Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
VanHuisUit schreef:Da's inderdaad lastig met die lage stangen![]()
Zat me af te vragen als je met een tweespan traint, als je dat 1x per week zou doen, krijg je dan een lekker span? Iemand enig idee? Of zou je dat 2x per week moeten doen? Heb nu het idee deze winter 1x per week tweespan te oefenen en dan beide mannen ook 1x per week enkelspan. En dan zou ik nog willen / moeten longeren ofzo maar dat komt er toch niet van![]()
Alwyn moet eigenlijk alleen sterker worden, kilometers draaien, dressuurmatig is hij best wel goed (B niveau denk ik). Snuit heeft genoeg conditie (eerder teveel) en moet dressuurmatig worden bijgeschaafd (die zou ik dus eigenlijk echt wel moeten gaan longeren
).
Oja, @Milanka, het lijkt mij zwaar hoor voor een kleine pony 25 a 30 km grotendeels over onverharde wegen. Met Snuit heb ik het idee dat hij enkelspan een mendurance zou kunnen doen, maar dan ga ik niet uit van een topklassering, gewoon uitrijden. Hoop eigenlijk dat Alwyn deze zomer zo ver is dat hij mee kan, gewoon rustig aan, trekken ze de wagen wel met z'n tweeen, scheelt een hoop.
dan gaan we daar gewoon mee aan de slag. Ze hebben allebei ook hun dingen in enkelspan gewoon nodig en eerlijk gezegd... meer dan dat kan ik toch niet trainenCitaat:Ik denk dat 1x per week tweespan ook meer dan genoeg is voor jou. Kunnen ze er mooi een weekje over nadenken, wedden dat je in het voorjaar een mooi goedlopend spannetje hebt als je zo doortraint!