[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 18:18

VHU en Naaltje hebben een fijne rit gehad samen, superleuk !!
Naaltje :(:) zat je niet mee met je weideshit...

Tallechie, de dressuurfoto's zien er gaaf uit met Vaele, ik vind het een erg mooi dier, en dat wedstrijd ritme dat komt vanzelf wel weer !
Fijn dat je zelf er een goed gevoel over hebt, dat is al weer een extra stimulans om door te gaan.

Ik zou zoiets als wedstrijdrijden niet zomaar kunnen, zou doodzenuwachtig zijn....helaas....

De kennismaking tussen haflinger en Melody en gezelschapsshetje Missy is goed verlopen, geen gejaag, en geen gekke dingen, er is nog geen duidelijkheid over wie er de baas is...Melody schermt zelfs mij af voor de haflinger, ik heb haar er nog even uigehaald en op de zandplaat gelongeerd, maar ze was erg druk, dus morgenmiddag maar nog eens proberen, het was ook erg veel wind en af en toe spetters hierzo......niks geen mooi weer om te longeren, maar ze had er wel ontspannen stukjes bij zitten, als ik haar maar lucht van voren blijf geven he ?!!!
Ik ben blij dat ze alle 3 rustig staan te eten, dat is wel fijn, haf is een braaf dier !!

Edit : bijna vergeten !!! Tine, die wagen ziet er supermooi uit !!! gefeliciteerd !!!

mirror666

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 18:26

ik heb ook onwijs gejankt..
Maar dids staat nu gedeeltelijk achter de gerasterde draden.. Morgen zullen we 't zien of het goed is, want als ie erover kán dan zal hij dat doen. Hij heeft nu alleen hooi namelijk (gelukkig wel hooi)

En ik ga vanavond maar aan een reep chocolade..

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 19:18

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door tine10 op 15-05-11 19:39, in het totaal 1 keer bewerkt

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 19:21

Geweldige foto's Tine. Die van P die A een kusje geeft. Geweldig

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 19:22

Aah leuke foto's tine :D Top team!

Bianca, gelukkig ging de kennismaking goed :D

Naaltje, meid af en toe huilen is best goed en mag best ;)

VHU leuk dat jullie lekker hebben gemend! Geeft wel kracht he :)

Vriendin is 1x eerste geworden met 195 punten en 182 punten :)
Helaas 2 strafpunten omdat ze de verkeerde proef reed, ze waren even vergeten te vermelden dat de proeven gewijzigd waren bij het secretariaat. Toch knap van haar en haar shettie :D

Nu ik nog volgende week :P Heb vandaag goed opgelet hoe je de figuren moet rijden haha!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 19:22

lieve fotos tine! :)
vindt ie pony zo wel leuk? :)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 19:26

Naaltje: sterkte.
Biancacoo: fijn dat het zo goed lijkt te gaan.
VHU: fijn dat het zo goed ging en dat je het droog had
Tallechie: stoer hoor ook al weer ohz.
Lanouska: ookweer lekker druk geweest, sterkte met je schouder

Nieuwe wagen is thuis. Hij is een stuk korter dan vorige, dat scheelt natuurlijk gewicht. En oooo, wat rolt hij lekker licht. Ik ga hem morgen passend maken en hopelijk dan ook nog even tijd om te proberen.

Vanmiddag Thabor nog even gelongeerd. Hij liep wel wat kort, want gespannen. Het waaide heel erg hard, er stond een sproeier in de tuin te draaien, de bak stond nog vol met materiaal en zoonlief was met zijn plastic glijbaan aan het slepen en later aan het glijden. Dus allemaal wel heel erg spannend, maar meer dan af en toe stilstaan en wat gespannen lopen deed hij niet. Op weg naar de wei ben ik wel heel boos geworden, hij beet me. Morgenavond weer naar les met hem. Zie er erg tegenop, maar ja, Rembrand meenemen is niet zo eerlijk, want die krijgt dinsdag weer behandeling van osteopaat en moet dan weer weekje stil staan. Zie op zich niet op tegen de les, maar wel tegen het trailerladen en het op en afzadelen.
Laatst bijgewerkt door tine10 op 15-05-11 19:39, in het totaal 1 keer bewerkt

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 19:30

Naaltje schreef:
lieve fotos tine! :)
vindt ie pony zo wel leuk? :)

Ja, zo vindt hij pony helemaal geweldig. Dus dan maar zo :j

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 19:31

dan gaat ie waarschijnlijk vanzelf eens vragen ''aaaah mag ik er even op zitten''
:) ziet er wel heel gezellig uit zo :j

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 19:43

Wat een heerlijke foto's.
Moet zeggen het maakt mij met Han niet uit wat hij doet, als hij er af en toe maar iets mee doet / mee wilt doen.
Thabor heeft dus soort schriktraining gehad, bij onze stal scharrelt het kind van de stalhouder/ster ook heel vaak rond, langs de bak, in de tuin, op zijn driewieler/fietsje/loop/trapauto of tractor met aanhanger. Rammel de rammel. Vind het wel best, paarden worden er goed bom-proof van.
Vond met die jonge dingen het gedoe eromheen ook altijd erg spannend / stressvol. Dus voel met je mee Tine. Bijten is uitgesloten he, staat bij ons ook in de categorie zeer streng verboden ~~}> #)

Oja we kwamen vandaag ook nog een tweespan tegen met vlak daarachter nog een enkelspan. Naaltje maar zeggen, het zijn er twee, ik denk steeds, ja dat zie ik het zijn er twee (zag echt alleen het tweespan) maar zat er dus nog een enkelspan achter, zo stom. Naaltje ziet trouwens alles als ze op de wagen zit, van fazant t/m vos (ja, we zagen er een oversteken 8-) , van fiets t/m jogger en quad, super groom :j

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 19:48

Vervelende thabor.
Hopelijk kun je morgen nog even mennen met A.

Helaas woon je net te ver weg, had je anders graag even geholpen.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 19:49

:')
naalt met d'r sterke brillie he :D ben altijd op alles aan 't letten onderweg.. vandaar dat ik buitenrijden ook zo vermoeiend vind :P
had daarstraks in de wei trouwens nog erg grote kevers, knaloranje onderkanten hadden ze, en ze waren ruim 3 cm lang! :\
helaas zag ik die ook _O-

maar! Rizanta zag de duif :+

@jenkins; ik troost mezelf nu met chocola.. zal 't wel nodig hebben..
heb nu weer een mailtje van school, durf het niet eens te lezen omdat ik dan weer keihard ga brullen...
morgenvroeg hoor..

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 19:54

Bijten deed hij alleen toen hij er net was. Daarna niet meer. Misschien toch stukje frustratie omdat hij nu alleen staat? Moet ie zich maar gedragen, maar kan dat natuurlijk absoluut niet toestaan.

En idd paarden worden bomproef van kleine kinderen op het erf. Amerigo is daardoor ook zo verbeterd.

Ga even zoon naar bed brengen en dan paarden voeren en uitmesten

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 20:11

Kleine kids daar worden je paardjes idd goed boomproof van haha, ideaal ! zolang ze op voor hun veilige afstand blijven.

Tine gave foto's van A met je zoontje , brave pony hoor !! :j
Bijten, idd ten strengste verboden !!!

Woensdag komt de hoefsmid !! melody nieuw op ijzers.

Naaltje :(:) die kun je wel gebruiken geloof ik.......heb ook hier een chocolade momentje.......

Sorry egopost.... ^)
Ik heb een oude bejaarde arabier, die mankeert van alles, maar goed, hij voelt zich prima en is nog goed te pas.....maar sinds kort is hij nu ook kreupel geworden, en hij heeft artrose aan beide voorbenen en halsgewrichten en rug....dus beter zal hij niet worden, nu ben ik aan de ene kant zo bang dat ik misschien binnenkort afscheid moet nemen van hem.
Aan de andere kant wil ik niet dat hij moet lijden omdat ik hem niet kan laten gaan, ik heb hem inmiddels al de helft van mijn leven, van en met hem heb ik alles geleerd.
Maar die dag komt er wel aan vrees ik............voelt erg heftig.
En vooral als ik dan moe ben net als nu...denk ik aan hem, ik heb hem net gevoerd, en hij komt meteen als hij me ziet, is echt een soort soulmate... :))

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 20:12

Bij ons lopen de kinderen ook gewoon in de buurt. Ze moeten alleen aan de kant als wij met een paard er aan komen en ze mogen niet in de bak.

Wij hadden trouwens vrijdagavond alle paarden in de stress. Wij deden een kleed over mijn wagen heen en dat vonden ze maar niks. Stonden 2 rechtop in de stal. Veale was de enige die rustig bleef, maar voor de zekerheid de kar maar ergens anders neer gezet

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 20:22

@Tine, mooie wagen en wat fijn dat hij weinig rolweerstand heeft (zo 1 zoek ik er ook nog)
Wat een geweldige foto's van zoonlief met de pony <3 .
@VHU, wat fijn dat je zo genoten hebt met Naaltje
@Naaltje, :(:) waardeloos dat je ook alles zelf moet doen....
@Biancoo, wat fijn dat de kennismaking goed is gegaan +:)+
@Jenkins, gefeliciteerd met de behaalde resultaten van je vriendin
@Biancoo, dat zijn moeilijke beslissingen die je moet maken want het gaat over leven of dood...maar het is ook jouw plicht (hoe moeilijk ook) om in te grijpen als het niet meer 'dierwaardig' is en dat moment voel je zelf het beste aan zeker omdat het je soulmate is.....heel veel sterkte :(:)

Vanochtend echt sportief geweest. Ik ben met de mannen mee wezen fietsen en heb meer dan 30km gefietst waarvan een gedeelte off-road en dat op mijn 'gewone' fiets... Voel nu mijn rug wel van ongewoonte :o . Net nog even dressuur geoefend met Simba.
Laatst bijgewerkt door Ollie1 op 15-05-11 20:25, in het totaal 1 keer bewerkt

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 20:24

Ollie goed bezig :-)

Ik heb vandaag nog helemaal niks gedaan, morgen maar weer.

Ik zie net dat er zaterdag een marathon is vlak bij stal. Wil ik wel aan mee doen, maar mijn vader kan niet :-(

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 20:46

@Ollie jij moet zondag precies voor mij starten, oftewel ik achter jou met jouw penny prachtige pony die al zo mooi loopt, kom ik met mijn reus als ze dan 'snotvrij' is :+ Hoop vrijdag nog even echt serieus te kunnen oefenen, eerder zit er ivm het hoestje denk ik niet in. Ga morgen wel onder het zadel stappen en flink stelling vragen e.d. dat ze lekker soepel blijft, helpt vaak ook goed.

Net GPS resultaten van Naaltje doorgemaild gekregen. Gem snelheid was 9.3 km /uur. Topsnelheid was 24 km/uur. Moet je nagaan, dat was een relaxte arbeidsdraf over de weg. We hebben echt heel veel gestapt en heb haar steeds ingehouden / ze mocht nergens echt gaan omdat ik haar niet te warm wilde hebben ivm hoesten. Erg grappig zo'n GPS, routekaartje heb je dan en je krijgt per x kilometer een soort stand van zaken. Moet ook maar eens zo'n dingetje op de kop tikken, met trainen voor mendurance super handy.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 20:49

qua snelheden heb je hem niet echt nodig, dat kun jij al goed inschatten :D
vond het wel leuk :)

M'n voornemen voor morgen is om keihard aan de studie en huishouden te gaan. En smiddags naar stal. Dids even opzadelen voor een stapritje
heb zelf last van m'n enkel en knie, dus dat zelf stappen gaat niet fijn :=

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 20:56

@VHU, ik zag ook dat jij na mij mag starten... hopelijk is Rizanta 'snotvrij' anders blijf ik wel een beetje uit je buurt , want ik heb momenteel al genoeg ellende op mijn bordje ;)
@Naaltje, wat voor 'gps-dingetje' heb jij ?Manlief wil me ook zoiets geven want ik moet met Brutus meer conditie op gaan bouwen..... ik wil gewoon een nieuwe km-teller op mijn kar want hij is al een paar jaar kapot :o draadje is door en manlief heeft geen zin om er weer onder te kruipen....

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 20:59

Garmin Edge 305
inclusief ''kilometerteller-bevestigingen''
ik klik hem namelijk ook op mijn kar als ik wegga :D
zonder draadjes :)
heb hem met rijden etc in een hardcase aan mijn broeksriem :)

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 21:09

Hallo allemaal, ik lees nog steeds actief mee maar red het verlopig niet om te reageren. Door mijn fysieke problemen. Sorry hiervoor.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 21:11

Naaltje schreef:
Garmin Edge 305
inclusief ''kilometerteller-bevestigingen''
ik klik hem namelijk ook op mijn kar als ik wegga :D
zonder draadjes :)
heb hem met rijden etc in een hardcase aan mijn broeksriem :)

Ik ga gelijk even googlen ;) thanks :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 21:13

@Biancocoo lijkt me zo vreselijk om je paard in te laten slapen, maar als het niet meer leefbaar is, moet het wel. Met Simba kon niet anders, maar die had ik nog niet zo lang en die hebben we naar de slacht gebracht omdat ik zo bang was dat hij zich zou gaan verzetten. En daar heb ik al echt heel lang last van gehad, vind het nog erg en denk nog zo af en toe aan hem. Als je dan zo'n dier zo lang hebt en hij is je echt zo na ;(

Citaat:
hopelijk is Rizanta 'snotvrij'
anders start ik niet hoor. Het is niet iets besmettelijks want dan hadden meer paarden het bij de stal, er hoest er geen een. Ze heeft het opgelopen doordat ik vergeten ben haar luik dicht te doen nadat ik haar had afgespoten. Ik dacht dat ze niet op de tocht stond, maar blijkbaar wel. Nu doe ik gewoon elke keer het luik dicht als ik haar terugzet en dat blijf ik ook maar doen. Dan doet stalhouder na uurtje / als ze weer droog is het luik weer open.

Ik heb ook wel een km/teller op mijn wagen maar dit is veel handiger.

Kijk maar op deze link, dan zie je onze rit van vandaag
http://www.endomondo.com/workouts/n3IC_ig0C3M

Vanuit endurance ontwikkel je een aardig gevoel voor hoe snel / langzaam je paard gaat maar ik dacht dat haar arbeidsdraf zo'n 16/18 km/uur was (dat was zo bij Nebraska, mijn andere reuzinnetje, was wel wat kleiner dan Rizanta) dus dit is wel ff stukkie meer zeg maar :o

@Rhine wat vervelend voor je :(:) sterkte!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 21:41

Nou, heb de bomen vast in elkaar gezet en aan de wagen bevestigd. Ook het kastje met reservespullen ingericht. Morgen pony ertussen en de boel op maat maken.

@ Biancacoo: lastig hoor. Wij hadden dat vorig jaar met Quincy. Zo'n rotmoment als je de knoop moet doorhakken, maar ja, je moet hoe moeilijk het ook is eerlijk blijven to het dier. Sterkte ermee

Zo'n km teller lijkt me ook wel leuk. Nu rijd ik haast nooit buiten met de kar, maar toch ;)

@Rhine: sterkte

@Ollie: supersportief

Nou, ik ga zo naar bed. Zwaar weekend geweest. Manlief ligt al een poos te snurken. Die was helemaal af na de rit naar Amsterdam. Arm ventje, en dat allemaal voor mijn hobby. :o