[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 12:41

marrianne schreef:
goeiemorgen allemaal :)
zo ik heb eens even lekker uitgeslapen! strakjes een assesment, waar ik wel heel zenuwachtig voor ben, nog niemand in mijn klas heeft het namelijk gehaald.
daarna lekker naar de pony's even lekker enkelspannen met allemaal denk ik zo.
heb echt heel erg veel zin in morgen, heb namelijk een superaanbod gekregen en dat ga ik morgen uitproberen, kan echt niet wachten haha.

je maakt me wel heel erg nieuwsgierig, wat dat dan wel niet is :j

Susanne

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 12:45

Nieuwe pony, nieuwe wagen? :D Ik wil het ook weten haha.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 13:04

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 14:00

geweldig die hummer, met zo"n kar, wil mijn vriend ook wel aangespannen rijden :D

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 14:02

Het ziet er naar uit dat het hier zo droog word *\o/*

Dusss ik ga snel naar de paardjes stallen uitmesten en nog even de
polder in met ferro !!!

Het is hier trouwens bijna 10 graden buiten warm dus +:)+

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 14:08

Ik heb nog amper buiten gekeken, zit hele dag op kantoor, zonder echte naar buiten kijk ramen.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 14:11

L_Rivaldo schreef:
Ik heb nog amper buiten gekeken, zit hele dag op kantoor, zonder echte naar buiten kijk ramen.

Ik had op de veiling mooi uitzicht op de oprit naar de Cultra/parkeerdek :D en de brandweer :D
Was echt heerlijk. De kantoren/bedrijven aan de andere kant van de galerij hadden geen ramen :n

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 14:12

Net van een ander forum geplukt. OMG, hoe kan je zo een paard gaan 'beleren'? Ik hoop dat die mensen op z'n minst wat gebroken hebben toen ze van de bok vielen.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 14:16

Napie: ik zeg het neit snel: maar ik ook! Wat een debielen zeg!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 15:07

Vreselijk zeg, paard kan nog niet eens normaal aan de longe lopen, ook met optuigen is hij al wat paniekerig, ga daar toch eerst mee aan de gang en tuig op orde hebben, grrr!!

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 15:24

Ik zeg helemaal niks... heb er geen goed woord voor over, en mijn opa zei mij "als je niks goeds kunt zeggen, zeg dan maar niks"
Mijn stilzwijgen zegt echter meer dan 1000 woorden.

Daarstraks een heel leuke verassing! Een vriendin van me (is meteen mijn instructrice, maar eerst een vriendin) kwam zomaar even aanwaaien! Hartstikke gezellig, kopje thee gedronken, en toen zijn we samen mijn poownie gaan plagen. Ging goed hoor, met zn tweeën tegen een! Ongeveer 5 km door de regen gemend, en hij moest verdorie nog luisteren ook, t arme beest.

Nu moet ik eigenlijk mn huis schoonmaken en stofzuigen enzo maar heb er echt geen zin in... Maar ja, morgen ook geen tijd voor, en tis toch echt wel weer nodig.

Oh ja, en voor degenen die het leuk vinden, ik heb eindelijk een profiel aangemaakt! Met veeeeeeel foto's die ik nog uit-de-oude-doos tegen kwam :) Enjoy!

groetjes, lacuna

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 18:13

Ik denk dat ik ook maar wijselijk mijn mond hou, hoewel ik dit wel echt absurd vind.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 18:14

Moorgen komt er iemand om mijn nieuwe tuig te passen :D Jeeeeujjjj!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 18:24

Over het filmpje wil ik maar een ding zeggen. Dat het eigenlijk een fantastisch braaf paard is. Beestje is goud waard, wat een ongelooflijke pech dat hij zulke mensen treft.

Net beestenspul hier weer gedaan. Eerst paard gelongeerd, maar ene helft van de bak (een hele lange zijde) blijkt de bodem toch stiekum nog te hard, een ijslaag onder een laagje houtsnippers, dus met tien minuten maar weer gestopt, want de draf werd me veel te link.

Daarna pony ingespannen en met zoon naast me op de bok gereden. Maar zoon kreeg het koud (hij was bij het longeren en daarvoor het uitmesten van de bak ook al buiten, dus niet zo heel gek), dus na 20 minuten helaas gestopt. Maar goed, ze hebben allebei weer iets gedaan.

Maar moet nu toch wel wat meer gaan dooien, want echt trainen kan ik dus niet hier thuis.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 19:34

Hoera, ik kon de weg weer over. Rondje van 10 km met de pony's geworsteld. We hebben enigszins discussie over het te rijden tempo. Ik verlies het meestal dus gaan we harder als gepland.
Vorige week schemaatje 10 min stap, 10 min draf. Nu het schema 10 min stal, 15 min turbodraf, 10 min dribbelstap

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 20:26

Evelli schreef:
Moorgen komt er iemand om mijn nieuwe tuig te passen :D Jeeeeujjjj!

Okee, meneer komt niet morgen tuigen passen. Hij heeft nog niet binnen wat ik wil passen. Wel iets in dezelfde maat wat volgens hem vergelijkbaar is. Maar daar ga ik niet mee akkoord.
Heb gemaild dat hij moet laten weten wanneer hij het wel binnen heeft en dat we dan een nieuwe afspraak maken

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 20:51

Brrrr wat een filmpje.... My god, walgelijk... daar zijn geen woorden voor!

Pff ik las iets over 10 graden! Nou hier 3, et ijs dooit zachtjes weg, maar vriest in de nachten weer op dus hier is het 1 grote glijbaan.
Vandaag was de dooi zo dat ik een veilig pad heb kunnen hakken/scheppen naar de bak, hoeven ze ook niet meer te glibberen. Maarja voor hoe lang, ze verwachten alweer meer winterweer......

Ben even op de manege wezen rijden met mn paard, das ook meer stretchen dan trainen. De pony mag morgen weer, even kijken of we aangespannen of oh zadel een rondje gaan rijden.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 21:45

Vwb filmpje wilde het uitzetten maar toch maar even helemaal afgekeken. Nou het is in ieder geval goed te zien wat er allemaal mis kan gaan. Dat dat arme dier zijn benen niet gebroken heeft.

Vandaag met Alwyn lange lijnen plus compleet 'in 't tuig' langs 't laantje gemend plus op de parkeerplaats. VOor het eerst direct vanaf de stal achter hem gaan lopen (alles om en aan had hij al eerder meegemaakt, ook die complete route, maar niet dat ik er steeds achter bleef). Vond hij toch wel erg spannend maar op wat aanmoediging van mij ging hij overal langs. Rondjes linksom op parkeerplaats, rechtsom. MAAR toen wilde ik door de ingang / uitgang, langs de rood-witte betonpalen. Daar zijn we al wel tig keer langsgelopen aan het halster, maar nu moest hij alleen. En daar stond een visser ('t grens aan een groot water). Met twee hengels en witte emmers. En hij had een knalgeel regenpak aan. En hij bewoog .... :roll: Ik heb hem dus zo ongeveer achterstevoren zeg maar langs die man gewurmd. Gewoon rustig gebleven en doorgedrukt }:0 Paar keer achter elkaar. Eerst vanaf links aanrijden, ging op gegeven moment met wat horten en stoten redelijk goed. Toen vanaf rechts, zelfde verhaal. Hij probeerde er twee keer tussenuit te gaan, maar dat lukte dus niet :D . Daarna weer rondje parkeerplaats en rustig het laantje weer terug. Halster om, emmer voer eronder en klaar. En terwijl we bezig waren die man natuurlijk bedankt :+

Met andere woorden: we hebben weer veel geleerd vandaag ;) :o

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 22:14

@ VHU dat is weer een hele ervaring voor alwyn!

zo lieve mensjes, ik heb dat moeilijke assesment gehaald, ben echt heel blij ermee, was zo ontzettend zenuwachtig!

vandaag misty en magic beide enkelspan gereden, ze waren in het begin nogal druk, maar eenmaal opgewarmt heel erg fijn met dame en heer gereden.
moby aan de dubbele longe gehad, die kon vandaag alleen maar bokken, hihi

KimPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 00:06

Wat een filmpje! Niet normaal hoe ze dat doen, paardje heeft ook een trauma voor het leven. Hoop dat ze het niet meer doen na de val van die kar.

Hoor morgen of de deal doorgaat, Dan heb ik misschien een menshet:D:D

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 09:44

Goeiemorgen allemaal!

@marrianne: als het goed is ga jij vandaag een superaanbod uitproberen, dus daarbij wil ik je veel plezier wensen (en ik wil weten wat het is...!!)

@kimpower: wat leuk! wat voor shettie? maat, kleur, geslacht, leeftijd, foto?? ;) Ik duim voor je hoor!

Vandaag sunny even ontwormen. kreeg van het mestonderzoek een lichte strongylus besmetting, dus moet er nu een wormenkuurtje in. Verder is hij vandaag lekker vrij.
Zometeen moet ik lesgeven aan mijn tante met haar twee minipaardjes en aan een stalgenoot van haar die een steigerende puber heeft waar ze niets mee kan aanvangen.
Vanmiddag lekker met mn ventje shoppen!!

Fijne dag allemaal!!
Lacuna

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 11:58

Goedemorgen,

Gisteren is het niet helemaal lekker gelopen met de bussen en had ik er net een gemist bij uithoorn, bleek later dat hij om het uur ging en zowat niemand kon mij helpen. Uiteindelijk (half uur al te laat voor de cursus) een vriendin belt mij op of ik eigelijk ook nog zal komen, ze had van iemand anders gehoord dat ik met de ov zal komen en ze vond het raar dat ik niet was komen opdagen, vooral omdat ik altijd zo positief erover was. Ze kwam me ophalen bij de bushalte echt zo lief! Daarna nog een hele leuke cursus gehad en veel geleerd. Op naar volgende week!

Vandaag ga ik lekker een ritje maken met de kar :D

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 12:58

Leuk Rivaldo, nu dus echt begonnen.

Benieuwd naar het aanbod van Marianne

Een menshet, wat voor 1?
Ik kreeg gisteren een preek van een 4 jarige: kleine pony's zijn niet bedoeld voor grote mensen.
Mijn man was het daar voorkomen mee eens.
Hoewel, tijdens het rijden was ik blij een groot mens te zijn.
Op de computer een rondje door de polder uitgemeten van 15 km. Maar eens de afstand uitbreiden. Moet alleen even op de hoefjes letten want die laatst niet meegenomen door de hoefsmid (ze dachten dat het niet hoefde omdat ik er niet was)

Hopelijk krijg ik ze dan toch klaar voor de klasse 2 in KWB.
Rivaldo: sta je al ingeschreven? Ik bedacht me later dat je helemaal niet een kennismakingsklasse kan starten op de 26 km gezien de kennismakingsklasse altijd over de kortste afstand moet worden uitgeschreven.

Ook druk bezig geweest de website aan te passen van de (m)endurance DFW www.mendurancedfw.nl

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 13:26

Die mening deelt mijn vader ook met haar :\ Vandaar twee shetten en een groot bont sokkenmonster :D

KimPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 16:45

Het zou een bonte worden, 4 jaar, 1,01 en beleert.
Helaas gaat het niet door. Ik ga maar verder opzoek, dus als iemand nog een leukerd weet.. Mijn pb box is open :D