Hier vandaag niks paarden. Ben bij mijn moeder in het westen. Straks even lekker naar de intratuin. Kerst opsnuiven.
VanHuisUit
Geplaatst: 07-12-14 13:23
Leuk toch Baudyh! Vanochtend met Ollie en Ber rondje van 10 km gedaan Nu op naar
Biancacoo
Geplaatst: 07-12-14 14:09
Leuk baudyh, kerst opsnuiven. Veel plezier. Vhu heerlijk gereden. Lekker begin van de dag. Gem naar paardeninzegening, bijzonder dat kennen we hier niet.
Ik heb 8, 5 km gedaan met mijn step en 2 hondjes met 1 team van 16 honden en 1 team van 12 honden. Was gezellig.
janouk
Geplaatst: 08-12-14 07:37
Dit keer niet blond, maar nu zwart.
Gisteren Prins laten kennis maken met indoor marathon hindernissen. Prins is 3 jaar en Paul zijn nieuwe project voor de koets. In januari gaan ze hun debuut maken in de dressuur mennen.
Bij Hubertus was gisteren samen met de Menvereniging Haarlemmermeer een oefendag georganiseerd voor indoor marathon. Super voor de ervaren paarden om alternatieve lijnen uit te proberen en voor de onervaren paarden om onder begeleiding en met veel hulp kennis te laten maken met indoor marathon hindernissen. Vooral in alle rust: iedere deelnemer had 20 minuten om een beetje te spelen met de hindernissen.
Voor Paul de gelegenheid om Prins kennis te laten maken met in en uit rijden van de bak, wat hindernissen uit te proberen en vooral veel te laten zien aan Prins. Uiteindelijk vond Prins het publiek bij C het engst: de hindernissen en de tijdwaarneming etc vond hij wel oké.
Ego: vannacht slachtpartij bij de kippen; geen enkele meer over, echt zielig, ook voor dochter.
janouk
Geplaatst: 08-12-14 09:23
wat heftig, ava. Zo sneu. Hermelijn? Vos?
avaluna
Geplaatst: 08-12-14 11:11
Denk een marter oid en geen vos, omdat er geen enkele bespaard gebleven is.
Gem
Geplaatst: 08-12-14 11:18
Goeiemorgen!
Tegen de marter lijkt niets bestand . Bij ons op stal heeft zich er eentje door het gaas gebeten en heeft in 2 dagen tijd alle siervogels, fazanten, krielkipjes en kwartels weggesleept. Een klein gat in elke ren, waar geen vos doorheen kon. De grote kippen zitten in een ander hok met binnenverblijf. Dat gaat 'snachts dicht.
Biancacoo
Geplaatst: 08-12-14 11:32
ach jee...avaluna..wat triets... Marters...erg moeilijk om de te weren.....vreselijk naar zeg...
VanHuisUit
Geplaatst: 08-12-14 15:16
He verdorie wat zielig ...
Hier vanochtend waardeloze ochtend. Trof met voerbeurt een van de paarden helemaal apathisch vastgerold aan in de box. Zeiknat van zweet en mest en ellende Met veel pijn en moeite dier om weten te rollen en weer in de benen. Baasje sms'je gestuurd dat ze moest komen want zag er niet goed uit. Daarna nog gebeld want toen ik in de bak met haar ging wandelen viel ze steeds om, dus dat ook DA moest komen. Wat duurt het dan lang voordat er iemand is .... naja hoe dan ook, dier is er nog steeds heel slecht aan toe, knapte maar niet op. Allemaal bloed over me heen van een bloedneus ook nog ... Ben net naar huis gegaan want baasje was er ondertussen gelukkig zelf en haar man ook maar ik vrees dat ze nu ik dit type ingeslapen wordt of er moet echt nog een wonder gebeuren. Erg naar allemaal
Wilde dus vanochtend naar het strand maar daar is dus niets van gekomen, pony's hebben uurtje buiten gestaan en toen weer naar binnen.
VanHuisUit
Geplaatst: 08-12-14 15:25
Leuk van Prins trouwens, en wat leuk voor Paul heeft hij er echt een mooi project bij! Paardje doet het keurig toch zo voor de 1e keer tussen de hindernissen en in de binnenbak
Oja, Hero heeft gisteren blijkbaar raar gedaan in de paddock, loopt niet helemaal fris. Dus dat was ook nog een domper. Zie er verder niets aan maar hij oogde niet blij ... Ollie en Ber gelukkig verder OK. Nou nu maar onder de douche en ff bijkomen.
avaluna
Geplaatst: 08-12-14 15:39
@VHU: oh, wat een vreselijke ochtend ; klinkt idd niet goed. Hopelijk is Hero snel weer ok.
Biancacoo
Geplaatst: 08-12-14 15:40
Vanhuisuit... Wat een heftige ochtend zo....vreselijk voor dat paardje..en de eigenaren.... Dat wens je geen dier toe..zo rot...ik hoop nog dat het paardje het wellicht red.......zo triest
Sterkte voor jou....dit gaat je niet in de koude kleren zitten...bah..
janouk
Geplaatst: 08-12-14 15:40
Gatver, VHU, wat een ellende. Ik hoop dat het paardje alsnog opknapt, maar het klinkt niet best.
happytime
Geplaatst: 08-12-14 15:44
prins liep super netjes de oefenmarathon ips ook met det mee zien doen sun mocht ook weer eens aan de bak na al dat gedressuur,4 rondjes heeft ze gedaan arme dochter...alle kippies weg ,rot marters vhu: hoe is het met paard afgelopen? super dat je hem in de benen hebt geholpen. biancacoo weer aan het hussen geweest. gem; ben je ook mee-gezegend met de paardeninzegening? hoe gaat het met moos? zag dat maisie toppie heeft gereden met ferro en ol kwam weer eens buurten hier....gekke laika laat ook alles toe en brutus..... en verder alles ff kwijt... hier de 2 dames gelongeerd,sun om te kijken of ze niet stijf is na gisteren maar was goed soepel nog en jane had er niet zo'n zin in vandaag dus geen skiles voor me
Gem
Geplaatst: 08-12-14 16:22
He bah Vhu, klinkt niet goed. En hopen dat Hero snel weer de oude is.
HT heeft gelongeerd en de dames zijn niet stijf Mosel heeft nog vakantie tot na de jaarwisseling. Heb nog geen nieuwe koets, ook geen tijd (en te weinig geld, na al die reparaties van het schip) om er serieus werk van te maken en na het varen duik ik weer in die materie.
Baudy heeft gesnoven bij de intratuin ... kerst wel te verstaan .
Ik wacht met kerstig doen tot ik weer aan boord ben. Moet alleen nog wel kleine zilveren balletjes op de kop zien te tikken. Vorig jaar was het al wat armetierig, dus moet nu eens werk van maken.
Paardenzegening was koud, maar gezellig
Na de zegening een buitenrit gemaakt
Na de rit samen koffie / thee drinken bij het houtvuur in de boshut. En dan beslaat je lens
avaluna
Geplaatst: 08-12-14 16:31
Ziet er weer gezellig, uit, Gem! Altijd leuk en de Schinveldse bossen zijn zo mooi!
avaluna
Geplaatst: 08-12-14 17:14
We hebben toch nog 1 kip: een boomslaper . Dochter is echt helemaal down. We hadden 2013 kuikens en die waren allemaal naar de vriendinnengroep benoemd en haar kip was zo lief en zo tam
VanHuisUit
Geplaatst: 08-12-14 17:43
Wat toch een prachtige traditie Gem en wat een mooie bossen hebben jullie Kan me goed voorstellen dat je dochter er heel triest van is, is ook nogal wat, al voor een volwassene en al helemaal voor een kind.
Paardje is net ingeslapen... wat is het toch altijd rot als het eindigt... rust zacht lieve Missy
Biancacoo
Geplaatst: 08-12-14 17:47
Vind het echt sneu Avaluna....k'weet nog hoe rot ons zoontje zich voelde toen de vos langs was geweest bij ons...bah.... sterkte hoor.. Vhu....ogh..arm paardje..da's triest..
Gem, mooie foto's, jammer dat je Moos stil moet laten staan....ik duim voor je dat je snel weer met hem aan de slag kunt !!
Balen dat je hulp niet mocht baten Vhu, wat zul jij je k.. voelen .
Ik zit me hier toch dood te ergeren aan de school in Venlo..... sommige leraren begrijpen werkelijk niet op wat voor een school ze lesgeven . Zitten de brugklassers in de week vóór de proefwerkweek en hebben ze geleerd een strak leerschema te maken. Komt de leraar Duits: "Huiswerk: jullie moeten donderdag in groepjes thuis een taart gaan bakken volgens een Duits recept." Dochter zit in een groepje Blerick (5 minuten van school) Wij wonen 45 minuten autorijden van school (school met dansopleiding), het meest ver weg van de hele klas..... carpool-genootje (wij brengen 'smorgens, zij halen 'smiddags) zit in een heel ander groepje, dus dat betekent dat ik die dag dubbel naar Venlo kan rijden. Tel daar bij op dat ze pas om 16.00 uur uit zijn, dan naar Blerick moeten om ingrediënten te kopen en taart te gaan bakken. Moet ik haar daarna gaan halen..... is ze niet voor 19.00 - 19.30 uur thuis! Kan ze nog gaan eten, voor haar pww gaan leren, douchen..... dit slaat helemaal nergens op . Nu uiteraard een boze dochter "Jij doet nooit eens zoals alle andere ouders" en "Bij jou kan er nooit iets".
Biancacoo
Geplaatst: 08-12-14 22:23
Gem....daar is echt goed over nagedacht dus NOT.....waardeloos zeg... Ik hoop dat het op de een of andere manier nog op te lossen is.....niet handig !!
Vhu sterkte ook voor je stalgenoot heftig zeg. En beterschap voor hero. Ava sterkte voor je dochter ook niet fijn alle kipjes weg. Hier laatst bij mijn ouders ook maar daar was de hond de boosdoener