[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 17:54

Net bijna 2 uur geslapen, ga zo even paarden voeren. Manlief brengt zoon naar judo en haalt boodschappen gelukkig.

VHu: inderdaad Shiba Inu.(inu betekent hond, shiba en akita zijn streken in Japen) Heerlijke veulenfoto's. Als je endurance meewilt doen in Onstwedde, kun je hier overnachten hoor.
Avaluna: hoe klein wil je? Kooikerhondjes zijn lief, goed met kinderen, heeft wel iets langere vacht, maar zou goed moeten kunnen. Is niet geschikt als alleen maar buitenhond, maar kan prima op je erf los lopen. Ik kan je nog wel wat honden adviseren, maar moet je eerst even laten weten wat je met klein bedoelt (ik vind tegenwoord alles klein met die kalven hier hahaha)
Leuk, thuis brengen combineren met mennen. Heb ik ook wel eens gedaan, was groot succes bij de kinderen.
Frensie: ik zou niet snel zo durven mennen met slof, maar goed, bij OdK mag ik aannemen dat ze weten wat ze doen :j
SL: laat je niet misleiden door een behoorlijk geromantiseerd verhaal. Een dergelijk iets zou ook door een Duitse Herder kunnen gebeuren, niet door allemaal, maar er zijn ook heel trouwe honden bij andere rassen te vinden. En Dalmatiers zijn een iets ander kaliber dan een Akita. Een Akita is echt geen hond voor de doorsnee hondenbezitter. Gezien jullie ervaring met honden, zeg ik: niet doen. Husky's zijn ook niet makkelijk, maar is nog wel een slag kleiner dan de Akita en een slag minder dominant. Ook Husky's zijn prachtige honden om te zien, maar ja, je moet niet alleen op het plaatje afgaan!
Tallechie: het feit dat je hier niet reageert betekent hoop ik dat je al met Daan op pad bent Ik ben het idd wel met vhu eens dat minder groeien en niet aankomen/afvallen geen reden tot paniek hoeft te zijn. We het feit dat hij al heel lang zo huilt en slecht slaapt.
De statistieken die ze gebruiken zijn gemiddelden, om die te krijgen heb je kinderen onder en boven de lijn nodig. Zoonlief hier zat altijd erg onder de gewichtslijn, en boven de lengtelijn. Bij CB vonden ze dit niet helemaal goed, maar ik had en heb altijd een vrolijk kind die goed eet en drinkt, dus ik maakte me nooit zorgen.

mirror666

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 18:15

:wave:
Haichiko ook gezien :j ontroerende film :j

vhu ambitieuze plannen
janouk onverwacht toch wedstrijd en nog gauw wat oefenen

Ik ben net pas thuis :) Even gewinkeld (2 nette broeken (Vind ik dan) en een leuk shirtje. Wel gebudgetshopt) heb ook m'n hoofdlampje! :)
Daarna de hond uitgelaten. Totaal geen akita idee, maar wel onwijze lol met 'm gehad _O- leuke drommel :D
En toen een foto van de shoot tijdje terug gaan brengen naar Dids zijn vorige eigenaars, of eigenlijk, zijn ouders. Ik vind die mensen echt super aardig en liefdevol.. Meneer is nog even mee geweest dids kijken waar die nu staat :)
nu net thuis. Vriendje is later. Ik ga wat te drinken pakken :))

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 18:24

Ik ben net terug uit het ziekenhuis. Ik heb gebeld, probleem uitgelegd en ze hebben me er tussen gepland.
Heb dus vanmiddag alwyn even snel gelongeerd en rechtstreeks naar het ziekenhuis.
Op zich is het geen probleem dat hij is afgevallen, maar hij liet een duidelijke zakking naar beneden zien. Het grootste probleem was eigenlijk dat hij al 1,5 week flink aan de diarree was en nog maar 500 cc dronk en niet wilde eten. Hij kreeg geen fruit, groente en brood, hij deed zijn mond niet open.

We hebben advies gekregen, het is altijd lastig met die kleintjes om er achter te komen wat het is.

Maar ka denkt dat hij last van zuur heeft. diarree komt door de lactuose. We hebben nu medicijnen voor het zuur gekregen, lactuose moeten we mee stoppen en langzaam weer vast voedsel introduceren. Hij had een soort van koliek, dus heel veel gassen in zijn darmen door de lactuose. Dit kan namelijk krampen veroorzaken, waar hij dus s nachts last van had. Waarschijnlijk....

Met 3 weken weer terug komen. Ik mag altijd wel bellen.

Ik ga dus morgen maar mennen. Moet vanavond eigenlijk nog kleertjes voor Daan halen, maar even oppas zien te regelen.

Wij hebben een boomer, malthezer x zhu zhu (schrijf ik het goed) en dit is echt ook een kinderhond en een buitenhond.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 18:30

Fijn dat ze zo snel tijd voor jullie hadden in het ziekenhuis, dat geeft weer een hoop rust.
Bij diarree wil Roosvicee Stop voor kinderen goed helpen en ze vinden het ook lekker. Misschien dat het iets voor Daan is, lekker een beetje limonade. Alles wat hij extra drinkt is meegenomen.
Voor vragen/dosering etc
http://www.roosvicee.nl/cgi-bin/index.cgi?menu=faq

Hier 2 zwarte Labradors; knuffels en speelhonden en waak- en speurhonden. <3

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 18:32

Dat kan ik inderdaad wel even proberen. hij krijgt nu gewoon dixsap appel en dus zijn eigen flessen. Ook mocht ik hem wat magere yoghurt geven en dus rustig aan weer met fruit en groente e.d.

Ik mocht de arts altijd bellen. Dat is wel een fijne gedachte.

Ik moet met 3 weken terug komen, maar moest dan 's middags daar al zijn ivm de heupjes. Arts heeft normaal geen spreekuur staan, maar komt dus speciaal voor mij terug zodat ik maar 1 keer heen hoef. Omzetten met de andere afspraken lukte niet.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 18:53

@ Tallechie; fijn dat je zo goed geholpen werd in het ziekenhuis.

@ VHU en Tine; ik trek haar niet 'in de krul' met de slof, ze loopt dan zoals ze hoort te lopen. Dus ik zie nog genoeg koppie voor me.
Bijzettouwtjes ofzo zijn gevaarlijker om mee te mennen, stel dat ze dan struikelen en vallen dan belemmeren die touwtjes het opstaan. Met zo'n lange slof heb je dat niet. Daarom voor slof gekozen. Lesgever van OdK ment zelf ook heel vaak met slof.

@ Janouk: paardje nog schoon gekregen?

Ik ga nu eten, lasagne. Lekker!

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 20:04

@ tine: gezien ik graag kindjes wil, zag ik het sowieso al niet zitten om een hond te nemen waarvan op het internet staat "dominant". Maar dat neemt niet weg dat ik het prachtige honden vind <3

@ Naaltje: leuk dat je nog contact hebt met Dids zijn vorige eigenaars!
Nog een leuke avond!

@ tallechie: daar maak ik uit op dat het niet zo heel erg is? (of heb ik het mis?) Hopelijk is hij er snel weer bovenop, hij heeft lang genoeg last gehad!
Wel fijn dat je de arts altijd mag bellen, geeft altijd een geruster gevoel.

@ janouk: wij hadden vroeger ook 2 zwarte labradors, daar leeft nog maar eentje van. En nu hebben we dus onze Stafford X Duitse dog erbij van 1 jaar. Labradors zijn inderdaad echte knuffels, ik vind ze nog steeds geweldig! Het jammere is een beetje: iedereen heeft bijna een labrador of een golden retriever :D

@ frensie: smakelijk! Hier was het tagliatelle met scampi :Y)

Zo, ik ga afscheid van jullie nemen. Weer eens een avondje babysitten :D

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 20:14

SL het is inderdaad niet heel erg. Het is alleen ontzettend vervelend. En we weten niet hoelang het gaat duren en als hij er altijd last van houdt

Wij hebben trouwens thuis altijd labradors gehad. Vanaf 8 jaar konden we zelf er mee lopen

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 21:06

Iedereen bedankt voor het meedenken, ik ga jullie suggesties zo eens bekijken :j .
Labrador hebben we dus al, altijd al gehad, maar dochter wil dus echt iets handzaams voor zichzelf, dit klinkt alsof ze maar een knuffel moet nemen, maar ze weet wel met dieren/honden om te gaan en ik snap dat ze iets kleins wilt, waar ze zelf echt goed mee kan wandelen, ik durf haar niet alleen met de lab te laten, als die een kat ziet, kan ze d'r met geen mogelijkheid houden.
Ze ziet zich echt lekker met de hond d'r bij, niet alleen spelen en "trainen" zoals bij de lab, maar ook lekker op schoot etc.

@Tallechie: arme Daan, hopelijk gaat het snel weer beter.

@Frensie: dat lijkt me nog best lastig, weet niet of ik daar handig genoeg voor ben.

@SL: met Romeo gaat het goed, hij is alleen echt veel te dik, in het voorjaar moet hij nodig ook onder het zadel.
Ik hoop hem morgen weer even in te kunnen spannen.

@VHU: wat lief <3 , leuk zo'n foto's van je paardje en die site is ook echt heel leuk

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 21:26

@Frensie
Vandaag geen poging gewaagd om mevrouw blond te krijgen. Ze loopt vanavond nog in de les. Morgen hoeven wij pas om 14.00 u te starten. Dus ik heb morgenochtend nog tijd om haar door de wasstraat te halen. *D *D

de meeste van jullie hebben alleen kennisgemaakt met onze Haf, waar we mee mennen.
maar deze dame staat ook op stal: 21 jaar en met pensioen. 2 maanden geleden had ik besloten haar in te laten slapen, omdat ze zo heel slecht liep. Maar de hoefsmid heeft haar weer helemaal op de been gekregen. Voila; zo liep ze net
http://www.youtube.com/watch?v=Vqn8wfKdyE0

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 22:24

Dank je Avaluna. Heb de website maar weer even in mijn onderschrift gezet. We werken hem regelmatig bij en ik hou er een dagboekje op bij (over ons). Vind het zelf ook leuk om af en toe even terug te lezen :o :D

@Janouk wow....die dame is er nog lang niet klaar mee, wat een geweldige heerlijke draf 8-)
@Tallechie nou dat klinkt als iets wat 'oplosbaar' is letterlijk & figuurlijk. Zou zo fijn zijn als jullie daar wat meer rust mee in huis krijgen :j
@Avaluna onze zoon wil dus juist zo graag een labrador of een herder }:0
@Frensie Ik ben niet anti-slof hoor gebruikte het zelf ook wel eens (met rijden), erg fijne hulpteugel omdat je als je het niet wilt gebruiken je het zo weer langer kunt maken enz. Met Rizanta heb ik eerst buiten met slof gereden, later met martingaal. Bente moet juist meer druk en neus eruit dus bij haar is het totaal niet van toepassing. Snuitje is een heel aparte pony B-) , denk dat het bij hem ook niet zou werken.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 22:54

@VHU: Gwin loopt er voor de wagen nog net niet altijd doorheen waardoor ze haar lendenen en bekken niet goed gebruikt. Icm de kar heeft dat gezorgd voor de onregelmatigheid. Met slof loopt ze er wel door en leert ze haar rug beter te gebruiken, hoop ik. Ohz lukt het wel, behalve in de linkergalop. Ohz wil ze graag op de slof hangen, daar was ik nu ook iets bang voor maar dat deed ze gelukkig niet.

Morgen lekker weer aan de dubbele longe werken. Nu verder The Voice kijken.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 22:56

Ik heb vandaag ook een dubbele longe gehaald, een hoofdstel voor alwyn, dekensingel en nog wat kleine dingetjes.

Meneertje wil weer niet slapen. Heb al weer van alles geprobeerd, maar kan natuurlijk ook niet in 1 dag goed gaan. Maar is wel weer frustrerend. Het liefst wil ik hem bij me pakken, maar dat moeten we proberen niet meer te doen, omdat hij er aan went. Maar best lastig een huilend kind

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 23:14

Toevoeging op mijn bovenstaande bericht; ohz rijd ik dus NIET met slof omdat dat niet werkt. Ohz krijg ik haar wel lekker aan het lopen.

@ Tallechie; ik ben totaal geen kinder-mens dus het lijkt mij vreselijk als je kindje telkens aan het huilen is. Hopelijk werken de adviezen van het ziekenhuis snel.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 23:19

@Tallechie lijkt me zoooo moeilijk je kind te laten huilen.... ik kon het niet....maar goed, ons kind huilde vrijwel nooit. Dan heb je makkelijk praten he. Sneu hoor voor 't mannetje (en voor jullie).

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 23:21

Ik heb hem nog wat melk gegeven en op bed gelegd en nu slaapt hij. Ben benieuwd voor hoelang

Daan heeft hiervoor ook eigenlijk nooit gehuild, maar de arts gaf aan dat hij nu weet huilen = aandacht. Dus moet nu echt goed luisteren wat voor manier huilen het is. Als het krijsen is mag ik hem er uit halen en anders laten liggen, max 10 min, dan troosten en weer proberen. Moeten met een paar dagen verandering merken

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 23:33

Die 10 minuten regel heb ik ook een keer meegekregen van het consultatiebureau.... toen was Han een beetje verwend met de BV tijdens onze (1e) vakantie met hem (hij was toen nog maar 3 maanden haha). Het hielp trouwens goed :j

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 23:51

arme daan,maare als hij echt onwijs pijn in zijn darmpjes heeft...dan weet ik (met mijn ziekte van crohn) hoe hij zich voeld: dat is echt om te huilen.....(geef mij een paar slokken melk.........dat is zoooo lekker maar doet zooooo onwijs zeer,dat ik het wel laat)
dikke knuffel voor hem

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 05:37

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 08:02

Goedemorgen.

Jullie gaan echt snel. Lees wel braaf bij hoor :o maar niet genoeg tijd om te reageren.
Ga zo op wedstrijd. M debuut met robijn. Ben echt benieuwd hoe het gaat.

Iedereen veel plezier vandaag met wat ie gaat doen !!!!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 08:46

neushoornsaar-baby!! :):)

succes maisie met je debuut! :)

@tallechie; hopelijk wat nachtrust gehad

ik heb voor mezelf besloten dat ik morgen óf ga mennen in de wei. Als ik mijn kar uit de schuur krijg. Maar ik vermoed dat dat niet gaat lukken. Dus dan ga ik dids weer voor de sleep zetten. Laatste keer is ergens in mei geweest en toen ging hij zo onwijs aan de kletter. Maar ik geloof niet dat hij dat voor altijd gaat doen.
Dus als m'n kar nog staat ingebouwd ga ik de bak slepen, en daarna misschien nog wel een weiland :))
Nu hopen dat ik daar morgen nog net zo van overtuigd ben als nu :')

Mag zo gaan werken, en vanavond hebben we personeelsfeest van vriendje z'n werk. Moeten bij het NAC-stadion ergens feesten, da's mooi, is heel dichtbij. En het gerucht gaat dat Jan Smit komt.. Nou ik ben benieuwd :')

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 09:18

Goedemorgen,
@Janouk en Maisie, heel veel succes vandaag +:)+ e Janouk, super dat jullie 21-jarige dame het zo goed doet :):) een genot om naar te kijken.
@Tallechie, mijn zoontje heeft 1,5 jaar gehuild en hebben we heel wat nachten in het ziekenhuis mee doorgebracht.... hij sliep max 2 uur achter elkaar en dan begon de ellende. Hij had erg last van zijn darmen (overloopontlasting) en daardoor reflux en exceem... darmkrampen is zooo ellendig voor kinderen. Ons heeft Transipeg veel uitkomst geboden daarnaast kreeg hij ook een fles aangemaakt met rooibosthee voor zijn darmen....Wij zijn er toendertijd haast hopeloos van geworden dus ken het gevoel.. je wilt je kind helpen maar op een gegeven moment weet je niet meer hoe :?
@Naaltje, fijn dat je budget geslaagd bent ;)

Verders nu een rustige dag met het uitvallen voor de wedstrijd... zo bij zoonlief kijken op de voetbal, opruimen, strijken en spulletjes voor morgen in orde maken...

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 09:41

Janouk en Maisie veel succes vandaag!

Naaltje werkze en lekker feesten vanavond!

Tallechie nog beetje geslapen vannacht?

Ik ga zo naar stal, longeren. Daarna moet ik omroepen bij de springwedstrijd en om 5 uur moet ik op mijn werk zijn. Heb vannacht en morgen overdag dienst, ben benieuwd, eerste keer 's nachts dienst.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 09:43

En een goedemorgen :D Hier heerlijk geslapen werden wakker doordat zoon Californication van de Red Hot Chili Peppers opzette :+

Manlief en zoonlief zijn net naar de hockey, ik duik zo in de portfolio's van de studenten en ik heb mezelf opgelegd als ik er 5 heb gedaan, de was heb weggewerkt en de keuken aan kant mag ik naar stal :7

Mais en Janouk zet 'm op!
Naaltje werk ze en ik hoop echt dat je bij je wagen kunt :j En spannend P-feest!
En Ollie succes met jouw huishoudelijke taken en de voorbereiding voor morgen!
Frensie jij doet dat vaak he het omroepen, wat leuk!

En natuurlijk iedereen een fijne dag :wave:
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 19-11-11 09:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 09:43

@Frensie, veel plezier vandaag en werkse voor straks....