[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 01:01

Goedeavond.

Ik ben er ook even snel.

Gister in Westerbork op wedstrijd geweest. Met uzma 193 punten en 3de en 2 ballen. Met arjan 178 punten en 1 bal en 2de met het 2 span 196 en 1ste en 2x foutloos

Dan nog even aandacht voor het volgende :D s
Gezocht. Nieuw en goed tehuis voor mijn oren. Staat: gebruikt en zeer pijnlijk voor de rest in perfecte staat. ;(

tallechie

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 05:36

Gefeliciteerd en die oren hoef ik niet. Vervelend zeg.

Hier klaar wakker. Zoonlief was net wakker, verschoond, warme melk gegeven en hopelijk gaat hij nog even slapen

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 07:04

Goedemorgen, nou ja .... goed... -O-

Veel te vroeg wakker, lig te piekeren en kan dus niet meer slapen.

Lanouska, goede wedstrijd gehad en nee, geen interesse in oren. Heb al genoeg onderdelen die niet functioneren.
Frensie: lekker op vakantie. Geniet ervan!!!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 07:58

Frensie,heel veel plezier, geniet er van.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 08:38

Om 5 uur zoonlief nog maar even bij ons in bed gedaan en tot 7 uur geslapen.
Nog beetje moe dus. Hij lag gisteren ook een uur eerder op bed dan normaal gesproken dus ook wel logisch.

Buikpijn was weg maar geloof dat het al weer terug komt. Maar even zien wat de dag brengt.

Frensie fijne vakantie

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 10:14

@Frensie gaaf Montana, ga je western rijden? Lucky you!
@Tallechie ai dat was een vroege.... hoop dat het vandaag meevalt met je buik/rug :(:)
@Lanouska neeeee van dat soort oren zijn hier niet welkom, wat een drama meid... dat je je nog kunt concentreren met rijden met die oorpijn. Ik heb zelf een jaar of wat geleden zenuwontstekingen in mijn kaak gehad, dat straalde dus uit van puntje van je kin t/m oor, dacht echt dat ik gek werd van de pijn.....
@Tine piekeren is waardeloos -O-

Iedereen weer gehad?
Hier lijkt het weer redelijk, ga zo naar stal wil flink eind rijden met Bente. Huis al aan kant, e-mail gelezen, honden flink uitgelaten dus we mogen *\o/*

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 10:29

@Frensie: wat gaaf! Vriend van ons gaat ook regelmatig naar Montana met z'n tweelingbroer op vakantie, echt geweldig, heel, heel veel plezier!

@Tine: waanzinnig knap van je zoon!

Idd lekker op pad geweest met Gem en daarna een heel goede springles van dochterlief met haar pony!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 10:47

Het lijkt mee te vallen, heb de hond al uitgelaten, achterstallige afwas van 3 dagen weg gewerkt en een was aan gezet. Nu even op de bank, begin rug te voelen dus maar even rusten. Buik lijkt aardig goed te gaan. Daan ligt alweer op bed. Sinds de klok verzet is, is hij helemaal uit zijn ritme.

Montana... zal even googlen, zegt me niets

Tine wat een doorzetter hebben jullie dus.

Ik wil proberen het huis weer aan kant te maken vandaag, nog wat voorbereidingen te doen voor de wedstrijd en aan de studie. En als het lukt nog even naar stal.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 11:56

Het begon hier vanmorgen met flinke regen, maar nu schijnt de zon *\o/* *\o/* *\o/*

Vanmorgen Thabor gelongeerd (geen puf om erop te zitten) en Amerigo heel fijn gemend. Daarna nog 4 kruiwagens mest uit de wei gehaald. Ik geloof dat hij nu eindelijk weer bij is. Maar ja, ze schijten wat af hier, dus morgen ligt er weer genoeg.
Nu wat eten en naar bed, hoop dat ik wat kan bijslapen.

Ja, zoonlief is echt een enorme doorzetter, ben zo ontzettend trots op hem. Zeker als je bedenkt dat de meeste kinderen minstens 2 jaar ouder zijn, doet hij het gewoon super.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 15:49

Bleek de DA vandaag langs te komen voor enten.... ik dacht dus woensdag .... maar goed, peerd is weer ge-ent alleen kon ik dan niet een mega-rit gaan rijden dus ben ik maar gaan wandelen, dik uur, dus beweging hebben we wel gehad, was soort van 'gezellig' met elkaar op stap :7

Met Blondie leuk gefreestyled in de bak, ze liep keurig rondjes om me heen in draf en galop, zo grappig. En ik heb haar eigenlijk nu pas voor het eerst ontspannen los zien draven, lange stukken achter elkaar, dus niet vast aan een longeerlijn. Ze luisterde heel goed naar gewoon wat strekken en weer terug en :wow: wat kan die pony draven, ruim en groot. Daarna nog gewandeld op het erf en laten kijken naar de geiten en alpaca's, die waren zeer bijzonder :=

@Gem wat een typetje jouw Ster zeg een met kapsones.... vind je erg dapper ik raak van trappende of steigerende paarden erg in de stress (die van mij doen het dus gelukkig niet of misschien heel erg per ongeluk heel soms...).
@Tallechie ben zelf ook noet niet gewend aan die andere tijd...
@Tine spierballen kweken dus, fijn dat Amerigo zo lekker liep :j

Wil zsm mijn menwagen halen, mis het onderhand!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 16:27

VHU: het enten kan maar gebeurd zijn, toch? Blondie vindt alpaca's en geiten vast stinken :') . Ster was een paar jaar terug helemaal ontdaan van een paar hangbuikzwijntjes, dat vond ze echt het toppunt van no go op de boerderij van vriendin :D .
Over Ster en kapsones; ik zei gisteren nog tegen Avaluna: "allemaal drama en aanstellerij", dus daar ben ik echt totaal niet van onder de indruk :n . Als ik wil dat ze stil staat dan blijft ze toch minstens op die vierkante meter. En al gaat ze springen, draaien, hupsen, voor mijn part bokken of andere onzin, ze blijft op die vierkante meter. Avaluna bij haar hoofd, leidsels tussen mijn knieën geklemd, voeten op de rem, en gewoon kaartlezen zo lang als nodig :D . Dus, als geirriteerde pony geef je dan maar eens een klap in het niks :D . Pech voor haar dat ze de zweng raakte _O- !
Het enige waar ik bij haar van onder de indruk ben, is als ze "hengst" speelt: hals erop, paraderen en van die hele harde briesstoten gevend. Dan is het opeens een heule grote pony :oo .

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 16:33

Hier wel weer aardig op geknapt. Vandaag al meer gedaan dan in afgelopen weekend. Zelfs blad geharkt.

Probeer vanavond even naar stal te gaan

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 17:01

@Gem Bente stijgt soms ook soort van op zowel onder het zadel als voor de wagen maar dat boeit me dan gelukkig ook niet omdat ik het idee heb dat ik het onder controle heb := (het idee he <<) ) ze heeft wel gebokt maar slaat niet uit en met steigeren ging het gelukkig ook vrij beheerst, waren meer soort lage levades. Dat bokken / steigeren doet ze eigenlijk al maanden niet meer gelukkig, bij haar was het echt spanning van de onwennigheid.
Ik zie je het zo doen in alle rust kaartje lezen _O- stoer hoor.
Je tonnen zijn vanochtend in gebruik genomen, heb nu alle voer keurig in tonnen *D

Fijn dat je weer een beetje bij ben Tallechie!

Hier zo naar hockey, heb eten al voorbereid, en tijdens hockey even honden uitlaten & boodschappen doen vlug, vlug, vlug.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 21:11

tallechie gelukkig weer een beetje heel :)

Bente prik gehad en lekker gewandeld :) Blondie lekker buitengespeeld, haha :D (fotos VHU!! )

Hier een heerlijke dag achter de rug. Heel prettig gesprek gehad op stage, erg fijn! Alleen een bitchfight met SPSS (statistiek computerprogramma..). Eind van de middag nog even met de auto van pa en ma naar de garage geweest voor winterwielen :)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 21:43

Aks: goed gesprek gehad +:)+
VHU: lekker bezig geweest met paarden en druk middag/avondprogramma
Tallechie: weer beetje opgeknapt
Gem: heeft handen vol aan Ster met allures

Les vanavond met Rembrand ging helaas niet zo fijn, maar goed, morgen weer menles. Hopelijk lukt dat beter.
Nou, heb ik net nieuwe oppas gevonden voor de donderdag. Gaat mijn oppas van de maandag er ook mee stoppen vanwege schooltijden. Kan ik weer op zoek....

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 21:49

Ellende he die oppas-regel-dingen -O-

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 21:56

Ik lees wel alles mee,maar reageer niet overal op..... Y;(
Oppas heb ik niet, er is altijd 1 van ons thuis, heel slecht ik weet het.

truste voor straks....o.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 21:58

Heel slecht, niets heel slecht, is toch heerlijk als dat zo kan / is :j
Ik moet er eigenlijk ook vroeg in.... :O

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 22:19

Wij proberen ook zo min mogelijk oppas te hebben. Naast mijn ouders hebben we verder nog nooit oppas gehad. Ik heb wel een paar potentiele oppassers, maar wil dan dat daan eerst goed slaapt en nog wat ouder is.

Vervelend tine hopelijk vind je nog iemand.

Net nog even op stal geweest. Even met de beide pony's gemend, ging wel goed, niet te veel gedaan, omdat ik ze niet bezweet wilde hebben.

Daan heeft nieuwe slaaptijden. Hij gaat er al om half 7 in. Een gevlieg dus om hem eten te geven, in bad te doen e.d. Dus hij moet maar even alleen eten

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 22:25

Wat een goede punten hebben jullie gereden gefeliciteerd

VHS, is blondie nu van jou? Wat leuk!! Gaat ze voor de kar?
Tallechie, wanneer krijgen we foto's van Snuit? Ik vind hem zo stoer!

Ik van het weekend nas sportdag met Lizzy mee gedaan, eerste wedstrijd en was zo leuk goede resultaten!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 22:26

Ik had hier laatst een filmpje neer gezet.

ik kan wel even kijken of er zaterdag foto´s gemaakt kunnen worden ipv filmen

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 22:31

Goed plan!

Ow en Janouk, super wat je gedaan hebt!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 22:48

Biancacoo schreef:
Ik lees wel alles mee,maar reageer niet overal op..... Y;(
Oppas heb ik niet, er is altijd 1 van ons thuis, heel slecht ik weet het.

truste voor straks....o.

Ik vind het juist zo slecht van mezelf dat ik 2x per week oppas heb. Nu weet zoon niet beter, want dat is al vanaf baby zijnde. Maar omdat ik door de week alleen ben, zou ik nooit naar les kunnen, dus er toch voor gekozen. Maar vind mezelf vaak wel egoistisch dat ik het doe. Hij vindt/vond al zijn oppassen altijd erg leuk en hij is erg makkelijk, waardoor het ook makkelijker is denk ik om hem over te geven.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 23:00

Afbeelding
Dit was hindernis 6, dus na zijn val.

Ook dit is eigenlijk geen hindernis voor in een bixieproef ben ik van mening, maar goed, wie ben ik..

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 23:02

Tine ik denk dat het juist heel goed is voor de ontwikkeling van je kind's zelfstandigheid om af en toe iemand anders om zich heen te hebben als oppas, niets mis mee !
Ik zie gewoon te veel beren en leeuwen....

Ls.wat leuk dat je met lizzy bij de nas mee hebt gedaan, super, zijn er mooie foto's van jullie gemaakt?
heb je lekker kunnen genieten, ik weet nog hoe liz er als veulentje uitzag, moet je haar nu zien, sport pony! Geweldig !