[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 17:48

Jammer Kimpower. Rustig doorzoeken, staat er ergens vast wel een voor je.
@Rivaldo, leuk dat je nu echt begonnen bent!
Wij hadden vandaag in-uitspanles en voor de wagen zetten en weer terug etc, zijn zo ongeveer 3 uur bezig geweest met koppeltje van drie mensen, instructeur plus een paard :D Toen nog Achenbach geoefend. 't Was wel knap koud maar heel leerzaam & gezellig.
Daarna Alwyn weer even aan de lange lijnen gehad, weer vanaf stal gewoon erachter en hij deed het super. Nog wel kijken maar lekker vlot voorwaarts en redelijk recht :+ hij was gisteren net dronken zoals hij slingerde en hij zat steeds half in de heg :o Op de parkeerplaats stonden allemaal auto's dus daar heb ik hem even aan de voorkant meegeleid. En daarna op het pad waar die visser stond (hij stond nu een stukje verderop, zonder regenpak :+ ) weer erachter. Was erg trots op mijn baby. Ook nog bij Ideal tuigen gekeken, bij Divoza. Hingen er maar een paar, allemaal paardenmaten, ziet er toch wel prachtig uit. Maar ik moet toch ook wel aan mijn portemonnee denken en ben daarna naar Van Rijs gegaan in Zevenhuizen, die maken een tussenstukje voor aan het schoftje van Simba, zodat ik die ook kan gebruiken voor ALwyn. Want eigenlijk is het hele tuig van Alwyn goed, alleen dat schoftje vind ik niet mooi / ligt niet mooi. Dus nu los ik het tijdelijk zo op (kosten 22,50). En ga nog maar even dromen over een los schoftje van ideaal (kosten 210,- :oo ). En zo komt Jan Splinter door de winter :D

En nu MOET ik boodschappen doen! :evaw:

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 17:57

hihi leuke verhalen over Alwyn !

Ben net terug hele dag op pad geweest voor wedstrijd en morgen weer groomen bij de regiokampioenschappen in de M1, leuk allemaal !

Gisteren was de hengstenkeuring ook weer helemaal geweldig !! :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 18:05

Oja jij was op de hengstenkeuring, bofkont ;) Veel succes en plezier morgen op de regiokampioenschappen! Toen we nog in Groningen woonden ging ik vaak naar de voorkeuring in Zuidlaren. Was altijd ontzettend leuk (en vaak ook berekoud !).
En nu moet ik echt boodschappen doen .... :o

Napie

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 19:47

Vandaag ging het een stuk beter met het spannetje. Schemaatje van 10 min stap, 20 draf en stukje galop enz. 17 km in 1,5 uur gereden. Het werd alleen heeeel koud na een uur.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 20:03

Fijn dat ze wat rustiger waren Napie ;)

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 20:29

Heb je je boodschappen al gehaald, maaike ?

fijn dat het beter ging Napie ! En dat het koud was weet ik alles van vandaag haha.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 21:55

Boodschappen binnen, gekookt, afgewassen ... }>

Ik laat jullie even delen in een soort mijlpaal voor mij. Na jaren van ellende door blessures waardoor ik steeds minder kon met mijn paarden zit ik nu eindelijk weer in een opgaande lijn, want met mennen gaat het steeds beter. Vanochtend dus voor het eerst op zo'n grote wagen met een mega-paard ervoor. We zijn nog niet gaan rijden hoor, dit was voor het plaatje, dus geen veiligheidshelm. En van de stress van de foto heb ik mijn handen weer eens niet goed :+ Maar goed: eindelijk weer stapjes vooruit in plaats van achteruit :D

Afbeelding

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 22:43

Wat goed! Leuk peerd hoor, wanneer ga je echt mennen met deze?

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 22:47

Leuke foto Maaike

super leuk voor je, zeker gezien het feit dat ik precies weet hoe je je voelt, maar dat weet je.......... ;(

you go girl !!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 23:45

Volgende week maandag heb ik mijn eerste echte les. We mochten vandaag uit vier paarden kiezen, koos direct voor de grootste, wel goed voor mijn zelfvertrouwen :o Ik weet niet welke ze volgende week maandag voor me hebben, het is een stalhouderij en ze hebben er nogal wat. We hebben 6 lessen voor het koetsiersbewijs. Ben zo gelukkig dat ik van die 6x 5x prive les heb :D En in de voorjaarsvakantie had ik ook een les staan, zei ik dat ik wat lastig zat met oppas. Mag ik Han (ons zoontje) meenemen. Dus ik hem die foto laten zien en vertelt dat we met zo'n groot paard gaan mennen. Hij vond het helemaal geweldig!
Ingrid: wij gaan gewoon samen de veluwe op van de zomer!

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 23:58

Lijkt me wel een betrouwbaar paard. En zo'n grote is idd goed voor je zelfvertrouwen! Succes met je lessen :D

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 00:30

@vhu: wat leuk! Idd goed voor je zelfvertrouwen! Veel plezier met de lessen, maar dat gaat zeker lukken!

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 01:10

VHU wat een cool menpaard, mooi groot.

Ons pleegkindje denkt trouwens dat alle breedgebouwde paarden shetten zijn dus kwamen wij vandaag heel veel grote shetten tegen (tinker en belgen, en haflingers) en dan echt zo droog, Sandra dat zijn grote shetten.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 09:19

Groot paard? Valt wel mee hoor, hihi. Maar jullie zijn wsl alleen maar van die kleintjes gewend. ;)

Mijn bak is goed, dus ik ga zo moed verzamelen om de kou in te gaan (het vriest hier nu nog) en met de pony even te mennen.

@sonjim: dan heb je inderdaad wel heeeeeeeeeel veel shetten haha
@napie: fijn dat ze rustiger waren. Toch wel lekker als je enige controle hebt.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 10:14

Napie: fijn dat ze wat rustiger waren, ik heb me nog niet ingeschreven omdat mijn vader niet kan rijden :( maar ik ben goed opweg :D

VHU: hihi je baby, leuk zo die verhalen :D.. en wat een groot paard. Wij gaan mennen met welshjes een zwarte of palomino
Afbeelding
Dit zijn ze, helaas kleine foto. Zijn ongeveer 1,30

Tine: fijn dat je bak weer in orde is

Ingrid: Succes!

Gisteren heb ik weer een heerlijk ritje kunnen maken, kon nu het bos aardig goed inkomen en heb gelijk een groot rondje gemaakt, pony was erg voorwaarts en veel beter te sturen dan in de bak, ik hoefde maar hele kleine hulpen te geven en hij ging gelijk :D.. Ook nog in volle galop over een lang pad heen gegaan en veel gedraaft. Ook een heel stuk over de dijk gegaan, wat hij onder het zadel altijd heel spannend vind langs die huizen, maar nu geen probleem :D.. Ook over hoge bruggetjes gegaan, stalen platen, langs honden, langs een waterpomp en hij keek er niet van op. Hij heeft ook gesprongen voor de kar haha, hij zag een vlek op het asvalt en meneer nam een sprong hihi.
Ben zo trots op het ventje, heb spijt dat ik nooit eerder ben begonnen met het oppakken met rivaldo, als ik een ritje gemaakt heb voel ik me helemaal weer happy :D

Vandaag een lesje, als het 1 kindje is tuig ik hem daarna nog even in :D

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 12:20

Oh oh oh, wat doe ik mezelf aan...
Ik heb weereens lopen snuffelen op bokt. Van L_Rivaldo hier een hele leuke set lichtblauwe peesbeschermers en strijklappen overgekocht, en nu bij maaike ook nog een leuke set lichtblauwe tuigonderleggers besteld..
Zodra het plaatje compleet is zal ik wat foto's maken! :D Ik word toch echt een setjesfreak... :o

Gisteren kwam Sun er lekker makkelijk vanaf met alleen een knuffel en een ontwormspuit. Ook vandaag heeft meneer het gemakkelijk, maar maandag mag hij weer flink aan de bak hoor!

Groetjes, lacuna

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 12:28

Vanmorgen dus even met pony gemend. Brrrrrr, bevroren handjes. Maar goed, pony bleef lekker warm onder zijn nieuwe deken. Ik kon geen mendeken in zijn maat vinden, dus zelf iets in elkaar gezet. Had nog een oude gewone fleecedeken. Een donkerblauwe. Bleek de andere kant rood te zijn, onze menkleur. Ik heb hem zo gemaakt dat hij aan 2 kanten te gebruiken is.

http://i991.photobucket.com/albums/af39 ... 1265538170

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 12:35

Goh, wat handig! Leuk ook zo dat kleurtje!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 12:45

@Tine: mooi gemaakt!

@Sonjim: hahaha, kindje leert het vast snel, toen Connor drie was, riep ze hier door de straat; kijk, mam, een Tinker, en die vrouw echt zo aan het kijken van huh, hoe weet ze dat nou :D .
Leuk dat jullie een pleegkindje hebben! Wij hebben lang een vakantiepleegkindje, min of meer gehad, is helaas in ons geval niet altijd gemakkelijk met de ouders, ik hoop dat we haar snel weer zien.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 12:54

Sandra :+: dan smelt je toch :+:

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 13:36

Wat een hippe mendeken haha. Leuke pony ook!

Ik ga straks even mennen met jelle.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 15:23

Citaat:
Groot paard? Valt wel mee hoor
... nou hij is dus ruim 1.80. Bij Simba moet ik door mijn knieen, bij deze moet je zo'n beetje op een trapje staan wil je het hoofdstel omdoen :+

Vandaag met Han op de sulky gemend, het voelde allemaal erg koud aan... zit nu eigenlijk nog bij te komen. Wat leuk Rivaldo dat het zo lekker gaat! En leuke lespony's hoor. Bij waar ik dan les zeggen ze dat paarden makkelijker zijn dan pony's omdat pony's (vooral welshjes ;) ) veel sneller reageren.

Mooie deken Tine!
Was eigenlijk echt nog van plan naar Zwartewaal te gaan maar we blijken nog bezoek te krijgen (was ik vergeten :o )... dus tja. Zijn helaas geen paardenliefhebbers, anders maakten we er een uitje van. Ben benieuwd hoe Marianne en Maisie het hebben gedaan!

Enne... lichtblauw is natuurlijk wel heel mooi 8-)

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 16:14

Owwwww Maaike, dat zou heerlijk zijn !!! Heb verleden jaar en dit jaar geen vakantie omdat we nog steeds met dat 2e huis zitten :(
Iemand hier nog een mooi huis kopen ? :D

Rivaldo, zijn die twee pony's nou de pony's waar je mee ment ? ik snapte je zin niet zo goed :o
En wat heerlijk je ritje, klinkt geweldig !

haha Lacuna een setjesfreak :D

Origineel deken Tine10 ! Hij kan zo door voor sinterklaaspaard hahaha ;)

Vriendin is helaas niet door naar Wanroij maar ze heeft netjes gereden.
Ik heb een erg druk paardenweekend gehad, moet nu nodig wat aan m'n huis doen pffffffff

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 16:36

VHU: ze hadden ook nog grote paarden staan en toen vroeg ik we gaan toch niet met zulke grote paarden mennen he,, toen zei ze neej, met de welshjes maar je kan beter de paardjes hebben die zijn makkelijker :P

Ingrid: Die 2 pony''s zijn van de vrouw waar ik mijn koetsierscursus ga halen :) Jammer dat ze niet door is naar wanroij.

Lacuna: foei foei toch hihi, wel heel erg leuk zou graag een foto willen zien als hij ze om heeft :D

Tine: dat ziet er netjes uit, leuke pony ook!

Vandaag wilde ik eigelijk nog even mennen, maar telefoon vergeten dus kon geen hulptroepen bellen, uiteindelijk wilde ik naar mijn zus gaan, zij had een springwedstrijd, maar ik voel me niet lekker en ga zo maar even in bad en aan mijn ondernemingsplan }:)

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 16:58

ow Rivaldo dan span ik het
maar wel leuk joh, juist met welsjes :-) !