[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Napie

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 10:36

Jeetje zeg, laten jullie het uitzoeken waaraan ze is overleden?

Belgen zonder licht.... afgelopen zaterdag vanaf de beurs reed er een stinkauto voor ons zonder licht. Midden op de weg. Iedereen seinen maar ze had het niet door. Was een turkse of marokaanse.

Wagen weegt trouwens 150-160 kg (je kan hem voor zo optillen, red ik met mijn huidige wagen niet) Spoorbreedte 115 of 125. Prijs incl RVS pakket en km teller rond de 3800-4000.

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 10:37

Had gevraagd aan de eigenaresse of ze het ging laten uitzoeken.
Enige wat ze gaan doen is vee arts erbij laten kijken. Echt een sectie gaan ze niet doen.

sumic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 10:51

VanHuisUit schreef:
Da's inderdaad lastig met die lage stangen :+

Zat me af te vragen als je met een tweespan traint, als je dat 1x per week zou doen, krijg je dan een lekker span? Iemand enig idee? Of zou je dat 2x per week moeten doen? Heb nu het idee deze winter 1x per week tweespan te oefenen en dan beide mannen ook 1x per week enkelspan. En dan zou ik nog willen / moeten longeren ofzo maar dat komt er toch niet van :=

Alwyn moet eigenlijk alleen sterker worden, kilometers draaien, dressuurmatig is hij best wel goed (B niveau denk ik). Snuit heeft genoeg conditie (eerder teveel :+ ) en moet dressuurmatig worden bijgeschaafd (die zou ik dus eigenlijk echt wel moeten gaan longeren :o ).

Oja, @Milanka, het lijkt mij zwaar hoor voor een kleine pony 25 a 30 km grotendeels over onverharde wegen. Met Snuit heb ik het idee dat hij enkelspan een mendurance zou kunnen doen, maar dan ga ik niet uit van een topklassering, gewoon uitrijden. Hoop eigenlijk dat Alwyn deze zomer zo ver is dat hij mee kan, gewoon rustig aan, trekken ze de wagen wel met z'n tweeen, scheelt een hoop.

Momenteel heb ik een winterstop dus rijd ik bijna niet, maar in het wedstrijdseizoen rijd ik 1x per week tweespan en de rest alleen maar enkelspan en longeren. in de week voor een wedstrijd rijd ik 2x tweespan om de proef wat extra te oefenen. Dus eigenlijk rijd ik niet zo heel veel met het span, maar veel meer in het enkelspan om moeilijke dingen te kunnen oplossen/ oefenen. En het is toch een best goed span geworden samen (vind ik dan). Ik denk dat 1x per week tweespan ook meer dan genoeg is voor jou. Kunnen ze er mooi een weekje over nadenken, wedden dat je in het voorjaar een mooi goedlopend spannetje hebt als je zo doortraint!

sumic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 10:53

Ach arme Roos, wat lijkt me dat erg als je ze zo in de stal vind.. sterkte!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 10:55

poeltje, wat schrikken zeg, sterkte...

napie, het is echt een leuke wagen en niet te zwaar, ze lopen ook mooi licht!

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 10:59

poeltje, jeetje zeg... sterkte ermee!

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 11:26

Poeltje schreef:
Even een ego-post. Roos is helaas vannacht overleden..

Afbeelding

ochjee,,

heel veel sterkte...

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 11:38

poeltje: veel sterkte.
Mooie wagens

even een kleine melding: ik verhuis voor een tijdje naar de meeleeshoek. heb hier de laatste weken al weinig te melden omdat de pony stil staat (s'avonds al vroeg donker en verder te druk op het werk en in de bouw). Verder dan voeren en een aai over hun hoofd kom ik niet.
Veel plezier en veilige kilometers allemaal.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 11:43

@ napie dat is wel een redelijke prijs. Ik kan mijn wagen ook zo oppakken die zit rond de 170 kg.

Wat zonde van het veulentje zeg. Is wel enorm schrikken als je dr zo vind in de stal.

Ik heb zaterdag weer wedstrijd dressuur en vaardigheid. Ga ferro voor het eerst in de M vaardigheid starten.

@ vhu ik denk dat je met 2x per week wel redelijk een span kan vormen. Ik doe het 1x per maand ongeveer dat is veel te weinig.

Ga morgen met mn tandem naar les. Over 3 weken opgegeven voor een wedstrijd met tandem. Oei wordt al zenuwachtig als ik er aan denk.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 12:47

Poeltje: heel veel sterkte!!
VHU: Rembrand is helaas niet goedgekeurd, anders had ik hem ook nooit gecastreerd ;) . Maar hij heeft dus wel flink wat nageslacht rondlopen. Hoop nog steeds ooit die kleinzoon te mogen kopen <3 <3
En je hebt helemaal gelijk over dat flitsende. Ik heb het gevoel dat ik amper kan blijven zitten, maar instructrice zegt dat het er goed uit ziet. Maar het voelt gewoon niet fijn, maar dat zal dan wel mijn eigen lichaam zijn. Ik probeer me er maar bij neer te leggen, maar het valt niet echt mee. Wordt er ook weer heel onzeker van. Volgend weekend heb ik weer een menwedstrijd. Dan begin ik gelijk te denken: o, dat debuut was vast toeval zoveel punten, of een foutje... Ik weet het, slaat nergens op, maar zo zit ik helaas wel in elkaar. Vooral dan als ik zo moe ben zoals nu.

edit: hier foto van een van zijn kleinkinderen
http://i991.photobucket.com/albums/af39 ... 1289904610

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 13:05

Maisie: Niet zenuwachtig zijn! Je leert het door het te doen he. Voor jou een mooie ervaring, maar voor je spannetje ook. Lekker van genieten en ben heel benieuwd hoe het gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 13:10

Veel sterke, schrikken eg als jong diertje opeens leven heeft gelaten...

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 14:07

poeltje sterkte met het verlies van roos.

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 16:52

poeltje sterkte !

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 16:57

Ach wat sneu van zo'n klein ding. Arm Roosje.

@Tine, wat een plaatje dat veulentje :~
Ik had met Nebraska, die ook M liep op een gegeven moment ook ongelovelijk veel last van mijn lijf. Het niveau dat ik heb gehaald met Happiness heb ik door mijn eigen beperkingen nooit meer gehaald. 't Is niet alleen in de wedstrijd dat je het moet kunnen geven maar ook in de training. Maar ik hoop voor je dat je nog niet aan je plafond ben. Wat is het dan fijn dat je met je paard meer kunt doen dan erop zitten maar dus ook erachter. Ik vond het toen enorm frustrerend _-:(
@Sumic en Maisie
Citaat:
Ik denk dat 1x per week tweespan ook meer dan genoeg is voor jou. Kunnen ze er mooi een weekje over nadenken, wedden dat je in het voorjaar een mooi goedlopend spannetje hebt als je zo doortraint!
dan gaan we daar gewoon mee aan de slag. Ze hebben allebei ook hun dingen in enkelspan gewoon nodig en eerlijk gezegd... meer dan dat kan ik toch niet trainen :+

@Maisie, wat leuk naar les met tandem... tandem zijn wij dus echt nog niet aan toe :+ wie weet volgend jaar ergens ofzo :z

Vandaag zo'n topdagje gehad met de mannen. Wilde eigenlijk niet direct weer een topic maken maar ga het toch doen.... moet nog even video'tjes opladen.
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 16-11-10 16:59, in het totaal 1 keer bewerkt

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 16:59

leuk VHU dat het goed ging, je tevreden bent
en dat je 'n topic maakt zodat wij mee kunnen kijken ;)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 17:04

Heb het gevoel dat ik een beetje zit te spammen maar goed....het is allemaal nog zo nieuw en ben er zo blij mee (er komen vast wel dagen dat ik denk waar ben ik in godesnaam mee bezig -O- :D )....

Heb jij eigenlijk al wel weer gemend de laatste tijd? Heb je een groom daar in de buurt waar je nu staat?

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 17:05

ik heb nu 1x gemend :)) met vriendje 2 weken terug :) was heerlijk mennen. Heb geen ''groom'' alleen 'n vader die weleens mee wil, een vriendje die wel mee wil als 't warm is, goed weer, en hij onder 't genot van 'n biertje op de kar mag hangen ;)
helaas..
maar ik heb ook alleen op zondag tijd.. en als t dan op zondag regent.. sja..
onze tijd komt nog ;) :D

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 18:15

vhu ik vind het niet erg als je je belevenissen spamt

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 18:39

Evelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 19:03

@ poeltje, sterkte met het verlies!
@ VHU, lekker zeg dat je weer zo goed gereden hebt! Leuk topic!!

Jellee, Gefeliciteerd met je verjaardag!! dat zie ik natuurlijk op hyves :+

Verder ben ik weer terug van mn weekendje weg naar Kootwijk! Heerlijk gereden door de bossen, echt ritten gemaakt van 3.5 uur. Met tussenstops uiteraard. Zal binnekort wel even foto's spammen! Gelukkig viel het weer alles mee, komt denk omdat jullie zo goed voor me geduimd hebben :D !
Echt heerlijk weekend gehad, en nu weer druk met school! ;(

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 20:02

Jelle gefeliciteerd :)

Poeltje sterkte wat sneu dat ze niet langer mocht leven.

Eveline: leuk dat het bevallen is

Tine: Wat een knap veulen

VHU: ga even je topic bekijken altijd leuk!

Maisie: leuk tandem lessen :)

Vandaag dagje vrij met de paardjes de meiden zijn weer lekker aan het verzorgen. Morgen mag riv met een stalgenootje lekker aan de slag met 2 gehandicapten kids :).. rivaldo vind dat zo leuk :).. daarna ga ik in de avond nog lekker met ze aan de slag :)

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 22:02

VHU, ik heb gereageerd in je topic hoor!

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 22:31

Bedankt voor de berichtjes.. We vinden het nog steeds heel jammer. Was echt een energiek veulentje.

Allemaal kleine ongelukjes op P&K. Die Belg zag er wel heavy uit. Bleef lang liggen op het filmpje te zien.
Zag nog wat mooie wagens voorbij komen (wij hebben waarschijnlijk ook een nieuwe. Eigenaar zag die wagen op P&K en onze Clever is al vanaf het begin niet goed).

Verder zag ik ook nog een mooie trailer! Mooi hoor.

VHU: Geeft niet dat je spamt, leuk zeg. Zal zo even je topicje bekijken.

Eveline een lekker weekendje achter de rug! Ben benieuwd naar je topic.

Tine, jammer dat Rembrand niet ggk is. Mooi kleinkind heeft 'ie voortgebracht! :)

Ik ga morgen eventjes mennen en donderdag lessen. Ben heel benieuwd hoe het gaat. Wordt mijn eerste menles. Zaterdag ga ik enkelspan starten met Saffier in Marienheem. Heb hele dikke concurrentie (van Keeken, Mart etc), dus ik ga gewoon weer lekker voor foutloos. Zondag ga ik het proberen met Kokkie in Benninkbroek. Dus een druk weekend voor de boeg.

Ben vandaag trouwens ook aangenomen voor een stage, eindelijk.
Mijn hele klas is al op stage en ik kreeg helaas vrijdag te horen dat de mijne niet doorging. Dus twee dagen flink gezocht en gevonden!

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 22:51

:wave: :wave: