VHu: inderdaad Shiba Inu.(inu betekent hond, shiba en akita zijn streken in Japen) Heerlijke veulenfoto's. Als je endurance meewilt doen in Onstwedde, kun je hier overnachten hoor.
Avaluna: hoe klein wil je? Kooikerhondjes zijn lief, goed met kinderen, heeft wel iets langere vacht, maar zou goed moeten kunnen. Is niet geschikt als alleen maar buitenhond, maar kan prima op je erf los lopen. Ik kan je nog wel wat honden adviseren, maar moet je eerst even laten weten wat je met klein bedoelt (ik vind tegenwoord alles klein met die kalven hier hahaha)
Leuk, thuis brengen combineren met mennen. Heb ik ook wel eens gedaan, was groot succes bij de kinderen.
Frensie: ik zou niet snel zo durven mennen met slof, maar goed, bij OdK mag ik aannemen dat ze weten wat ze doen

SL: laat je niet misleiden door een behoorlijk geromantiseerd verhaal. Een dergelijk iets zou ook door een Duitse Herder kunnen gebeuren, niet door allemaal, maar er zijn ook heel trouwe honden bij andere rassen te vinden. En Dalmatiers zijn een iets ander kaliber dan een Akita. Een Akita is echt geen hond voor de doorsnee hondenbezitter. Gezien jullie ervaring met honden, zeg ik: niet doen. Husky's zijn ook niet makkelijk, maar is nog wel een slag kleiner dan de Akita en een slag minder dominant. Ook Husky's zijn prachtige honden om te zien, maar ja, je moet niet alleen op het plaatje afgaan!
Tallechie: het feit dat je hier niet reageert betekent hoop ik dat je al met Daan op pad bent Ik ben het idd wel met vhu eens dat minder groeien en niet aankomen/afvallen geen reden tot paniek hoeft te zijn. We het feit dat hij al heel lang zo huilt en slecht slaapt.
De statistieken die ze gebruiken zijn gemiddelden, om die te krijgen heb je kinderen onder en boven de lijn nodig. Zoonlief hier zat altijd erg onder de gewichtslijn, en boven de lengtelijn. Bij CB vonden ze dit niet helemaal goed, maar ik had en heb altijd een vrolijk kind die goed eet en drinkt, dus ik maakte me nooit zorgen.