden. Ik zal de situatie een beetje schetsen. De menners die er zijn zijn alle klasse 3 en 4. Zijn dan ook zeer wedstrijd gericht. Ik zelf kom hier voor het droog rijden en je hobby delen echter heb ik die wedstrijd ambities niet en twijfel zelfs over de mendurance startkaart.. We reden met 4 aanspanningen in de kleine bak van 20x40 waarvan een kwart werd gebruikt als inspan plek. De grote bak was voor telkens een iemand om vaardigheid te oefenen. Ik weet het gewoon niet meer ik had zo gehoopt dat ik er aanspraak zou hebben en je hobby kan delen maar de interesses liggen zo ver uit elkaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 20:59

Ik wil best met je buiten trainen Laura. Jammer dat de vereniging het niet aansloot bij je verwachtingen :( Misschien een paar keer oefenen?

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 21:00

L_Rivaldo schreef:
Mijn twijfels zorgen er nu voor dat ik weer een terugval heb, zo jammer... had van gisteren hoge verwachtingen en ga denk ik toxh besluiten niet lid te worden. Ik zal de situatie een beetje schetsen. De menners die er zijn zijn alle klasse 3 en 4. Zijn dan ook zeer wedstrijd gericht. Ik zelf kom hier voor het droog rijden en je hobby delen echter heb ik die wedstrijd ambities niet en twijfel zelfs over de mendurance startkaart.. We reden met 4 aanspanningen in de kleine bak van 20x40 waarvan een kwart werd gebruikt als inspan plek. De grote bak was voor telkens een iemand om vaardigheid te oefenen. Ik weet het gewoon niet meer ik had zo gehoopt dat ik er aanspraak zou hebben en je hobby kan delen maar de interesses liggen zo ver uit elkaar.

Hmmm ik snap je helaas heel goed :( :( Jammer dat wij niet dichterbij wonen, want ik mis dat dus precies ook... Aanspraak zegmaar. Bedoel paardenmensen genoeg hoor maar je hebt er nogal wat 'smaken' in om zo maar te zeggen.....

Maar deze vereniging is de enige dichtbij ofzo?

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 21:02

Blingh schreef:
Taz weer te koop zag ik? Jammer dat de klik er toch niet is.

Ik hoorde vandaag dat als je ment en je paard niet op ijzers staat dat je dan een boete krijgt? Dat s toch een grapje mag ik hopen?

Ja ik weet het met hem niet zo goed. Punt is dat hij gewoon eigenlijk elke dag aandacht nodig heeft, en ik red met moeite 2, 3x per week dat ik wat met hem kan doen.

Ik hoopte misschien een bijrijder dan, maar dat wordt ook elke keer niets. Ik wil niet dat Taz wegkwijnt, ik bedoel, hij is juist weggegaan bij die fokker omdat ie wegkwijnt, hij moet gewoon iemand hebben die de wereld met hem wil veroveren, want dat zou die zeker doen en het is stiekem zo'n geweldig beest.

Als je het terrein afgaat met hem weet je meteen wat ie waard is, zo dapper, levenslustig, vrolijk, avontuurlijk. En dat gun ik hem.

Boete voor mennen zonder ijzers lijkt me lariekoek :+ Dat zou een giller zijn.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 21:04

Toevallig stuit ik op dit topic,
ik heb afgelopen 2jr klasse 0 enkelspan gereden,met mijn pony.
nu wil ik officieel gaan starten met mijn 2 span pony,s.
nu komt mijn probleem ik ben lid van de knhs,maar moet ook lid worden van een vereniging.
bij ons is een super leuke vereniging,met veel bekende.
dus ik gezegt wil lid worden en 2 startpassen aanvragen,nou helaas kan dat niet want hun mogen geen startpassen afgeven voor het mennen.
waar vind ik dan een vereniging die het wel kan,wil ook niet zomaar bij super vreemde vereniging waar ik eigenlijk geen binding mee heb.
dus hoe heben jullie dit gedaan,ik woon in zuid limburg en bij mij in de buurt weet ik ook niks van menverenigingen want een rijvereniging mag dus niet.
vind dat de knhs het wel moeilijk maakt.
stel ik reed al bij een vereniging en wilde ook er bij mennen,moet je dus bij nog een vereniging.word duur grapje zo

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 21:08

keona; er zijn veel verenigingen die alleen lidmaatschappen hebben voor puur start pas volgens mij. Een soort inactief lid. Kost niet zoveel dan en dan hoef je er ook geen binding mee te hebben want je komt er verder niet.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-15 21:09

Blingh schreef:
Ik wil best met je buiten trainen Laura. Jammer dat de vereniging het niet aansloot bij je verwachtingen :( Misschien een paar keer oefenen?

Moeten we doen idd, zondag is er op de vereniging een markt voor paarden, paarden spullen en menspullen ook wagens enzo van alles. Misschien ook leuk voor jou?

Toydoll snap je helemaal. Ik ben hier 2,5 jaar geleden komen wonen en heb eigenlijk amper mensen ontmoet waarmee je je hobby kan delen. Wel altijd een verzorgster gehad en toch leuk samen op pad gegaan. Mijn verzorgster heeft nu een eigen pony en dan is het toch best stil om je heen.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 21:13

Ja ik begrijp het helemaal. Daarom zocht ik ook een verzorgster voor Kyano, voor de gezelligheid XD

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 21:14

Leuk die markt Laura, ik kan alleen niet :( heb s ochtends showteamtraining en moet daarna gelijk door naar mijn werk.

Waar is de vereniging? Als de bak goed is hier kan ik gewoon in de bak oefenen met mennen. We hebben een menbak :))

Ik wacht even met mennen totdat ze op ijzertjes staat. Zijn nu 2 keer dorp ingegaan en dan slijten ze wel erg hard.

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 21:15

L_Rivaldo schreef:

Dat is balen zeg, het is denk ik ook pech hebben wat betreft de sfeer die hier hangt. Het zal niet bij elke vereniging zo zijn maar misschien is dat dan te ver uit de buurt?

Is er een mogelijkheid om nog wat verenigingen te proberen?

@Keona, ik ken de omgeving niet in Limburg. Hier zijn de verenigingen wel voor menners en ruiters. Het is helaas zo dat het wel verplicht is. Sommige verenigingen kun je alleen lid van worden voor een goedkoper tarief zonder dat je de les volgt en de bak gebruikt. Maar dan kun je wel een startkaart aanvragen. Misschien is dat een idee om alsnog iets te kunnen aanvragen?

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 21:17

Ik had gepost maar zie ook Toydoll haar reactie dus ik zeg het dubbel.