Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
yarrah schreef:Volgens de beleerder is Oz klaar.
Het ging ongelofelijk makkelijk.
Gisteren voor het eerst in het verkeer geweest...
http://youtu.be/Qc9__UGo1Ao
sivaennovy schreef:Ik heb het hier een beetje door gelezen en ik kom niet echt mijn probleem tegen. Ik heb een pony van 127, kruising IJslander - New Forest, ben vorig jaar zomer begonnen met haar in het tuig op de grond, dit doet ze heel mooi en heel fijn, vindt ze leuk om te doen. Heb geprobeerd vorig jaar zomer om een sleep er achter te doen, maar dit vond ze giga eng. Dus dit hebben we achter wegen gelaten. We gaan wel lopen nu naar buiten in het tuig, in het begin draaide ze zich om als we iets engs tegen kwamen. Maar nu niet meer. Het probleem is echter nog steeds dat ze er niets achter wil hebben. Zodra ik er iets achter wil hangen en het maakt een klein beetje geluid probeert ze er van door te gaan. Komt van voren om hoog als ik haar probeer tegen te houden. Hoe kan ik haar leren dat geluid achter haar niet eng is en dat als ik er iets achter hangt niet eng is.
Gem schreef:sivaennovy schreef:Ik heb het hier een beetje door gelezen en ik kom niet echt mijn probleem tegen. Ik heb een pony van 127, kruising IJslander - New Forest, ben vorig jaar zomer begonnen met haar in het tuig op de grond, dit doet ze heel mooi en heel fijn, vindt ze leuk om te doen. Heb geprobeerd vorig jaar zomer om een sleep er achter te doen, maar dit vond ze giga eng. Dus dit hebben we achter wegen gelaten. We gaan wel lopen nu naar buiten in het tuig, in het begin draaide ze zich om als we iets engs tegen kwamen. Maar nu niet meer. Het probleem is echter nog steeds dat ze er niets achter wil hebben. Zodra ik er iets achter wil hangen en het maakt een klein beetje geluid probeert ze er van door te gaan. Komt van voren om hoog als ik haar probeer tegen te houden. Hoe kan ik haar leren dat geluid achter haar niet eng is en dat als ik er iets achter hangt niet eng is.
Ik zou het beleren dan vanaf dit punt gaan uitbesteden. Ik weet niet hoe groot jouw ervaring is, maar fouten voorkomen is makkelijker (en vaak goedkoper) dan oplossen.
sivaennovy schreef:Ik heb het hier een beetje door gelezen en ik kom niet echt mijn probleem tegen. Ik heb een pony van 127, kruising IJslander - New Forest, ben vorig jaar zomer begonnen met haar in het tuig op de grond, dit doet ze heel mooi en heel fijn, vindt ze leuk om te doen. Heb geprobeerd vorig jaar zomer om een sleep er achter te doen, maar dit vond ze giga eng. Dus dit hebben we achter wegen gelaten. We gaan wel lopen nu naar buiten in het tuig, in het begin draaide ze zich om als we iets engs tegen kwamen. Maar nu niet meer. Het probleem is echter nog steeds dat ze er niets achter wil hebben. Zodra ik er iets achter wil hangen en het maakt een klein beetje geluid probeert ze er van door te gaan. Komt van voren om hoog als ik haar probeer tegen te houden. Hoe kan ik haar leren dat geluid achter haar niet eng is en dat als ik er iets achter hangt niet eng is.