tjek

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Buckje schreef:Hier staan de paarden nu ook op het land omdat dat straks golfbaan word hoor anders stonden de ruinen in de kleine buitenbak die word dan als paddock gebruikt. Onze grote rijbak is altijd berijdbaar en daar mogen ze niet in los. Merries staan op een stuk land waar ze hele winter moeten blijven dan. En ponys ook. Zomers weer gras. Maar mijne hebben ruimte zat om uit hun plaat te gaan.
Of je moet zo'n mega ijzeren hooiruif nemen maar ik vind die dingen eng en lelijk.
(zag laatst foto op bokt met een paard eraan gespiest!) Buckje schreef:Ja dat ga je gewoon niet tegen dat is onbegonnen werk.Of je moet zo'n mega ijzeren hooiruif nemen maar ik vind die dingen eng en lelijk.
(zag laatst foto op bokt met een paard eraan gespiest!)
Zo slecht hebben mijn meiden het ook niet: Rijden, mennen, wedstrijden, ritten van de menvereniging, grondwerk (+les) en alle kansen om je eigen kunde te vergroten op diverse vlakken. 

en jeetje zeg jullie hadden 4 pagina's om door te lezen
Gelukkig maar ben ik niet de enigeCitaat:VHU, dus rizanta gaat nu iets meer eten krijgen? is altijd een beetje aftasten he? hoeveel ze nodig hebben. ik vind het met wobbe nog steeds lastig.
Ze staat onder een deken en heeft van zichzelf een flinke nek. Als je haar van een afstand ziet ziet ze er super uit. Maar als je even wat beter kijkt zie je dat ze wat opgetrokken is en invalt. Ze is heel groot en 'ruim', denk dat ze wat meer 'vulling' nodig heeft. En daarbij krijgt ze nu 2 kg krachtvoer, ze is wel ergens rond de 500/600 kg denk ik. Als je uitgaat van minimaal 0.5 kg per 100 kg lichaamsgewicht zou ze dus ook meer moeten hebben. Maar omdat ze dus vlot genoeg is wil ik er niet zomaar kilo bix of muesli ingooien dus denk, denk.
).

Zo staat die van mij met z'n 3 vriendinnen met 2 hooibakken 1 aanhanger met water en een containerstal op een 2,5 ha wei? 
arm broertje. Wel handig om dan zulke mensen in je omgeving te hebben die helpen he 

alleen weet m'n vent dat nog niet 
Morgen naar stage, gelukkig, met de auto

en strookbegrazing doe ik ook aan zomers met de pony's. Maar ik heb niet zoveel weiland als jij
Lotje staat 24/7 buiten, en mogen het land op als het snachts gevroren heeft ivm het stuklopen van het land. Daar wordt in de zomer ook aan strookbegrazing gedaan.
voor tallechie
En zie dat Jan Vrieling nog steeds springlessen geeft, wat grappig zeg. Ik heb vroeger bij NETA (Winschoten) ook les van hem gehad. Vond het altijd zo'n aardige man. Zijn zoon Jur, heeft in die tijd ook een van mijn paarden gekocht. Toen was Jur nog zo'n ventje
Maar dan ben ik lekker de rest van de dag 'vrij', moet Han vanmiddag weer ophalen bij de muziekschool, dus kan zo naar Breda afreizen en op 't peerd
Ze is gisteren flink aan de slag geweest met Peter dus ik kan haar nu lekker uitrijden zeg maar

geniet voor 2 van je paarden-tijd zo? ook voor mij?
Kennen jullie mij nog?
Jullie zijn al lekker bezig in deel 3