[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

bicci

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 20:05

je hebt groot gelijk,
je geeft hem alle kansen en probeerd het hem op allerlei manieren makkelijker te maken.
wanneer dat allemaal niet voldoende is.
ga je alleen aan elkaar ergeren wss.
dat verdienen jullie alle 2 niet.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 20:06

:wave: Ik sluit me aan bij de mooie samenvatting van Biancacoo!!
Wat ideaal dat je nu op eigen land met de honden kan trainen!! Zou dat best een keer willen zien als je wat verder bent met ze... :D
Magnesium discussie... Weleens aan gedacht om aan Gwin te geven, maar niet gedaan. Laatste tijd gaat het weer erg lekker tussen ons.
Ik heb er een hekel aan als mensen het niet met elkaar eens zijn en dan een discussie of woordenwisseling krijgen, kan daar echt niet tegen en ik merk dat ik het ook in het topic niet fijn vind... Dus geen ruziemaken want daar ben ik te teergevoelig voor ;)

Ben bezig met dienst. Vanochtend tussen 8 en 11 nonstop bezig geweest met dingen regelen en opruimen en klaarzetten. Daarna tot 16.00 uur niks gedaan en toen eigenlijk weer constant bezig geweest tot een half uurtje geleden. Tussendoor wel wat gegeten en op en neer gereden naar de post. Nu lijkt de rust weer terug. Honden liggen allemaal lekker te pitten en ook manlief doet een tukkie, voor de tv, hihihi.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 20:06

@aks, das een goeiuh, hahahahahha

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 20:07

@fresnie, hier geen ruzie hoor , gewoon gezond gesprek, met verschillende ideeen en meningen :))

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 20:09

Hihi, kan ik ook niet zo goed tegen... ik ga confrontaties liefst uit de weg, ookal heb ik er niks mee te maken :o

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-12 20:09

@ bianca is niet heel anders groomen maar wel even wenen waar alle handvaten zitten. harry zit iets lager als op de oude wagen en moest even de juiste stoelafstelling vinden. voor de rest niet heel veel anders we gingen op de laatste hindernis ook nog best hard..
Afbeelding

er stond ook een reuze rad
maar wat staat daar in ???
Afbeelding

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 20:10

@frensie, ik vind dit soort gesprekken juist heel leerzaam :))

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 20:11

Frensie ik ga ze ook liever uit de weg, maar vind ook dat je als volwassen moet kunnen discussièren, Iedereen heeft zijn mening, dat mag, als je elkaar maar wel in je eigen waarde laat

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 20:12

jah precies tall..
juist zo leer je van elkaar
en dat komt iedereen ten goede

denk ik dan

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 20:14

@ frensie ik snap het wel. Heb liever ook geen discussie. Maar wou wel even reageren want het is volgens mij zeker niet zo dat iemand hier tallechie aanvalt ofzo.

@ tallechie ik snap het wel. Je wilt niet jezelf al voor een wedstrijd zorgen maken of hij zich wel gaat
gedragen. Heb ik ook. Ze hoeven niet de beste te zijn maar als ze hun best maar voor jou doen. Dan ben
ik al tevreden. Als ik bijv een pony zou hebben die niet op de trailer kan staan alleen tijdens een wedstrijd
en dan de boel afbreekt zou dat voor mij ook een reden kunnen zijn om hem te verkopen ik rijd nou
eenmaal graag wedstrijden. Dat wil niet zeggen dat je geen klik hebt ofzo.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 20:18

Precies Maisie dat bedoel ik.

Er werd gezegd dat magnesium niet kon werken in een week a twee weken tijd. En daar ben ik het niet mee eens, omdat ik meerdere verhalen heb gehoord, waarbij ervaren menners verschil merken. Mijn instructeur ment al meer dan 50 jaar. Heeft 2 welsjes van 20 en 19 jaar oud. Zijn niet te houden op de wedstrijd. Hij geeft ze nu magnesium en hij merkt na een week al verschil dat ze rustiger zijn, dat ze kunnen stappen, minder stressig zijn in sommige situaties.

Ik geef expres de dosis die je normaal gesproken 3 dagen voor de wedstrijd moet geven om eerder verschil te merken. Dit in overleg met de winkel en da.

Ik heb geen top paard en top pony, maar ze doen over het algemeen wat ik wil.
Ik wil verbetering zien, thuis en op wedstrijd. Natuurlijk kan je een keer een offday hebben, vind ik prima, maar met veale gaat het in een neerwaatse dal waar ik niet meer uit lijk te komen

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 20:37

niet alleen neerwaarts tallechie....de waterbak in leek...daar ben je nu met wat hulp toch door geweest..
maar toegegeven, Vaele heeft een probleem op wedstrijd...en dat is echt zonde want het is zo'n gaaf paard !

Frensie...ben het met je eens over discussie....ga ik ook liefst uit de weg..niets aan...

lanouska..zit H. wel fijn...vond het net of hij voor zijn lengte wat weinig beenruimte had zeg maar...idd wel anders als op de oude kar, zal wel wennen zijn voor hem !

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 20:40

@Biancao: oh, wat gaaf dat je straks om het land heen kunt trainen *\o/* *\o/*

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 20:40

Bianca klopt en daarom hoop ik ook dat het aankomend weekend ook goed gaat. Ik heb er wel wat meer vertrouwen in. Ik denk dat hij te veel (negatiefe) dingen heeft meegemaakt op wedstrijd. In het begin deed hij waar hij zin in had en daar ben ik nu wel klaar mee en denk dat daarom zijn gedrag nu ook extremer wordt. Hij wint het niet meer van mij, wat hij voorheen wel deed.

Heb de filmpjes ook gezien en ook gereageerd, maar wat kan die man sturen zeg. Knap hoe hij ze door de hindernissen krijgt. de kar is mooi in verhouding

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-12 20:46

@ bianca harry zat wel goed. alleen moest ie even de juiste stoel afstelling vinden.

@ talechie jij moet doen wat juist is en waar JIJ je lekker bij voelt. wij vinden de kar ook erg mooi. wagenbouwer was erg nerveus wat wij er van zouden vinden

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 20:49

In het begin dacht ik dat hij wat lang was. Maar in de filmpjes valt het wel mee.

Wel handig dat jullie geluid bij de filmpjes hebben, de omstanders leven echt mee bij de bomenhindernis :-)

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-12 20:54

ja ze leven wel mee ja maar wat in het filmpje heul slecht te zien is dat de eerste x dat we vast zitten het linkerachterpaard met het rechter achterbeen over d elangboom zit dus dat we daarom in het 'dal' zo lang stil stonden

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 20:57

Aha vandaar. Dacht al wat is er aan de hand. Gelukkig goed kunnen oplossen.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-12 21:05

als de problemen met de langboom van de week opgelost kunnen worden rijden we van het weekend in zweeloo ook met de nieuwe kar.. ga er van uit van wel.. harry kenende ~~}>

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 21:21

Hi there!

Ach Jenkins wat ongelovelijk sneu voor nijn :(:) zo erg als zo'n beestje er zo tussenuit stapt ;(

Voor wat betreft 'de magnesium discussie' hoe dan ook, ik merkte bij Bente al verschil na een paar dagen. Kan toeval zijn, geloven in of dat het aan de stand van de maan of de sterren lag maar ook mijn instructeur die toen met haar mende en mijn stalhoudster die haar longeerde merkten een geconcentreerder en minder 'verschieterig' paard. En dat zijn nou net van die types (instructeur en stalhoudster) die ongelovelijk nuchter zijn tov supplementen....
En wat maakt het uit, hoe het ook komt, als het iets doet is toch super.
Wij hebben de poedervorm van NAF.

Vandaag hoog -:(- niveau _O- tjonge jonge zowat een uur gedaan om Bente (onder het zadel) door de waterbak te krijgen. Werkelijk :roll:
Maar het is uiteindelijk gelukt :D
In Gilze is een giga waterbak dus tja we willen wel wat oefenen. Maar ik had niet verwacht dat ze zou staken, want ze liep juist de laatste tijd overal door. Ze stapte er ook wel in, maar wilde dan niet verder echt 8)7
Maar goed adem in - adem uit..... :+
Voelde me net als vroeger als mijn pony weer eens niet slootjes wilde springen hahaha.

Altijd weer uitproberen met nieuwe wagen en materiaal zie je maar weer Lanouska. Ik moet zelf, op totaal ander niveau := bijv erg wennen aan de kortere draaicirkel van mijn nieuwe wagen.

Ik vind het trouwens eerlijk naar je paard/pony als je op een gegeven moment merkt dat wat jij wilt misschien niet is wat je elkaar kunt bieden....dat je iets anders zoekt voor je paard/pony.....

Het onweert en regent hier giga. We waren lekker uit eten geweest (zonder jassen) en nu dus teruggelopen maar zeiknat geregend....
Mooie sport op tv trouwens met de OS, al die zwemnummers vind ik leuk, vroeger ook veel wedstrijden gezwommen :7

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-12 21:30

@ vhu welk niveau je ook hebt of je nou echte beginner, recreatie rijder of wedstrijd rijder bent je moet altijd wennen aan nieuwe spullen, dat zal waarschijnlijk ook altijd zo blijven

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 21:41

In de magnesiumdiscussie meng ik mij ook niet. Mijn (vanaf 1 okt ong) welsh pony krijgt het van mij. Maar daar werk ik verder niet mee zelf. Ik ben wel echt een voorstander van toevoegingen, alleen wel voor tijdelijk in meeste gevallen. Vandaag heb ik voor het eerst met pablo een rondje polder met de.kar gereden. Heerlijk en leuk met kmteller rijden.
Tallechie, toch valt er volgens mij voor jou nog veel te groeien en kun/mag je het imo niet alleen op Vaelle afschuiven.Op menkamp had ik echt het idee dat je nog zooo onzeker bent, wat ik me na alles best voor kan stellen. En met mijn fjord kan ik ook echt geen marathon rijden, beest word lompsterk (maar dan van enthousiasme) en die van jou is nog ff een stuk hoger ... Maar zomaar een vraag van mij, ooit weleens gedacht aan training ala emiel voest? Dat heeft mij in de jaren met pablo echt veel gebracht. En hoeveel loopt Vaele per week. Ik vind (let opik) dat een wedstrijdpaard toch wel 4x per week minstens serieus gereden moet worden.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 21:49

De magnesium discussie kwam door mij... Mijn ervaring is dat je magnesium begint te merken na een week of 2/3, en dat het pas optimaal word na een minimaal een maand...

Andere menigen mogen hoor, volgens mij voelen mensen zich hier enorm aangevallen en dat was zeker niet mijn bedoeling...
Laatst bijgewerkt door __PSM__ op 29-07-12 21:53, in het totaal 1 keer bewerkt

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 21:50

Ik vind het super dat je zo doorzet en het gewoon nog de kans geeft! Als de magnesium daarbij helpt! Absoluut volhouden :D

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 21:53

@ Ipsilonka jij had nog een vraag over een paard met een gat in de tong. Ik kende vroeger een paard dat vaststond aan een touw en toen dat touw in zijn mond heeft genomen en daarna is gaan hangen 8)7 Had een grote snee in zijn tong en die delen zijn nooit meer aan elkaar gegroeid. Zat halverwege aan de zijkant. Toen het eenmaal hersteld was, heeft hij er volgens mij geen last van gehad.

@ Jenkins; heel veel sterkte met het verlies van je konijntje!!

Ik heb Gwin gekocht voornamelijk omdat ik door meer te rijden minder last had van mijn bekkeninstabiliteit, maar wilde ook graag dressuurwedstrijden rijden en springen en wie weet crossje rijden, plannen te over! Maar Gwin was toch stuk lastiger dan ik dacht (waarschijnlijk gedrogeerd geweest tijdens proefrijden). Dressuur hebben we wel een tijdje volgehouden, springen is ze me echt te heet en is ze meteen een hele week van slag, cross dus helemaal geen optie. Maar ik merkte wel dat ze een enorme looplust heeft en ben toen maar endurance gaan rijden. Was helemaal niet het plan met de koop. En bevalt ons allebei super goed! Beleerd voor de wagen leek me gewoon leuk, en dat is het ook!
Als ik niet zelf de endurance leuk had gevonden, dan weet ik ook niet of ik Gwin nog wel had gehouden...
Lastige materie...